Ads by Google X

رواية ليل الأدهم الفصل الأول 1 بقلم حنين محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية ليل الأدهم  الفصل الأول بقلم حنين محمد


رواية ليل الأدهم الفصل الأول 

فى قصر كبييير وجميل جدا ف غرفه نوم جميله وعلى التراز الحديث كان يرتدى بدله سوداء وقميص أبيض ويقف يمشط شعره للخلف أمام المرأة وبعد قليل نزل لكي يفطر
ادهم:على مجاش 
امال: لا يابنى لسه مجاش 
ادهم: طيب شكرا 
ويت كدا ثوانى
امال هى الشغاله إلى كانت مع اهل ادهم ف مصر ولما نزل مصر سابها تشتغل ف البيت وممشهاش وبيحبها زى امو وبيعاملها كويس 
نرجع تانى بقى 
ادهم بعصبيه: ماشى ي على الكلب كل يوم كدا 
ورفع هاتفه واتصل على صديقه الكسول وبعد المرا الخامسه ف المحاوله للاتصال به رد اخيرا
ادهم بغضب: اي يلا كل ده نوم يخربيت امك 
على بنوم: اى سبنى انام شويه انت كل يوم تقرفنى 
ادهم: انت مش واخد بالك إن عندنا اجتماع ي غبى
على:يوووه قااايم قاااايم
ادهم:ياريت تنجز هعدى عليك
على:طيب لحد ما تيجى اكون نمت شويه(وكان بيتااوب🥱)
ادهم بغضب: نعم ي روح امك
على وهو بتركيز لما قال أردف بمزاح: قصدى لبست اى مالك قفوش كدا ليه صباحك فل ي ريس 
ادهم: غور ابو شكلك (وقفل ف وشه هه)
على يبلاها: مالو ده ع الصبح 
.......................................................................…………………......
أما فى شقه صغيره ف حاره جميله واهلها طيبون كانت تستيقظ على صوت اخواتها وبتااع(روبااابيكيااااااااا)ايوه ده الصوت الجميل الي بيصحينا عادى جدا 😂🙂
داليدا: قوووووووومااااى
عادل: ي بنتى قومى هتتأخرى يخربيييتك
ليل بنعاس: اييي بقى اييي
داليدا : هتتأخرى ي بنتى
ليل قامت بتأفف واعين مغمضه: هلاقيها منكم ولا من ...(ولسه هتكلم لقتو بيقول روووبااابيكيااااا)اهو اتفضلو اعمل اى ي ربى عاوزه اناااام
عادل: مش قولتى عندك انترفيو ي بنتى 
ليل بنعاس: الساعه كام 
عادل : ١٢
ليل وهى تفتح عينها بصدمه قفزت من سريرها وهى تخبط على رأسها: هااارسود اتأخرت ي مرارك ي ليل من اولها كدااااا 
عادل وداليدا بضحك: اى الهبل ده 😂
داليدا بصوت منخفض: لو شافت الساعه هتمرجحك يسطا 
عادل بصوت منخفض: وانا مالى دى فكرتك
ليل وهى تجرى ف الصاله: صبباااح الخير ي عالم يالى صحين 
(ودلفت المرحاض  سريعا)
الام: اى البت الهبله دى يتجرى ليه كدا 
وطلعت من الحمام
الام: اي ي بت يتجرى كدا ليه فى اى
ليل: اتأخرت ي حااجه الساعه ١٢ الانترفيو هيبقى ١
الام بستغراب: مين ي بت الى قالك الساعه ١٢ 
ليل: عادل 
الام بضحك:اه ي ابن المجنونه مش هتبطل مقالب ف اختك يلاااا
عادل: فكره داليدا 
ليل وقفت بعدم فهم: فى اى مش فهمه 
الام بضحك: الساعه ٨ ونص ي حبيتى مش ١٢ 
ليل بصدمه وغضب: اه ي بن ال والله لوريك يلا 
وجريت وراهم وسط ضحكهم وضحك والدتهم سوميه وبعد شجار وضحك وهزار كانو جالسين على الطاوله يفطرون جميعهم
ليل: البس اى بقى 
داليدا:البسى اى حاجه 
ليل: استفدت كدا يعنى 
الام: ما تلبسى اى حاجه من الدولاب ي بنتى
ليا بسخريه: اووه بجد ي مامى شكرا كنت هلبس من التلاجه
الام بغضب:قليله الادب صحيح
ليل: ما اقولك اى يعنى ي حاجه
الام: اخرسى 
ليل: حاضر
وقامت ليل دورت على ثياب وارتدت بنطال اسود ف ابيض وتوب ابيض وجاكت جينز وسلسله وحزام اسود ووضعت قليل من مساحيق التجميل وحلق اسود ورفعت شعرها ديل حصال واطلقت العنان لبعض خصلات الشعر  وكوتشى ابيض 
ليل: انا نازله ي جماعه
الام: ربنا معاكى ي بنتى يارب 
ليا:يارب ي سوما ياارب
وتركتهم ونزلت راحت مكان الانتر فيو ف شركه كبيره جدا وجميله جدا دلفت للداخل وانتظرت دورها وندهتلها السكرتيره الخاصه للمدير ودلفت للداخل كان ينظر لأوراق ولم ينتبه لها وهى تنحنحت قليلا
ليل بحرج وصوت منخفض: صباح الخير 
لم ينظر لها وتحدث بصوت خشن خالى من التعابير: صباح النور اقعدى 
جلست وظلت صامته دقيقه ثم نظر لها وتجمدت ملامحه لم يرى ف جمالها نعم انها فتاه عاديه ولاكنها جميله جدا 
ادهم: احم كنتى عاوزه تشتغلى هنا 
ليل:اه عاوزه اشتغل هنه
القى نظره ع السى فى بتاعها 
ادهم:واى السبب وانتى لسه بتدرسى
ليل:عاوزه تساهم أعلى وكدا 
(وبعد كلام واسأله ليست كثيره )
ادهم: طيب اطلعى ل نسرين السكرتيره بتعتى هتفهمك اى شغلك وهتبدأى من انهارده
ليل بفرحه:  يعنى خلاص انا هشتغل هنه
ادهم ببروده المعتاد: ايوا 
ليل بفرحه وهى تقوم من مكانها: شكرا 
ادهم: العفو..
ذهبت ليل ل نسرين سكرتيره ادهم
نسرين: بصى مستر على شريك مستر ادهم السكرتيره بتعتو سافرت واستقالت ودلوقتى مش لاقى سكرتيره ف انتى هتروحيلو ولو عجبتى وتنفعى هيخليكى سكرتيره ليه 
ليل: تمم شكرا
وذهب ل على وطرقت الباب واذن لها ب الدخول ودخلت 
ليل: انا كنت جايه عشان....
على بابتسامه مقاطع لها: عارف نسرين قالتلى اقعدى 
ليل جلست بابتسامه
على: هاتى السيفى
ليل اعطتو له وألقى نظره سريعه 
على بمرح وغضب مصتنع: طب يلا ي بت على مكتبك اى مقعدك هنا 
ليل بابتسامه وضحكت بخفوت: يعنى انا كدا اشتغلت مع حضرتك 
على بابتسامه مرحه: ايوا ي ستى يلا 
ليل بابتسامه: شكرا 
وقامت ذهبت للعمل بعد ما فهمت هتعمل اى واى شغلها وكدا ومر وقت وذهبت للمنزل 
ليل بمرح وهى تقفز:اشتغلت ي حاااره ي أهل البييييييييت


يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent