رواية ضي العامر الفصل الرابع 4 بقلم اسراء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية ضي العامر الفصل الرابع بقلم اسراء ابراهيم


رواية ضي العامر الفصل الرابع 

باب الاسانسير فتح وجه عامر من ورا ضي ودخل بصلها قالها هتطلعي يا انسة (بجد جينتل مان الرااجل ده 😂)
ضي /بصتله بتوتر وبصت علي مكان عليا اللي اختفت من قدامها ومش عارفة تعمل ايه وانتبهت علي صوت عامر 
عامر /ايه انتي طرشة مش بكلمك انا 
ضي / باقتضاب وغضب انت قليل الذوق ولو طالعة مش هطلع معاك وسابته ومشيت 
عامر /😳 😡 تنح وقبض علي ايده بغضب وطلع بالاسانسير
ضي /اوووووف يا عليا انتي روحتي فين 
لحد ما جت عليا من وراها 
عليا/ اسفة يا ضي والله كان في مشكلة مع الامن بس تمام خلصتها 
ضي /طيب يلا بقي احسن كان في انسان رخم شوفته هنا وبصراحة بداية غير مبشرة وحكت ليها اللي حصل 
عليا /يا بنتي ماهو قالك هتطلعي ولا لا يعني عنده زوق اهو وبعدين انتي اللي كنتي سرحانة يعني بصراحة هو مش غلطان 
ضي /بغضب طب يلا يا عليا بدل ما اغير رأي وامشي من هنا 
..........
مازن خبط علي مكتب عامر ودخل صباح الخير يا باشا 
عامر كان باين علي وشه الغضب وقاله بقؤلك ايه انا مش طايق نفسي 
مازن / ليه كدة مالك شكلك مضايق 
عامر /ايوة وحكاله اللي حصل 
مازن /نهارها اسود هيا متعرفش انت مين ولا ايه 
عامر /شكلها كدة المهم خلاص احسن اما بفتكر بتعصب 
مازن /تمام همشي انا عشان عندي مقابلة عمل 
عامر /نعم ومن امتي حضرتك اللي بتقابل الموظفين وبتعينهم 
مازن /انا اسف بس بصراحة عليا اللي طلبت مني شغل لأختها وانا ما صدقت انها تطلب مني طلب وقولت يعني 
فرصة نقرب من بعض 
عامر /دي البنت بتاعة الحسابات صح 
مازن /احم ايوة 
عامر /طيب رووح يا مازن 
مازن /هيييح طيب 
عامر /روح وابعتلي البنت المقابلة معايا انا ومتتكررش تااني 
مازن /حاضر حاضر ربنا يستر بس ياريت يعني متعقدهاش عشان واضح انها محتاجة الشغل ده 
عامر /حاجة تاني اتفضل علي مكتبك 
مازن /تمام 
.........
في مكتب مازن 
عليا /مستر مازن اختي اهي اللي كلمت حضرتك عليها 
مازن /طيب قولي صباح الخير الاول
عليا /متأسفة صباح الخير 
مازن /اهلا بيكي يا ...
ضي /اسمي ضي 
مازن /اهلا بيكي نورتي شركة العادلي 
ضي /متشكرة اووي 
مازن /المقابلة مع رئيس مجلس ادارة الشركة مستر عامر يلا عشان منتأخرش 
ضي /ربنا يستر
.......
السكرتيرة /مستر عامر  استاذ مازن بيقؤل لحضرتك ان البنت اللي جاية تعمل مقابلة برة معاه 
عامر /تمام خليها تدخل لوحدها 
تك تك تك 
عامر /ادخل 
ضي /دخلت وقفلت الباب واول ما شافته اتصدمت وقالت في سرها (انا كدة كدة مرفودة من قبل ما اشتغل يا لهووي طول عمري نحس😂 )
عامر /معملش اي ريأكشن ، هتفضلي واقفة عندك ،  بس في سره هو انتي، جيتي في ملعبي ده انا هطلع عينك 
ضي /بتوتر انا اسفة اووي مكنتش اعرف ان حضرتك صاحب الشركة بجد والله وعنيها دمعت بسرعة 
عامر /استغرب وفضل باصصلها ، اشتغلتي قبل كدة ؟
ضي /بحزن انه تجاهل اسفها ، بصراحة لا بس والله بتعلم بسرعة يعني حضرتك جربني وهتشوف بنفسك 
عامر /تمام هنشوف ، انتي هتشتغلي سكرتيرتي الخاصة 
يعني بدل اللي قاعدة برة دي لأن كدة كدة كانت هتمشي عشان هتتجوز وهنشوف بقي هتتعلمي بسرعة ولا لا 
ضي /فرحت جدا  ، اه طبعا انا بتعلم بسرعة جدا وهتشوف حضرتك والله 
عامر/ قام وقف ومشي ووقف قصادها انا مبحبش التقصير في الشغل واي تقصير بيبقي عقابه قووي 
ضي /طبعا يا فندم ان شاء الله مش هيبقي في تقصير 
كل ده وعامر باصصلها وبيدقق في ملامحها اللي سحرته 
ضي /اتوترت من نظراته وبصت في الارض بخجل .
عامر/حس بنفسه ، احم تقدري تستلمي شغلك من بكرة بس انهاردة تقعدي اليوم كله مع السكرتيرة تفهمي منها كل الشغل والمواعيد وكل حاجة عشان من بكرة تبدأي شغل رسمي 
تقدري تتفضلي .
خرجت ضي واول ما خرجت اتشاهدت ، ايه ده ده انا عصابي باظت هشتغل معاه ازاي ده 
عليا /ها يا بنتي طمنيني 
ضي/ الحمد لله هشتغل سكرتيرته الخاصة 
عليا /بجد طيب كويس جدااا 
مازن /خلي بالك عشان دي مش شغلانة سهلة خالص وعامر صعب لو حد قصر معاه مش بيرحمه 
ضي /ربنا يستر 
فلاش باااك 
لما ضي كانت بتعمل المقابلة 
مازن /متقلقيش مستر عامر كويس وانا وصيته عليها 
عليا /بجد انا مش عارفة اشكرك ازاي هيا فعلا كانت محتاجة الشغل ده جدا 
مازن /هقؤلك تشكريني ازاي 
عليا /مش فاهمة 
مازن /تقبلي اعزمك و نقعد في كافيه نتكلم شوية 
عليا / وانا متأسفة مش هقدر اقبل عزومتك 
مازن /ليه بس انا والله عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم 
عليا /عشان انا مش زي اللي بسمع عنهم انهم مقضينها مع حضرتك عرفت ليه ؟
مازن /اتوتر طيب مش جايز كنت مستني البنت اللي تغيرني وتستاهل ان اتغير عشانها 
عليا /وليه متصونش قلبك للانسانة اللي تستاهله بصراحة عذر اقبح من ذنب 
مازن / بكرة الايام تثبتلك اني فعلا هتغير 
عليا /ولحد الايام ما تثبتلي ارجوك مش عايزة اي تجاوز اللي بينا شغل وبس، (بس من جواها فرحانه انه بيبادلها نفس الشعور بالاعجاب)
........
عودة من الفلاش بااك 
ضي /ايه يا بنتي بقالي ساعة بكلمك 
عليا /لا ابدا مفيش يلا هسيبك بقي تتعرفي عالشغل وفي الوقت ده كان عامر كلم السكرتيرة قالها تفهم ضي كل حاجة عشان تستلم منها الشغل من بدري وفعلا ضي فهمت كل حاااجة وكانت بتستوعب بسرعة 
...........
اول يوم للشغل 
عامر /في مكتبه ورفع تلفون ضي تعالي 
عامر /في عميل انهاردة مميز والصفقة دي مهمة جدا اول ما يجي امير الراوي بلغيني 
ضي /تمام يا فندم 
عامر / اه وحضريلي ورق صفقة الراوي دي بسرعة وهاتيه 
ضي /تمام يا فندم ومشيت 
امير /هو مستر عامر موجود 
ضي/ اه يا فندم اتفصل ثواني هبلغه ان حضرتك وصلت 
امير /سرح في جمالها (معروف عنه انه عينه زايغة ) الا القمر اسمه ايه ؟
ضي /افندم قولت لحضرتك ثواني ابلغه 
امير /طول عمره مش بيشغل معاه غير المزز ومد ايده وبيحطها علي و_س_ط _ها راحت مدياله بالقلم فجأة اتصدمت من رد فعلها (عشان هو واخد علي كدة ان اي ست تبقي سهلة عشان فلوسه  )
عامر /سامع زعيق برة وطلع يشوف في ايه 
 ضي / انت انسان مش محترم . 
امير / انتي قد القلم ده انا هوريكي 
عامر/ بغضب وبيبص لضي هو في ايه 
امير /انت جايب ناس تهزقنا يا عامر بيه الزفتة دي مدت ايدها عليا 
ضي /بدموع والله يا عامر بيه هو اللي مد ايده وحطها علي و_س _ط_ي وكان بيعاكسني وكنت بدافع عن نفسي وبتعيط بشحتفة 
عامر /بص لضي وفجأة ر........ يتبع 
كومنتات كتييير بقي عشان انزل الخامس 
ورايكو الرواية حلوة ولا ايه 
وبشكركم بجد عالتفاعل 
يا ترا رد فعل عامر ايه مع ضي 
وياترا ضي هتكمل شغل ولا هتسيبه 
ومازن هيتغير زي ما قال لعليا ولا لا 

يتبع الفصل الخامس  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ضي العامر" اضغط على اسم الرواية
رواية ضي العامر الفصل الرابع 4 بقلم اسراء ابراهيم
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent