رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

     رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون بقلم توتة


رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون

_لاء وصلنا 
إيلان : كويس جدا .. فين بقا ؟ 
_ في مكان تحت الأرض مخزن كبير وقديم بتاع واحد اسمه ضياء الضو .. وصلناله بصعوبه اوي .... عن طريق واحد غبي اسمه رجب نبيل وده واحد من رجالة اللي....
إيلان : خلاص مش مهم دلوقتي اديني العنوان بسرعه 
_ جنب *********
إيلان : تمام عارفه ... اخلص 
_ في نفق صغير تقريبا فخد بالك عشان تعرف تشوفه لانه محمي 
إيلان : ماشي .. ودي حراسه هناك وتكون شديده 
_ اه قبل ما انسي 
إيلان : ايه ... قول اللي عندك بسرعه 
_ فارس هيخرج انهارده 
إيلان : عارف وعارف هيخرج الساعه كام .. ومنسيتهوش 
_ كويس .. شوف بقا هتعمل ايه 
إيلان : ماشي 



.....................................
حياة : وانتوا عايزين ايه ؟ 
جاك : إيلان شويه وجاي انا .. جازي نفسك عشان  اللي جاي تقيل اليكي واليه 
جاك : إيلان شويه وجاي هنا .. جهزي نفسك عشان اللي جاي تقيل عليكي وعليه 
حياة : مش فاهمه 
جاك : مش مام 
(مش مهم ) 
حياة : طيب وانتوا طالبين مني ايه 
جاك : هتسافري بره مصر وجودك انا ( هنا )  مش مناسب 
حياة : ليه لاء مش همشي .. سيبوني في حالي بقا .. هيا الدنيا مش سايباني ليه في حالي 
جاك : اسكتي قليلا .. انت مزعجه جدا 
_ شكلك مش عايزه تنفذي يا شاطره 
حياة : هتستفادوا ايه من سفري 
جاك : مساومة إيلان 
حياة : مش هتفرق معاه اصلا .. أنا بالنسباله لا شئ اصلا .. انتوا غلط 
جاك : يبقي انتي معرفتيناش لسه 
_ طب دوروك مستني في الهيلوكبتر .. واحنا اتأخرنا المفروض نتحرك قبل ما ييجي 
جاك : wait some time .. نهن نستمتا 
جاك : انتظر بعض الوقت .. نحن نستمتع 
_ انت عايزه يشوفها وهيا بتسافر وهو مش قادر ينقذها 
جاك : بدأت تفهمني يا رچب 


.....................................
**الحوار مترجم 
إيلان : انتي اتجننتي .. تيجي معايا فين .. أنا نسيت بس حاجه جيت اجبها وهمشي علطول 
كارولين : عشان خاطري إيلان .. هضحي لتاني مره عشان خاطرك 
إيلان : انتي عرفتي منين اني رايح عندهم 
كارولين : من المسدس 
إيلان : خليكي هنا ومحدش هيقدر يقربلك 
كارولين : مش هسيبك يا إيلان .. انا هاجي معاك يعني هاجي 
إيلان : كارولين ريحيني بالله .. أنا مش ناقص زن 
كارولين : خلاص خدني معاك وانت ترتاح 
..................................... 
_ علي بعد 500 كيلو متر من هنا ومعاه كارولين 
جاك : امم .. كنت متأكد برضو 
_ هتسفرها امتي 
جاك : ابقي قولي على بعد 100 كيلو متر نستعد 
حياة : ممكن أسأل سؤال يا استاذ جاك 
جاك : سؤال ايه ؟ 
حياة : هو أنا لما اسافر هروح فين ولا هعمل ايه مش فاهمه حاجه خالص 
جاك بخبث : لما تسافري هتارفي ( هتعرفي )  يا حلوه
حياة : طيب أنا هسافر فين طيب ؟
_ كفايه اسئله بقا .. مش ناقصه وجع دماغ هيا 
.....................................
طنط چيلان : مفيش اخبار عنها يا رغدان 
رغدان : ماما قولتلك قلت لإيلان وهو اتصرف .. ولو حاجه جديده حصلت هقولك 
طنط چيلان : يعني معرفتوش هيا راحت فين 
رغدان : إيلان عرف بس أنا لاء 
....................................
** الحوار مترجم
كارولين : أنا حاسه أن هما عارفين أن انت جاي 
إيلان : وانا متأكد 
كارولين : متأكد ازاي مش فاهمه
إيلان : مش مهم 
كارولين : إيلان .. انت لسه مش مصدقني 
إيلان : مش وقته الكلام ده 
كارولين : يمكن دي اخر مره اتكلم معاك فيها 
إيلان : .......................
كارولين : سكتت ليه ؟
إيلان : مش هسمح لحد يتإذي بسببي 
كارولين : مش هتعرف 
إيلان : اسكتي بقا .. اسكتي 
.....................................
_ علي بعد 100 كيلو متر 
جاك بخبث : يلا !
بضحك _ اكيد  
حياة : فيه ايه 
جاك : لازم نثير غضب السيد  إيلان 
حياة : مش فاهمه 
جاك : يلا يا رچب 
.....................................
** الحوار مترجم
جاك : مستنيك 
إيلان : عارف 
جاك : كويس واكيد برضو عرفت معانا مين ؟ 
إيلان : ايوه بس لو لمست شعره وحده منها بس مش هيكفيني فيك قتلك 
جاك : شكرا على تعاونك معانا يا كارو 
كارولين : انت بتقول ايه .. لسه مصمم على وساختك دي 
إيلان : متعشيش الدور .. كفايه تمثيل .. أنا اصلا واثق انك معاه 
كارولين : ايه ده .. والله كداب أنا مش معاهم اصلا 
جاك : خلاص يا كارو هو عرف متخافيش بقا ومتمثليش زي م بيقولك 
كارولين : انت أحقر بني آدم شوفته في حياتي 
جاك : ده اتفاق برضو .. بس مش موضوعنا 
إيلان : فين حياة ؟
جاك : رچب 
_ كله تمام
إيلان : انطق .. فين حياة 
جاك : دوروك .. انزل من الهيلوكوبتر 
دوروك : اهلا أستاذ إيلان 
إيلان : انتوا متفقين على ايه ؟ فين حياة ؟
كارولين : أنا ممكن اجي معاكوا واعمل اي حاجه انتوا عايزينها 
جاك : مقابل 
كارولين : تسيبوا حياة وإيلان في حالهم وتنسوهم 
دوروك : كفايه جاك .. مبقاش ليها فايده خلاص 
إيلان : يعني ايه ؟ 
جاك : احنا خدنا حياة وانت تاخد كارولين 
إيلان : انت بتقول ايه .. اكيد اتجننت 
دوروك : اهدا يا إيلان .. ده طلعت جامده اوي 
إيلان : انتوا عملتوا ايه 
دوروك : رچب 
_ اطلعي معايا 
حياة : عايزين مني ايه تاني .. سيبوني بقا 
إيلان : حياة ..
حياة : إيلان !!؟
إيلان : انتي كويسه ؟
دوروك : انتوا لسه هتطمنوا على بعض .. رچب خدها في الهيلوكوبتر 
إيلان طلع مسدسه : هو انت فاهم انك هتقدر تاخدها وقدامي كمان 
جاك : نزل مسدسك يا إيلان عشان هناخدها يعني هناخدها 
إيلان : على جثتي 
جاك طلع مسدسه : م هو هيكون على چثتك برضو
وبدون اي مقدمات أخرج طلقه من مسدسه وصوبه ناحية إيلان
حياة : لاااااااااااااااااااااء 

يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حياتي" اضغط على اسم الرواية
رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم توتة
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent