رواية خطف مع سبق الاصرار الفصل العاشر 10 بقلم اسراء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية خطف مع سبق الاصرار  الفصل العاشر بقلم اسراء ابراهيم


رواية خطف مع سبق الاصرار الفصل العاشر

_انا انا جاية بسرعة اطلب المطافي لو سمحت انا في الطريق ، وكلمت عمر كتير وفونه مشغول كذا مرة وفونه مشغول 
_يا عمر انت فين بالله عليك رد بقي ، ولما زهقت قررت تروح لوحدها ووقفت تاكسي وركبت بسرعة وقالتله عالعنوان ومشي .
.............
_الو ايه يا ميرا بترني ليه منا كدة كدة جاي عشان انا كمان كنت عايزك في موضوع 
_ميرا بتطول في المكالمة علي قد ما تقدر عشان لما ايمان ترن عليه تلاقيه مشغول ، لا انا زعلانة منك بقي كدة يا وحش تسيبني في المطعم وتمشي انت متخيل شكلي كان ايه 
_انا اسف بس فعلا اليوم ده فرق معايا كتير وخلاني اتأكد من مشاعري ، الكلام في الفون مش هينفع لما اجي نتكلم انا قربت اوصل سلام وقفل 
..........  
_الو ازيك يا دنيا 
_اهلا دكتور رائد انت عامل ايه 
_رائد حس ان نبرة صوتها متغيرة 
_احم مال صوتك انا اتصلت في وقت مش مناسب ولا حاجة
_لا ابدا انا كنت رايحة شغلي عادي هو حضرتك بتتصل لسبب يعني في حاجة حصلت 
_لا انا بس قولت اكلمك اطمن عليكي واسمع صوتك 
_وحضرتك تطمن عليا بصفتك ايه احنا مفيش بينا حاجة ولو مع حضرتك رقمي فده لسبب معين انت عارفه برضه  
_مالك يا دنيا ايه اللي ضايقك مني كدة انتي شوفتي مني حاجة 
_وهضايق منك ليه انا بس مش عايزة مراتك تقؤل عليا خطافة رجالة لو سمحت متتصلش بيا تاني الا لو في سبب يخص ايمان مع السلامة يا دكتور وقفلت
_بص للفون ، مراتي !! ، انا مش فاهم حاجة وفكر شوية وبعدين خبط علي دماغه وقال اااه فهمت وضحك وقال يا جمالو دي غيرااانة ، يخربيتك يا دنيا وقعتي قلبي 
...........
_بسرعة لو سمحت شقتي بتولع لازم الحق اروح بسرعة 
_حاضر يا انسة من عيني وضحك ضحكة خبيثة 
_بس ده مش طريق البيت لو سمحت 
_اصل ده طريق مختصر عشان نروح بسرعة زي ما انتي عاوزة 
_ قلقت وطلعت فونها رنت تاني علي عمر بس من غير ما السواق ياخد باله بس المرادي ادي جرس 
_الو ،  يا ايمان انتي مش بتردي ليه وسمعها وهيا بتكلم حد 
_لو سمحت اقف هنا انا خلاص غيرت رأي ومش هروح في حتة 
_هو دخول الحمام زي خروجة يا جميل ده انتي متوصي عليكي جامد وانا هظبطك .
_لا ارجوك الحقني يا عمرررر وبتحاول تفتح باب العربية مش بيفتح 
_ايماان متخفييش انا جاي متخفيش يا حبيبتي ، بس ايمان مش سامعاه لانها رنت عليه وهيا حاطة الفون علي رجلها 
_ الراجل رش علي وشها حاجة فحاست بدوخة جامدة وخلاص بتغمض عنيها  ، ع م ر  ا لح ق ن ي وغمضت 
_الراجل طلع فونه وطلب رقم ، الوو ايوة يا ميرا هانم البت خلاص معاايا ، تمام هنظبطها متقلقيش وبيتكلم وهو بيبص عليها ب ش ه و ة ، ايوة متقلقيش هخليها متنفعش بجنيه بس الحساب اهم حاجة برضه ، ماشي مع السلامة 
_ عمر مصدوم من اللي سمعه ميرا ازاي انا مش مصدق ،  ايمان وقلبه عمال يدق جامد من خوفه عليها وداس بنزين بسرعة للمستشفي وكلم رائد 
_الو يا برنس فينك انا في المستشفي مستنيك 
_ بعصبية ، رائد ايمان اتخطفت ، ميرا بعتت حد خطفها امسكها اوعي تهرب منك انا خلاص جاي بسرعة 
_انت بتقؤل ايه انا مش فاهم حاجة وايمان اتخطفت ازاي 
_مش وقته يا راااائد اعمل اللي قولتلك عليه يلا بسرعة 
_طيب طيب يلا سلام وقفل وجري علي برة وشاف ميرا 
_ميرا تعالي عاوزك في موضوع ضروري بخصوص عمر 
_اممم اوك يلا بينا بس بسرعة عشان عندي مرور دلوقتي 
_واول ما دخلو القوضة قفل بالمفتاح ، انت قفلت الباب بالمفتاح ليه ؟
_لا ليه دي لما يجي عمر يقؤلك بنفسه هو قالي انه جاي 
_ميرا حست بخوف وانه ممكن يكون عرف حاجة 
_طيب خلاص هروح امر عالمرضي علي ما عمر يجي 
_لا هو خلاص علي وصول اتهدي واقعدي بقي علي ما يجي 
_انت بتكلمني كدة ليه يا بني ادم انت 
_اهو مزاجي كدة ثم اكلمك زي ما انا عايز مش انتي اللي هتعرفيني اتكلم ازاي وقولتلك مسمعش صوتك علي ما عمر يجي , وفونه رن 
_ايوة يا عمر اه كله تمام احنا في قوضة الكشف القديمة  وراح فتح الباب 
_شوية وعمر دخل بغضب وعينه حمرا وعروقه بارزة واول ما دخل راح مديها بالقلم وهيا اتصدمت وحطت ايدها علي وشها 
_انت ازاي تمد ايدك عليا انت اتجننت 
_انتي اللي اتجننتي يوم ما فكرتي تقربي من مراتي انتي عارفة انا هعمل فيكي ايه انا هعمل فيكي نفس اللي كنتي هتخلي الحيوان يعمله في مراتي لو مقولتليش مكانها دلوقتي 
_ضحكت بسخرية طيب والله بما ان الموضوع انكشف بقي يبقي لا يا عمر عشان يا تكون ليا ياما هحسرك علي اللي خطفتك مني وابقي وريني بقي هترضي ازاي تاخد واحدة قبلك حد لمسها لا وايه مش واحد بس وقطع كلامها لما اداها بالقلم وخنقها وقالها يبقي تستاهلي الموت وبقي يضغط علي رقبتها بأيديه الاتنين لحد ما كانت خلاص هتموت ورائد بيحاول يشيل ايده بس مش عارف 
_خلاص يا عمر هتموت في ايدك مش كدة لو ماتت مش هتعرف منها مكان ايمان 
_دي بني قادمة قذرة وتستاهل الموت 
_خ لا ص   ه ق ؤ ل س ب ن ي فبعد عنها وخدت نفسها جامد وهيا بتنهج وقالتله عالعنوان 
_طلعي فونك ورني عليه وقوليله ميأذيهاش ولو كان حصلها حاجة هقتلك يا ميرا انتي فاهمة 
_انا مسحت رقمه اول ما قفلت معاه عشان محدش يمسك عليا حاجة يعني يا تلحقها يا متلحقهاش وضحكت بشماتة 
_رائد خليك معاها عشان لو حاولت تهرب وانا هروح الحق ايمان 
............
_فتحت عنيها ببطئ لقت نفسها ..


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
رواية خطف مع سبق الاصرار الفصل العاشر 10 بقلم اسراء ابراهيم
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent