رواية ضي العامر الفصل الخامس 5 بقلم اسراء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية ضي العامر الفصل الخامس بقلم اسراء ابراهيم


رواية ضي العامر الفصل الخامس 

عامر /بص لضي ورفع ايده وضرب امير القلم التاني وقاله ده 
جزاء  اللي يمد ايده علي حاجة تخص عامر العادلي .
ضي/ اتصدمت من رد فعله  توقعت انه ميصدقهاش او عالاقل يصلح الامور عشان الشغل اللي بينه وبين امير .
امير /انت اتجننت انت عارف انا اقدر اعمل فيك ايه 
عامر /ببرود اعلي ما في خيلك اركبه واه اعتبر الصفقة اللي بينا اتلغت لاني ميشرفنيش اشتغل مع واحد زيك
امير /ماشي يا عامر انا هوريك ومشي 
ضي/بصتله انا بجد متشكرة اووي والله انا حكيت الصدق وتقدر حضرتك تراجع الكاميرات 
عامر /بغضب اول يوم شغل وماشاء الله مصايبك سابقاكي وسابها ودخل 
ضي / ماله ده ؟ بس سعيدة  انه صدقها وانه دافع عنها وقعدت تفكر فيه وفي وسامته وبعدين في نفسها لا يا ضي مش هنعيده تاني خلاص اقفلي قلبك ده للابد وشافت شغلها 
عامر /دخل مكتبه وهو مضايق وحاسس انه كان المفروض يكسر عضمه عشان مد ايده عليها بس استغرب نفسه ليه مستحملش عليها حاجة كدة وحس بينه وبين نفسه انه بيحبها بس امتي وازاي ميعرفش .
اليوم خلص وضي عدت علي عليا عشان يمشو سوا 
عليا /لا يا قلبي انا هتأخر شوية روحي انتي عشان لسة ورايا شغل .
ضي /تمام يا قلبي خلاص يلا بااي 
خرجت ضي من الشركة في نفس الوقت اللي خارج فيه عامر
وراح نحيت عربية بس لمح ضي في شاب بيعاكسها 
الشاب/اي ده طب والله ب_ط_ل بجد ما تجيبي رقمك يا عسل .
ضي /مردتش عليه وسابته وجت تمشي مسكها من ايدها لسة بتلف عشان تضربه لقت اللي بيديله بوكس ايه انما عنب 
رفعت وشها لقيته عامر قلبها دق جامد وفضلت متنحة ليه زي الهبلة  بس لقته عمال يضرب الشاب ومسكت ايده 
خلاص يا عامر خلاص هيموت في ايدك بالله عليك سيبه واول ما سابه الواد جري وفجأة بصلها بغضب 
عامر /انتي واقفة هنا ليه اصلا عاجبك اللي عمال يعاكسك ده
ضي /بغضب طفولي قصدك ايه يعني انا كنت ماشية في حالي هو اللي عاكسني وعيطت 
عامر /خلاص متعطيش انا مش عارف الاقيها منين ولا منين واحد الصبح وواحد بليل . 
ضي /بدل ما كانت بتعيط ضحكت جامد  علي كلامه 
عامر /سرح في ضحكتها اللي خطفت قلبه وفضل يبصلها وهيا خدت بالها 
ضي /اتكسفت ووشها احمر من نظراته وبصت في الارض بس سمعت صوت من وراها  عارفاه كويس فكشرت 
حازم /ضي ازيك متوقعتش اشوفك هنا 
ضي/حست انها هتعيط بس مسكت نفسها وقالت مستحيل تنولهاله وتخليه يشوفها مكسورة بالذات ان كان معاه مراته 
ضي/ بكل شجاعة وليه بقي متوقعتش مفكرني هفضل زعلانة بقي 
هبة /بغيظ لا بس كويس الصدمة مأثرتش عليكي اهو 
ضي /وحبت تغيظها اكتر ولقت نفسها بتحط ايدها في ايد عامر اللي اتصدم من رد فعلها وبتقؤلهم لا وكمان اتجوزت بس ايه راجل بجد مش تباركولي 
حازم وهبة/  بصدمة مبرووك 
عامر /استغل الفرصة وراح ايده في وس_ط_ها وقربها لحضنه 
الله يبارك فيكم بجد ضي دي احلي حاجة حصلتلي في حياتي 
ضي /طبعا في عالم تاني حست ان قلبها هيخرج من مكانه من كتر ما بيدق بعنف واتكسفت بس مقدرتش تشيل ايده عشان متتكشفش بس جواها فرحانه اوووي 
عامر /اعرفكم بنفسي انا عامر العادلي صاحب شركات العادلي جروب 
هبة بصدمة /طبعا غني عن التعريف وفي نفسها لا وقعتي واقفة 
حازم/ طب اتشرفت بمعرفتك نستأذن احنا باي 
ضي /فرحانة انها غاظتهم وانهم معرفوش يشمتو فيها
اول ما مشيو بصت لعامر بغضب 
ضي /انت ازاي تحضني كدة هه فهمني ؟
عامر/ ضحك بقوة لحد ما غمازاته بانت وهيا تنحت شوية ، عارف اني حلو بس مش اووي كدة 
ضي / احم لو سمحت متغيرش الموضوع ازاي تتجر وتشدني عليك وتحضني كدة 
عامر /وبالنسبة لأنك قولتي اني جوزك عادي 
ضي/ احم متأسفة بس انا اضطريت اعمل كدة عشان حاجة تخصني يعني بعتذر ليك .
عامر /ماشي بس اعتقد بما اني دخلت في الموضوع فمن حقي اعرف ايه هو ولا ايه 
ضي /لا مش من حقك وانت انت اكيد برضه زيه انا مش ممكن اامن لراجل تاني كفاية لما حبيت اتجرحت او يمكن كنت واهمة نفسي اني بحب بس مش هضعف و اكرره تاني وعيطت 
عامر /انا اسف خلاص متعطيش و مش عايز اعرف تعالي يلا اوصلك
ضي /لا انا هروح زي ما جيت متشكرة
عامر بغضب / مش بعيد كلامي مرتين انتي عايزة حد يعاكسك تاني ولا ايه 
ضي /لا خلاص خلاص هركب 
عامر /ضحك علي طريقتها كأنها طفلة  وفي باله ايه حكايتك يا ضي 
...........
عليا/ خلصت شغل ولسة هتقؤم جه زميلها في الشغل ، عليا ازيك 
عليا /الحمد لله خير في حاجة ؟
زميلها /كنت عايز رقم والدك 
عليا /,ليه هو حاجة حصلت 
زميلها /بصراحة انا معجب بيكي من فترة وكنت عايز اتقدملك جه صوت من وراه 
مازن/ نعععععم عايز ايه يا اخويا 
عليا /في ايه يا مستر مازن 
مازن /,خليكي انتي بس علي جنب دورك جاي 
عليا /في نفسها الله ده طلع بيغير بس احسن تستاهل 
مازن/اسمع يالا الهانم مخطوبة 
زميلها /بس انا مشوفتش دبلة في ايدها وهيا مقالتليش 
مازن بغضب اكبر /لا وهيا تقؤلك بمناسبة ايه ثم يا عم لسة مجبناش الشبكة يلا بقي هوينا وياريت متقربش من القوضة دي تاني ،  وسابهم ومشي 
عليا بغضب/ انت ازاي تقؤله اني مخطوبالك انت اتجننت 
مازن /ايوة مجنون بيكي ثم انا فعلا هخطبك وهتبقي مراتي كمان 
عليا /ده ايه الثقة دي ومين قالك اني هوافق عليك 
مازن /قلبي قالي بجد انا حاسس انك بتحبيني زي ما بحبك والله من ساعت ما شوفتك وانا اتغيرت ومش شايف حد غيرك وافقي وانا اوعدك عمري ما هعرف ولا هبص بس لواحدة غيرك يا عليا انتي جننتيني وخلتيني افكر في اللي جاي وانا معاكي وانا عمري ما فكرت في حياتي واللي جاي يا عليا 
عليا /شافت الصدق في عيونه وحست انها بجد بتعشقة بس خايفة خايفة توافق يجرحها ،  وايه اللي يضمنلي انك مترجعش تحن للايام دي تاني 
مازن /خدي الضمانات اللي تعجبك بصي انا مستعد اخدك معايا في كل مكان اروح فيه عشان تصدقي 
انا بعشقك وعمري ما هفكر اخونك او اتغير عليكي لاني ما صدقت لقيتك 
عليا /اديني فرصة افكر وياريت متضغطش عليا 
مازن /حاضر اللي انتي شايفاه 
...........
ضي / قاعدة في اوضتها بتفكر في عامر حاسة انها واحدة تانية معقؤلة بالسرعة دي حبته بعد ما قولت لا مش هفتح قلبي تاني لحد بس عقلها بيقؤلها ان الحب اللي بجد بيدخل من غير استئذان ومش بنتحكم فيه ايه ده يعني انا مكنتش بحب حازم ازاي ده حاسة اني واحدة تانية بشوفه ببقي مش علي بعضي بتوتر ولما قولت انه جوزي حسيت قد ايه بالسعادة واتمنيت لو يكون بجد وفضلت تفكر لحد ما نامت
....... بعد فترة 
عامر /ضي في عشاء عمل انهاردة بليل مع رجل اعمال هيا حفلة في فيلته ياريت تبقي جاهزة علي سبعة بليل هبعتلك العربية وتكون معاكي اوراق الصفقة بعد ما تراجعيها كويس .
ضي /تمام يا فندم بعد اذنك 
عامر / احم ضي ياريت متلبسيش حاجة ضيقة وبلاش ميكب 
ضي/ نعم 
عامر /ده عشان بس ميحصلش زي ما حصل اول يوم في الشغل (يا كدااااااب 😂)
ضي /باستغراب حاضر بعد اذنك ولما خرجت فرحت في نفسها ومتعرفش ايه السبب 
خلصت شغل وروحت تجهز عشان الحفلة لبست فستان سواريه بس سادة مش بيلمع بكم  ضيق من الوسط ونازل علي واسع  لونه بيبي بلو وسيبت شعرها مع تاج صغير رقيق وجزمة بكعب وميكب خفيف وكانت قمر 
اخدت الملف في ايدها وجالها فون ان العربية وصلت 
ركبت واول ما وصلت الحفلة كانت متوترة ومش عارفة تروح فين وعمالة تدور بعينها علي عامر ومش لاقياه 
وفجأة بتبص ولقت ........ يتبع 
تفاعل نااار  بقي عشان الجزء السادس 💥🔥
يا ترا بقي ضي شافت ايه ؟
وعليا هتدي مازن فرصة ولا هتحصل حاجة تاني

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ضي العامر" اضغط على اسم الرواية
رواية ضي العامر الفصل الخامس 5 بقلم اسراء ابراهيم
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent