رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الثاني عشر 12 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

الصفحة الرئيسية

رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الثاني عشر 12 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان- بقلم فاطمة الزهراء أشرف


رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الثاني عشر


وصلت طائرة جاسر علي ايطاليا 
جاسر بص علي مريم وابتسم وشال مريم وخرج من الطيارة وكان فيه اسطور من الحرس 
..... : مين دي 
جاسر ببرود  : دي زوجتي 
.... : انت اتجوزت امتا وفين 
نذره له جاسر نذره ناريه اخرسته وتوجها إلي السياره
بعد ساعة 
دخل جاسر القصر 
وكان جميع العاملين في القصر خائفون من الشيطان 
ذهبت كبيره الخدم الي جاسر 
لين  : حمدلله على السلامة يا جاسر بيه 
جاسر  : الله يسلمك
وذهب جاسر الي الغرفه ووضع مريم على السرير وامسك بالهاتف الغرفة 
جاسر  : كل اللي طلبتوا جاهزه 
لين  : أيوه 
جاسر  : تمام 
وقفل التلفون 
( هم بيتكلموا اللغه الإيطالية بس لين بتتكلم عربي كويس جدا لان هي اصلها عربي ولين ليها دور مهم  ) 
_______________________
عند رامز في البيت 
معتز بحب : امول حببتي عايز اتجوز 
أمل : عايز تتجوز عليا ي معتز طيب طلقني 
معتز  : يابنتي أنا اتجوزتك عشان اطلاقك 
أمل  : وكمان مش معترف إن انت متجوزني لي لي لي   وتنزل على الأرض بدراميه 
فجأة يصدح صوت تصفيق 👏في المنزل 
رامز   : الله هايل  يا فنانه عظيمه يابنتي عارفه يا اموله اداءك اتحسن من اخر مرة 
أمل  : أحلف  
رامز: والله خصوصا اخر كوبليه اللي هو لي لي لي بجد ابهرتيني يابنتي 
ينظر لهم محمد بقرف 
محمد  : تعرف ياض يارامز زمان لما كنت صغير كنت بضحك على  ابوك لانه خلف عيل اهبل قول دا العقل رامز وهو يقولي لا العقل معتز بس عندوا حق  الواد دا (ويشير إلى معتز )
العقل ربنا يهدي 
معتز  : ليه يا عمر شيفني مجنون وال مجنون وال
اكنش مجنون 
محمد  : أنا غلط انتوا الاتنين هبل وبص لأمل يابنتي لسه ادامك فرصه اخلصي من المجنون دا وانتي هتلقي أحسن منوا  
معتز  : ومن اللي احسن مني
محمد  : أنا ياض 
معتز بصدمه  : انت عايز تتجوز مراتي 
محمد  بهزر : أيوه عندك مانع وبعدين دي الحته الشمال 
معتز بصدمه  : انت بتهزر صح 
محمد  : لا وبعدين دا أنا  قمر وبص لأمل أنا قمر وال لا 
أمل  : دا انت قمر ومز يا كيمو 
معتز  : انتوا عايزين تجننوني طيب يا محمد 
وقام حاب سهام وبص لمحمد 
معتز  : أنا هاخد سهام تنور للبيت بدل العروسه وانت خليلك العروسه وبص لسهام يلي ي مزتي  يسيمو ياحببت
ومكملش عشان محمد مسكوا من هدومه 
محمد  بغضب : انت عايز تاخد مراتي يا كلب وبتقول سيمو ايه يا حيوان انت مفكرها زواحف ياكلب ومزتك ي حيوان ي كلب ي واطي  أنا هقتلك واريح البشرية منك ومش بعيد يكرموني علي قتلك 
وأمل ورامز وسهام ونور بيضحكواحتي ادمعت عينيهم 
أمل  : هههههههه خلاص ههههه مش قادرة ههههه هموت من الضحك هههههههه
نور  : هههههه وأنا خلاص مش قادرة هههههههههههههههههه هموت هههههههههه 
معتز بيجري  : حدا يلحقني هيموتني خلاص يا رمضان كنت بهزر أنت مبتهزرش وال
ايه 
محمد بيجري ورها  : لا مبهزرش يا صبحي 
ومعتز بيجري ووقف مره وحده 
معتز  : خلاص ي رمضان كنت بهزر ي راجل 
محمد بمكر  : خلاص ي ميزو 
وقرب منوا وزاحوا في حمام السباحة 
معتز  : عاااا بغره الحقونييي 
محمد ورامز ونور وامل وسهام بيضحكوا جامد ووقعوا علي الارض من كتر الضحك 
معتز  : اي دا أنا بعرف أعوم وخرج وقعد يفكر ويفتكر اللي حصل وضحك لحد ما وقع على الأرض 
_____________________
زين  : القناص جاهزه 
بس بعد الاجتماع 
..... : تمام 
__________________________
جاسر أخد شاور ونزل 
سليم  : جاسر  جاك  وجون مستنيينك في المكتب 
جاسر بصوت حاد  : وزين 
سليم  : موجود 
جاسر  : تمام  
دخل جاسر وقعد 
جاك  : لما هذاا الاجتماع 
جاسر ببرود وجمود : لتوزيع الصفقات 
جاك انت عليك  استلم السلاح في قاره آسيا 
جون أنت سوف تستلم صفقه المخدرات في أفريقيا 
زين انت سوف تستلم  صفقه الاعضاء  في أوربا 
زين  : وأنت ماذا ستحصل 
جاسر  : أنا عليه البحار 
زين  : ولكن هذا كثيرا فكل الصفقات تمر من البحار 
جاسر  : هذا هوا ما لدي 
جاك  : تمام أنا موافق 
جون  : وأنا موافق 
جاسر  : خلص الإجتماع 
زين  : تمام  
_______________________
بعد الاجتماع بساعتين 
جاسر دخل لقي مريم لسه صاحيه 
مريم  : أنا فين 
جاسر  : إنتي في البيت يلي عشان نتعشى بره 
مريم  : حاضر 
______________________ 
خرجت مريم مع جاسر وركبوا السياره 
مريم  : هنروح فين 
جاسر  : على المطعم 
وفضلي ساكت لحد منوصل 
مريم مرضتش 
وبعد ربع ساعه وصلو المطعم 
_________________________
زين  بضحك: واخير هخلص منك يا شيطان 
...... : أكيد الخطه هتنجح 
زين  : أكيد ي عزيزي 
هو خرج علي المطعم وهيخرج بعد قليل وستكون آخر وجبه في حياته هههههههههههههههه 
________________________
عند جاسر ومريم 
جاسر  : متاكلي 
مريم  :  هي دي لحم خنزير 
جاسر   : لا 
مريم  : متاكد 
جاسر  : أيوه وال ماكنتش اكلتها 
مريم: تمام 
وبعد مخلصوا اكل وخرجوا وفجاه أطلق القناص الرصاصة على قلب جاسر 
هل جاسر هيموت  ؟ وهل جاسر هيعرف مين اللي أرسل القناص  ؟ 
   
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثالث عشر اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent