Ads by Google X

رواية عشقت العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم بسنت حسين

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت العنيدة  الفصل الثالث بقلم بسنت حسين


رواية عشقت العنيدة الفصل الثالث 

محمود:ولا يا عمر
عمر بغضب:لا دا انت ناوي تخلينا نقراه الفاتحة على روحك 
محمود بخوف:يا زميلي اهدي كده وبعدين المزة بتاعتك كانت داخلة و مريم حضنتها و شكلها عيطت
عمر في نفسه:طب هي بتعيط ليه ممكن تكون متضايقة مني طب اعمل ايه
احمد:عمر مش هتروح الشغل
عمر:هروح(عمر ابوة عيشتة مرتاحة واحمد باباه سيبله ورث بس بيقول علشان جواز اختي و بيشتغل و بيصرف علي دراستة هو و اخته و علي البيت وأحمد و محمود بيشتغلوه معا علشان ميفرقوش بعض مهما كان والتلاتة ايد واحدة)
محمود: طب يلا علشان منتأخرش
راحوا الشغل
نروح للبنات
بسنت:عايزة تعرفي مش كده
مريم:ايوه
بسنت:انا مش بحبه انا بعشقة بس مش عايزة اكون واحدة رخيصة متسواش
مريم:يعني انت كل دا بتحبيه
بسنت:بحبه من زمان من اول مره تقبلنا فيها
Flash back🎬
كانت في تانية اعدادي وهو في اولي ثانوي
بسنت ماشية بسرعة الدرس هيفوتها و عمر موطي بيجيب فونة من علي الارض وهوب طلع لبسوا في بعض
بسنت:انت يا اعمي مش تفتح
عمر:بيبص حوالية انت بتكلمي مين كده يابت
بسنت:انت ياض انا ليا اسم
عمر:محصلناش الشرف والله
بسنت:انت لسه هتتعرف يا بتاع انت اوعي كده ورايا حصة و متأخرة
بسنت زقتة ومشيت و هو علي صوتة
عمر:يعني انا هموت واتعرف عليكي
و كان لسه هيمشي لقاه ورقة وقعة علي الارض اخدها و فتحها و لقاه فيها قلب وفي سهم مكتوب بسنت و المكان التاني فاضي ومكتوب علي جنب الفراغ سيكتمل عند روئياك
Flash back🎬
مريم:يابنت اللزينه دا انتي طلعتي مياه من تحت تبن
بسنت:يا اختي اتلهي
مريم:لا وعملالي فيها البت المجتهدة الي مجاش علي سكتها الحب
بسنت:خايفة قلبي يتكسر
مريم:يا هبلة هو في احلي من كده
بسنت:هستني الشهرين زي ما قال
مريم:تمام اوكي بس هما شهرين
وخلصوا و بعد مرور 6 ساعات داخل السنتر بعد انتهاء من درسين ورا بعض 
خرجوا البنات كاوا واقف الا عمر 
بسنت في نفسها:يعني هروح من غير ما شوفوه اووف
مريم:حبيب القلب مش موجود
بسنت:اسكتي بقا
سارة:هو في هاموت و اعرف
بسنت:موتي يا ختي و هبقا اجي اقرالك الفتحة كل جمعة
محمود:ممكن انا اقراها طب
احمد:دا انا هموت و اعملها
بسنت حبت توقعهم في الكلام:دا انتوا رزلين زي صاحبكوا
احمد:وانت مالك و مال صاحبنا
بسنت:يلاهوي خف يا عسل
احمد:بقولك يا مريم
مريم:نعم
محمود:ما تيجي نخرج احنا الاربعة مع عمر و المزة الي معاه(محمود كان قاصدها)
سارة:اوبا هو لحق يسطا
احمد:ربنا يهنيه ويسعده مع الي تستهلة
بسنت كانت هتطق و اتكلمت بخنقة والدموع مليا عنبها :طب همشي بقا سلام
محمود:تحبي تخرجي معانا
بسنت: لا شكرا باي
الجميع:باي
عند عمر :عملتوه ايه
احمد:يا بني دي واقعة
عمر:طب دول صجابي و بيسعدوني انتوا ايه بقا
سارة:ما احنا بنساعدها
عمر:الي هو ازاي
مريم: بص احنا التلاتة مبنتفرقش وبصراحة صعبان علينا صحبتنا بتحب و مش راضية تعترف بسبب عنادها
Flash back 🎬
مريم: عمر عيزاك دقيقة
احمد:وانا ايه يا بت طرطور واقف
مريم:تعال انت كمان اووف
احمد:لا ما انا جاي يا ختي
عمر:كنتي عيزاني في ايه
سارة:هعرف و الا والله ما هسيبك
مريم: تمام
محمود:اخس اجتماع من غيري
مريم:لا ما كده البت هتتفضح الصراحة
الجميع بت مين
مريم:بسنت
عمر:مالها
مريم:بتحبك يا عمر
عمر بعدم استعاب:بجد يا مريم ب...ج..ج..د طب ازاي
حكتله مريم كل حاجة تحت تصفير حار من احمد و محمود 
احمد: مبروككككككك يا ابو الصحاب
مريم:ثانية بس بسنت مش مقتنعة وبتكابر 
و عمله خطة و من ضمنها الموضوع الي حصل و هنعرف الباقي بعدين
Flash back 🎬
عمر:لولاكي مكنتش هعرف اعمل ايه يا مريومة
احمدبغضب:ايه مريومة دي بقولك يا عمر احترم نفسك
عمر بضحك:بتغيري يا بطة
احمد: خلاص انا ماشي ويلا يا ختي ولا ناوية تباتي هنا و خرجوا وكل واحد راح بيتة
اما عند بسنت داخلة البيت حزينة اتفاجئت بحاجة فرحتها
بسنت:اعااااا حموو حبيبي وتشبثت فيه
حمو:حبيبة قلب حمو من جوه (محمد العقاد جينتل في نفسة كده لسه مبتدأ حياتة من سنة وكان مسافر امريكا و اشتغل هنالك ورجع علشان يأسس شركته في مصر و يستقر سنة 24 طويل قمحاوي و عينة بني فاتح ومفتول العضلات وشعرة كيرلي و حلقة من الجناب ونازل علي عينة و حاجة اخر قمر)
بسنت:سنة بحالها يا ندل محضنكش
حمو:سامحيني يا كلب البحر
بسنت:ماشي يالموكووووس 
ضحكوا معا هههههههههههه 😂
الام:اه يا ختي مش كنتي داخلة دلوقتي عملالي فيها كئيبة
بسنت:هو حد يشوف حمو و ميفكش
حمو:طب تعالي اوريكي جبتلك ايه
بسنت:اشطا
عند احمد
ماما يا ماما بيدور عليها مش لاقيها دخل اوضتها لقاها واقعة علي الارض
احمد:ماما يا ماما قومي
ليلي:داخلة من الباب البيت مامي يا مامي
احمد: ليلي الحقيني تعالي نروح المستشفي 
احمد اخدها و اتصل بعمر و محمود و راحولوا
عمر:اهدي يا ابني مش كده اهدي يا حبيبي
احمد:مش هيبقا امي وابويا لا
محمود:حاسس بيه و اكتفه بالصمت (لان فقد والدتة و عايش مع مرات ابوه)
خرج الدكتور
احمد جري عليه ايه يا دكتور:للاسف البقاء لله
بعد عياط ليلي و احمد علي امهم بعد مرور ساعات و كأنها سنين
جيه معاد الدفنة و كلوا طبعا كان حاضر بما فيهم بسنت واخوها حمو و مريم بتهدي في احمد بعد ما الدفمة والعزاء
مريم بحزن:حماده حبيبي اهدي ونبي
احمد بدموع:مش قادر يعني اخسر ابويا و انا عندي15 سنة وامي وانا عندي17 مريم اوعديني انك عمرك ما هتسبيني
مريم:عمري ما هسيبك دا انت النص الحلو الي في حياتي
احمد ربنا يديمك ليا
بعد 15 يوم بحلوهم و مروهم
مريم:حبيبي القعدة كده مش هتفيدك لو عايزها تبقي مبسوطة انزل شغلك و كمل دراستك
احمد:عندك حق يا مريم 
مريم:يلا بقا قوم ابتدي مذاكرة
هوب 45 يوم عدوه واول يوم امتحان و كلوا خايف و متوتر


يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent