رواية عاصفة القدر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان المهدى

الصفحة الرئيسية

   رواية عاصفة القدر  الفصل الثالث  بقلم إيمان المهدى


رواية عاصفة القدر  الفصل الثالث 

نور بخوف لأ أنا مستحيل أسيبه هنا دقيقة واحدة. ممكن يموت لو اتعرض لأي أذى تانى  ارجوكم ساعدونى اخرجه من هنا 
تخرجى مين يابنت فايد 
نور بصدمه. بابا. أنا قاطعها فايد  عايزة تهربى الزباله بتاعك وبتعصينى عشانه  والله  لتكون دى آخر أنفاسه 
اما أنت هخليكى تتمنى موتك على فضحيتنا 
نور بإصطناع القوة مش هسمحلك يابابا. تلمس شعرة منه  
فايد كان مصدوم من قوة نور ال بتتحداه انت بتتحدينى 
نور    لأول مرة بخالف رأيك  انا مطلبتش منك غير فرصه واحدة تسمعنى فيها. دقايق بس تفكر توزن الأمور مش كل ال بنشوفه بيكون الحقيقة.
 أقسم لك أن أول مرة اعرف أدهم او أشوفة كان من ساعات قليلة بس.
 ومفيش بينا أى حاجة سيئه. زي ما انت فاكر
بالعكس دا حافظ على شرفك 
فايد. بإستغراب. كان ساكت بيسمع نور وكان بيتمنى  ان تفكيره يكون غلط. 
اكملت نور  أنا مكذبتش لما قولت ان الدفعة عامله حفلة على يخت 
مكذبتش لما قولت ان كلنا بنات او دا فعلا ال كنت فكراه. 
اول ما ركبت اليخت اتفاجئت بشباب عليه لما فكرت انزل البنات اقنعونى ان مجرد حفلة مش هيحصل حاجة. وتقدر تسألهم وتتأكد من كلامى 
فايد. وانت شايفه ان حفله مختلطه ف عرض البحر هيكون فيها مسكرات ومفيش حد كبير رقيب على شباب ف سنكم هتكون ازاى. هااا. 
وبعدين الأفندى دا كان من ضمن الزبالة ال على إليخت 
نور لا يابابا أدهم مكنش على اليخت. أنا بعد كام ساعة واحنا ف عرض البحر حصل ..... وحكت نور كل ال حصل واستنجادها بمركب أدهم. لحد توصيله لها هنا 
فايد.  انت عارفة انت بتقولى ايه. 
نور أه يابابا انت ظلمت صياد بسيط كل ال عمله ان حاول يحافظ على بنتك مجرأش عينه عليها ولبسها متقطع. بالعكس دا خلع جاكته وسترنى. تقوم انت بدل ما تشكره عايز تقتله حتى لو أنا غلطت مش ذنبه خالص.  ذنب أدهم ف رقبتنا. ياترى دلوقتى ضميرك مرتاح
 ف الوقت دا كانت سميرة وأحمد وسارة اختها الكبيرة ال هنعرف حكايتها بعدين. دخلوا وسمعوا حديث نور مع فايد 
شهقت سميرة. برعب من شكل أدهم وملامحة ال اختفت من كثرة الكدمات. يالهوووى.ليه كدا يافايد. ياقلب أمك يا بنى حرام عليك يافايد  شيل معايا يا أحمد 
فايد  هتعملى ايه. 
سميرة. ايه عايز تسيبه بالشكل دا بعد ال سمعته من بنتك. أقل واجب نرده للمسكين دا ان نداوى جروحه 
فايد  خلاص سيبيه وانا هبعته مع الحرس يعالجوه ف اى مستشفى 
سميرة. انت ايه يا أخى  قلبك ماله كدا جمد  ليه 
فايد سميرة اللزمى حدودك 
سميرة. ماشى يافايد بس بردوا مش هسيبه الا وهو كويس وبخير. وهوديه بنفسى المستشفى. ياريت تفهم أن ال مرمى دا لولاه كانت بتنك فعلا ضاعت. 
ونادت على مصطفى. شيله مع أحمد لحد العربية 
نور.  ماما أنا جايه معاكم
فايد. نور على قوضتك. حسابك مخلصش 
نور بقلة حيلة  راحت على غرفتها. 
✍️ إيمان المهدى
الرواية حصرى على صفحة حكآيات إيمى
ف المشفى
سميرة خير يا دكتور هو عامل ايه 
الدكتور  حالته مستقرة حاليا. بس نايم دلوقتى من اثر المسكن. 
أحمد الحمد لله
الدكتور ممكن افهم ازاى اتعرض لكميه الضربات دى. لأن دا شروع ف قتل 
أحمد. شروع ف قتل 
الدكتور. أه طبعا انت شايف حالته ازاي. دا زى مايكون بقاله أيام بيتعذب
أحمد. احنا منعرفش يادكتور أنا وماما شوفناه مرمى على الطريق بحالته كدا فقولنا نجيبه على هنا
الدكتور. بس أنا كدا لازم ابلغ ويتحرر محضر باللحصل 
أحمد.   بس .... 
الدكتور دى الإجراءات الرسمية ال بنعملها لما بتوصل حالة كدا وكمان منعرفش اى حاجة تثبت شخصيته بعد اذنكم 
سميرة.  ربنا يستر. أكيد هيقول على كل ال حصله بسببنا 
أحمد. ربما يستر. وما تحصلش فضيحة 
الممرضة. دكتور دى الأسماء ال وصلت من الأقسام للمستشفى من إسبوع للنهاردة عن الأشخاص ال ف غموض ف اختفائهم  
الدكتور تمام كلمى القسم وبلغيهم بتحرير محضر وان فيه حالة وصله المشفى مجهول الهويه ومعرض للضرب المبرح
الممرضة حاضر بعد إذنك 
بعد عدة ساعات كان أدهم فايق
الممرضة اتفضلوا شوفوه على ابعت للدكتور 
دخلت سميرة وأحمد. على أدهم  ال ف حالة مزريه. كسر ف بعض اضلاعه. ورجله مجبرة وكدمات مغطيه جسمه بالكامل 
سميرة ببكاء. حقك عليا أنا يابنى سامحنا ال حصلك دا 
أحمد. أنا بتأسف بالنيابه عن بابا وكمان لان محدش فينا عطاك فرصه تدافع عن نفسك
أدهم كان مخنوق جدا من شوفتهم قدامه بس دموع سميرة ملجماه شاف ف عيونها خوفها عليها وهو الإسطبل والرحمة ال بتتكلم بيها. فسكت ومردش 
دخل الدكتور. حمد لله على سلامتك. 
أدهم. هز راسه ومتكلمش. 
الدكتور. الشرطة ف طريقها لهنا بلغناهم بحالتهك وهما على وصول تقدر تحكيلهم على ال وصلك للحاله دى وهما هيساعدوك ف رجوع حقك
مع دخول فايد.  هو أكيد ميعرفش مين ال عمل كدا 
تلاقيه يكون حرامى. ولا حاجة كان عايز يقلبه
الدكتور  وانت ايه عرف حضرتك عشان تقول كدا وتعرفه منين 
فايد. أنا فايد سليمان زوج مدام سميرة  ال جابته لما لقته هى وابنى مرمى على الطريق 
الدكتور. فايد بيه عضو مجلس الشعب اهلا يافندم  عموما هو يقول الكلام ف المحضر. بعد اذنكم
سميرة ايه ال بتقوله دا يافايد 
فايد. ايه عايزة إسمى يتجاب ف محضر ويحصلى شوشرة وانا داخل على انتخابات بعد كام شهر وطبعا سيرة بنتك هتتجاب وهيتعرف انها كانت فين وابقى لحقى على الفضايح
أحمد بابا عنده حق ياماما. 
سميرة. بزعل على أدهم وف نفس الوقت خايفة ع سمعة بنتها وزجها.  فأتجهت لأدهم أنا مش هقدر اقولك اتنازل عن حقك لإن لو ابنى ال اتعمل فيه كدا مكنتش هسكت. أعمل ال انت شايفه صح 
فايد. سميرة. ما سمعش صوتك. وانت يا ولد أنا عارف أنك ليك علينا حق. انقاذك لبنتى. وتحملك للضرب بس شوف اضرارك دى تتمن بكام وانا هدفعلك. وأظن أنك صياد على قد حالك ومحتاج فلوس ومصاريف المستشفي والعلاج عليا 
أدهم. بغيظ. انت انسان حقير ... قاطعه فايد. أنا يا ابن ال....
 مع دخول الظابط سكت فايد. 
الظابط. كان بيسأل أدهم. ال انكر معرفته بالضربوه. يعنى متأكد أنك متعرفش مين بهدلك كدا 
أدهم. عينه على فايد. لا يافندم دول كلا , ب واتهجموا عليا بغرض السرقة مع انهم لو يعرفوا كانوا اتأكدا ان محلتيش غير كرامتى.  بس أكيد حقى مردود ف يوم من الأيام 
الظابط تمام يا أدهم أنا عملت ال عليا بس ممكن سؤال أخير
أدهم بتعب.  اتفضل
الظابط  إيه علاقتك بالباشا وكيل النيابه محمد البحيرى لانه كان مهتم جدا يدور على حد بنفس اسمك
أدهم.  أخويا  اسمى أدهم محمود البحيرى 
فايد كان وشه جايب الوان لما سمع الإسم
الظابط. يبقى أنا متأكد ان حقك هيرجع محمد البحيرى مستحيل يسيب حق حد فما بالك بأخوه. وأكيد الكلا ،ب ال عملوا كدا أيامهم برة السجن معدودة 
فايد بعصبيه  يالا بينا 
سميرة بعد إذنك يابنى خالى بالك من نفسك 
أدهم ابتسملها. وهز دماغه 
بعد ما خرجوا. 
الظابط. مالوا دا متعصب ليه
أدهم. سيبك منه. تقدر تتفضل انت 
الظابط. لاااا اتفضل فين أنا قاعد معاك على ما يجى محمد بيه.  اسمى  باسم ملازم أول على قدى كدا 
أدهم. اتشرفت بيك يا باسم
باسم. شكلنا كدا هنبقى أصحاب 
أدهم ابتسم بإذن الله 
ف غرفة نور. 
سارة. خلاص يانور اهدى بقا أكيد ماما زمانها على وصول وهطمنا
نور ببكاء. أنا السبب ف ال حصله. كان متبهدل اووى 
سارة. اى ياست نور كل الخوف والعياط عليه وانت منعرفهوش
نور. اى حد تانى كنت بردوا هزعل عليه. لان صعب يكون فيه امثاله هو وخالد وعبد الرحمن 
سارة..  ايه يابنتى اتعرفتى على كل دا ف يوم واحد. لا دا انتى عيشتى مغامرة بقا احكيلى 
نور مغامرة ايه بس دول بس شباب مهذبين ومحترمين. دا غير دمهم الخفيف بالأخص خالد ابو لسان طويل ممكن يحكى اى حاجة لاى حد عادى 
سارة ههه‍ههه شبهك يعنى 
نور. اتلمى بقا وضربتها بالمخدة  
سارة. هه‍هههه مجاتش فيا 
نور تعرفى ايه اكتر حاجة حلوة ف اليوم الكئيب دا
سارة ايه ياستى.  
نور. أنك وأخيرا ضحكتى يا حبيبتى بعد الوقت دا كله أنا كنت نسيت اشوف وشك مبتسم 
سارة رجعت علامات الحزن والجديه تانى على وشها. عن إذنك أنا رايحة قوضتى هنام وانت كمان حاولى تنامى شويه 
نور بعد ما خرجت سارة.  يا ترى هتنسى امتى ياسارة وتعيشى حياتك بقا  ربنا يطمنى عليكى. وعليك يا أدهم  واستلقت على السرير لتغوص ف نوم عميق 
بتنتهى الحلقة مع دخول محمد  على أدهم والغضب  كاسى وجهه. مين الكل،ب ال عمل في أدهم البحيرى كدا 


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
رواية عاصفة القدر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان المهدى
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent