رواية أميرتي المجنونة الفصل السابع 7 بقلم هناء علام

الصفحة الرئيسية

  رواية أميرتي المجنونة الفصل السابع بقلم هناء علام


 رواية أميرتي المجنونة الفصل السابع 

أسر :ي بابا مش برد علي صحابي عشان مش عايز ابقاا أقل من حد فيهم 
الاب : بس دول صحابك ي ابني 
أسر : وهو دا اللي عندي ي بابا 
الاب: ماشي ي ابني بس انا هعين سكرتيرة ليك عشان تساعدك وهيكون شغلها هنا في البيت طالما مش عايز تخرج
أسر: اللي تشوفه اعمله ي بابا بس خروج من البيت مش هخرج 
الاب: طب والعملية مش موافق عليها ليي
أسر: خايف احط امل وفي الاخر تفشل وارجع لنفس حالتي تاني وانا ما صدقت خرجت منها شوية 
الاب بحزن : منهاا لله اللي كانت السبب 
أسر : معدتش فارقة ي بابا 
.........................................................................
عند هنا 
هنا: ي يااسييين ، يااااا سين ، طب ي صااااااااد ، ياااااسين 
ياسين : عايزة ايي ي متخلفة وهتستظرفي في ام الاسم ليي ايي ي صاااد دي انتي غبية ي بت نفسي افهم دخلتي ازاي صيدلة اصلا ازاي جبتي ٩٩ وانتي في الثانوي 
هنا: انا مكنتش عايزة اتكلم وكدا هتخليني اقولك السر بتاعي بس يلا في العربية عشان منتاخرش 
هنا وياسين : سلام ي ماما 
الام : مع السلامه 
هنا وهي تخرج : ازيك ي ام نسمة عامله ايي 
ام نسمة : انا كويسة ياختي  بس زعلانة منك بقا زياد مش عايز يتجوز نسمة ليي مالها بنتي ناقصها دراع ولا رجل 
هنا : ناقصها نظر بعيد عنك انتي ي ولية ما تهدي شوية كدا وملكيش دعوة بزيااد الا زياد ي ام نسمة عشان محطكيش في دماغي واخلي اللي ما يشتري يتفرج
ام نسمة بردح : هتعملي اييي ي عنياااااا دا انتي لسة عيلة ولا روحتي ولا جيتي 
هنا: بقولك ايي احمدي ربنا اني مستعجلة ولا كنت وريتك العيلة دي تعمل ايي 
ياسين : هاا خلصتي اسطوانة كل يوم 
هنا : اخص عليك ي ياسين دا أم نسمة اللي بتعصبني 
ياسين : ايوا فعلا انتي هتقوليلي وبعدين في يوم كدا هتلاقي نفسك انتي وام نسمة في السجن 
هنا ببرأة : وتهون عليك اختك تحطها في السجن ماشي ي اخويا ي ابن امي وابويا وانا اللي بقول مليش غيرة هو اللي هيسلمني لجوزي قرة عيني واقول دا حنين اوي دا طيب اوي بصوت حمادة هلال كدا 
ياسين : ايي ي بت كمية الحب والحنان دا انتي مجرمة اصلا ي ماما فوقي متخليش بس العيون الزرقاء دي تضحك عليكي دا انتي ليكي سوابق وانتي في الثانوي ولا نسيتي ي بت الواد اللي فتحتي دماغة عشان عاكسك 
هنا : يااااااه علي الكسفة يااااض ي حاازم وبعدين كنت لسه صغيرة وفتحت دماغة انا كبرت دلوقت ومبقتش افتح دماغ حد 
ياسين : ايوا عارف عارف 
هنا : ياااض ي ياسين انتي ي ولاااا 
ياسين : ي بنتي انا قاعد جنبك ي بنتي الله يهديكي ارحمي امي العيانه 
هنا: وهي امك عيانة مالها ي روح طنط ما هي امي برضوا وانا عارفة أنها مش عيانة 
ياسين : عايزة اي ي زفته كان يوم اسود يوم ما عرفتك 
هنا ببرود : اصلا انت ماطولش تكون اخويا هي حاجه جات بالاجبار كدا 
ياسين : طب مش هقولها تاني عايزة ايي 
هنا : عايزة اروح الملاهي ي ياسين 
ياسين : عايزة ايي ي عنياااااا هو انتي بنت اختي ي بت ولا ايي 
هنا: لأ انا اختك وعايزة اروح الملاهي ي ياسين الملاهي الملاهي الملاهي الملاهيييييي
ياسين : اخرسي بدال ما اتعامل معاكي زي المجرمين 
هنا بفرحه : الله بتعاملهم ازاي ي ياسين 
ياسين : ي بت انتي عندك خال اهبل ي بت ارحميني انا اصلا غلطان اني قولت اوصلك 
هنا: انت هتذلني علي التوصيلة ولا ايي دا مفيش دم خاالص 
ياسين : لاحظي انك بتكلمي اخوكي الكبير 
هنا: دا انت الحب ي شقيق
ياسين : انتي متااكدة انك بنت دا انا مش بكلم صحابي كدا 
هنا: المهم هتوديني الملاهي 
ياسين : هوديكي الملاهي 
هنا: هييييه هيييييه هييييه  انت احسن اخ في الدنيا 
ياسين : عارف عارف ودي بتقوليها كل ما اوديكي الملاهي 
هنا: ياسين 
ياسين : يستي هاتيهم متتعبنيش أمل وندي ونجلاء ومني هاتيهم ماشي 
هنا: بس انا لسة مقولتش  
ياسين:قلب الام ي اوختشيي 
هنا بضحك : طيب بس زود واحده معانا 
ياسين : مين دي مريم ولا هاجر 
هنا : لأ مريم عشان هي قالت إنها هتيجي تشوفني فأنا هشوف هتيجي امتي عشان تروح معانا 
ياسين : طيب خلاص وصلنا للكلية 
هنا : وانت عايزني افتح الباب لنفسي 
ياسين وهو ينزل : الصبر يارب 
هنا بضحك : معلش معلش هو حد قالك تبقا اخويا ي جدع 
ياسين : خلصي صدعتيني 
هنا: والله لانت واخد حضن عشان التوصيلة دي 
ياسين وهو يحضنها: يستي ميرسي لذوقك مش عارفين من غير معليكي كنا هنعمل ايي 
هنا: قلبظ بجنية 
ياسين : دمك شربات ي بت 
........................................................................
عند بوابة الكلية 
حازم : احمد شوف مش دي هنا 
أحمد : الله عليكي يست هنا اومال عامله فيها المحترمة الشريفة ليي وطلع موبايله وصورها 
حازم : هتعمل ايي بالصور دي ي أحمد 
أحمد بشر : كل خير  كل خير 
حازم : مش مطمنلك 
احمد بصله بغموض وسكت 
..........................................................................
عند البنات 
مني : هي هنا اتاخرت ليي هو انتي مقولتيش ليها انك هتيجي 
نوجاا: لأ رنيت عليها كتير بس مردتش ورنيت علي طنط وقولتلها 
أمل : اصلا هي دي مش اول مرة تتاخر
ندي : ايوا مش انا لوحدي اللي بتتاخر 
نوجاا: بس مش بتتاخر زيكم ي شوية عرر 
مني : أحنا شوية عرر وانتي ايي ي عسل حرباية يعني 
نوجاا: لأ انا عرة زيكم عشان مكنش مختلفه دا انتم شوية عرر حبايبي 
هنا من بعيد : بتجيبوا في سيرتي ليي 
نوجاا: سبحان الله اهي العرة وصلت قصدي هنا وصلت 
هنا: بقاا ي نوجاا ي معفنة ترني ٣٠مرة بس 
نوجاا: وانا لاقية الرصيد دا في كيس شيبسي 
هنا: ولو لازم ترني خمسين عشان أخدها اسكرين شوت واقول محدش بيسال علياا 
أمل : ودا اللي همك يعني
مني : انا بدور علي حاجه بس مش لقيتها
هنا: هي ايي 
مني : دمك مش شايفة دم خالص 
هنا: ما تخفيش مش هتلاقي لسه الواد ياسين قايلي دلوقت 
ندي : واحده متاخرة بتتكلم اول مرة اشوف متأخرة بتتكلم 
هنا: نينينينينينينينيني شوفوا مين بيتكلم وبعدين بتقوليها كأنك بتقولي متخزوقة بتتكلم كدا ليي ي بت اتعدلي ولا اكمنك كنتي خارباها في الإجازة هتعلي علينا انا والبت امل شاهدين عليكي اصلا 
ندي : ما انتم فضلتوا تقروا لحد ما جبتوني الأرض شوية عرر بصحيح 
هنا وهي بتكلم أمل : انتي موافقة علي الكلام دا 
أمل : لأ بس فعلا احنا قرينا عليها تنكري 
هنا: لأ ي اوختشيي منكرش يلا بينا وانتم ماخرينا كدا 
مني : احنا برضوا اللي ماخرينك قطعتي قلبي ي حبيبتي 
هنا: بقولكم ايي 
البنات : ايي 
هنا : انا عزماكم علي الملاهي 
مني : اصلا انا مش مستحملاكي غير عشان كدا بس 
هنا: ميرسي ي رجوله كتر خيرك اوي 
نوجاا: عملتي ايي ي بت عشان يوافق 
هنا: معملتش حاجه انا اصلا بريئة 
أمل : بريئة خااالص 
هنا: خاااااااالص 
أمل : قولي عملتي ايي 
ندي : انا هقولك اكيد قعدت تزن عليه 
هنا: عيوني هطلع قلوب اهيي شوفتو فهماني ازاي دي بحبهاا خالص 
نوجاا: زنانة اصلا 
مني : طب يلا عشان الدكتور ادهم لو اتاخرنا هيعلقنا
هنا: ادهم مين ؟!!!!!
ندي : هتشليني وانتي هتعرفي منين أن اسمه ادهم وانتي اتخانقتي معاه 
هنا: اسمه حلو خسارة فيه 
مني: طب يلا ي اختي مش ناقصة مشاكل 
هنا: يلا 
..........................................................................في المدرج 
احمد : مااشي ي دكتور هنا هتروحي مني فين يعني أن ما خليت الجامعة كلها تتكلم عليكي النهاردة مبقاش احمد 
وضحك ضحكة شريرة (شبة جعفر اللي كان في علاء الدين كدا 😂😂)
أدهم وهو داخل : سلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
الطلاب : وعليكم السلام 
هنا بشويش : سبحان الله اللي يشوفه يقول عليه سواق توكتوك بس الواد اخلاق يعني مش هنكر
نوجاا: انتي لو مسكتيش هتنطردي ي عرة عشان هو مش طايقك اصلا 
ادهم بعصبية : الأساتذة اللي بيتكلموا 
هنا: يسمع من بوءك ربنا يارب اكون مكانك كدا واطردك زي ما طردتني 
نوجاا: اخرسي ي حيوانه 
هنا: اهووو اتخرست خاالص
بعد مدة 
ادهم : خلاص كدا المحاضرة خلصت واشوفكم بكرة ولو في حد عايز يسأل في حاجه تخص المنهج يتفضل علي مكتبي 
الطلاب : تمم 
هنا: اخيرا ي شيخ دا الواحد طق من المحاضرة 
ادهم سمعها: الأستاذة اللي مش عاجبها متحضرش 
هنا: ي خرابي هو بيسمع ازاي دا 
نوجاا: لأن بكل بساطة صوتك عالي سهله اهي 
هنا: بينا علي الكافيتريا
البنات : يلا 
البنات وهما خارجين ورايحين الكافيتريا
قابلهم شلة بنات 
بنت وهي بتبص لهنا: عامله فيها شيخة وصورها مالية جروبات الدفعه 
بنت : ايوا من برا هالله هالله ومني جوا لا يعلم إلا الله 
هنا باستغراب : هي مين دي 
البنت : انتي يروحي هيكون مين يعني صورك وانتي حاضنة واحد في الشارع ونازلة من عربيته وعاملة نفسك بريئة كمان 
هنا: واحد مين ما تتعدلي واتكلمي عدل انتي عارفة اني مش من النوع دا ولا هو الكيد والسواد اللي جواكي وصلوكي أكدا 
ريم : قد ما بحقد عليكي بس انا مش مصدر الصور دي والصور في جروبات الدفعة اسيبك بقا بالفضيحة دي ي بطة 
هنا: حد يفتح يشوف في ايي 
والطلاب واقفين يبصولها  ويضحكوا 
وفي اللي بيبصلها بشماته 
ندي : الحقي ي هنا دي صورك انتي واخوكي 
هنا بدموع : هاتي كدا الموبايل وشافت الصور 
هنا وهي تخرج موبايلها وترن علي ياسين 
هنا بعياط : رد ي ياسين 
ياسين : ايي ي بنتي في ايي مش لسه سايبك 
هنا: لا رد 
ياسين : مالك ي هنا مش بتردي ليي 
هنا بعياط : ياسين تعالي الكليه 
ياسين بخوف : طب مالك طيب بتعيطي ليي طب اهدي انا جاي حالا 
هنا بعياط : متتاخرش 
ياسين : خمس دقايق وهموم عندك 
هنا قفلت  وبتعيط 
والبنات بيهدوها 
نوجاا: طب اهدي طيب وبعدين دا اخوكي مفيش حاجه لكل دا 
هنا بعياط : شوفي نظراتهم بيبصولي ازاي 
مني : ي حبيبيتي اهدي اخوكي هيحل الموضوع اكيد 
هنا : اعرفولي مين نزل الصور دي 
ندي : تمام اهدي 
..............................................
عند ياسين وهو بياخد المفاتيح مراد قابلة 
مراد : انت رايح فين ومستعجل كدا لي 
ياسين : مفيش وقت ي مراد لما ارجع 
مراد : انا جاي معاك 
ياسين : طب يلا بسرعه 
مراد وهو يركب : طب في ايي بس فهمني 
ياسين : مش عارف انا رايح لاختي الكلية لانها كلمتني وكانت بتعيط 
مراد : طب هدي السرعة هتموتنا 
ياسين بعصبية : اسكت بدال ما انزلك ي مراد 
مراد : حااضر 
بعد خمس دقايق 
ياسين وهو ينزل من العربية   اركن العربية وحصلني 
مراد : مااشي تمام 
...............................  
عند هنا 
ندي بقلق : هنا رقم احمد ي هنا اللي نزل الصور 
هنا بعياط : والله لاربية الحيوان اللي اسمه خازوق بس استنوا 
ياسين وهي يتجه لها : مالك ايي اللي حصل 
هنا بعياااط : ياسين عاااااااا 
ياسين بس اهدي خلاص في ايي 
هنا بعياااط : ............
ياسين بشر  :هو فين ابن


يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent