رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة اشرف

الصفحة الرئيسية

    رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثامن عشر بقلم فاطمة اشرف

رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثامن عشر 

هو حبيبي اللي اتمنيتههه يكون لياااا كل ما فيهه اجمل من الدنيا دي في عنايا💙🙈 "

جيهههه يوم فرح نيهال ومصطفى ليان كانت مع نيهال في اوضة الفندق اللي فيه القاعة نيهال لبست فستان الفرح وكانت جميلة جدا وطالتها حلوة اووي وهادية 

وليان لبست فستان من اللون النبيتي بكم مفتوح من منتصف الفخد الي نهاية الرجل وعملت شعرها ديل حصان وعملت ميكب هادي جدا وكانت جميلة اووي رغم بساطتها

ليان بفرحة :لولولولولوييييي زييي يا قلبيييي صحبيتي قمررر يا جدعااااان اوووي

نيهال :هههه والله انتي اللي قمرين يخربيتك هتاخدي مني الجو

ليان :ههههه فشررر ده انتي قمررر والله

نيهال :حبيبتي يا لي لي مش كنتي تقفلي فاتحة الفستان بتاعتك دي ده أدهم هيعمل من فخادك  شاورما ههههه

ليان :وهو ماله اصلا ده كويس اني قفلت الفتحة من فوق كفايا كدا وبعدين انا لابسة كلون شفاف اهووو وعلى رأي الليثي واهههه ياقشطا بالزبادي انتي جامدة فاحت طب على الهادي يا زبادي جامدة فوق وتحت

نيهال :ههههه والله انتي مشكلة

ليان حضنت نيهال :والله وانتي قمر ياهههه  اخير هرقص على اغنية صحبيتي وعشرة عمري ههههه

نيهال :اهههه يا كلبة البحر جاية الفرح علشان ترقصي وبس

ليان :ههههه ما دي حقيقة يا بنتي دنا هخربها

والباب خبط وليان راحت تفتح وكان أدهم لابس بليز نبيتي علي قميص ابيض وبنطلون ابيض وجذمة نبيتي

ادهم انصدم من شكل ليان فضل يتأمل فيها شوية 

ليان : هههه ايه يا استاذ ادهم مالك 

ادهم بدون وعي : يخربيتكك انتي قمررر كدا ليهه

ليان : ههههه شكرا شكرا يا بني انت متنح كدا ليه مالك 

ادهم انتبه : ها بتقولي حاجة 

ليان : ده انت ضايع خالص انما ايه الشياكة دي ياض يا ادهم 

ادهم : هههه ياض يا ادهم وبعدين طول عمري قمررر يا ماما 

ليان : شوف الواد وواثق من نفسه اووي ماشي يا سيدي عبالككك 

ادهم :هههه لا خلاص هو اللي يدبس فيكي يتجوز تاني ده يبقي جني علي نفسه

ليان بشهقة :بقا كداااا والله لنا منكدة عليك وبعدين انت تطول انا مش عارفة انا مستحملاك عليا ايههه مفكش ولا ميزة حتي 

ادهم قرب منها وحط ايده علي الباب وهي في النص : بقا انا مفيش فيا ميزة بردككك 

ليان اتوترت : هااا لا ده انت قمررر يابني ابعد بقا 

ادهم بإبتسامة : انما قوليلي صحيح جايبة الحلاوة دي منين

ليان :هههه مش اقولككك علشان متروحش تجيب من هناكك قهقهههه

ادهم لعد عنها بغضب : ده انتي ملكيش في الرومانسية خالص يا فصيلة 

ليان : من عاشر القوم اصمالله عليك ده انت مكنش حيلتك غير كلمتين بتقولهم من ساعة ما كنت طالبة عندك كنت لما ابعتلك كلام حلو تقولي تسلمي ياقمر ربنا يخليكي ربنا يعمر بيتك هو انا بشحت يابني فيههه إيه ده انت كفرتيني والله

ادهم : ههه خلاص خلاص هدي أعضائك لفي بروتا كدا وريني الفستان اشيكك عليه

ليان حطت ايدها في وسطها: ولو طلع فيه حاجة هتعمل ايهه

ادهم : عادي جدا متنزليش الفرح 

ليان بغضب : ده عندها يا حبيبي 

ادهم بعدم فهم : عند مين 

ليان ضربت دماغها بنفاذ صبر : يارب هيجبلي جلطة اهو يا ادهم الفستان حلووو

ادهم انتبه لفتحة الرجل : ينهار ابوكي اسود دي كلها فاتحة رجل ده انتي ليلتكك سودة 

ليان: وانت ماالك انت وبعدين انا لابسة كلون يعني مش باين ريح بقا 

ادهم بغضب : والله انتي مستفز هتمشي ازي كدا يعني ماشية جمب سوسن ولا ايه 

ليان بهدوء : ادهم الفستان مفيهوش حاجة وموديله كدا ومش معقولة الناس هتسيب الكل وهتركز مع فخدي انا يعني 

ادهم بغضب: لمي نفسكك يا ليان شوية واقفليها شوية حتي

ليان  بتريح دماغ: ياسلام انت تؤمر انت كنت جاي ليه اصلا 

ادهم : مش عشان سواد عيونك يا ختي العريس يطلع ولا لسة

ليان : خليه يطلع 

ادهم: طب خشي جواهه اقفلي الفتحة دي شوية 

ليان بغضب ومشيت من قدامه : صبرني يارب 

ليان دخلت تقول لنيهال :واتمختري يا حلوة يا زينة ياوردة من جواهه جنينهههههه 💃💃💃 يلا يا عروسة عريسك وصل 

نيهال بتوتر : يا خراشي انا خايفة اووي 

ليان :هههه لا  متخافيش ايههه الأناقة دييي اي الشياكة ديش ديش ديشش😂😂

نيهال :هههه خلاص اتعدى بقا مش قادرة اضحك من الميكب 

 ليان :هههه ماشي  هخرج انا علشان تاخدوا راحتكم 

نيهال مسكت ايديها:بت متسبينيش 

ليان :هههه ياختي اتوكسي والله لما تشوفيه اصلا هتنسي  امكك زات نفسها هكون مستنياكي تحت 

مصطفى دخل وكان لابسة بدلة سودة  

ونيهال كانت مدياله ضهرها :نيهال 

نيهال قلبها اتهز وقاعدة تفرك في ايديها وخايفة 

مصطفى خبط على كتفها ونيهال بصتله و حضنها بفرحة :ياخراشييييي ايههه القمر ده بجد 

نيهال بدموع :بجد حلوة 

مصطفى مسحلها دموعها: بتعيطي ليههه بس هو حد يعيط في يوم زي ده 

نيهال بدموع فرح :مش عارفة بس انا بجد مبسوطة اوووي مش مصدقة اننا خلاص مع بعض يا مصطفى انت حلوو اووي بالبدلة 

مصطفى باس ايديها الاتنين :والله انتي اللي قمررر يا خراشي انتي عروستي بجد انا منتظر اللحظة دي من اول يوم شوفتك فيه انا بعشقككك مش بحبككك 

نيهال بإبتسامة :ربنا يقدرني واسعدك 

مصطفى ابتسم وادلها بوكيه الورد وكان من ورد توليب الأبيض 

والفرح بدأ كان معمول في قاعة فخمة جدا ونزلوا على السلم مع اغنية طلي بالأبيض طلي يا زهرة نيسان طلي يا حلوة وهلي بهل الوش الريااان ( ههه عليا الطلاق انا كاتبة على قد ما سامعة مش عارفة هل صح ولا غلط انا اصلا مبفهمش هي بتقول ايه 😂😂) نرجع للفرح احسن 

وليان كانت بتحدف الورد وأم نيهال مشاء الله تحدف في ملح في كل حتة 😂😂" اه والله يا جماعة يعني بجد الواحد بيتعمي طب يا طنط الملح بيجي في عيني لا متخافيش يا حبيبتي انا بحدف واخدة بالي مشاء الله دي ناقص تجيب عنينا كدا وتقوم حطة كيس ملح فيها 😂😂😂" 

نزلوا وبدأ الفرح ونيهال ومصطفى بيرقصوا سلووو مصطفى اخد نيهال وبقت في حضنه وابتسموا لبعض وبيرقصوا 

قُل حبيبي إنك معايا وجنّب منِّي

دي الحقيقة ولا حلم وطال شوية

والكلام الحلو ده بتقُوله عني

يعني فعلا دُنيتي رضيت عليّ

ومصطفى حضن نيهال بحب 

وَعد مني تعيش معايا سنين مَعِشتش زَيُهم أحلامك اللي حلمتهم💙

انسَى الحياة والدنيا دي وتعالى نِهرب منهم

ما بقتش عايز ناس خلاص جاء لي اللي بيهم كلهم

يا اللي سايب ليّ رُوحك ومأمني

اللي فَاتك من الحياة هتعيشُه بيّ

وفي عيونك ألف حاجة مفرحني

والحياة بتزيد جمال لو بَصُوا ليّ

ومصطفى شال نيهال ولف بيها وهي بتضحك ♥️🙈

وَعد مني تعيش معايا سنين مَعِشتش زَيُهم أحلامك اللي حلمتهم

انسَى الحياة والدنيا دي وتعالى نِهرب منهم

ما بقتش عايز ناس خلاص جاء لي اللي بيهم كلهم

خلصت الأغنية  وادهم طول الوقت باصص على ليان كانت ليان باصة لنيهال ومصطفى وعيونها فيها فرحة ليهم وتمني انها تبقى زيهم في يوم من الايام هل فعلا ممكن تتجوز اللي بتحبههه وبصت على أدهم بحزن وبعديها فاقت من شرودها على صوت الاغاني

واشتغلت اغنيه هو انت جيت منين

نيهال شدت مصطفى وبترقص معاهه وبتتميل بفرح

هو انت جيت منين حبيتككك بالتلاتة سهرانة بتاع يومين عاوزك وبإستماتة مبسوطة حبيتين لا حبيتن تلاتة لا ده الموضوع يخض💃 من غير اي اتفاق عقلي في ثانية انت خدته تاههه مني ولا تاههه مش ثابت زي عادتههه ملهوف كله اشتياق بيروحلك وبإرادته من الفرحة مش بيرد ونيهال قعدت تتنطط انا نفسي اطيييرررر فرحانة جدا ودايبة وبغيررر حاسة بسعادة وده احساس خطيييررر مجنونة بيككك نفسي أفضل قصادكك واقولك بحبكك كتييرررر وكانوا بيرقصوا بحب

ليان بزهق :لا مبدهاش بقا لازم اقوم ارقص ( مبلاش يا ليان هتتنفخي ههه)

ليان اشتغلت اغنية اندال ودخلت ترقص مع نيهال وكان رقصها حلوو اووي أدهم اتصنم مكانه لما لاقاها بترقص دمههه فااار قعد يزغلها ( عارفها انا الزغرة بتاعتي امي دي هههه😂😂) والبت ولا هي هنا بتغيظه اكتررر

نيهال:ههههه الله يخربيتك ادهم هييجي يقتلك

ليان :يجي ياختي انا هخاف دنا مستنية فرحكككك بقالي زمن

نيهال :ههههه للدرجادي

ليان :ايوة امالل يلا يابت ارقصي انهاردة ليلتككك

وحبيبتي اللي مفيش منهااا دنا ابيععع الدنيا عشان هتأبد فيكك يا بني انا هرذيكك ياللي تفكر تزولها دي دوفرها يلااا برقبتكوا مزيتي حقها تتدلع وكمان تعمل اللي يعجبها💃💃

وليان بتلفف نيهال بحب مع انها لاسعة شوية بس دي عندي انا بالدنيا ايوة بحبهااا وانا من أجلها خصمت البنات التانية بعشقها اما بتتزربن لما تعيط بتعكنن مبنمش الا اما انكشها وتزعل مني اصلحها في ثانية 🙈💃

أدهم خلاص جاب آخره راح مكان ما هي بترقص :معلش يا نيهال هاخد صحبتك ثواني منككك وجر ليان وراههه

ونيهال قعدت تضحككك عليهم

ليان بغضب :انت يا للي جرر بقرة وراك فيههه ايه هاا

أدهم بغضب :دنا هقتلك هو انا مش قولت تقفلي فاتحة الرجل دي

ليان :لا اله الا الله انت يابني بني آدم برأس كلبة هقفلها ازييي يعني

أدهم :مليش فيههه اتصرفي يأما هروحككك دلوقت حالا انا لسة ضاربلي يجي اتنين في الفرح علشان فخادككك اللي باينة دي فرحانة اووي انكك مبينة فخدكك

ليان غصب عنها ضحكت :هههههه يابني انت متشرد مالك بفاخدي ياعم انا بحب ابينهم سيبني بقا في حالي الله يسهلك

أدهم بغضب :طب وحياة امك يا ليان لو لمحتككك بترقصي تاني لهجيبكك من شعرككك في قلب الفرح

ليان بشرشحة :نعم يا عنايا هو ايههه سكتناله دخل بحمارههه طب هرقص يا أدهم هتعمل ايه يعنيي

أدهم ابتسم ابتسامة سمجة :انا هوريكي هعمل ايه وقام لفحها على كتفههه

ليان بصراخ :نزلنااااييييي الحقوناااييي يا جدعااااان خطفنيييي نزلناااييي

أدهم : هههه والله لو جبتولي بلويس النجدة زات نفسه ما هنزلك يا ليان

ليان عمال تضربه: بقولك نزلني هفضحككك وهلم عليك الناس

وادهم من بيرد عليها ومكمل في طريقه طلعوا في اوضة من اوض الفندق ودخل وقفل الباب ونزلها

ليان بغضب : والله يا أدهم ماشي بقا بتعمل معايا كدا

أدهم :اهه وهعمل اكتر من كدا كمان عشان تحترمي نفسككك شايفاني قورني ولا ايههه عاوز افهم يعني

ليان بغضب :بقولك ايهه اوعي تفتكرني هعيط وهتزللك وشغل الروايات ده لا بقولك ايههه انا من بولاق يلا دنا معايا مطوة في جيبي هعورك والله وسع كدا عشان انزل

أدهم :والله انتي بق على الفاضي واللي عندك اعمليههه قدامك حلين يأما تقفلي الفتحة بتاعت الرجل يأما نفضل قاعدين هنا كدا بقا لحد ما الفرح يخلص وكله يمشي وبعديها تروحي

ليان بغضب :يوهههه طب هقفلها اززييي انا يعني شايفني ام محمد الخياطة يا عم ولا ايههه

أدهم بغضب :مليش فيهههه اتصرفي

ليان بغضب :خلاص هلبس كلون اسود 

أدهم :اهم حاجة ميكونش بيبن يلا ادخلي البسي

ليان  بغضب :ده انت تنح يلعن ابو تناحتككك يا سمجج

أدهم بتحذير :امشي من قدامي يا ليان يأما هديكك كشاف على وشكك يعدلك

ليان بغيظ :همشي يا اخويا ده انت سئيل ودخلت لبست كلون اسود وخرجت 

ليان :اهوو كدا حلوو 

أدهم :ايده مهو مبين رجلك بردوو

ليان بغيظ :بقولككك ايههه متصدعنيش هو ده اللي عندي ومش جايبة معايا بنطلون استرتش اعمل ايههه يعني 

أدهم :يبقى لما تنزلي تقفي ثابتة متتحركيش من جمبي انت فاهمة 

ليان :اوووف حاضر وسع بقا 

أدهم :اتفضلي قدامي 

نزلوا من تاني وادهم قافش ليان مش عاوزها تتحرك من جمبه وجهه وقت البوفيه وليان خرجت برة القاعة تشم هوا وكانت بتحاول تدفي نفسها  شوية وادهم جههه  وحط الجاكت على كتفها وهي ابتسمت و وقف جمبها وهو حاطت ايده في جيبه 

أدهم :بتعملي ايه 

ليان :بشم هوا 

أدهم :ليه هو مفيش هوا جواه يعني 

ليان كانت نفسها تقوله انها لما بتكون جمبه الأكسجين كله بيتسحب منها 

أدهم وهو بيشاور قصاد عنيها :روحتي فين 

ليان :ها لا مفيش  بفكر فيه الفرح والفستان والفرحة اللي في عيون نيهال اللي واضحة عليها هي تستاهل الفرحة اللي في عنيها فعلا لأنها تعبت كتير 

أدهم :ومصطفى تعب كتير بردو

ليان :مش مهم من اللي تعب اكتر المهم انهم مع  بعض دلوقت 

أدهم :عندك حق عبالكك

ليان ابتسمت بحزن :تسلم واديته الجاكت بتاعهه ودخلت تاني القاعة 

أدهم وقف برة شوية بيفكر هو بيعمل معاها كدا ليه  هل هو بيحبها ولا لا ملقاش إجابة لسؤاله نفخ بضيق  ودخل القاعة من تاني 

نيهال هي ومصطفى كانوا قاعدين ماسكين ايد بعض 

مصطفى بحب :انا لحد دلوقت مش مصدق انكك خلاص بقيتي معايا يا نيهال 

نيهال :ههههه والله ولا انا

مصطفى :ربنا يخليكي ليا 

ليان جدت عليهم :لو سمحت عاوزة اقعد مع صحبيتي شوية 

مصطفي قام وقف :اقعدي ياختي هروح أقف مع أدهم

ليان قعدت جمب نيهال :ايا ياعروسة بتعملي ايههه 

نيهال :هههه ياختي اتنيلي دنا مش عارفة اتحرك بالزفت اللي لابساه ده لا وانا بحلم من وانا صغيرة البسههه ده طلع تقيل بشكل 

ليان :هههه معلش هو بيتلبس مرة واحدة بس وخلاص بعد كدا 

نيهال :المهم مالك حساكي مدايقة 

ليان :هههه لا انا كويسة خليكك في نفسك انت ياعبدو ملكش دعوة 

نيهال :بت قولي مالك

ليان :هههه يعني والله عيب عليا تبقى عروسة كدا واقعد اشكيلك عيبة في حقي حتى 

نيهال : ههه ملكيش دعوة أدهم قالك حاجة ولا ايه 

ليان :هههه ده أدهم ده عاوزة امسك دماغهه افشفشها نصين يمكن يتعدل 

نيهال :ههه عمل ايه تاني

ليان :البجح بيقولي عبالك كنت هقتله 

نيهال :هههه معلش 

ليان كملت بحزن :انتي عارفة يانيهال انا بحاول انساههه مش عارفة اه بشوف رجالة أشكال وألوان بس مبيملاش عيني زيههه ابدا فعلا لما بتحب حد بتنسي الدنيا كلها لمجرد بس انككك تكون معاههه انا عندي اقعد انا وهو في اوضة وصالة بس كفايا اكون معاههه ومش عاوزة اكتر من كدا 

نيهال طبطبت عليها بحب :والله ربنا هينولك في بالككك انشاء الله  

ليان وقفت :انشاء الله  

نيهال :راحة فين 

ليان: هروح اشوف مامتك واهو مصطفى جهه اهوو

ليان راحت وقفت جمب أدهم :بتعمل ايهه يا استاذ 

أدهم :مش بعمل 

واشتغلت اغنية انتي لسة زي ما انتي قمر في عيني 

الدي جي :ياريت ياجماعة كل كابلز يفضلوا على الاسيدج علشان يرقصوا مع مصطفى ونيهال 

أدهم بإبتسامة مد ايدهه ليها :ترقصي 

ليان ابتسمت وحطت ايدها في ايده : طبعا 

أدهم حطت ايده في ايد ليان والتانية على وسطها وليان ابتسمت وبيرقصوا ♥️

انتي لسة زي ما انتي قمرر في عيني احلى عمر ده اللي كان بينك وبيني وأما تيجي في الكلام سيرتكك بقول دي حبيبتي الغالية دي بنت الأصول ومصطفى مسك ايد نيهال وبيكلمها وهي بتضحك ♥️

مستحيل اقبل في حقككك اي كلمة انتي أعلى منهم فوق انتي نجمة واللي يسألني عليكي بقول دي نعمة مستحيل اوصف جمالك مهما اقول سيبك انتي عاملة ايههه وازيكك انتي دي الغلاوة هي هي والمشاعر مدارية  كان كل كابلز بيرقصوا مع بعض بحب لبعض ظاهر لبعض 

وبعديها جت اغنية الأخيرة 

قمح وسهريات

ويبقوا الناس بهالساحات

شي معهن كياس شي عربيات

رايحين جايين ع طول الطريق

تهدر غنيات

مصطفى مسك ايد نيهال وكانوا واقفين في النص وكلوا وملفوف حواليهم💜 

اه يا سهر الليالي اه يا حلو على بالي

غني اه غني اه غني على الطرقات

ياي ياي ياي يا سهر الليالي

ياي ياي ياي يا حلو على بالي

غني اه غني اه غني على الطرقات💃💃

وبكدا انتهههي الفرح ومصطفى انج نيهال وكانوا حاجزين اوضة في الفندق مصطفى طلع على السلم وبعديها شال نيهال وطلع بيها نيهال انكسفت :مصطفى نزلني

مصطفى :بس يابت انتي متفتحيش بوقكك خالص انهاردة انتي بتقطعي اللحظات الرومانسية

نيهال :بقا كدا طب اكتم بوقكك يا مصطفى بدل ما انكد عليك انهاردة 

مصطفى :هههه ليه دنا غلبان خالص ودخلوا الأوضة ومصطفى نزلها

نيهال : شطووور اخرج برة بقا 

مصطفى : نعم يا عنايا يعني انا متجوزك عشان تقوليلي اخرج برة 

نيهال حطت ايديها في وسطها :امال ايه يا عنايا انا عاوزة اغير هغير ازي وانت واقف 

مصطفى قعد : اديني قعدت وبعدين يا حبي اعتبريني جوزك معلش يعني 

نيهال : برة يا مصطفى 

مصطفى : بقا كدا ماشي وقام مصطفى قرب عليها 

نيهال بترجع لورا : هتعمل ايه اثبت عندك بقولك

مصطفي مسكها من ايديها : انتي خايفة مني ولا ايه 

نيهال بكسوف : لا بس يعني محرجة وكدا 

مصطفي فكلها طرحتها وشعرها نزل بإنسيابية وهي بتدوب من حركته  وملس على شعرها بحنان :طول ما انا معاكي مش عاوزك تخافي ابدا واياكي في يوم تخافي مني ابدا  انا عمري ما أذيكي ابدا يا نيهال انا بخاف من نفسي عليكي انتي فاهمة 

نيهال بحب : ربنا يخليك ليا ومتحرمش منك ابدا 

مصطفى حضنها وهي حضنته بحب ونسيبهم بقا

ليان كانت واقفة قدام الفندق بتدور على تاكسي أدهم جه من وراها : انا بدور عليكي بقالي كتير واقفة بتعملي ايه 

ليان : انا مستنية تاكسي بس مش لاقية 

أدهم : ليه حضرتك معاكي قرني ولا ايه مش جوزك انا والمفروض اوصلك 

ليان : مش عاوزة اتعبكك معايا 

أدهم : تعبك راحة خليكي واقفة هجيب العربية من هناك اهي وجايلك 

ليان بإبتسامة : ماشي 

أدهم عدي العربيات وبيتلتفت يشوف ليان ملقهاش ولقى رسالة مبعوتة ( متخفش حبيبة القلب في الحفظ والصون بقت معانا خلاص قابلها في الجنة بقا هههههه) أدهم انصدم : ليان اتخطفت 

وانتهى البارت ياترى هيحصل ايه؟!

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية

رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة اشرف
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent