رواية حياتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

     رواية حياتي الفصل الرابع والعشرون بقلم توتة


رواية حياتي الفصل الرابع والعشرون


Dorouk : we Mafia 
دوروك : احنا المافيا ..
حياة بصدمه : ايه .. مافيا !!
جاك : لا تقلقي فتاه نهن لا نفعل مإك شئ .. نهن نريد تهديد إيلان بك .. لا أكثر من ذلك .. فإذا كنتي تريد البقاء سليمه نفذي كلامنا اولا 
جاك : لا تقلقي فتاه نحن لا نريد نفعل معك شئ .. نحن نريد تهديد إيلان بك .. لا أكثر من ذلك .. فإذا كنتي تريد البقاء سليمه نفذي كلامنا اولا
حياة : انتوا عايزيني اصدقكوا انتوا .. المافيا دي عندنا حاجه خطر وكبيره 
جاك : مش في مصر بس .. ولا في الالم الاربي فقط .. في الدنيا كلها 
جاك : مش في مصر بس .. ولا في العالم العربي فقط .. في الدنيا كلها 
حياة : طيب انا مليش دعوه بيكوا خرجوني من هنا وانا مش هقول حاجه لحد والله .. بس سيبوني .. مليش ذنب تخلوني هنا في المكان ده 
Dorouk : what you say girl .. are you crazy or what .. you want leave you and forgot .. too .. it's impossible 


دوروك : ماذا تقولين يا فتاه .. هل انتي مجنونه أمة ماذا .. انتي تريدين مننا أن نتركك وننساك أيضا .. هذا مستحيل 
Hayat : sir , Derouk .. please understand me .. l'm a girl Egyptian and usual .. Don't know them .. why take me in the place .. l Don't understand why
حياة : سيد دوروك .. من فضلك افهمني .. انا فتاه مصريه وعاديه .. ومش عارفاكوا .. انتوا خدتوني المكان ده .. وانا مش فاهمه ليه 
جاك : قلنا لك بسبب هبيبك إيلان
جاك : قلنا لك بسبب حبيبك إيلان
حياة : والله العظيم أنا مش حبيبت حد .. هقولك .. أنا اصلا مبطيقهوش ولا هو بيطقني .. ازاي هكون حبيبته بقا 
جاك : اهنا ايزين نساومه بيكي  ( احنا عايزين نساومه بيكي ) 
حياة  : اشمعنا أنا 
Dorouk : we don't want walk so much .. let's go Jak 
دوروك : نحن لا نريد التحدث كثير .. هيا بنا جاك 
Jak : yes , let's go 
جاك : أجل ، هيا بنا 
حياة : والنبي متسيبونيش لوحدي في المكان ده 


.....................................
رغدان : هو ده وقت تقفل فيه تليفونك .. يا تري ايه اللي حصل بس 
.....................................
طنط چيلان : ايه يا رغدان مفيش اي اخبار 
رغدان : لسه يا ماما .. بس بابا ميعرفش حاجه عن الموضوع 
ليان : هبقي امشي وقولوله أنها هتبيت معايا انهارده 
طنط چيلان : اللي محيرتي بس هيا راحت فين ولا ايه اللي حصل 
رغدان : أنا هتصرف بس مستني حاجه كده 
طنط چيلان : جيب العواقب سليمة يا رب 
.....................................
إيلان : ايه يا رغدان 
رغدان : اخيرا فتحت موبايلك 
إيلان : في ايه مش فاضيلك 
رغدان : حياة مختفيه من الصبح ومش عارفين هيا فين وبصراحه شاكك في المافيا 
إيلان : ايه اللي انت بتقوله ده .. انت اتجننت ولا ايه .. ازاي يعني مش لاقينها .. 
رغدان : كانت مع ليان وليان كانت بتجيب حاجه من السوبر ماركت خرجت ملاقتهاش ولحد دلوقتي محدش يعرف هيا فين  
إيلان : وهيا بتخرج من الزفت البيت ليه .. ياربي أنا مش ناقص اصلا 
رغدان : طب هنعمل ايه دلوقتي 
إيلان : اسمها هتعمل ايه دلوقتي .. أنا لوحدي اللي هتحمل نتيجة أخطائي ومش هدخل حد من عيلتي فيها 
رغدان : إيلان انت أخويا .. وانا مش هسمح انك تكون لوحدك في مشكله كبيره زي دي 
إيلان : رغدان خليك في البيت وخد بالك منهم .. واي حاجه تحصل كلمني 
رغدان : إيلان انت هت.... 
الو .. الو .. إيلان .. يووووه .. كل شويه مشاكل كده 
.....................................
**الحوار مترجم 
كارولين : والله أنا معرفش عنهم حاجه غير أن هما بيدوروا عليا 
إيلان : أنا عارف ان انتي عارفه اكتر من كده وبعدي بمزاجي .. بس والله يا كارولين لو طلع اللي في دماغي صح هقتلك وبدم بارد كمان 
كارولين : بكره هتعرف مقدار حبي ليك .. انت ازاي اتحولت كده 
إيلان : البركه فيكي 
كارولين : مش عارفه اعمل ايه عشان تصدقني 
إيلان : مش هصدقك في ولا كلمه هتقوليها 
كارولين : أظن قولتلك مبرراتي .. بس هتندم لما تعرف الحقيقه وتتمنى انك تشوفني لو مره واحده .. بس ساعتها هكون في دنيا تانيه غير دي .. ساعتها بس هتعرف أن أنا كنت بحبك وعمري م كرهتك ولسه بحبك لحد دلوقتي 
إيلان : وانا مبقتش احبك ولا اطيقك تماماً 
كارولين بدموع : وانا بحبك يا إيلان .. وبتمنالك حياة سعيده .. وعشان تكون سعيد في حياتك هضحي بنفسي عشان خاطر سعادتك 
إيلان : فكك من كلامك ده .. أنا عمري م هنسي اللي عملتيه فيا 
كارولين : انت اللي دخلت بمزاجك عشان تنقذني .. بس انا كنت غلطانه لما حكيتلك .. وفي الاخر افتكرت أن أنا بألف حكايه عليك عشان ادخلك مع المافيا .. عارف ايه اللي خلاك ترجع مصر تاني .. والله العظيم انا .. وطول السنتين دول كنت بتعذب .. بس قدرت اهرب منهم وده كله عشان اجي هنا وأقولك هما ناويين على ايه .. مش عايزه اي حاجه منك غير انك تسامحني 
إيلان : مكانهم فين في مصر ؟ 
كارولين : مش عارفه .. اعرف في اميركا بس 
إيلان : ارقامهم اللي هنا ! 
كارولين : مش عارفه 
إيلان : اومال تعرفي ايه 
كارولين : مش عارفه حاجه خالص .. مكانوش بيتكلموا عن تخطيطهم هنا في مصر .. كل اللي اعرفه أن هما ناويين ينتقموا منك 
إيلان : ماشي .. هسيبك دلوقتي عشان ورايا شغل مهم 
.....................................
إيلان : هاااا .... ايه الجديد .. وصلت لحاجه ؟
_ مفيش جديد .. مطارات مصر كلها منزلش فيهم حد الاسامي دي .. غالباً ما جايين بهيلوكوبتر
إيلان : ساعتين زمن ومكانهم يكون عندي .. مش هقولك حتي ارقامهم اللي اقدر اوصل بيها ليهم .. لاء أنا عايز مكانهم .. فاهم !؟
_ فاهم 
....................................
جاك : هيا دي 
_ مش كتير عليها 
حياة : في ايه ؟ انتوا عايزين ايه ؟ مش انتوا قولتوا مش هتعملوا حاجه فيا 
جاك : م ده احتياط عشان لو منفذتيش 
_ وطبعا انتي عارفه ان أحب ليا متنفذيش

يتبع الفصل الخامس والعشرون اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حياتي" اضغط على اسم الرواية
رواية حياتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم توتة
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent