رواية حور وحمزة الفصل الرابع 4 بقلم ريناد احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حور وحمزة الفصل الرابع بقلم ريناد احمد


رواية حور وحمزة الفصل الرابع 

فجأه شخص ضرب رصاصه على حور
لين : حووووور 
حمزه وسليم بصراخ : حووور !!
حمزه وسليم ركضوا لهم
حمزه : ايه .. ايه اللي حصل 
لين ببكاء : في .. في حد ضرب رصاصة عليها وملحقتش اشوفه 
سليم نظر ل لين بحزن : اهدي يا لين .. هتبقى كويسه 
حمزه طلب الإسعاف واخذوها للمستشفى 
الطبيب : الرصاصه كانت قريبه من القلب بس الحمدلله انها مجاتش فيه
لين بصدمة : ....
حمزه بقلق : يعني هي كويسه دلوقتي 
الطبيب : اه الحمدلله
حمزه : ممكن اشوفها؟
الطبيب : اه اتفضل 
حمزه : يلا يا سليم يلا يا لين .. ودخلوا لها
لين ببكاء : انت كويسه ؟
حور أشارت لها بالايجابيه : الحمدلله 
سليم : ....
حمزه بقلق : ....
حور رأته قلق عليها كثيرا : انا كويسه يا حمزه 
حمزه نظر لها بحزن : الحمدلله
وخرج هو وسليم من الغرفه 
سليم : انا شاكك ف عمر يا حمزه 
حمزه : وانا كمان .. تعالى معايا 
سليم وحمزه ذهبوا لعمر 
عمر : حاضر ياللي ع الباب جااااااي ... ايه في ا... حمزه وسليم !!! 
حمزه لكمه في وجهه بقوه 
عمر ردله نفس الضربه بقوه 
سليم : أهدوا بقااااا .. هتعمل ايه بعد كده يا عمر 
عمر : عملت ايه .. انا مش فاهم حاجه 
حمزه : ايوه اعمل نفسك من بنها بقا 
سليم : اخلص يا عمر 
عمر : والله ما عملت حاجه 
سليم : وحور اللي ف المستشفى دي .. مين اللي عمل فيها كده يعني 
عمر : حور !!! .. م . مالها حور قولولييي
حمزه : حد ضرب عليها رصاصة جات في منطقة قريبه من قلبها 
عمر بصدمه : عايز اشوفها .. انا هاجي معاكوا 
حمزه بغضب : اخر مره هقولها .. مش انت اللي عملت كده يا عمر صح ؟
عمر : والله ما أنا 
حمزه : مش هتيجي تشوفها بردو 
عمر : ايوه اللي هو ليه يعني 
حمزه : ع عشان انا ....
سليم بمقاطعة : تعالى معانا يا عمر 
حمزه نظر لسليم بحزن : .....
سليم بهمس : مش وقته خالص والله 
حمزه أشار له بالايجابيه 
لين أخبرت عائله حور بما حدث 
وصلت عائله حور للمستشفى 
احلام ببكاء : حور .. انت كويسه يا حبيبتي 
محمود : انت كويسه ؟
حور أشارت لهم بالايجابيه 
فراس : عمر ؟ 
حور : معرفش 
حمزه وسليم وعمر وصلوا المستشفى
عمر ركض على حور 
عمر : حبيبتي .. ايه اللي حصلك بس 
حور : ابعد عني 
عمر : مش ....
فراس بمقاطعة : ايه اللي جابك هنا يلا 
عمر : بحبها وجيت اطمن عليها 
فراس : اللي بيحب حد بيخونه يا غبي ؟
حور : أهدى يا فراس متتعبش نفسك عشان واحد زي ده .. مين اللي سمحله ييجي هنا اصلا 
حمزه نظر لسليم وقال بهمس : شوفت ! 
سليم : انا .. لقيته زعلان وقلقان عليكي ف جبته 
حور : ليه يا سليم .. انت عارف اني بكرهه 
سليم نظر للأرض : انا اسف .. زي ما جبته همشيه وسحب عمر من يده واوصله لبيته 
سليم : متقربش من حور تاني يا عمر 
عمر لم يرد عليه وتركه وذهب
_________________________
لا اله الا الله ♥️
نادين بغضب : انت غب.ي !!
- انا اسف يا انسه انا كنت ....
نادين : اخرس غور في داهيه .. غلطتي انا .. انا اللي اعتمدت على واحد غبي .. انا هتصرف وهقت.لها بنفسي ....
= انت بتقولي ايه يا نادين 
نادين بصدمة : .....
وفاء : بتتهببي تعملي ايهههه 
نادين : م ماما انا ....
وفاء صفعت نادين بقوة 
وفاء : عايزه تق.تلي يا نادين .. ق.تل يا نادين ؟ .. كنتي بتكلمي مين 
نادين ببكاء : كنت عايزه انتقم من عمر 
حمزه : عمر مين ......
_________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد ♥️
باليوم التالي 
فراس : هي ممكن تخرج النهارده يا دكتور ؟
الطبيب : اه طبعا .. هي بقت كويسه .. هحضرلها ورق الخروج .. عن اذنك 
فراس : اتفضل 
حمزه : الحمدلله 
فراس بابتسامه : شكرا يا حمزه انك وقفت جنبنا .. انت جدع جدا 
حمزه : ده واجبي .. ممكن اقول لحضرتك حاجه 
فراس : اتفضل 
حمزه : انا .. انا بحب حور 
فراس بذهول : ....
حمزه : انا هاجي اتقدملها بس عايز احدد ميعاد مع والدك 
فراس بفرحة : وانا هطمن عليها مع واحد جدع زيك .. مبروك عليك ده بعد موافقة بابا وحور طبعا 
حمزه بفرحة : يعني انت بجد موافق !!! 
فراس : طبعا 
خرجت حور من المستشفى
_________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
حمزه بفرحة : انا قولت لاخوها 
سليم : ايه !!
حمزه : زي ما بقولك 
سليم : مبروك عليك يا حمزه 
حمزه : مالك مش بتقولها من قلبك كده ليه 
سليم : لا لا .. افتكرت حاجه بس .. انا لازم امشي 
حمزه : استنى طيب ...
لكن لم يلتفت له وتركه وذهب
_________________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️
سليم : بس انا بحبها ...

يتبع الفصل الخامس  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent