Ads by Google X

رواية حب خارج سيطرتي الفصل السادس 6 بقلم فاطمة أشرف

الصفحة الرئيسية

  رواية حب خارج سيطرتي  الفصل السادس بقلم فاطمة أشرف


رواية حب خارج سيطرتي  الفصل السادس

هسهر علي راحته وعمري في يوم مقلق منامه👀💙 وهأكله بأيديا مهما عليا لامواا🌎❤️" يارا 
جاء الصباح بالكثير من الأحداث 
صحيت ليان من النوم لقت نفسها نايمة في حضن ادهم وادهم ضممها ليه ابتسمت وفضلت تبص علي ملامحه قد ايه جميلة ومشت ايدها علي دقنه اللي بتعشقها حرفيا وهي اللي مدياله شكله الرجولي الجذاب
واتكلمت بحب :قد ايه انت جميل انا بحبككك اووي يا ادهم انت لو تعرف انا بحبكك قد ايههه عمركك ما هتعاملني كدا ابدا انا حاسة اني دايما مش فاهماكك شوية تبقي كويس وتعاملني حلو وشوية تقلب عليا نفسي  اعترفلكك بحبي بس كبريائي منعني يا ادهم انا نفسي انت اللي تقولي بحبكك انا بعترف إن حبكك خرج عن سيطرتي وعارفة انه مينفعش بس حبيتكك اعمل ايه في قلبي 🖤
ليان حست ان ادهم بدأ يصحي قامت عملت نفسها نايمة بسرعة عاوزة تشوف ردة فعله 
ادهم فتح عينه وبدأ يفرك فيها لقا نفسه حاضن ليان اتصدم من نفسه وشال ايده بالراحة من تحتها وتأفف بغضب من نفسه وقام راح الحمام 


ليان اضايقت اوووي ولما لقيته دخل الحمام قامت بغضب :يارب البني ادم ده هيجبلي شلل اوففف انا خلاص معنتش فاهماكك يا ادهم وقامت علشان تلبس
"عيشني اكتررر بيكك دنا عشت بستنااا طول عمري واتمني  اعيش لو ثانية واحدة معاكك وكفايا ده عليا 👀💞"جنااات 
ادهم في الحمام واقف تحت الدش بيستحمي وبيكلم نفسه :ايه اللي انت بتعمله ده يا ادهم انت عاوزها تتعلق بيك وخلاص وهي ذنبها ايههه انت بس متعاطف معاها مش اكتر انت خلاص خدت كفايتكك من الحب عاوز ايه تاني كفايا اووي اللي انت شوفتههه متخليش مشاعركك تخرج تاني عن سيطرتكك يا ادهم فوق 
ادهم قال الكلام ده لنفسه واقتنع بيه ولبس البورنز بتاعه وخرج 
ليان كانت واقفة محتارة تلبس ايهه فجأة لقت ادهم داخل عليها اوضة اللبس 
ليان بشهقة ولفت وشها الناحية التانية : اعاااااا انت بتعمل ايههه هنا يا عم انت داري نفسككك اجريي مش عارف انه معاك بني ادمة في الاوضة
ادهم :ههههه انتي عبيطة يا ليان شايفاني خارج من غير هدووم منا لابس اهوو 
ليان بإنتباههه:اههه ايه ده صح ده انت لابس البورنز معلش اصل الروايات مقصرة عليا اصل المشهد ده شوفته كتير في الروايات لما البطل يدخل اوضة الهدووم ويلف منشفة علي خصرههه هههههه لامؤخذة 
ادهم :ههههههه امشي يا ليان امشي ده انتي في دماغكك بطاطس محمرة
ليان :وانت عرفت منين


ادهم :عرفت ايه 
ليان : اني نفسي في البطاطس المحمرة 
ادهم  بغيظ: امشي يا ليان برة 
ليان : خلاص يا اخويا متزقش كدا وانت قمررر كدا يخربيت عيونككك الحليوة دي 
ادهم :هههه مجنونة والله 
ليان بسرحان: ياريت اكون مجنونة ويبقي حظي زي رواية عشقت مجنونة كدا روان بنت المحظوظة اللي اتجوزت ادم الكيلاني هيحححح
ادهم بغيرة: ومين ادم الكيلاني ده كمان 
ليان :ده دكتور مززززز مزازة مقولكش يخربيتهههه قمرررر 
ادهم بغضب : اخرجييي برة يا لياااان 
ليان قربت منه : ايتا ايتااا انت بتغير عليا يا دومييي 
ادهم بسخرية : واغيررر عليككي ليهه يعني 
ليان: هههه هو انت تطول يا بابا ده العرسان كدا كانوا بيلفوا حواليا كعب داير كدا لولاش بس الحظ اللي وقعني فيككك
ادهم : انت تطول ياختييي  والكلمتين دول والله حفظتهم كل بنات مصر بتقولها لما يقولولها متجوزتيش ليه يا بايرة 😂
ليان بغيظ : انا مش بايرة يا حبيبي اشحال كنت بتخطب وهربت وعملت فيه امينة خليل وعافية ذوق يارتني يا شيخ مكنت اتنيلت 
ادهم : اه والله ياريتك فعلا وياريت تبطلي رغي وروحي البسي علشان متزفتين ماشين 
ليان وهي بترقص حواجبها ليهه : ماشي يا جمررر انت واخدت هدومها وخرجت 
ادهم بعد ما مشيت قعد يضحكك عليها :مجنونة والله 
ادهم لبس قميص ابيض ومخطط بالطول بأسود وعليه بنطلون اسود وهاف بوت اسود وكان قمرر يخربيتههه😂😂 
" جاني بهداوة داوايي جرح قديم وجدد روحي راحت مني نن عينه خدني غصب عنيي هوباااا🔥💃💙"روبي
ليان لبست ميني درس اسود وفيه نقط بيضة وعليه شنطة بيضة وكوتش ابيض وعملت شعرها ويف وعملت تسريحة جميلة اووي بشعرها الويف هنزلها في الجروب وحطت ميكب خفيف جدا وبصت لنفسها برضي وابتسمت 
ادهم خرج وشافها وابتسم لانها جميلة جدا : احممم خلصتي 
ليان بصتله بإبتسامة : اه خلصت 
ادهم : شوفتي ماما صحيت ولا لا 
ليان : اه صحيت وفطرت كمان وزمنها لبست 
ادهم :ههه وموديتهاش المدرسة بالمرة ليههه 
ليان ضحكت بتريقة : قهقههه خفة يا ادهم والله 
ادهم : طب يلا يا ام لسان طويل 
ادهم نزل الشنط حطها في العربية وليان قعدت جمبه وامه ورا
اتحركوا بالعربية مع طبعا ضحكك ليان المتواصل وكلامها مع مامة ادهم وكانوا بيضحكوا كتير اووي علي كلام ليان وهزارها 
ام ادهم : هههه الله يحظكك يا ليان والله اللي يقعد معاكك ميزهقش منكك ابدا والله 
ليان : هههه حبيبتي يا طنط انتي اللي عسل 
ام ادهم : ههه ربنا يريح قلبكك ويفرحهه يارب 
ليان : الله يا ست الكل والله احلي دعوة 
ام ادهم : انتي تستاهلي كل خير واد يا ادهم دي تحطها في عنيكك كدا انت فاهم 
ادهم ضحك وكان لابس نضارة وكان قمرين كدا : هههه مهي في عيني منغير ما تقولي ولا ايه يا ليان 
ليان ابتسمت : اه طبعا 
"وياريت اللي يجبلكك  سيرتي قول كان حبيبي وانا هثبت ليهم بطريقتي انه الحكاية خلاص🥀🖤" الهضبة 
وصلوا كفر الشيخ بسلام بعد بضعة ساعات كان الجو في المغربية شوية 
ادهم بيبص جمبه لقا ليان راحة في النوم خالص 
ام ادهم: يا عيني دي نايمة خالص انا هنزل يا ادهم ومتصحهاش حرام شلها ونايمها في اوضتكك علي طول 
ادهم :ماشي 
ام ادهم نزلت وادهم طلع الشنط وبعديها شال ليان ونايمها علي السرير وقلعها الكوتش بتاعها وغطاها 
وبعديها دخل الحمام غير هدومههه وخرج لقاها لسة نايمة محبش يضايقها وخرج عند باباهه ومامته 
ام ادهم : ليان لسة نايمة 
ادهم : اه يا امي 
ام ادهم : ماشي يا حبيبي تعال كلك لقمة بقا 
ادهم : لما ليان تصحي هبقيي اكل انا وهي 
ام ادهم : جدع يا ادهم ابوك زيكك كدا ميعرفش ياكل لقمة من غيري 
ابو ادهم وهو خارج من الاوضة : طبعا هو انا ليا بركة غيركك 
ادهم : هههه اخرج انا منها بقا منا بقيت عزول 
ابو ادهم وهو بيقعد جمبه : تمشي فين ده احنا مصدقنا جيت يا استاذ ولا خلاص كبرت علينا 
ادهم وهو بيبوس ايد باباه : حبيبي يا حاج انا اقدر اكبر عليك بردك انا منغيركك ولا حاجة والله 
ابوه طبطب عليه بحنيه: ربنا يهنيكك يا حبيبي ويسعدكك ويرزقكك الذرية الصالحة يارب امال فين مراتك ده كله نايمة 
ادهم : ههههه اصلها خم نوووم 
ليان من وراه: مين دي اللي خوم نوم يا استاذ 
ادهم : ههههه اهي جتلكك اهييي خد بالك علي نفسكك بقا لانها هتجننك 
ابو ادهم : ههه دي باين عليها عسل 
ليان وهي بتقعد جمب ابو ادهم : شايف الكلام الحلوو مش طالعلكك ليهه يا عمي هاا ده كل كلامه دبش
ابو ادهم : ههههه والله انتي حتة سكرة يا ليان خصارة في الواد ده 
ليان ربعت ايدها وبصت لادهم بإنتصار : قولههه والنبي قولههه يا راجل يا سكرة انت 
ادهم : لا والله اتفقتوا عليا خلاص كدا 
ليان طلعتله لسانها : اههه 
ابو ادهم :ههههه ربنا يسعدكوا يارب 
ام ادهم :هههه يارب يا حاج هقوم احضر العشا بقا 
ليان قامت : جاية معاكي يا حماتي يا قمرر 
ام ادهم ضحكت ودخلوا المطبخ يحضروا العشا كانت ليان لابسة جلابية بكم بيتي لونها بيبي بلو 
حضروا العشا وأكلههه وكله دخل ينام وليان وادهم دخلوا اوضتهم 
ليان : هتنام دلوقت ولا شوية 
ادهم : لا شوية هخرج اقعد في الجنينة شوية تحبي تيجي 
ليان بإبتسامة :ماشي 
"روحي سيبي روحي لروحي وضعي معاكي غير الاول خلاص اللي بينا خلاص 180درجة اتحول 🖤" تامر حسني
اتمشوا في الجنينة شوية وبعديها قعدوا علي مرجيحة وكل واحد فيهم بيبص للسما 
ليان بتشاور علي نجمة في السما : شايف النجمة دي يا ادهم 
ادهم : اهه
ليان : دايما لما ببص للسما بلاقيها في خرافة بتقول انه لما نجمة تلفت انتباهكك ان في شخص بيرقبكك بصمت وبحب 
ادهم : بس دي خرافة مش حقيقة 
ليان :اوقات الخرافات بتتحول لحقايق و اوقات الحقايق بتتحول لخرفات اتعلمت ان اتوقع اي حاجة في الدنيا دي لاني شوفت كتيررر 
ادهم بإنتباههه : شوفتي ايههه 
ليان بتذكر: شوفت كتييير اووي من صغريي شوفت ازي ممكن اكون لوحدي فجأة بدون اي مقدمات شوفت انههه قليل اللي هلاقيه جمبي وبصتله اووي وقالت و شوفت انههه ممكن اللي قلبكك يختارههه متكنش ليههه وميكنش ميختاركك انت من الاساس 
ادهم :امممم 
ليان : مش بحب الكلمة دي 
ادهم : ايه ده بجد امممممم 
ليان : بقولك مبحبهاش بتقولها بردكك 
ادهم : هههه خلاص متتعصبيش  احمم عاوز أسألك سؤال 
ليان : اسأل 
ادهم : ليه لما هربتي جيتيلي انا 
ليان بصتله اووي وبعديها اتكلمت : لانككك الوحيد اللي كنت عارفة انكك مش هتخذلني ابدا يا ادهم انت انسان خدوووم وطيب جدا ومكنش حد ابدا هأمن علي نفسي معاااههه غيرككك 
ادهم ابتسملها وبس 
ليان بإبتسامة : ممكن اعرف بقا انت ليه وافقت تتجوزني مع انكك كان عادي انك متوافقش ومكنش بابا اكيد هيعملك حاجة ده كان بيهوشكك بس 
ادهم : ههه  وايش عارفكك انه بيهوشني افرض كان قتلني يا ست انا لسة صغير 
ليان :ههههه خايف علي عمركك
ادهم : ههه العمر مش بعزقة يا اختشي
ليان : ههههه لا بجد وافقت ليه  
ادهم : صدقيني معرفش انا لقيت نفسي بساعدك مش اكتر و فكرت وقولت كدا كدا فترة مؤقتة يعني مش هتأثر عليا في حاجة فحبيت اخرجككك من المشكلة اللي اتحطيتي فيها مش اكترر
ليان اديقت من كلامههه بس مبينتش :  اهه ماشي هقوم انام تصبح علي خير 
ادهم :وانتي من اهلهه
"لا تروح بعيد عنيييي ضلككك قريب منييي غيابكك بيجنينيي بحبككك انااااا💙🌎" عظيم ويارا
ليان دخلت الاوضة فضلت مدايقة لوقت طويل وبعديها غيرت هدومها لبيجاما نوم خفيفة وكانت راحة تنام وادهم دخل الاوضة
ادهم : لسة منمتيش 
ليان :هنام اهووو  وراحة ناحية الكنبة 
ادهم : انتي بتعملي ايهه 
ليان : هنام علي الكنبة 
ادهم : لا نامي انتي علي السرير وانا هنام علي الكنبة 
ليان : ماشي 
ادهم استغرب انها مقلتلوش زي امبارح 
ليان راحة تنام ودموعها علي خدها كان نفسها انه يحبها كان نفسها كل يوم يخدها في حضنه قبل ما تنام كان نفسها يبادلها نفس الحب بس يخسارة ده كله محصلش نامت ودمعتها علي خدها وراحت في النوم🖤
ادهم بيحاول بقاله ساعة ينام علي الكنبة مش عارف فجأة لقي ليان يتصرخ جامد قام مخضوض : ليااان
ياتري حصل ايهههه؟


يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent