رواية حياتي الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

  رواية حياتي الفصل السابع والثلاثون بقلم توتة


رواية حياتي الفصل السابع والثلاثون

فارس : عندي ليك خبر بمليون جنيه
إيلان : ايه في حاجه جديده حصلت
فارس : اه .. تقريبا اهم حاجه في الموضوع ..
إيلان : في ايه ؟ 
فارس : عرفت مكان المافيا 
إيلان : بتهزرر !!؟
فارس : وده موضوع فيه هزار برضو .. المهم ركز معايا 
إيلان : اليوم ده باين عليه يوم حلو من أوله اصلا .. أنا هسافر دلوقتي .. أنا مستني اللحظه دي من زمان .. متهجموش دلوقتي على م اجي 
فارس : حيلك حيلك .. اهدي بس  .. محدش يعرف مكانهم تقريبا غيري .. وغير كده لازم نقبض عليهم في اسرع وقت ممكن .. انت نسيت أن هما مش مستقريين ولا ايه .. يعني ممكن يتبخروا انهارده .. دلوقتي .. وندوخ عليهم تاني .. وكده كتير أظن 
إيلان : امم .. بس انت متأكد اصلا م المكان ولا لاء .. انت خلاني اشك في نفسي 
فارس : والله هما حاليا مستقريين في مكان متأكد منه .. لكن بقا بعد شويه ممكن يكونوا فين الله اعلم 
إيلان : طيب بقولك ايه ؟ 
فارس : امممم 


إيلان : راقبهم في المكان اللي هما فيه من بره .. وانا هاجي معاك .. انت مش عارف اللحظه دي مستنيها من امتى يا فارس 
فارس : والله على أساس أن انت في الشارع اللي ورايا .. انت بتتكلم في مسألة سفر .. من مصر لكندا .. يعني شوف انت هتيجي امتى .. وشوف هما بيفكروا في ايه دلوقتي .. وممكن نضيعهم ازاي بغبائنا للمره المليون 
إيلان : اسمع اللي بقولك عليه بس .. انت فاهمني جاي بطياره عاديه ولا اي .. بالهيلوكوبتر وهتلاقيني قدامك .. ومش هتاخر .. هقولك .. أنا اللي هسوقه كمان .. بس مستحيل اضيع فرصه زي دي 
فارس : هسمع كلامك بس لو حصل حاجه وعرفت أنهم هيغادروا هنفذ 
إيلان : اه اكيد .. مسافه الطريق وهكون عندك
فارس : تمام 
جاك : لاء يا دوروك .. لازم نتأكد الاول احنا رايحين فين .. مينفعش نخرج من هنا وبعدين نروح اي مكان كده .. وبعدين يوصلولنا بسهوله ويراقبونا 
دوروك : مينفعش نفضل هنا اكتر من كده .. لازم نشتت اي حد بيحاول يعرف مكانا 
جاك : وهنلاقي مكان تحت الأرض زي ده بسهوله 
دوروك : انت ناسي تبعنا من المافيا ولا اي .. ويقدروا يوفرولنا اي حاجه نطلبها 
جاك : في الأول نعرف احنا هنعمل ايه .. وهنجيب الفيديو ازاي 
دوروك : وهو ده اللي هيحصل
فارس : مازن باشا .. جهز القوه دلوقتي وبسرعه 
مازن : تمام 


وعلى الناحيه التانيه 
إيلان : رغدان مش عايزك تسيب المستشفي وتطمني على حياة .. أنا دلوقتي سيبت المستشفي بسرعه لظروف طارئه .. وسيبت حياة في المستشفي مع ليان .. 
رغدان : خلاص متشيليش هم .. أنا موجود 
إيلان : تسلم يا رغدان 
ذهب فارس بصحبة مازن الي المكان المتفق عليه وبعد مرور الكثير والكثير من الوقت
مازن : احنا هنا بقالنا كتير اوي ومش عارفيين مستنين ايه .. العصابه اللي بندور عليها وموجوده جوه .. ليه بقا مندخلش 
فارس :  مستنيين حد مهم 
مازن : ولو مشيوا دلوقتي قدام عنينيا .. هنسيبهم 
فارس : لاء .. اكيد هننفذ 
____________________________________________
جاك : مش قلت لازم نعين حد بره المكان ده يساعدنا 
دوروك : خلاص حد مننا يخرج 
جاك : وهيسيب التاني لوحده ! 
دوروك : عشان قدراتنا في أن احنا نعرف نجيب الفيديو اقوي من أي حد 
 جاك : طب منخرج احنا الاتنين ونساعد بعض ونبقي اقوي 
دوروك : أنا قلت كده الصبح وانت عارضت 
جاك : عشان المفروض كنا نفكر احنا هنروح فين وهنحيب الفيديو ده ازاي وادينا عرفنا اهو يبقي نتحرك 
دوروك : أنا مكنتش عايز اضيع وقت .. عشان مفيش اي حد يقدر يعرف مكانا وخصوصا أن احنا علينا العين من مصر 
جاك : بس  احنا لو كنا خرجنا كان ممكن منعرفش نفكر زي هنا 
دوروك : امم .. اللي حصل حصل .. اهم حاجه دلوقتي نخرج نفسنا منها زي اي حاجه خرجنا منها نفسنا قبل كده 
جاك : وده اللي احنا عايزينه
____________________________________________ 
 فارس : أنا هتحرك حالا 
إيلان : وانا وصلت حالا 
فارس : شكلهم حاسيين بحاجه وخلاص .. بيخرجوا 
إيلان : أعلن القبض عليهم ومعاك القوه حالا 
مازن : دول بيخرجوا 
فارس : أجروا ناحيتهم بسرررعه 
جاك : شايف اللي جايين علينا دول يا دوروك 
دوروك : اهرب بسرررعه يا جاككك 
فارس : اقفوا مكانكوا ولا هصيبكوا بالمسدس اللي في أيدي 
جاك : نعمل ايه 
دوروك : نهرب من اي مفر 
إيلان : مش هتلحقوا المكان محاصر من كل اتجاه 
فارس : سلموا نفسكوا من غير شوشره وبكل هدوء احسن 
دوروك : وانتوا بقا مفكرين أننا هنخاف من القوه اللي معاكوا دي 
إيلان : عارف انت بتفكر في ايه .. بس احنا في الداخليه اتعلمنا ازاي نتفادي أي ضربة رصاص 
دوروك : شايفك بتتكلم بقلب جامد 
إيلان : اه .. عشان الأدلة اللي مسكتها عليكوا طول الأربع سنين اللي أنا شغال فيهم في الداخليه .. كفيله أن هيا تخليكوا تسافروا من الدنيا للأبد 
دوروك : شغال فيهم مع الداخليه ! 
إيلان : تؤ .. في الداخليه 
جاك : والمطلوب 
فارس : تسلموا نفسكوا من غير شوشره .. لانكوا كده او كده هتيجوا معانا 
دوروك : طيب بما أن أنا في عصابتنا متعلمين كيفيه التنشين الصح والدقيق .. وبما أن برضو هيتقبض علينا وهيبقى فيها اعدام .. يبقي اعدام بإعدام 
قال دوروك كلمته وصوب مسدسه ناحية إيلان في ضربه قويه تفادي إيلان نصفها نتيجة تحذير صديقه فارس فأصيب بكتفيه 
مازن للقوه : اتحركوا اقبضوا عليهم 
فارس : إسعاف بسرعه 
إيلان : فارس .. خد بالك
التفت فارس فوجد جاك يصوب مسدسه ناحيته في ضربه اخري ولكن بحمد الله تفادها فارس من إنذار صديقه له وتم القبض على جاك ودوروك والسيطرة عليهم بصعوبه وتم تحويلهم الي سجن كندا الرئيسي وإيلان أصيب برصاصة في كتفه وكانت الضربه ليست قويه بالنسبه لجسم إيلان الضخم وكان التأثير بسيط للغايه إلي أن إيلان قاوم حتي القبض عليهم فهذا حلمه من قديم الزمان 
في المحكمه وبعد مرور 3 أيام من وقت القبض عليهم كان إيلان في هذا الوقت بالمحكمه ومعه صديقه فارس وكان هذا يوم المحاكمه الذي ينتظره إيلان وفارس ومعهم الكثير من اكفئ الظباط الذين أتوا من مصر بعد علمهم بما حدث وبعد تقديم الأدلة الجنائية للمجني عليهم جاك ودوروك حكمت المحكمه اخيرا بإعدام كل من الطرفين جاك ودوروك وكان هذا اجمل واحسن خبر سمعه ايلان منذ فتره طويله على الاطلاق وذاد هذا الخبر جمالا تحسن حالة حياة وافاقتها من الغيبوبه القصيره الذي دخلت فيها تقريبا وبعد الحكم علي هذا الجزء من عصابة المافيا بالإعدام انتظر إيلان ومن معه يوم اعدام كل من جاك ودروروك والذي عجل به المحكمه حتي يتخلصوا من شر هذه العصابه وما يمكن فعله بالهرب فهم أشد ذكاء من أي مخلوق وأشد خبره أيضا  ..فهذه أخطر عصابه في العالم على الإطلاق بل ويوجد منها في مصر أيضا فهذه عصابه مستمره في فعل الشر  وبالفعل تم إعدامهم والتخلص من شرهم بعد البحث عن جميع جرائمهم وجمع أدله طوال الأربع سنوات الماضيه والسر المحتفظ في محكمه مصر الرئيسيه حتي يتم القبض عليهم والأن بكل سهوله بعد التخلص من هذا الجزء من عصابة المافيا يستطيع إيلان وصديقه فارس أن يخبروا الجميع بسر هذه الفلاشه فسوف نعرفه أيضا حين يعود إيلان إلي مصر .. ومن هنا أعزائي القارئين تخلصنا من عصابة المافيا هذه بعد هذا العذاب وننهي هذا الفصل بعوده إيلان إلي مصر 

يتبع الفصل الثامن والثلاثون اضغط هنا 
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حياتي" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent