Ads by Google X

رواية انتقام يولد الحب الفصل السادس 6 بقلم ايمان

الصفحة الرئيسية

    رواية انتقام يولد الحب  الفصل السادس بقلم ايمان


رواية انتقام يولد الحب الفصل السادس 

في فيلا ماجد العامري
تستيقظ ملاك بنشاط وفرحه وتدخل الحمام تغير ملابسها وتتوضي وتصلي وبعدين بتروح عند ماجد وتدخل الاوضه تصحيه وبيلبسوا وبيفطروا ويروحوا الملاهي 
ف الملاهي. 
ملاك بفرحه وهي بتتنطط الله الله اخير جيت الملاهي 
ماجد بضحك بقا دا منظر واحده متجوزه 
ملاك بص بقا انا عاوزه العب كل اللعب الى هنا 
ماجد كلهم كلهم
ملاك ايوا كلهم
ماجد خد ملاك ولعبوا الالعاب كلها وبعدين اتغدوا وراحوا المول اشتروا لبس كتير ليهم 
ماجد ياملاك بقالنا تلات ساعات بنلف ياحببتي بنقي لبس كفايه كدا
ملاك الله مش جوزي استحمل بقا 
ماجد انتوا كدا ياستات لازم تطلعوا عنينا
واحده شغاله ف المحل لا لا مش كلهم والله بيطلعوا عنيكوا
ماجد ضحك على كلامها وبص على ملاك وضحك اكتر
قربت ملاك من البت وقالتلها بشر
بصي ياحببتي تخليكي ف حالك وعينك دي متجيش على حاجه مش بتاعتك علشان مخلعهاش فاهمه ولا افهمك بطريقتي 
البنت باحراج اسفه حضرتك 
ملاك لماجد يلا نمشي انا خلصت 
ماجد يلا وخدها ومشي وهو بيضحك على منظرها
ملاك بغيظ منه بتضحك على ايه هاااا
ماجد بضحك ولا حاجه بس شويه وكنتي هتاكلى البت
ملاك علشان حيوانه وعلشان تحترم نفسها ومتبصش لحاجه غير وبعدين تحمد ربنا انى اكتفيت بكدا ومجبتهاش من شعرها
ماجد خلاص بقا قلبك ابيض تعالى اجبلك حاجه حلوه
ملاك بفرحه ونسيت انها كانت زعلانه هتجبلى الشوكلاته
ماجد هجبلك احلى شوكلاته علشان عيونك وبياخدها وبيروح السوبر ماركت وبيجبلها بوكس فيه كل انواع الشوكلاته 
ملاك بفرحه وهي بتسقف بايديها الله كل دا ليا 
ماجد انا عندي غيرك ياحببتي ايوا كل دي ليكي لوحدك
ملاك ربنا يخليك ليا
ماجد ويخليكي ليا يلا علشان نروح السينما 
ملاك الله احنا هنروح السينما 
ماجد ايوا يلا اركبي
وبيروحوا السينما وبيتفرجوا على فيلم رومانسي وجميل جدا وبعدين بيروحوا 
عند عدي
يجلس في ذلك الظلام الدامس يفكر فيه تلك التى خدعته وكسرت كبريائه وغرورها وخانت حبه وثقته كيف استطاعت فعل هذا به وبعد دا كله لسه بيحبها وبيفكر فيها ويقلق عليها وف وسط تفكيره بتنادي امه عليه 
حنان عدي ياحبيبي تعالى سلم على الضيوف
عدي بغضب مش هسلم على حد وسبيني دلوقتي ياماما 
حنان يعني هتحرجني قدام الضيوف يابني 
عدي بغضب يوووووه انا سيبلك البيت كله وطالع اشبعي بيه انتى وضيوفك
ف اليوم التالي
عند نيرة 
ترجع متأخرة من الشغل ع غير العادة نيرة ف نفسها ده انا ماما هتعمل مني بطاطس محمرة يحزنك يا نيرة مكونش يومك منه لله المدير الزفت الجديد 
وهي ماشية بتكلم نفسها يقرب منها شابان سكرانين وهما بيطوحوا بيقولوها ما تيجي معانا يا مزة وهنبسطك ع الاخر
نيرة بقوة ابعد عني انت وهو احسنلكوا
الشباب ولو مبعدناش هتعملي 
نيرة بخوف بقولكوا ابعدوا
الشباب حد يكون قدامه القمر ده ويبعد
ويقربوا منها ويحاولوا يقطعولها اللبس وهنا تبدأ نيرة تصوت حد يلحقني بسرعة وفجأة بتسمع نيرة صوت بيقول ابعد عنها انت وهو
الشباب وانت مالك احنا شوفناها قبلك لما نخلص منها هنسبهالك تتسلي براحتك
يتعصب زين ويهجم عليهم ويضربهم جااامد وبيقعوا على الارض ولسه هياخد نيره ويمشي بيجي واحد وبيضره بالمطوه في جمبه وبيهربوا 
نيره بخوف انت كويس
زين بتعب انا كووييس خدي اتصلي بالاسعاف
وبتتصل نيره علي الاسعاف وبياخدو زين على المستشفى وبيدخلوا اوضه العمليات وبعد فتره بيطلع الدكتور
نيره بقلق ها يادكتور طمني اخباره اي
الدكتور برسميه الاستاذ كويس جبتوه ف الوقت المناسب وممكن يخرج بكره الصبح
تتصل نيره على امها وتحكيلها على الى حصل معاها وبتقفل مع امها 
وبعد شويه بتوصل امها واخوها المستشفى وبيقعدوا معاها لتاني يوم لغاية ما يطمنوا ع زين ونيرة بتشكرها ع الي عمله معاها ويسيبوه ويمشوا وبعد ما يروحوا 
احمد احمدي ربنا ان الراجل كده جه ف وقته وانقذك 
هو فيه شغل بردو بيخلص الساعة 11 بالليل 
كنتي فين يا هانم ومفهمانا انك ف الشغل ايه بقيتي فاجره زي صحبتك وبتلفي على حل شعرك
نيرة انت اكيد اتجننت رسمي انت ازاي تشك فيا وملكش دعوه بصحبتي صحبتي مفيش اشرف منها انا كنت ف الشغل عايز تصدق صدق مش عايز تصدق براحتك انا هدخل انام 
بيتعصب احمد ويضربها انسي الشغل ده تاني وجهزي نفسك اخر الاسبوع هجوزك لابن عمك هو فاتحني ف الموضوع قريب وانا وافقت ويقولها باستفزاز مبروك يا عروسة 
تقول نيرة لامها  انتي موافقة ع الكلام ده يا ماما
امها. طالما اخوكي قال كده ف انا موافقة اخوكي ويهمه مصلحتك بردو يا حبيبتي
نيرة بعصبية مصلحتي ايه ف انو يجوزني واحد اكبر مني  ب 15 سنة ومتجوز اتنين ومعاه 4 بنات 
وتروح نيرة تعيط لابوها بس ابوها يبصلها بقلة حيلة سامحيني يا بنتي بس مفيش حاجه ف ايدي اعملها انتي عارفة اني من بعد ما بقيت قعيد واخوكي مش بيعملي حساب
وتسيبهم نيرة وتدخل تعيط ف اوضتها
يدخل ابوها وراها ويحط ايده ع راسها وبيملس عليها بحنية ويقولها اطمني يا حبيبتي انا مش هخليكي تتجوزيه اكيد هلاقي حل قبل الاسبوع ده ما يعدي تترمي نيرة ف حضنه وتفضل تعيط
عند ماجد وملاك 
بعد ما يفطروا
بيمشي ماجد ع الشركة وبيرجع بعدها بكام ساعه بس ميلاقيش ملاك مستنياه يستغرب ويسأل عليها يقولوله دخلت المرسم من بعد ما حضرتك مشيت هي ع الحال ده بقالها كام يوم
يروحلها ماجد المرسم ويقرب منها وينصدم لما يشوف الرسمة
ماجد مين ده يا ملاك
ملاك مش عارفه بس صورته بتيجي ف خيالي ع طول تفتكر الشخص ده ليه علاقة بذكريات الماضي
انت اكيد تعرفه انت الي فاكر الماضي بتاعي الشخص ده كان بالنسبالي ايه
ماجد بغضب ويمسك اللوحة ويقطعها لا مش فاكره وانتي مكنتيش تعرفي الشخص ده حتي لو جه ف خيالك امسحيه ومتفكريش فيه تاني
ملاك بعياط وصوت عالى انت ليه عملت كدا انت مش عارف بقالى قد ايه برسم فيها انا عاوزه اعرف مين الشخص دا واي علاقتي بيه وليه اتعصبت كدا لما شوفته
ماجد بغضب ملااااااك اطلعي من هنا دلوقتي علشان مش ضامن انا ممكن اعمل اي
ملاك بعند لا مش هطلع
ماجد بغضب طيب خليكي انا طالع وسيبلك البيت كله اشبعي بيه
في المساء بيرجع ماجد البيت وبيفكر ازاى يصالح ملاك بيطلع عندها الاوضه بيلاقيها قاعده بتعيط بيقرب منها وبيقولها 
ماجد بتعيطي ليه دلوقتي 
ملاك وهي بتزم شفايفها زي الاطفال علشان زعقلتي 
ماجد بضحك علي تصرفاتها طيب مش انتى الى عصبتيني
ملاك بس انت قطعتلى اللوحه بتاعتي
ماجد علشان انا غيرت عليكي 
ملاك بدلع يعني انت بتغير عليا
ماجد لو مغيرتش عليكي هغير على مين
ملاك بس انا لسه زعلانه 
ماجد طيب تحبي اصالحك ازاى
ملاك نطلع نتعشا برا
ماجد طيب يلا البسي وهستناكي برا 
في المطعم 
ماجد تحبي تاكلى ايه ياحببتي 
ملاك انا عاوزه اكل بيتزا 
ماجد ويطلب ماجد الاكل وبعدين ياكلوا ويخلصوا اكل ويلاحظ ماجد ان فيه حد مركز معاهم من وقت ما طلبوا الاكل 
ماجد يلا ياحببيتي نروح 
ملاك يلا وبيطلعوا علشان يركبوا العربيه وف نفس  الوقت عند عدي بيتصل بيه شخص
الشخص الو عدي باشا بعتلك صور على الواتس افتحهم وقولى هي دي رهف الى بتدور عليها ولا لا
عدي بلهفه يحاول اخفاؤها خليك معايا ثوانى بيفتح الصور وبيتفاجئ بصور رهف مع واحد ف المطعم
عدي للشخص ايوا هي دي مين الى معاها دا 
الشخص مش عارف هما كان بيتعشوا ولسه طالعين
عدي الحقهم بسرعه متخلهاش تغيب عن عينك 
الشخص حاضر ياباشا
عند ماجد وملاك وهما ماشين ف العربيه بيلاحظ ماجد ان فيه عربيه ماشيه وراهم 
ماجد ف سره مش هخليك توصلها ياعدي ولو عملت ايه رهف مش هتبقي لحد غيري
خلص البارت على كدا وشكرا للبنات الى دعموني انا هكمل الروايه علشان خاطرهم قولولى توقعاتكم ايه 
ماجد يعرف رهف وعدي منين
وهل عدي هيوصل للرهف ولا لا

يتبع الفصل السابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent