رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة اشرف

الصفحة الرئيسية

   رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع عشر بقلم فاطمة اشرف

رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع عشر 

" بحبههه في دلعوهههه وتقولههه بحب في قلة عقلهههه بحبههه في غيرته عليا ولما لما بيتهيألهههه 💃💜" 

ليان بصراخ :لااااا ادهم وقامت من النوم مفزوعة وبتنهج

أدهم كان خارج من الحمام وبينشف وشه بالفوطة ولابس البنطلون بس اتكلم ببرود :كنتي بتحلمي بكابوس ولا ايه

ليان برقت لما شافته واقف قدامها بالمنظر ده واتكسفت وودت وشها الناحية التانية :يا كابتن انت مش فيه بني آدمة معاك في ام البيت 

أدهم تجاهلها :اممممم دي اوضتي على فكرة وده سريري اللي نايمة عليه 

ليان قامت بغضب من على السرير ووقفت قدامه : انت ملكش عين تتكلم اصلا على اللي انت عملته امبارح  انتي ازي يا استاذ يا مربي الاجيال تبقي سكران ها 

أدهم بصلها اووي :انا اعمل اللي انا عاوزههه مش ده بردك كلامكك يا أستاذة ليان ولا ايه

ليان بعصبية :تصدق انا كنت سيبتك بتفرفر امبارح من السخنية 

أدهم بصلها ببرود :محدش قالككك تفضلي جمبي وانا مطلبتش منككك 

ليان اتغاظت منه اكتر :ماشي يا أدهم انا وانت والزمن طويل 

أدهم بخبث : انا عاوز اعرف ايهه اللي جابككك هنا امبارح 

ليان بتوتر:هاا كنت جاية اخد هدوم ليا من هنا وكملت بغضب ويشاء القدر اشوفككك وانت سكران وكمان معاككك واحدة استغفر الله العظيم يارب انا عاوزة اعرف انت تعرف الأشكال دي منين ومن امتى وانت بتسكر ها 

أدهم قرب منها بطريقة تخوف :انا قولتلك ملكيش دعوة بحياتي انتي فاهمة ولا لا فخلينا كدا لحد ما نشوف موضعنا هيرسي على ايه 

ليان بغضب وبصت لعيونه بتحدي :هترسي على ايه يعني هنطلق 

أدهم اتنرفز من كلامها وشدها من ايدها لذقت في صدرهه العريض :متختبريش صبري بقولك

ليان بصدمة :مهو انا مش فاهماككك انت ولا طايقني ولا نيلة مش عاوز بقا تطلقني ليه 

أدهم بعدها عنه :هطلقكك بس مش دلوقت لما افكر القى سبب مقنع اقوله لأهلي طلقتك ليه وبعديها اعملي اللي تعمليه 

ليان ربعت ايديها بتحدي :يبقى نتفق اتفاق لحد بقا لما نطلق 

أدهم ببرود :واللي هو 

ليان : كل واحد ميتعداش عن حدود التاني ومتقربش مني غير لما انا أوافق وممنوع السُكر والكلام ده لانكك بتعمل حاجات كدا مبتكونش في وعيكك 

أدهم قرب منها بإبتسامة وسيمة :بعمل ايه 

ليان دابت في عيونه ووشها احمر وبقت عاملة زي الكتكوت المبلول :ها لا مبتعملش حاجة

أدهم ضحككك على توتورها وهي جريت من قدامه وخرجت 

ليان اول ما خرجت برة الأوضة خدت نفسها :الله يخربيتككك يا شيخ بشوفك بيجلي كرشة نفس  ودخلت تلبس هدومها لبست وخرجت

لقته واقف قصادها زي الحيطة وحاطط ايه في جيبه :على فين العزم انشاء الله 

ليان :أعوذ بالله يارب انت بتطلع منين يابني انت هتقطعلي الخلف 

أدهم ببرود :سلامتك

ليان بغضب :انتي ايه ياض  يا أدهم فيههه ايه بقيت بارد اووي ومتنكك على ايه يعني

أدهم :ههه ياض يا أدهم انا مش هرد عليكي علشان انتي طفلة صغيرة 

ليان قربت منه وهو كان طويل بالنسبالها اووي :انا مش طفلة بقولك 

أدهم :هههه اصمالله على طولكك انتي يا بنتي نموكك وقف وانتي في 6 ابتدائي 

ليان بسخرية :ههه خفة ياض وبعدين انت مالك انا راحة فين ولا جاية

أدهم :اممم احب افكرككك بقا انكك مراتي وسبق وقولتك اي حاجة تعمليها لازم تقوليلي الأول 

ليان بتحدي :تمام وانت كمان اي حاجة تعملها لازم تقولي لاني بردك مراتك ولا ايه يا استاذ 

أدهم :موافق 

ليان:وانا موافقة المهم انا راحة علشان اشتري فستان لفرح نيهال

أدهم:طب تمام هروح معاكي

ليان بخبث :مبلاش 

أدهم :ليه يعني 

ليان بخبث :انت اللي اخترت بقا مترجعش تندم 

أدهم :متخافيش مش بندم على حاجة انا اخدتها بمزاج 

ليان: ههه انت حر بقا 

نزلوا ركبوا العربية وسط رغي ليان اللي مبيخلصش 

ليان بضحك:تصدق ياض يا أدهم

أدهم :ههه ياض يا أدهم تصدقي انتي لو مش بنت كنت اديتكك كشاف في دماغكك 

ليان :ياعم سيبني اكمل الكلام 

أدهم :قولي يا آخرة صبري 

ليان كررت جملتها تاني: تصدق ياض يا أدهم هتصدق انشاء الله انا اول ما شوفتك مطقتكش ابدا كنت مغرور كدا والمستر القمور بقا اللي واثق في نفسه وعنده عضلات وكدا بقا ومتنكك علينا دحنا حصيتكك البنات كانوا بيتخانقوا على الكراسي اللي من قدام هههه 

أدهم :هههه وايه اللي غير فكرتك عني

ليان :حسيتكك جدع كدا وشهم ومش زي ولاد الزمن ده الشمامين انت اهه شمام بس شمام بشكل لذيذ كدا اللي هو باد بوي قمر 

أدهم :هههه بس يا ليان بتقولي ايه بس انتي بتعوكي الدنيا اكتر 

ليان :هههه الله ياعم اكدب عليك يعني 

أدهم :هههه لا متكدبيش اقعدي ساكتة انتي صدعتيني 

ليان  بشهقة:انا رغاية يا أدهم اخص عليك والله 

أدهم :ههه لا ازي ده انتي هادية خالص انا اللي رغايي يا ليان 

ليان بسرحان :على الطلاق ليان طالعة من بوقكك زي السكر يا جمر انت يا جمر 

أدهم :ههههه والله مجنونة 

وصلوا المول واول ما دخلوا المول البنات بقت عمالة تبص على أدهم وليان دمها فاااار وخلت أدهم يأنجها أدهم ضحك على حركتها وبدأوا يلفوا على المحلات واول محل دخلوه كان محل فساتين سواراية 

البنت اللي في المحل وجهت الكلام لادهم بإعجاب :اهلا يا فندم تؤمر بحاجة

ليان بغضب :ايهه يا حبيتي مالكك مش فيه واحدة واقفة جمبه ولا انتم عاملين قسم للرجالة هنا ولا ايهه ولا يكونش هتفصليله فستان 

أدهم :ليان اهدي 

ليان :اسكت انت 

البنت بحرج :اسفة يا فندم تؤمري بأيه 

ليان شدت أدهم من ايدهه :لا ياختي مبأمورش انا هسبلك المحل كله وهمشي 

وخرجوا برة المحل 

أدهم :ايه اللي انتي عملتيه ده 

ليان بعصبية :امال عاوزيني اسيبها تعاكسكك وانا واقفة يعني ولا ايه 

أدهم :ههه والله انتي مجنونة هي البنت عملت حاجة اصلا 

ليان :ملكش دعوة انت انا ببقى عارفة الست في عنيها ايههه 

أدهم :طب امشي لما نشوف محل تاني؛ فضلوا يلفوا على المحلات وليان كل شوية تدخل تتخانق مع البنات اللي في المحل وتخرج ومشترتش حاجة

أدهم :حسبي الله ونعم الوكيل يا بنتي ارحميني بقالنا ساعة بنلف وانتي بتتخنقي وبس مع البنات اللي في المحل وتخرجي 

ليان بغضب :قولتلك متجيش معايا استحمل بقا 

أدهم شدها من ايديها :طب تعالي المحل ده فيه فساتين حلوة بس ارجوكي بلاش خناق 

ليان :لما نشوف 

دخلوا المحل وبنت هادية خالص قابلتهم 

البنت بإبتسامة وكلمت ليان  :اهلا يا قمر عاوزة حاجة معينة 

ليان بإرتياح :ايوة انا احب البنت الكيوت الهادية اللي زيك كدا انا كل ما ادخل محل الاقي واحدة دالقة بهية على وشها 

البنت :ههه معلش عاوزة حاجة معينة 

أدهم :هاتلها حاجة محترمة بلاش حاجة مفتوحة ولا قصيرة 

ليان غمزتلها وكلمتها بصوت واطي :ملكيش دعوة بيه خليكي معايا انا 

البنت :ههه ماشي 

ليان :أدهم مش كنت عاوز تخرج تشوف حاجة  يلا اخرج وانا اول ما يعجبني حاجة هرن عليك وهبعتلك أشكال الفساتين اللي هقيسها  

أدهم :ماشي انا على الكافية اللي جمبكك؛ أدهم مشي 

ليان بإبتسامة :بصي بقا انا عاوزة حاجة هادية زيك كدا وتكون حلوة ولونها يكون لايق عليا 

البنت :تمام يا قمر تعالي معايا وبدأت وتوريلها أشكال الفساتين وليان تقيس قاست فستان من اللون النبيتي الغامق بكم مفتوح من منتصف الفخد الي نهاية الرجل ومفتوح من الصدر حاجة بسيطة وكان جميل جدا عليها وكان لايق على بشرتها البيضة هوريلكوا شكله في الفرح 

البنت بإعجاب :تحفة ده اوووي عليكي 

ليان وهي بتلف تشوف نفسها:بجد حلو 

البنت :والله تحفة عليكي 

ليان بفرحة :تمام هشتريه 

ليان اشترته وخرجت تقابل أدهم 

أدهم :مورتنيش ليه اللي اشتريتيه 

ليان :خليها مفاجأة 

أدهم :على الله يكون مفتوح او عريان يا ليان 

ليان :عيب عليكككك ده محترم جدا هههه ( انشاء الله يا ليان أدهم هيعمل من فخادكك شاورما 😂) 

أدهم :لما نشوف هتجيبي ايه تاني 

ليان :هجيب صندل واكسسوارات وبس كدا 

أدهم :ماشي وليان جابت صندل لونه اسود ووقفت عند محل رجاليي وعجبتها بدلة لادهم لونه نبيتي  

ليان بإعجاب:ايه رائيك هتبقى تحفة عليك

أدهم بإبتسامة:هي جميلة الصراحة زوقكك حلو 

ليان بفخر :طبعا يا حبيبي الا مكنتش اتجوزتكك وشدته من ايده ودخلت المحل  وادهم قاس البدلة وكانت حلوة جدا عليهه وجاب قميص اسود عليها  وخرجوا من المول وراحوا يتغدوا 

أدهم :هتطلبي ايه 

ليان بمرح :اي حاجة غير البرجر 

أدهم:هههه اشمعني يعني 

ليان :ههه لحسن لما نسيب بعض تقولي قبل ما امشي انا عاوز حق البرجر دي الترند اللي طالع اليومين دول 

أدهم :هههه والله مجنونة  وطلبوا اكل واكلوا تحت كلامهم مع بعض واكتشفوا حاجات كتيرة في بعض ماكانوش يعرفوها وادهم كان أول مرة يضحكك كتير كدا من زمان

أدهم بضحك :هههههه خلاص يا ليان ده انتي مشكلة والله 

ليان :هههه لا استنى محكتلكش  على البت اللي جريتها من شعرها في قلب الفصل كانت عاوزة تتنك عليها قومت مدياها مقص قدام الفصل كلههه ههههه 

أدهم :ههههه والله انتي مشكلة يا ليان 

ليان :امال اسيبها تتنك عليا ولا ايه انا اكتر حاجة بكرها الغرور والتناكة والتكبر والحمد لله التلاتة عندككك شكل اللي بيكرهه حاجة بتلبس فيه ههههه 

أدهم :ههههه والله انا ما تنكك ولا حاجة انا طيب جدا 

ليان :اممم انت هتقول يا ابو قلب ابيض زي البفتة البيضة 

أدهم :هههه هتتريقي ولا ايه طب بزمتككك قلبي ابيض ولا لا 

ليان بسخرية :اه طبعا قلبكك زي التيشيرت اللي انت لابسه بالظبط  اسود يا حقود

أدهم :ههههه انتي عدوة النجاح اعملك ايه 

ليان :ما علينا كنت عاوزة اقولك حاجة 

أدهم:قولي 

ليان بهدوء :انا بعزكك جدا يا أدهم اعتبرنا حتى أصحاب ممكن متسكرش تاني انت عارف انه حرام وله عقاب كبير عند ربنا وكمان الاماكن اللي بتروحها مشبوهة يعني ممكن في اي وقت البوليس يطب تروح في الرجلين فممكن متسكرش تاني كنصيحة صديقة ليكك

أدهم ابتسم :انا كنت مدايق بس مش اكتر وانا اصلا مبيروحش هناك غير لما اكون مدايق وانا روحت هناك لما  احممم انتي اديقتي مني امبارح غضبت من نفسي اووي 

ليان بحرج :احممم انا مش زعلانة يا أدهم وانا مسماحكك والله بس ممكن اي حاجة تدايقكك بعد كدا تقولي بلاش شرب والنبي 

أدهم بإبتسامة :ماشي يا ليان 

ليان ابتسمت وبعديها خرجوا من المطعم وادهم لمح خاتم شكله لذيذ جدا وفضة  وهادي شد ليان من ايديها ووراهولها 

أدهم :ايه رائيك

ليان بإبتسامة :حلو اووي بجد

أدهم كلم الشخص الي واقف :ممكن تجهزلي ده بالطقم بتاعه كله 

الشخص :تحت امرك يا فندم 

ليان بهمس :ده كتير اوويي

أدهم :ولا كتير ولا حاجة  

واخدوههه وخرجوا من المول و ركبوا العربية 

أدهم :هتروحي البيت ولا بيت باباكي 

ليان :بيت بابا احسن 

أدهم ادايق :ماشي 

وصلوا عند بيتها وادهم بص لليان 

أدهم بإبتسامة:وصلنا

ليان بإبتسامة :اممم ومدت ايدها تسلم عليه اشوفك في الفرح 

أدهم مسك ايديها وابتسم :خلي بالك على نفسك 

ليان :حاضر يلا باي 

وليان طلعت والبواب اخد حاجاتها وطلعها وراها 

ليان طلعت كانت الفرحة مش سايعاها جتلها فرصة من تاني تقرب لادهم وهو فاتحها طريق حست ان فيه امل 

واول مرة ليان تنام وهي مبسوطة كدا 

أدهم ساق العربية وكان مبسوط جدا بوجودها معاهه افتكر يومهم مع بعض وقعد يضحككك وشغل اغنية ده لو اتساب وقعد يدندن معاها

  ده لو اتساب لا دنا يجيلي تعب أعصاب💃 ده لو اتساب ليلة ليلتين انا اعيش في عذاب 😢طب اعمل ايه في دقيقتين ده بيقتلي  و ياخد العين ليلييي يا عين لا ده جنان لا ده مش إعجاب🙈♥️ انا عمر ما حد خطفني كدا ده اخدني حبة حبة في حاجات مش ممكن تتستخب ما بين اتنين احبة في دلع متشال لحبيبي وحنية من غير حساااب طب واعمل ايهههه 💃💃💃وروح وهو مبسوط جدا 

وعدي الاسبوع بسلام وجيه يوم فرح نيهال ومصطفى فماذا سيحدث يا ترى؟

يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية

رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة اشرف
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent