رواية ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر

الصفحة الرئيسية

   رواية ملكي أنا الفصل الثامن بقلم سارة بكر


رواية ملكي أنا الفصل الثامن 

قفل الباب و دخل لها الغرفه 
= مش تقولي انك بتعرفي تشيلي الكالونه
نظره له بغضب = هو انت ادتني فرصه انت ربط ايدي علي طول 
_ ايوا افرضي عملتي حاجه غلط و تتعبي اكتر افرح انا بقي المهم انا هدخل اجيب الغدا عشان تاكلي 
حدقته به = اي اكل منا كلت يابني 
اجابها وهو يخرج من الغرفه = لا مفيش الكلام دا هتاكلي بعني هتاكلي
فرحت باهتمامه بيها بحرصه انها تكون بخير و بنظر الخوف الكانت في عيونه 
دخل لها و كان يحمل الاكل جلس بجانبها و اطعمها و تناولوا الاتنين و كان مصطفي بيغازلها لحين انتهوا من الاكل 
= اسيبك انا بقي يا اختي عشان عندي مواعين سلام 
ضحكت علي طريقته المرحه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
 جه علي معاد الغدا 
رحبت بع و دخلوا قعدو علي السفره 
نزلت و القت السلام  و قبل ان تقعد 
= هاااااا انت قوم اطلع بره 
نظر لها ثم قال = مش من الزوق انك تقولي كده لحد عندكوا 
اتعصبت من هدوءه اكتر منه 
= مش من الزوق اي يا عديم الزوق هو انت اي طالعلي في البخت قوم اطلع بره صاحبه البيت مش مرحبه بيك قوم امشي 
وضع  رجل علي الاخري وهو يقول = صحبه البيت هي العزماني 
_ انا مش مرحبه بيك قوم امشي 
= والله انتي مش مرحبه بيا امشي انتي لكن انا قاعد 
حملت الكرسي و القته علي الارض بكل عصبيه و تركتهم و طلعت الغرفه 
كانت ولدتها هتقوم وراها لكن صوته وقفها 
= دكتوره شذي متطلعيش 
كانت محرجه بسبب ما فعلتوا 
= انا اسفه يا معتز والله 
_ متتاسفيش يا دكتور بس لو سمحتي حضري صنيه غدا و هاتيها و انا هطلعلها دا بعد اذنك 
= ماشي 
فعلا دخلت و وضعت الطعام علي الصنيه و هو حاملها و طلع بيها وصلتوا الي غرفتها و بعدت عده خطوات و هو دق الباب 
كانت جالسه علي السرير و في يديها ورقه و قلم رصاص و بتشغبط في الورقه بكل غل لحين سماعها صوت دق علي الباب 
= انت طالع هنا لي 
بعد يديها من علي الباب و دخل الغرفه وضع الصنيه علي المكتب و جالس علي الكرسي 
= تعالي اقعدي عوزك في موضوع 
ذهبت اليه = انت قاعد اكنك قاعد في عزبتكوا قوم امشي من هنا 
_ مش همشي غير لما تسمعيني 
= هو انت معندكش دم انا مش بطيقك اصلا هقعد و هتكلم معاك قوم امشي 
_ وانا قاعد... و بدا ياكل من الاكل 
اتعصبت منه مش عارفه تخرجوا ازاي استعملت طريقته 
= لو سمحت قوم امشي 
نظر لها اول مره تتكلم بهدوء 
= اول مره تتكلمي بهدوء بس المهم اقعدي كلي وانا هتكلم معاكي و بعدين همشي 
زفرت و قعدت علي الكرسي المقابل له 
= عاوز اي 
_ انتي لي بتتكلمي ديما كده لي اسلوبك كده لي ديما بتظهري الوحش الجواكي لي 
= وهي بقي جيباك عشان تعلاجني 
_ لا 
= اسمحلي اقولك يا دكتور انك فاشل مش قادر تتخلاه عن منصبك انك دكتور و تاتقن دور تاني غير الدكتور انت هادي جدا جدا او بارد بس مش بتعرف تبين ديما انك هادي لسانك بيقول كلام و عيونك كلام تاني لسانك بيطلع الهدوء عيونك بطلع الغضب و الزعر و مش انت الهتعرف تعلاجني الهيعلجني لازم يكون دكتور شاطر و اتفضل قوم امشي بقي 
اتعصب من كلامها اوي اوي و ساب الاكل و نزل من غير كلام و خرج من الفيلا كلها 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المنصوره 
كانوا بيتغدو 
كان ينظر لها وهي تنظر له الانظار متبادله بينهم 
الجد:مشوفتش انت لهفه قبل كده يا محمود 
انتبه له = لا يا جدي مشوفتها 
الجد: دي لهفه بنت عمك سمير في تالته ثانوي و ياريت تخلصها بقي عشان تتجوز 
قطعت كلامه وهي تنظر الي محمود 
= لا طبعا انا هكمل و هدخل الكليه مش هتجوز و اقعد في البيت.. كانت بتكلموا بطريقه وحشه اوي 
وجه كلامه لها = والله لما تكون البنت دماغها في التعليم تتعلم لكن لما يكون دمغها في حته تانيه مش هتنفع و بيبقي الاحسن ليها انها تجوز 
فهمت قصدو اي و استاذنت و طلعت اوضتها 
وهو استاذن و طلع غرفته هو الاخر 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المساء 
دخل الغرفه وجدها كانت بتحاول تقوم 
=طيب قوليلي وانا هاجي اسعدك طيب 
_ منا بقيت كويسه و اقدر اساعد نفسي 
 قرب اليها و ساعدها في النهوض 
= عوزه تقومي تروحي فين وانا هاجي معاكي 
وقفت مكانها = لا منا راحه مكان مينفعش تيجي معايا في 
مصطفي وهو يتصنع الغباء 
= لي اي المكان المينفعش اجي معاكي في دا 
_ اااا راحه الحمام عوزه استحما 
= طيب فيها اي ماجي معاكي علي فكره انا جوزك 
نظر الي الارض و اصبح وشها يشبه حبه الطماطم 
= لا يا مصطفي مش هينفع 
مصطفي وهو يمسك يديها 
= لي افرضي بقي دختي و وقعتي لا لازم اكون معاكي 
_ مصطفي لو سمحت
ضحك علي شكلها 
= طب خلاص خلاص انتي بقيتي طمطمايه هسيبك تدخلي المره دي لو عوزتي حاجه اندهيلي ماشي 
_ خلاص مااشي اوعا بقي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في غرفتها 
كانت تحكي في هاتفها 
= اي يا حبيبي وحشتني انا عارفه انك زعلان بس والله مكنش ينفعش منزلش اعمل اي خلاص بقي بحبك والله بحبك متزعلش يا حبيبي انا عارفه انك بتغير و عشان كده مكملتش تحت حتي مكالتش والله طب انت فين اي لا لا بتهزر انت تحت مش هعرف انزلك خلاص ماشي هحاول سلام 
لبست فستان حلو اوي و خرجت 
= ماما انا هخرج نور صحبتي مستنياني علي اول الشارع 
بدريه:  ماشي يا حبيبتي 
نزلت بسرعه علي السلام و بسبب سرعتها اتكعبلت بس بفضله موقعتش 
= خدي بالك وانتي نازله لو مكنتش موجود كنتي وقعتي اتكسرت ايدك او رجلك 
نظره له بغضب = بعد الشر عليا و كملت نزول بسرعه اوي 
وقف يفكر = هي بتكلمني كده لي و خارجه بسرعه كده لي معقول تكون هتشوف الكانت بتكلمه في التليفون 
نزل وراها بسرعه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
خرجت من الحمام 
كانت لبسه هوت شورت اسود و توب ابيض و شعرها الطويل مبلول 
كان جالس علي السرير و حين راها قام وقف 
= بسم الله ماشاء الله 
شهقت و قالك = انت لسه هنا انت بتعمل اي 
_ احلفلك باي اني دي اوضتي انتي الفي اوضتي 
نظر الي الغرفه = اااا طب انا خارحه  
قبض علي يديها = لا تخرجي اي مش هتخرجي من هنا 
اتوترت اوي لما مسك اديها = مصطفي سبني عوزه اخرج 
قبض اكتر علي يديها لكن بلطف 
= تؤ تؤ مش هسيبك انتي هتفضلي معايا 
اتوترت اكتر = طيب هسرح شعري حتي 
وضع يده علي شعرها = لا انا بحب الشعر الكيرلي اكتر انتي كده احلي و احلي 
نظره له وهو نظر لها و سكته و تكلمت لغه العيون قطع ذالك الصمت هو 
= طب اي هنفضل وقفين كتير يلا ننام 
تركه و طلع علي السرير و هي ظلت واقفه 
= يا بنتي هتفضلي واقفه تعالي نامي 
_ اااااا مهو جايه اهو 
طلعت في الطرف الاخر من السرير و نامت 
اصبح كل واحد في طرف من السرير الي ان شعرت بيده تقربها منه و احتضنها لسق ظهرها بصدره 
حاولت تفك منه لكن هو كان قابض عليها جدا و ناموا الاتنين 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الجهه الاخر 
خرجت و ذهبت الي مكان خالي من الناس كان هو ينتظرها هنا 
= انا جيت 
كان ينتظرها وفي يده شنطه هدايه و حين استمع لصوتها لف وشه اليها و حضنها 
= وحشتيني او يا لهوفه  
ضحكت اوي علي دلعه لها 
= عوزني في اي بقي 
اخرج من الشنطه اكل 
= عشان اديكي دا يا قمر انا عارف انك مكالتيش فا خدي كلي و دا انسيال ليكي يا روحي 
مسكت الشنطه و حضنته تاني 
= ربنا يخليك ليا يارب يا حبيبي انا همشي بقي عشان متاخرش سلام 
كان هناك من يشاهد كل هذه المواقف 
في البيت 
اتقبلوا هما الاتنين علي باب البيت و دخلوا 
الجد: انتو كنتو مع بعض 
لهفه بقرف: لا طبعا هو انا هخرج معاه لي 
نظر لها و قال بصرامه 
= امال انتي كنتي فين 
نظره له بقرف = هي حاجه متخصكش بس انا هجوبك كنت  بقابل نور صحبتي بعد اذنكوا 
طلعت و سبتهم و هو دخل قاعد 
جت من وراه 
= حبيبي بيفكر في اي 
نظر لها و حضنها = نهي انا عاوز اتكلم معاكي
_ قول يا حبيبي مالك 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
صباح يوم جديد 
صحيت من نومها كانت في حضنه 
= مصطفي يلا قوم بقي 
نظر لها = انتي كويسه فيكي حاجه 
_ لا انا كويسه متقلقش بس قوم روح الشغل 
نظر لها ثم وضع قبله علي جبنها و قام لبس و مشي 
= انا ماشي لو عوزه حاجه رني عليا بس 
_ ماشي مع السلامه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الشركه 
كان بيتخانق مع امجد 
= هو انا كده ظلمتك في اي 
_ ايوا انت ظالم لما تشتري انت كل الاسهم و يبقي ليا انا نسبه اقل في الشركه تبقي ظالم 
= انت عبيط مش انت كنت عارض الاسهم للبيع ظلمتك في اي انا 
_ ايو ظلمت اشترتهم لي انت عشان يبقي ليك نسبه اكبر 
= يعني انت كل المزعلك اني انا الشترتهم يعني انت كنت عاوز واحد غريب يشتريهم 
_ اه 
= هتفضل غبي يا امجد و اصفر و انت عشان بتاع بنات و مش كويس مضيع كل فلوسك علي السهر لكن انا لا و استحاله اخلي حد غريب شريكي في الشركه الانا تعبت فيها 
_ ماشي يا حازم استني عليا 
خرج من المكتب وهو ياثور مثل البركان نظر الي نادين و ذهب 
يتبع.........
تفتكرو امجد هيعمل اي في حارم.
لي نهي بتتعامل كده مع محمود اشمعنا هي.
محمود هيعمل اي مع لهفه.
هل مصطفي بدا يحب رحمه.

يتبع الفصل التاسع  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
رواية ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent