رواية حور وحمزة الفصل الثالث 3 بقلم ريناد احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حور وحمزة الفصل الثالث بقلم ريناد احمد


رواية حور وحمزة الفصل الثالث 

عمر أخرج مسدسه وقال بغضب : هنشوف مين اللي مش هيقدر يعمل حاجه يا حور ووجّه المسدس على سليم 
لين بخوف : لا يا عمر لا 
حور بقلق : سيبوه يقول اللي هو عايزه .. انا عاشرته كتير .. هو ميقدرش يعمل حاجه زي كده 
حمزه : لو راجل اعملها
عمر أطلق رصاصة وجات في رِجل سليم 
لين صرخت بأعلى صوتها
حمزه بصراخ : سلييييييم
حور بصدمه : .....
عمر : ها راجل ولا لا 
حمزه : طب تعالالي بقا يا راجل
واخذ يضربه لحتى نزف من فمه 
سليم : خلاص كفايه مش وقته لازم الطلقه دي تطلع بسرعه 
لين بقلق : تطلع ازاي وانا هحاول اطلعها 
سليم : معرفش 
حمزه : اطلبي الاسعاف يا لين بسرعه
لين : حاضر 
الاسعاف وصلت وأخذوا سليم وحمزه ركب معه ووصلوا للمستشفى 
لين : انا خايفه اوي يا حور 
حور : وانا جدا 
لين : ربنا يستر
حور : يارب .. اه صحيح هاتي موبايلك كده هتصل بماما اصل موبايلي فاصل 
لين : اه صح دي قلقانه عليكي جدا .. خدي 
حور اتصلت بأحلام وأخبرتها انها بخير بس موبايلها فصل 
احلام : الحمدلله انك كويسه .. حور كويسه يا جماعه 
فراس : هاتي اكلمها يا ماما .. انت كنتي فين 
حور : هحكي كل حاجه لما اوصل البيت اهدوا انا كويسه 
فراس : تمام يا حور 
الطبيب خرج من الغرفه
حمزه : ها يا دكتور هو كويس 
الطبيب : لحد ما اه كويس .. المشكله أنه نزف كتير جدا 
حمزه : ممكن اشوفه؟
الطبيب : اه بس مش كتير 
حمزه أشار له بالايجابيه
لين وحور وصلوا المستشفى 
لين بقلق : لو سمحتي جه .. جه واحد واخد طلقه في رجله واسمه سليم ممكن اعرف هو اوضه كام
الممرضه : اوضة رقم ***
لين وحور ركضوا للغرفه 
حمزه : كده يا صاحبي تقلقني عليك ؟
سليم : انا اسف 
حمزه : هضربك زي ما ضربت الواد عمر 
سليم ضحك 
لين دخلت الغرفه مسرعه دون استئذان وبعدها حور 
لين : سليم انت كويس ؟
سليم أشار لها بالايجابية
حمزه نظر لحور بغضب واقترب منها قائلا : انت السبب في اللي هو فيه دلوقتي 
حور نظرت له والدموع بعينيها : انا اسفه 
سليم بغضب : حمززززه 
حمزه التفت له : نعم 
سليم : هي معملتش حاجه .. مراحتش قالت لعمر اخطفني والنبي يا عمر
حمزه : بس ...
سليم بمقاطعة : مفيش بس .. حور ملهاش اي ذنب  
حور نظرت له ببكاء : ...
حور كانت سوف تذهب ولكن أوقفها حمزه ومسك يدها 
حمزه : انا اسف 
حور : ولا يهمك انا مقدره اللي انت فيه 
حمزه نظر لها بحزن وتركها وخرجت من الغرفه في انتظار لين
لين خرجت بعدما اطمئنت على سليم 
لين : يلا نمشي يا حور ؟
حور : يلا 
حمزه : استنوا .. هوصلكوا 
لين : لا خليك انت مع سليم
حمزه : يلا هوصلكوااا
لين : تمام 
اوصل لين وبعدها حور 
حمزه : حور 
حور : نعم 
حمزه : متزعليش مني انا اسف كمان مره 
حور : ولا يهمك .. سلام 
حمزه : سلام 
حور صعدت لبيتها 
فراس بغضب : كنتي فين
حور حكت لهم ما حدث 
محمد وفراس بصدمه : عمر !! 
حور أشارت لهم بالايجابية .. طلع معايا في نفس الجامعه للاسف 
حمزه ذهب لبيته ليطمئنهم عنه 
نادين : انا جيييت 
حمزه بذهول : نادين ! .. وعانقها بشده .. وحشتيني جدااا
نادين : وانت كمان يا حبيبي 
حمزه : عملتي ايه في السفر 
نادين : تركيا جميلة اوي بجد واستمتعت فيها جداااا 
حمزه : ربنا يسعدك دايما يا اختي يا حبيبتي 
وفاء : بس ايه رأيك ف المفاجأة دي 
حمزه : تحفه جدااا
محمود : اتأخرت كده ليه يابني 
حمزه حكى لهم ما حدث
نادين بصدمة : .... 
وفاء : يالهوي كل ده حصل .. وسليم كويس دلوقتي ؟
حمزه : كويس الحمدلله .. انا هنزل بقا عشان هروحله المستشفى 
محمود : ابقى طمني عليه يا حبيبي 
حمزه : حاضر .. يلا سلام 
حمزه وصل للمستشفى 
حمزه : اسف يا صاحبي 
سليم : ولا يهمك .. وصلتهم ؟
حمزه أشار له بالايجابيه
سليم : انت ليه زعقت لحور .. هي ذنبها ايه 
حمزه : .....
سليم : انا مقدر خوفك عليا بس البنت معملتش حاجه .. دي كانت مخطوفه كمان وكويس أن احنا لقيناها .. ومش انت كمان حبيتها بتزعلها منك ليه 
حمزه : انا اسف .. كانت لحظه غضب بس 
سليم : تمام يا حمزه 
_________________________
لا اله الا الله ♥️
باليوم التالي 
حمزه : ها يا دكتور .. هو هيخرج امتى 
الطبيب : حاليا حالته مستقره وممكن يطلع النهارده 
حمزه : تمام حلو اوي 
الطبيب : هروح اعمله ورق الخروج
حمزه : تمام 
وخرج الطبيب من الغرفه 
حمزه : حمدالله على السلامه يا اخويا 
سليم : الله يسلمك يا حبيبي 
ودفعوا الفلوس وخرجوا من المستشفى ....
_________________________
الحمدلله دائما وابدا ♥️
بعد اسبوع 
سليم : انا هنزل بقا النهارده يا حمزه انا زهقت من قعده البيت 
حمزه : تمام انا هجيلك 
سليم : تمام 
وذهبوا للجامعه 
لين : سليم ، اخبارك ايه دلوقتي 
سليم بابتسامه : الحمدلله .. انت اخبارك ايه 
لين : الحمدلله كويسه 
حور : ازيك يا سليم .. عامل ايه دلوقتي 
سليم : الحمدلله .. وانت عامله ايه يا حور 
حور : الحمدلله 
حمزه : لين وحور عاملين ايه 
لين وحور : الحمدلله كويسين 
سليم وحمزه ولين وحور ذهبوا لمحاضراتهم 
لين : انا مشوفتش عمر يعني 
حور : اه شكله مجاش 
بعد انتهاء المحاضرات 
مها : ازيكوا انا اسمي مها
حور : الحمدلله وانا اسمي حور 
لين : الحمدلله وانا اسمي لين 
مها : اتشرفت بمعرفتكوا 
لين وحور : الشرف لينا 
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله ♥️
مها : اتعرفت عليهم وهبقى صاحبتهم عايزني اعمل ايه تاني 
- حلو اوي استني عليا وهقولك تعملي ايه ...
_________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
نادين تحاول الاتصال بعمر 
عمر بغضب : عايزه ايه .. بتتصلي ليه 
نادين : انا رجعت من تركيا 
عمر : ايوه اعملك ايه .. اسقفلك 
نادين : ....
عمر : بتتصلي ليه 
نادين : عشان لسه بحبك يا عمر 
عمر : وانا بحب حور .. مش بحبك 
نادين : احسن مني في ايه حور دي 
عمر : احسن منك في حاجات كتير
نادين : اومال خونتها معايا ليه
عمر : معرفش عملت كده ليه بس انا بحبها اوي 
نادين بغضب : تمام يا عمر 
_________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد ♥️
نادين : عايزه التنفيذ النهارده
- تحت امرك يا انسه ..... 
_________________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️
باليوم التالي عند خروج حور ولين من الجامعه 
- اهي قدامي حاليا 
نادين : تمام مستنيه النتيجه 
- تمام 
فجأة شخص ضرب رصاصه على حور 
لين : حوووووور 

يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية 
رواية حور وحمزة الفصل الثالث 3 بقلم ريناد احمد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent