رواية وعد الريان الفصل الثالث 3 بقلم منه السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية وعد الريان الفصل الثالث بقلم منه السيد


رواية وعد الريان الفصل الثالث 

وعد:الحقووني يناس ابعدوا عني بقا. 
وفجأة ايجا واحد وضربهم
وعد: مستر ريان!!....
ريان:اركبي العربيه
وعد ركبت العربيه وبعدين ريان قعد يضرب فيهم لدرجة أنهم خافوا منوا وهربوا. 
~~~~~~~~~~~~~~~~~
(عند شهد) 
شهد:خلاص ياماما انا جايه أهوا هشوف تاكسي وهاجي بسرعه متقلقيش.... سلام 
شهد وهي بتقفل الفون بتاعها وبتحطوا في شنطتها ومش واخده بالها من الطريق.....وفحأه خبطتها عربيه
شهد:ااااااااااه
ووقعت على الأرض وغابت عن الوعي.
الشخص اللي في العربية:يانهار أسود ايه اللي انا عملتوا داا... 
الشخص نزل من العربيه:ياأنسة ياأنسة... انتي كويسه....دي شكلها ماتت دي ولا ايه....
شالها وركبها العربيه وطلع بيها على المستشفي
وصلوا المستشفي....
ياسين وهو شايلها بيجري بيها:أي دكتور ييجي بسرعه
الممرضين جابوا سرير وحطوها عليه وخدوها على أوضة العمليات...
ياسين:أعمل ايه....كانت ناقصاها هي... 
(عند وعد وريان) 
وعد:حضرتك كويس
ريان وهو بيهز راسه ببرود:ااه...انتي كويسة
وعد:ااه كويسه... بس ولاد اللذينة مسكوني من ايدي جامد
ريان:ولاد اللذينة!!... طب يلا علشان اوصلك... 
وعد:انت لو مكنتش جيت انا كنت شلوحتهم.....بس محصلش نصيب😂😂
ريان:شلوحتهم!!!....يلا علشان اوصلك اخلصي.... 
وعد:شكرا انا هروح لوحدي... وبعدين هو انت سايب سوسن يعني.....
ريان:سوسن....ااه علشان يطلع عليكي ناس تانيه ويقتلوكي بقا ونخلص... اركبي ياما علشان نمشي
وعد:ياما!!...حاضر ياخويا....
ريان:اخويا....انتي نسيتي اني مديرك ولا ايه.... 
وعد:اسفه.....وبعدين حاسب غرورك طب السما حاسب تتخبط
ريان:والله!!....
وعد:بهزر معاك....هو الواحد ميعرفش يتكلم معاك خالص
ريان ببرود وتكبر:اااه علشان انا ريان محمد المهدي.... محدش يطول يتكلم معايا اصلا
وعد:ليه يعني... مش بني ادم من لحم ودم ولا ايه.... اه نسيت انوا انت وحش المعمار....بس تعرف ملك المعمار احلى لايق عليك اكتر وبعد كده هناديك ملك المعمار..... 
ريان:امممم....يلا علشان نمشي اخلصي
وعد:اوك
وبعدين مشيوا....
~~~~~~~~~~~~~~~~~
(عند شهد وياسين) 
الدكتور طلع من اوضة العمليات..
ياسين:طمني يادكتور.....
الدكتور:هي كويسه... هو جرح في راسها وكسر في دراعها وممكن تحس بدوخه وصداع بسبب الجرح داا بس مع العلاج هتتحسن بسرعه انشاء الله
ياسين:تمام يادكتور.... شكرا
الدكتور:لا العفو انا بعمل واجبي مش اكتر.... هو حضرتك جوزها...
ياسين:ااه جوزها.... 
الدكتور:ربنا يخليكوا لبعض....وعالعموم تقدر تدخل ليها احنا نقلناها اوضه تانيه... 
وسابوا ومشي.....
ياسين:هو انا قولت كده ليه هو انا اعرفها اصلا... 
ياسين دخل ليها الأوضه.... وكانت لسه مش فاقت وقعد على الكرسي اللي جنب السرير...
ياسين:أما نشوف حكايتك انتي كمان.....
شهد بدأت تفوق.... 
ياسين:حمدالله على سلامتك
شهد وهي بتتكلم بصعوبة:انا فين....وانت مين.... 
ياسين:انتي في المستشفى وانا ياسين أحمد عادل اللي خبطك بالعربيه وجبتك هنا....
شهد:منك لله.... 
ياسين:انا اسف....انتي كويسه دلوقتي... 
شهد:بقا دا منظر وحده كويسة
الدكتور خبط ودخل....
الدكتور:الظابط واقف بره علشان يدخل ياخد شوية معلومات عن اللي حصل مع المدام..... 
شهد:مدام مين
الدكتور:حضر.....قاطع كلام الدكتور
:هفضل واقف بره كتير.... ايه دا ياسين
ياسين:رامي....انت اللي جاي تحقق
رامي:امممم....هما بعتوك قبلي ولا ايه.... 
(ملحوظه رامي صديقهم بردوا بس هما بعدوا فتره عن بعض)
الدكتور:عن ازنكم.... 
رامي:انا سمعت الدكتور بيقول المدام.... انت اتجوزت من ورايا...بس المدام قمر.... 
شهد بضيق:بس انتوا الاتنين وانت ماتتلم....وبعدين مدام مين...انا مش متجوزه اصلا.... والبيه اللي واقف هناك داا ياسين ولا مش عارفه ايه هو اللي خبطني...واتفضلو اطلعوا بره مش عايزه اشوف حد.... 
رامي:انت اللي خبطها.... 
ياسين:يلا ياعم دي شكلها مجنونه.... 
رامي:مجنونه بس...ولسانها طويل كمان.... بس والنبي قمر... 
شهد:ماتتلم يله هو انا علشان سكتالك هتستحلاها.... والله لو ماتعبانه لكنت وريتك اصلك كويس.... ايه البلاوي دي ياربي... 
ياسين:ماتلمي نفسك يابت هو احنا علشان ساكتنلك تستحليها...لا وبقينا بلاوي كمان... يلا نمشي قبل مارتكب جريمه
شهد بسخريه:اللي عندك اعملوا
رامي:يلا ياعم..... مش ناقصين جنان
شهد:اه مجنونه يلا مع السلامه... 
ياسين ورامي مشيوا.... 
شهد:كانت نقصاكوا هي.... ااه ياراسي....تليفوني فين ماما زمانها قلقانه عليا جدا.... 
دخلت مموضه ليها.... 
شهد:لو سمحتي عايزه تليفونك دقيقه أتصل على ماما أطمنها عليا
الممرضة:اكيد طبعا اتفضلي
شهد:شكرا...
شهد اتصلت على مامتها
شهد:الوا ياماما
والدة شهد:ايوه ياشهد انتي فين ياحبيبتي قلقتيني عليكي
شهد:انا كويسه ياماما
والدة شهد:انتي فين.... 
شهد:انا في المستشفى
والدة شهد:يالهووي...ايه اللي حصل
شهد:مافيش حاجه ياماما انا كويسه بكره هاجيلك ولا اقولك هتصل على وعد اخليها تيجي واجي
والدة شهد:لا انا جيالك
شهد:ياماما مش تتعبيني انا هاجي خلاص
والدة شهد بقلة حيله:طيب يابنتي اللي يريحك
شهد قفلت واتصلت على وعد
~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند وعد وريان في العربيه.... 
الاتنين قاعدين ساكتين وقطع سكوتهم داا صوت موبايل وعد
وعد:ألوا مين معايا 
شهد:انا شهد
وعد باستغراب:شهد انتي فين ورقم مين داا
شهد:انا في المستشفى
وعد:يالهوووي مستشفي ايه وايه اللي حصل
شهد:واحد حيوان خبطني بالعربية 
وعد:اسمها ايه المستشفى دي
شهد:مستشفى......
وعد:طيب انا جيالك
شهد:انتي عبيطه.... تيجي فين دلوقتي انا اتصلت بيكي علشان تتصلي على ماما وتقوليلها انك هتقعدي معايا علشان انا قولتلها انك هتيجي 
وعد:لا انا هاجي بجد
شهد:يابنتي الوقت متأخر تنزلي فين دلوقتي
وعد:انا مش في البيت اصلا
شهد:بتعملي ايه تحت لغايه دلوقتي
وعد:موضوع كداا هحكيهولك بعدين 
شهد:تمام انا هقفل دلوقتي
وعد قفلت مع شهد
وعد:شكرا لحضرتك مككن تنزلني هنا
ريان:اسم المستشفى ايه
وعد:لا انا هنزل هنا
ريان بحده:اسم المستشفى ايه قولت 
وعد قالتلوا عليها وهو وصلها
وعد دخلت وريان معاها 
وأول ماريان دخل الكل وقف وقعدوا يرحبوا بيه
وعد باستغراب:هما يعرفوك اووي كده
ريان:انا صاحب المستشفى
وعد:امممم
وعد سألتهم على الأوضه اللي فيها وعد ودخلت ليها
وعد:شهد حبيبتي عامله ايه
وجريت عليها حضنتها
شهد:انا كويسه ياحبيبتي متقلقيش
ريان:حمدالله على سلامتك ياأنسه شهد 
شهد فتحت عنيها على اخرها وفتهت بقها:هاا!!!....
وعد بهمس:الله يخربيتك
شهد:الله يسلمك يافندم.... شرف كبير ليا انوا حضرتك موجود
ريان اكتفى ب أنوا يهز راسوا
وعد:شكرا لحضرتك تقدر تكشي انا هقعد معاها هنا لغاية الصبح
ريان سابهم ومشي


يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
رواية وعد الريان الفصل الثالث 3 بقلم منه السيد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent