رواية حب خارج سيطرتي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة أشرف

الصفحة الرئيسية

  رواية حب خارج سيطرتي  الفصل الخامس بقلم فاطمة أشرف


رواية حب خارج سيطرتي  الفصل الخامس 

" لمستككك نسيت الحياة وانت اللي بحلم  اعيش يوم معاهههه والليلة هي البداية وخليك معايا ده عمري الليلة دي ابتدأ👀♥️" عمرو مصطفي
وصلنا لما كان أدهم لسة هيبوس ليان وهوبا النور قطع 
( أدى آخرة قلة الادب😂) 
ليان بخوف ومسكت في ادهم :ايه ده النور قطع
أدهم :اهدي طيب هيجي دلوقت 
ليان بخوف وحست نفسها بيتكتم مسكت أدهم اكتر :اههه مش قادرة اخد نفسي 
أدهم ضمها لحضنه :اهدي متخافيش طب استني هجيب الفون علشان انورههه
ليان وهي ماسكة فيه اكتر :أدهم متسبنيش انا خايفة
أدهم وهي بيضمها لحضنه اكتر :متخافيش انا جمبكك مش هسيبككك ابدا؛ أدهم حس انه جسم ليان ارتخ خالص وبيمسكك ايديها لقاها ساقعة 
أدهم بخضة :ليان ليااان ردي عليا 
أدهم حطها على السرير رغم إن النور قاطع ونور الكشاف بتاعه وراح جاب مياه علشان يفوقها وبرفان :ليااان فوقييي والنبيييي واخيرا النور جههه 


ليان بدأ تفتح عنيها بدموع :أدهم 
أدهم قرب منها بلهفة :انتي كويسة يا لياان
ليان مسكت فيههه وفضلت تعيط :متبعدش عني والنبي انا بخاف من الضلمة 
أدهم طبعا تقديرا لحالتها قعد جمبها وخدها في حضنه :انا جمبككك اهوو متخافيش والنور جههه اهووو متخفيش
ليان ابتسمتله وبعديها نامت وهي في حضنه من تعبها وخوفها مبتلاقيش الأمان الا في حضنه هووو هي دايما لما تبصله بتطمن غريب اووي الحب ده اول لما بيجي بتحس انكك خايف من كل الناس الا مع اللي بتحبه وبس بتلاقي نفسكك مأمن على نفسككك وكل حاجة معاهههه💙 
أدهم بصلها بإبتسامة وملس على شعرها بحنان وبعديه فكر فإنه ممكن يكون حبها رأكشن وشه اتغير وشال ليان براحة من حضنه وحطها على السرير براحة وقام وقف قدام الشباككك بيفكر وبعديها قعد يقرأ كتاب رحيل إمرآة 
على كرسيههه الهزاز
"في حضنككك الغرام معدش يوصفه كلام كلام ويسكت اللسان قدام جمالك هُس ولو تنام عنيا تسيطري في نومي عليا انتي صعبة انتي صعبة 🙊👀♥️" تامر حسني
بعد نص ساعة 


ليان اتقلبت في نومها شوية وبعديها قامت تفركك في عنيها وصحيت زي الأطفال :ادهممم 
أدهم انتبه :ايه يا ليان تعبانة ولا حاجة 
ليان :لا مش تعبانة هو ايه اللي حصل 
أدهم :انتي مش فاكرة 
ليان :لا 
أدهم :انتي عندك فوبيا من الضلمة 
ليان :اه 
أدهم  بصلها بسخرية وحط ايده في جيبه:مفيش اغمي عليكي لما النور قطع ولما فوفتي قعدتي تحضني فيا وتقوليلي متسبنيش يا أدهم خليك جمبي يا أدهم مش عارف ايه يا أدهم وكنتي عاملة زي الفار المبلول 
ليان قامت من على السرير بغضب :بقا انا عملت كدا 
أدهم :هههههههه ايوة 
ليان :تصدق بالله انا لو فاكرة ان انا عملت كدا كنت ضربت نفسي 
أدهم :هههه وانا هضحكك عليكي ليه هيكون مين يعني اللي حطك على السرير ونيمككك وغطاكيي
ليان قربت منه بغضب :وعملت ايه تاني يا أدهم 
أدهم حب يضايقها :خلاص بقا يا ليان الحاجات متتقلش 
ليان مسكته من هدومه :انطق عملت ايه يالاااا والله اصحيلككك امككك عملت فيا ايه يا مغتصب 
أدهم نزل ايديها وفطس ضحككك :ههههه خايفة على نفسككك يا بطة ياختي نوغاا متخافيش ياختي معملتش حاجة بس لو عاوز اعمل هعمل 
ليان بغضب :بتضحكك عليا يا أدهم ماشي وايه لو عاوز تعمل هتعمل دي انت متقدرش تعملي حاجة 
أدهم بتحدي :طب نشوف و أدهم مستناش ردها وشلها على كتفه 
ليان بصريخ :نزلني أدهم نزلنييي بقولكك
أدهم :هههههه قولي هحترم نفسي 
ليان : يوههه اوف عليككك يا أدهم بقا  نزلنييي
أدهم ببرود :خلاص خليكي كدا طول اليوم بقا انتي خفيفة دراعي مش واجعني 
ليان بتحدي :بقا كدا طيب وقامت عضاهههه من راسه 
أدهم نزلها بسرعة :يا بنت العضاضة حد يعض حد من راسه انت بني آدمة برأس كلبة
ليان :هههه علشان تبقى تتحداني كويس
أدهم قرب منها بثبات وهو باصص في عنيها 
ليان وهي بترجع لورااا :أدهم ايه والله بهزر اعتبرني بنت اختك وغلطت ياعم هتعمل عقلك بعقل واحدة نسوان
أدهم بيقرب منها وكاتم ضحكته بالعافية لحد ما لزقت في الحيطة :بقا بتعضيني صح 
ليان وهي بصاله بخوف :عليا الطلاق يا باشا ابدا انشك في بوقي لو عملتها تاني
أدهم بصلها في عيونها وهي باصة في عيونه وبيقربوا على بعض اووي ولسة هيبوسهاا
ام أدهم :يا ليااااااان 
( الله يسامحك يا طنط 😂) 
أدهم بسرعة بص الناحية التانية وشال ايده من على ليان
ليان ارتبكت بغيظ :ايوة جاية وسابته ومشيت 
أدهم فضل يضحكك
ليان خرجت وهي مش طايقة نفسها :يارب مش مكتوبلي ابوس الواد كل شوية يطلعلي عفريت ( عارفة ليه يا ليان علشان انتي سافلة عيب كدا احترمي نفسكك😂😂) 
بقلمي فاطمة اشرف 
ليان :ايوة يا حماتي العزيزة 
ام أدهم :ايه يا بنتي بتعملوا ايه 
ليان في نفسها :ايه الولية دي واحد ومراته في الاوضة هيكونوا بيعملوا ايه يعني يختي اتوكس على نفسي قال يعني عملت حاجة
ام أدهم :ايه سرحتي في ايه 
ليان انتبهت :هااا لا ابدا ده كنا نايمين والله هنحضر الاكل بقا علشان نتغدى 
ام أدهم :ماشي يا حبيبتي 
ليان حضرت الاكل وبياكلوا كانت ليان عاملة مكرونة بشاميل وجولاش باللحمة وملوخية
ام أدهم :الله تسلم ايدك يا ليان اكلكك زي العسل 
ليان :ههه والنبي انتي اللي عسل بالهنا والشفا على قلبكك يارب
ام أدهم:حبيبتي يا لي لي
ادهم بإبتسامة مسكك ايد ليان وباسها  :تسلم ايدككك 
ليان استغربت وبعديها فهمت علشان مامته :بالهنا يا حبيبي
ام أدهم :يا سيدي يا سيدي اطلع انا منها بقا منا بقيت عزول 
أدهم :ههه ده انتي الخير والبركة يا حبيبتي 
ام أدهم :حبيبي يا أدهم عبال يا رب ما اشيل عوضكك كدا شدو حيلكوا كدا 
أدهم بص لليان لقاها اتحرجت :انشاء الله 
تليفون ام أدهم رن :ده حارس الأرض 
أدهم :طب شوفيهه يكون عاوزك في حاجة
ام أدهم :الو ايه ده بجد لا ازي لازم اجي هركب بكرة الصبح انشاء الله وقفلت 
أدهم :في ايه خير
ام أدهم :مفيش ده الراجل اللي هيشتري الارض جاي بكرة علشان يشوفها ولازم اسافر بكرة الصبح 
أدهم :هتسافري لوحدك ازي يعني لازم اجي معاكي
ليان شرقت وكحت 
أدهم  ضحك و خبطلها على ضهرها وناولها مياه :اشربي اشربي
ام أدهم :اصمالله عليكي يا ضنايا 
ادهم :المهم اني هروح معاكي 
ام أدهم :يا حبيبي متتعبش نفسككك انا بعرف اروح لوحدي وهتصرف
أدهم :لا هاجي معاكي وبعدين هيكون فيه إجراءات وكدا ولازم العقود تبقى مظبوطة وكدا وبعدين هما يومين وهرجع 
ام أدهم :ماشي يا حبيبي 
ليان قلبت وشها :الحمدلله 
ام أدهم :متاكلي يا بنتي انتي اكلتكك ضعيفة كدا ليه 
ليان بإبتسامة مصطنعة :الحمدلله شبعت وقامت دخلت أوضة أدهم 
ام أدهم :قوم شوف مراتك مالها 
أدهم اتحرج وقام 
"واحشني ونفسي نتقابل ومن جوايا مش قابل احس بحد غيركك انت واقرب ليهههه🖤" رامي صبري
أدهم دخل الأوضة لقاها واقفة في البلاكونة وبتتكلم في الفون وبتعيط 
ليان بدموع :ايوة يا نيهال بقولك هيسافر بكرة
نيهال :طب اهدي بس يا حبيبتي والله هيرجع على طول ده هو يعتبر يوم واحد 
ليان بدموع :بردك ميبعدش عني يوم واحد انا مقدرش ما اشوفهوش لو حتى دقيقة قدامي يا نيهال 
نيهال : معلش يا حبيبتي   طب ما تسافري معاهه
ليان :مهو ما قاليش يا نيهال وانا مينفعش افرض نفسي عليه تاني 
نيهال :طب اهدي كدا وانشاءالله خير
ليان مسحت دموعها :ماشي يا نيهال انا هقفل بقا علشان ميشكوش في حاجة
نيهال : ماشي يا حبيبتي مش تباركيلي مش خلاص نقيت فستان الفرح 
ليان بفرحة : الف مبروك يا حبيبتي ربنا يهنيكوا يارب
نيهال : حبيبتي يا ليان عبالك يارب انتي وادهم يا حبيبتي يارب 
ليان: يارب حبيبتي لو عوزتي حاجة انا معاكي انا اسفة والله انا مقصرة معاكي انا عارفة سامحيني انتي شايفة ظروفي 
نيهال : تسلميلي يا حبيبتي انا مقدرة والله  يلا باي 
ليان قفلت معاها واتنهدت ووقفت تشم هوا
ده كله كان أدهم بيسمع الحوار وصعبت عليه جدا وبعديها دخلها البلاكونة
أدهم وقف جمبها : ممكن أقف مع القمر شوية 
ليان ابتسمت وبصتله : ما انت حلو اهوو وبتقول كلام حلو
أدهم بفخر : طول عمري 
ليان :ههه ده ايه النفخة دي
أدهم : مش نفخة دي ثقة لازم تفرقي 
ليان : امممم ماشي احمم هتمشوا امتى بكرة
أدهم : هنركب على 12 الصبح 
ليان : توصلوا بالسلامة
أدهم : الله يسلمككك تحبي تيجي معانا
تحسوا ليان مصدقت انه قال كدا : ماشي موافقة 
أدهم : ده انت واقعة واقعة يعني
ليان : ها لا ابدا دنا بس نفسي اشوف كفرالشيخ اووي سمعت عنها كتير 
أدهم : ماشي حضري بقا الشنط علشان هنقعد اسبوع 
ليان بصدمة : ايههه ليه ده كله 
أدهم : الله هفسحككك وبعدين خلاص انا خلصت دروس تالتة ثانوي وفضيت فقولت نغير جو 
ليان بفرحة : خلاص ماشي هحضر الشنط 
"انا هفضل يا حبيبي افتكرك عمري ما هنساك ولا هنسي الايام الحلوة اللي كانت وياااككك🥀" الهضبة
ليان حضرت الشنط وجهزت كل حاجة واتعشوا وجهه وقت النوم 
ليان لبست هوت شورط وعليه تيشريت بنص أطول منه عليه كرتون دُورة 
أدهم دخل وتنح :انتي هتنامي كدا 
ليان :ايوة افندم هو انا نايمة مع حد غريب ده انت دوزي 
أدهم :دوزكك ده العربي في ذمة الله اتخمدي 
ليان :ملكش دعوة بالعربي بتاعي  انت بتعمل ايه 
أدهم :بفرش على الارض علشان انام 
ليان :ليه 
أدهم :علشان تنامي براحتك
ليان :احممم عادي ممكن تنام على السرير معايا السرير كبير 
أدهم :ماشي 
ليان :تنام بأدب 
أدهم :هههه ماشي يا ست في ايه انا جوزكك على فكرة 
ليان الكلمة خطفت قلبها :احممم طب يلا ننام 
ليان بتنام على جمبها الشمال وادهم بينام على جمبه اليمين
ليان في الأول نامت وضهرها في ضهره وادهم كذالكك ومش عارفين يناموا ليان اديرت الناحية التانية ولقت أدهم أدير في نفس اللحظة 
ليان :وبعدين بقا انا مبنمش غير على جمبي الشمال 
أدهم :وانا مش بنام غير علي اليمين
ليان :يبقى ايههه
أدهم غمض عينه :يبقى ننام ونسكت 
ليان :لا والله اللي هو ازي 
ادهم فتح عيونه واتكلم براحة :متخافيش على نفسك يا ليان انا لو عاوز اعمل حاجة هعملها وانتي مفنجلة عينكك كمان نامييي وبعدين محسيساني اني خاطفككك اعتبريني زي جوزكك معلش وبعدين انتي اللي قولتي تعال نام جمبي مش انا 
ليان بغيظ : طب نام محدش ياخد معاك عقاد نافع واديرت الناحية التانية
وادهم ضحك ونام زي ما هو
ليان مش عارفة تنام وفجأة لقت اللي بيضمها ليههه ونايم على بطنه اتخضت ولقت أدهم رايح في النوم خالص محبتش تقلقه وعدلت وشها نحيته وقعدت تتأمل فيههه وبتمشي ايديها على وشه بحنان قد ايه بتحبه قد ايه بتعشق ملامحه وهي هادية  قد ايه بتحب دقنه عيونه حواجبه بتحب كل حاجة فيههه مش بتحبها بس دي بعشقها كمان ابتسمت وبصت لايده اللي محوطاها وبعديها حطت ايدها علي ايده ونامت ويمكن تكون دي اول مرة ليان تنام فيها في حياتها مهي نايمة مع حبيبها عاوزة ايه تاني
عدي اليوم بسلام وجههه الصباح باللاحداث المشوقة فماذا سيحدث يا تُري


يتبع الفصل السادس اضغط هنا
رواية حب خارج سيطرتي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة أشرف
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent