رواية ملكي أنا الفصل السابع 7 بقلم سارة بكر

الصفحة الرئيسية

   رواية ملكي أنا الفصل السابع بقلم سارة بكر


رواية ملكي أنا الفصل السابع 

نظر لها من بعيد كانت نايمه..  دخل المطبخ و طهي لها لكي تتحسن 
في غرفه مصطفي 
فاقت لقت نفسها في غرفته و في يديها محلول مفهمتش حاجه و اتلغبطت اكتر حين راته يدخل من باب الغرفه 
=حمدالله علي السلامه فوقتي 
نظر له وهي تكتم ضحكها = الله يسلمك هو انت عامل اي 
وضع الصانيه التي كانت في يديه علي السرير بجانبها 
= بصي بقي تاكلي كل دا انتي فاهمه كلو 
نظرت الي كم الطعام التي كان علي الصانيه = انا هاكل كل دا لي انا مش جعانه 
عدلها في جلستها و هو يقول 
= لا مفيش الكلام دا بصي انا العامل الاكل دا كلو و هاكلهولك يلا افتحي بقوك بقي 
فتحت فمها و اكلها كل الاكل 
كانت تنظر له بحب 
_ يلا بقي اشربي العصير دا 
= لا مش قادره بجد مش قادره 
_ لا انتي مش عوزاني اتجوز ولا اي اشربي يلا 
ضحكت علي اسلوبه و شربت العصير 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
وصلوا المنصوره 
الجد بترحيب:  حمدالله علي السلامه يا ام الغالي حمدالله علي السلامه يا الغالي اخيرا جيت تشوفنا 
ولده محمود:  ازيك يا عمي عامل اي 
الجد:  بخير يا بنتي الحمد الله 
محمود وهو ينحني لكي يقبل يد جده 
= وحشتيني او يا جدي 
نزلت بدريه مرات عم محمود 
= حمدالله علي السلامه يا كوثر حمدالله علي السلامه يا محمود 
_ الله يسلمك يا مرات عمي 
الجد:  اطلع ارتاح يبني فوق 
استأذن محمود و طلع مر من جانب غرفه و سمع صوت فتاه 
= اي يا حبيبي معرفش جيهم لي بصراحه والله مش طيقا ولا طيقا انزل اقعد تحت اصلا اي ههههههه انت بتغير عليا خلاص هما اصلا هيمشوا بليل فا انا مش هنزل متزعلش باي يا بيبي... 
دخل الاوضه وهو يفكر مين دي و بتتكلم كده علي مين بس الكان مضيفه اوي هي بتكلم مين 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
بعد الاكل نامت..  وهو خرج نضف البيت و حضر الغدا رن هاتفه 
= اي يا مي 
ردت بصوت يملاءه الغضب 
= اي يا استاذ انا كنت بكلمك انت مش بترد لي هااا 
_ معلش يا مي كنت مشغول 
= مشغول في اي بقي وانت مش في الشغل 
_ عرفتي من اين اني مش في الشغل 
= عرفت مكان ما عرفت المهم انت فين و بتعمل اي 
_ انا في الشقه و بعمل الغدا 
= نعم غدا اي هي رحمه فين 
_ رحمه تعبانه اوي 
= نعم تعبانه وانت قاعد من الشغل عشان يت هانم تعبانه ولا وكمان بتعملها غدا يا اخي الهي تموت 
_ بعد الشر عليها متقوليش كده 
= والله 
حاول ان يقفل معاها الكلام 
= مي سلام دلوقتي هفضا و اكلمك سلام 
قفل معاها و دخل يصحي رحمه
دخل الاوضه لقاها صاحيه و بتحاول تشيل الكالونه 
= استني انتي بتعملي اي 
نظره له ثم قالت = انا عوزه اشيل الكالونه خلصت 
ذهب اليها = طيب كنتي تندهي عليا افرضي بقي حصلك حاجه 
_ هو انت بتعرف تشيل الكالونه اصلا 
= لا 
حدقت به = يعني انت مش بتعرف تشلها اصلا و جاي متعصب اوي و بتتكلم 
_ اه انتي اصلا عوزه تشيليها لي 
= اممم طب استني هكلم ندين و اشوفها بتتشال ازاي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في منزل مي 
دخلت عليها غرفتها 
= ميوش حبيبتي انا عزمت دكتور معتز علي الغدا انهاردا 
مي وهي تنظر الي هاتفها 
= طب انا مالي هو انا الهطبخ اعزمي التعزمي 
_ انا قولت اقولك عشان متستغربيش وجوده بس 
= لا عادي 
خرجت من الغرفه و اتجهت الي غرفه نومها 
= اسلوب مي وحش اوي يا صابر
قفل الكتاب الكان في يده 
= هنعمل معاها اي 
_ انا كلمت معتز 
=  معتز مين 
_ معتز من اشطار الدكاتره عندي في المستشفى و ممكن يعرف يعلاجها 
= بنتك عارفه 
_ لا طبعا انا هتفق معاها ميقولش حاجه انا عزماه علي الغدا عادي 
= ماشي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
خرجت من البيت متجاه الي منزل رحمه بسبب اتصال مصطفي لها 
وصلت و وصلت الي باب المصعد لكن حدث مثل اول مره 
= استاذ حازم استني انت انا هطلع الاول 
نظر لها وهو يقول = اي حرام عليكي خضتيني في اي 
_ معلش اسفه بس انا لازم اطلع الاول 
= منا كمان عاوز اطلع و هركب 
_ لا انا هركب الاول 
= لا انا الاول 
اسرع لهم البواب و هو يقول 
= معلش يا استاذ معلش يا انسه بس الاصنسير متعطل فا اطلعوا علي السلم 
نظر لها و ضحك = هههههههه ولا انا ولا انتي هنطلع احنا الاتنين علي السلم 
_ استاذ حازم معذرتا يعني انت مستفز بعد اذنك 
= مستفز طب خدي بقي 
طلعوا الاتنين علي السلم و كانوا في مشاجره مثل القط و الفأر 
دق الباب و فتح مصطفي 
= اي كل دا انا مقدر البت جوه عشان متعملش حاجه 
دخلت ندين الاوضه و ضحكت علي شكل رحمه 
= ههههههههه مين الرابط ايدك كده 
نظره له بغضب = الاستاذ 
وجهت كلامها لمصطفي = عامل فيها كده لي هي هتهرب 
_ يا بنتي عوزه تشيل الكالونه لنفسها 
= هو انت جيبني عشان اشيل الكالونه بس كانت تشلها هي انا معلماها علي فكره 
_ لا طبعا اخاف متعرفش و يحصلها حاجه 
ابتسمت بهدوء = ماشي هشلها انا 
= ماشي انا هخرج للواد البره دا 
خرج مصطفي و ظلت ندين و رحمه
_ عامله اي انهاردا يا رحومه 
رحمه وهي تبتسم = الحمد الله تمام 
_ اه باين اوي انك تمام هو العيا عمل عميلوا ولا اي 
= تقصدي اي 
_ انتي هتستهبلي انا اقصد مصطفي 
= ااه انا معرفش يا بنتي دا حتي عملي اكل و كلت و مهتم بيا اوي 
_ ربنا يهدلكوا الحال يارب 
في الخارج 
_ اي يسطا عامل اي 
= الحمد الله عملت فراخ و رز و لسان عصفور و شوربه خضار 
_ اي كل دا لا انت بقيت ست بيت شاطره 
= اسكت والله كنت قاعد علي النت و بقيت ماشي خطوه بي خطوه 
_ طب لي عملت كده 
= اي اتصرفت غلط 
_ لا انا فرحان بيك لانك اتصرفت صح 
= مش عارف حسيت اني لازم اعمل 
_ عشان حاسس بالذنب انك انت السبب انها تتعب مثلا 
= ممكن 
خرجت ندين و قفلت وراها 
= انا كده تمام و علقتلها محلول تاني و مش هتحتاج تاني بس انت اهتم بيها شويه 
قال بشكر = متشكر اوي يا ندين تعبناكي 
هزت راسها بحب = لا طبعا تعبتني اي دي اختي يلا سلام 
حازم: ماشي يا مصطفي انا همشي بقي 
= ماشي 
خرجوا الاتنين و نزلوا 
= هتيجي بكره الشركه 
_ ان شاء الله 
= ماشي احسن معجبينك بيسالوا عليكي كل دقيقه
_ تقصد مين 
= هتستهبلي 
_ تصدق انا غلطانه اصلا اني وقفت و بكلمك سلام 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المنصوره 
صحي من النوم و نزل 
كوثر: كويس انك نزلت يا محمود كنت لسه هطلع انديك 
= لي يا امي 
بدريه: اصل الغدا جهز يا حبيبي يلا جدك مستنيك 
= ماشي 
خرج محمود و جلس بجوار جده..
خرجت كوثر و بدريه و وضعوا الاكل علي السفره 
بدريه: الاكل جهز اهو 
الجد: فين نهي و لهفه 
بدريه: لهفه قالتلي انها مش جعانه و نهي جايه دلوقتي 
دخلت نهي 
ازيكوووو و حضنت ام محمود 
= وحشتيني اوي يا مرات عمي
و نظرت الي محمود و حضنته هو الاخر 
= وحشتني انت كمان اي يبني مبتسالش 
بادلها الحضن هو الاخر الحضن 
= وانتي كمان وحشتيني اوووي و بعدين انتي من بعد ما اتخطبتي و احمد وخدك مننا بس يلا خليها علينا 
نهي:  اه خليها عليكوا 
الجد:  اقعدو يلا بقي وانتي يا بدريه اطلعي هاتي لهفه عشان تاكل 
طلعت بدريه 
= يا بنتي يلا انزلي 
قفلت الكتاب التي كان في يديها 
= ماما انتي عارفه اني مش عوزه انزل و مش عوزه اقعد معاهم لما يمشوا ابقي قوليلي 
بدريه بزعيق = احترمي نفسك يلا جدك عوزك تنزلي قومي يلا 
نزلت وهي مش طيقا نفسها 
السلام عليكم 
صوتها مالوف بالنسبه لي نظر لها وهي نظره له بارف توقعت انه هو 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
جه علي معاد الغدا 
رحبت بي و دخلوا قعدو علي السفره 
نزلت و القت السلام و قبل ان تقعد نظره له 
= هااااا انت قوم اطلع بره

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
رواية ملكي أنا الفصل السابع 7 بقلم سارة بكر
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent