رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الرابع والعشرون 24- بقلم فاطمة الزهراء أشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الرابع والعشرون 24- بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان- بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان الفصل  الرابع والعشرون


استيقظت مريم ورات جاسر ممسك بيده
مريم لنفسه : كم انت تشبه الاطفال وانت نام كم أحبك أن أراك وانت نام
لكن سرعان ما تذكرت كلماتك جاك بانه الشيطان وانه من المافيا
مريم بتفكير : لا أكيد كان بيكذب وممكن يكون حقيقة ولكن قاتعها جاسر
جاسر ببسمه : صباح الخير
مريم ببرود : صباح النور
جاسر : عامله اية دلوقتي
مريم ببرود وجمود : بخير الحمد لله
جاسر باستغراب من برودها : مريم انتي كويسة
مريم ببرود : كويسة
قطع حديثهم دخول مراد وسليم
مراد وسليم : صباح الخير
مريم وجاسر : صباح الخير
مراد بمرح : واخير صحيت دا انتي اتخطفت وأنتي نايمه تعدي ثلاث ساعات نايمه لا ومكفكيش ونايم لحد دلوقتي والله أنا ماعرف الشيط
نظر له جاسر بنظره قاتله
مراد بتوتر : والله ماعرف جاسر مستحمل الكسل دا اذاي
سليم : عامله اية دلوقتي ي مريم
مريم : الحمد لله
سليم : الف سلامة عليكي
مريم : الله يسلمك
مراد بمرح : ايه الجمال دا معندكيش اخوات اتجوزهم بس بشرط يكون عندهم لون عنيكي وتكون قمر ذي اختها
غضب جاسر بشده بس مدح مراد لمريم
جاسر لنفسه : اهد ي جاسر في ايه لا أنا عايز اموتوا
نظر له جاسر نظره ارعبته ولو كانت النظرات تقتل لكان مراد فارق الحياة
سليم بصوت واطي جدا لم يسمعه الا مراد: رحت فيها يامراد اه ياصغير علي الموت يا ابني
مراد بخوف وحزن مصتنع : متنساش تزورني في القبر وادعيلي ومتجبش حريم عشان مطلعش اموتك واهم حاجه متجيش تتكلم وتقولي حاجة عن الشيطان ولا عن الملاك
( يقصد بكلامه جاسر ( الشيطان ) ومريم ( الملاك ) . )
والا اقولك متجيش خالص بس يبقي تعال يوم الجمعة وأكلم براحتك بس مش كتير عشان مصدعش ومتعيطش
سليم بصدمه : أنا مش هاجي وال جمعه وال اي يوم دا انا هعمل فرح واحتمال اتجوز ومين قال ان أنا هعيط
مراد بصوت عالي : اه ه ه ي ك ************ وأنا اللي قلت مفيش الا سليم هو اللي هيفتكرك دا انت طلعت واحد متستهلش المفاجأة اللي كنت عملهالك شوف مين هيقولك مكان بنتك وزوجتك
حلت الصدمة علي جميع من بالغرفه ماعد مريم التي لا تعرف عن ماذا يتحدثون
سليم بصدمه : بن .. تي ودينا عاي .. شين
مراد بجديه : ايوه لسه عايشين
سليم ببكاء : اذي دا انا دفنهم بأيدي
صدمت مريم عندم رات دموع سليم هل هذا البارد الذي الا يتكلم الا عن العمل يبكي لا تصدق
سليم : هم فين
مراد بحزن : معرفش

&&&&&&&&&&&&&&

رجعت ملاك ورامز ولم يقولوا لأحد عن الذي حصل لملاك
وذهبت الي غرفتها هي ونور لان ادم أخبرهم أن هناك مفاجأة لهم
بعد ساعة ونصف نزلت ملاك علي السلم وكان رامز ينتظرها ولكن حلت الصدمة علي وجه من جمالها حيث كانت جميلة جدا بفستان الأحمر بسيط ذو أكمام واسعه ضيق علي الصدر والخصر وينسدل واسعا قليلا الي الاسفل
ونور التي صدمت ادم من جمالها حيث كانت جميلة بفستان الأزرق
وأمل التي كانت ترتدي فستان أسود
اقترب معتز من أمل
معتز بحب : ايه الجمال دا
أمل بخجل : وانت جميل جدا ي حبيبي
معتز : حبيبتي بعشقك بجنون يا قلبي
أمل : وأنا كمان بعشقك ي روح قلبي
عند رامز
اقترب من نور وأخذها الي السياره وكذلك فعل ادم ومعتز وبعد ساعة وصلوا إلى مطعم
ملاك : مفيش حد ليه
ادم : أنا حاجز المطعم كله لينا
ذهبوا وأخذوا يتناولون الغداء
مد معتز يده الي أمل
معتز بحب : تسمحيلي برقصه دي
أمل بخجل : اكيد
تقدم ادم لنور ومد يده
ادم بحب : ممكن ترقصي معايا
نور بخجل : ممكن
بعد ذهاب ادم ومعتز تقدم رامز لملاك ومد يده
رامز بحب شديد : ملاكي ممكن ترقصي معايا
ملاك بتوتر وخجل : أنا اسفه بس قطع حديثها رامز
رامز : بليز رقصه واحد لو سمحتي
ملاك : تمام
ذهبوا وبدأوا يرقصون علي أغنيه لعمرو دياب
يا كل حياتى، وآمالى، ويا أجمل سنين فاتت، وحبى وكل أشواقى، وكل لحظة معاك كانت أنا منك، وكلى ليك حياتى ليك، ورهن إيديك بشوف العمر فيك أنت، وأشوف الدنيا دى فى عينيك تصحى فيا أنا الإحساس على جناح الخيال أطير، وأشوفك أنت كل الناس، ومن نفسى عليك أغير
بتسرق كل أوقاتى، وتشغل ياما تفكيرى، وخلتنى أعيش الحب فى دنيا ما عاشها يوم غيرى بشوف العمر فيك أنت، وأشوف الدنيا دى فى عينيك فى دنيا حبك الحلوة تنادينى، وتهمس همس، ونكتب للفرح غنوة، ونغزلها بخيوط الشمس أنا وأنت لوحدينا نعيش أجمل فصول العمر، وكل الدنيا حوالينا تعوضنا سنين الصبر تصحى فيا أنا الإحساس على جناح الخيال أطير، وأشوفك أنت كل الناس، ومن نفسى عليك أغير بتسرق كل أوقاتى، وتشغل ياما تفكيرى، وخلتنى أعيش الحب فى دنيا ما عاشها يوم غيرى بشوف العمر فيك أنت، وأشوف الدنيا دى فى عينيك تصحى فيا أنا الإحساس على جناح الخيال أطير، وأشوفك أنت كل الناس، ومن نفسى عليك أغير بتسرق كل أوقاتى، وتشغل ياما تفكيرى، وخلتنى أعيش الحب فى دنيا ما عاشها يوم غيرى أشوف العمر فيك أنت، وأشوف الدنيا دى فى عينيك.

بعد انتهاءالاغنية
ركع رامز على ركبتك وادم ومعتز كذلك
رامز بحب : ملاكي هل تقبلين الزواج مني وان تكوني حبيبتي للابد بحبك لا بعشقك ي ملاكي
ملاك بصدمه : انت بتقول ايه
رامز : بحبك
ملاك : رامز انت متعرفنيش
رامز بحب : أنا عارفك اكتر من نفسك
ملاك : انت متعرفش الماضي ولا أنا مريت بيه
رامز : ميهمنيش الماضي أنا بحبك وكل اللي هفكر فيه المستقبل أنا بحبك لا أنا بعشقك
ادم : رامز بحبك
ملاك ببكاء : بس ميعرفش الماضي
رامز بحب : مش عايز اعرفوا متبكيش دموعك بتوجع قلبي
ادم : ادي لنفسك فرصه ياملاك
ملاك : ماشي موافق
رامز بحب : ملاكي بحبك بببببححححكك

عند ادم
ادم بحب : نوري أريد أن اتزوجك وأكمل كل حياتي معاكي بحبك يا نوري
نور كانت تطير فوق السحاب حبيبها يطلب الزواج منها ويعترف لها بحبه
نور بخجل شديد : وأنا كمان وموافق
ادم بسعاده : وانتي كمان ايه
نور بخجل : بحبك

عند معتز
معتز بحب : أنا مش هقولك تقبلي تتجوزيني لان احنا متجوزين بس تقبلي تفضلي جمبي طول الحياه ومتبعديش عني ولو فيوم زعلتك تزعلي وأنتي فحضني ومتبعديش عني لأنك لو بعدي هموت بعشقك ي أمل حياتي
امل بحب : بقبل ومستحيل ابعد عنك لان دا (وأشارت إلى قلبها ) يموت من غيرك
يا معتز بعشقك بجنون

واشتغلت أغنيه لعمرو دياب
ولا ليك عليا حلفان ✤ ده انا روحي فيك من زمان

و بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك مهما كان

يا سلام ع القد ✤ و لون الخد ✤ جمال ملا عيني هنا

و ان كان ع الحب ✤ انا والله بحب ✤ و ايوة انا راحتي هنا

و بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك مهما كان

►◥◣◥◣◥◣◥◣◄

لو زاد عليا الملام ✤ انا مش هبطل كلام

من يوم ما شوفتك خلاص ✤ مش بدي حد اهتمام

و بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك مهما كان

يا سلام ع القد ✤ و لون الخد ✤ جمال ملا عيني هنا

و ان كان ع الحب ✤ انا والله بحب ✤ و ايوة انا راحتي هنا

و بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك انا انا بحبك انا ✤ بحبك مهما كان

►◥◣◥◣◥◣◥◣◄

محمد بحزن : سهام بعد أسبوعين هنسافر لمريم
سهام بقلق : تفتكر هتفضل تحبنا وال هتكرهنا
محمد بحزن : مريم بتحبنا ومستحيل تكرهنا
سهام بحزن : يارب تفضل بنتي وتفضل تحبنا
محمد : يارب يا سهام يارب

يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الخامس والعشرون اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent