رواية عشقت العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم بسنت حسين

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت العنيدة  الفصل الرابع بقلم بسنت حسين


رواية عشقت العنيدة الفصل الرابع 

اول يوم امتحان و الكل متوتر
واحمد بيهدي في مريم و محمود بيهدي في سارة وبسنت مستنية عمر بس كانت مفاجأة
عمر جاي و معاه بنت
عمر:هاي يا شباب
احمد:هاي ورحمة الله وبركاته
محمود:مش تعرفنا
سارة بغيظ:ضربتة في بطنة ما تيجي انا اعرفك
مريم:مين القمر 
عمر:اعرفكوا حنين 
ودول مريم و احمد و محمود و سارة و و بسنت
(حنين بنت في سنهم 15 سنة في طول بسنت مش محجبة وعايشه مع عمها)
حنين:هاي بسنت
بسنت بغيظ:هاي يا خنين ههه
عمر:اسمها حنيين
بسنت:وانت مالك يا سي زفت انت بتكام معاك ولا معاها
عمر:لا ما انا و هي واحد
بسنت:ربنا يهني سعيد بسعيدة و سبتهم و دخلت المدرسة
احمد:كانت فين الخطط دي من زمان ههه
حنين:اصبروا بس دا انا ها خليها تيجي تقولك بحبك كمان هههههه
الجميع ضحك
جوه المدرسة
بسنت:انا الي عملت كده في نفسي والله لا وريك
خرجوا من الامتحان سارة بتعيط
و مريم زعلانة شوية
و بسنت عادي هي وحنين
عمر:عملتي ايه يا حوني
حنين بفرسة:تمام يا قلبي
عمر:يعني الاولي انشاء الله
بسنت راحت عند الشب الي اتخانق هو وعمر قبل كده
مريم:يا نهار اسوح هي راحة فين
بسنت:خالد عيزاك دقيقة
(خالد شاب طايش و بيحب يتسلي بكل البنات و بيساعده علي كده و سامته وعنده 17 سنة)
خالد:اخيرا هتحني
بسنت:مين قلك اني جاية علشان كده
خالد:قلبي الي قالي
بسنت:وقلبك دليلك يا خويا
خالد:تمام هتحني صح قوليها ونبي
بسنت:اه يا خلودي
خالد:قلب خلودك من جوه
بسنت:طب انا راحة اجيب اكل تيجي معايا
خالد:تمام يلا
عند عمر هيطق و كان هيروح يجبها من شعرها
جم خالد وبسنت علي باقي الشلة
خالد:مش تبركولي
محمود:علي ايه
خالد بغيظ: هاروح اخطب بسنت
بسنت وعمر:ايه
خالد:هو ايه الي ايه بقولك هخطبك
راح عمر اداله بوكس و قع علي الارض
فضلوا يضربوا بعض 
خالد:وانت مالك اخطبها امشي معاها
عمر:دي بتاعتي ومش هتكون لحد غيري
خالد:والله اعرف ان الي بيحب حد مبيشوفش غيره
عمر:ابعد عنها يا خالد بقا
بسنت بدموع: خلاص بقا كفاية هو انا بضاعة عمالين تحدفوها لبعض خالد انا عمري محبيتك و لاشوفتك قدامي اصلا
عمر :شوفت ابعد عنها
بسنت:وانت كمان ابعد عني انا اصلا مش بطيقكوا
وسابتهم و مشيت و كل واحد راح بيتة مهموم
محمود:مساء الخير
مرات ابوه:اخيرا شرفت يا بيه
محمود:....
مرات ابوه:وكمان مبتردش يا قليل الادب
محمود:مرات ابويا انا فيا الي مكفيني
مرات ابوه:خش يا اخويا
محمود دخل اوضتة و افتكر امة و الدموع بتنزل علي خده
Flash back 🎬
امه:يا حودة يا حبيبي تعال كل
محمود:عارفة يا امي يارتني مكنتش ابنك
امه:ليه يضنايا
محمود:كنت اتجوزتك بدل ابويا
امه:هههه يلا يا بكاش هههههه
محمود:امي اوعديني تفضلي معايا طول العمر
امه:تؤتؤ طول العمر ايه بس بكرة تتجوز و انا اموت
محمود:بعد الشر عليكي يا احن قلب عليا
امه:ربنا يخليك ليا يا حودة
وباس ايدها
Flash back 🎬
دموعوه نازلة و قطع افكاره صوت فونه
محمود:ايه يا عمر
عمر:مالك يا ابني صوتك متغير ليه هو انت بتعيط
محمود:اعيط ايه لا طبعا
عمر:محمود انا عارفك و حافظك مالك
محمود: امي وحشتني
عمر:افتكرلها الرحمة و اكيد هي في مكان احسن
محمود:طب انا نازل
عمر:ماشي تعال الكافي
عند بسنت دخلت البيت و كانت علي اخرها
الاب:مالك يا حبيبتي
بسنت:ماليش يا بابا
حمو:بت عملتي ايه في الامتحان
بسنت: تمام يا سيدي
اما نشوف
اما عند احمد دخل البيت وجد ليلي جالسة وبتبكي نسيت اعرفكم بليلي(ليلي بنت في تالتة كلية هندسة قصيرة لون عنيها زتوني و محجبة وشعرها بني و قمر)
احمد: خلاص بقا يا روحي
ليلي:انا مش مصدقة
احمد:طب تعالي خدها علي سرير والدتها وناموا في حضن بعض
اما عند حنين زي ما قولنا عايشة مع عمها لا ابوها وامها منفصلين و من هي صغيرة وعمها الي رباها
حنين انا جيت يا اهل الدار
مرات عمها:كنتي فين يا حلوه
حنين:كنت مع موري
عمها:ربنا يديمكوا لبعض
حنين: يارب 
يلا انا داخلة انام
هحكلكوا قصتها هي وعمر(عمر يبقا اخوه حنين من الاب ايوة اصل عمها و مراتة مبيخلفوش في عمها قال لخوه منصور هيخدها يربيها وامها ما كنتش عيزاها)
نروح لمريومة
مريم:ماما بابا انا جيت
الاب:اهلا بقمري
الام:عملتي ايه يا موكوسة
مريم:كله تمام يا بروو
يلا بقا اذاكر و بعدين انام
نروح عند سارة
الام:عملتي ايه
سارة:لو جبت مقبول بالعافية
الام:يا بنتي ارحميني و ارحمي ابوكي
سارة: ماشي انا داخلة ومحدش يدخل الاوضة
نروح لخالد
الاب:ايه الي عمل كده في و شك
خالد: شلة شباب كانوا بيتخنقوا وانا بحوش
الاب:بتحوش ولا بتتضرب😒
(شكله كده دايما 😂)
خالد:انا قايم
عدوا ايام الامتحانات علي خير من غير اي احتكاك بين عمر و بسنت
اخر يوم امتحان بسنت خارجة
مريم:هتروحي
بسنت:اه
سارة بمحايلة ونبي تعالي نقعد علي كافيه
بسنت:امشي يا ماما من هنا معناش فكه
مريم:طب تعالي اقعدي معانا
بسنت:تمام يلا 
راحوا الكافية و اتكلموا شوية و 3 شباب و حنين جايين
بسنت:انتوا كنتوا عارفين
مريم:بصراحة اه واهدي بقا علشان لو مشيتي هيتأكد انه بتحبيه
بسنت:معئني مش مقتنعة بس تمام
عمر:هاي شباب
التلاتة بايديهم هاييي
حنين: ازيك يا بسنت
بسنت من تحت الضرس:احسن منك هه
حنين:تؤتؤ مافيش حد احسن مني
بسنت:ليه انشاء الله فيكي ايد زيادة
الكل ضحك
حنين:لا علشان انا مميزة
بسنت:من نحية مميزة فا انتي مميزة و اوي كمان
احمد:طب تشربوا ايه
بسنت و عمر في نفس الوقت ايس كوفي
الجرسون: تمام و مشي
بعد وقت 
بسنت: طب استأذن انا
سارة:ماتخليكي قاعدة شوية
بسنت:لا يا ماما حمو و عدني انه هيخرجني
باي
الجميع باي
بعد ما خرجت مشيت و قبلت خالد غي الشارع
خالد:بقا انا تعملي معايا كده
بسنت:خالد بعد اذنك عديني
خالد:من امتي الاحترام دا ومن اسبوع كنتي بتمسحي بكرامتي الارض
بسنت كانت ماسكه التلفون في ايدها
وبتقول لخالد حاسسب وخالد بص وراه و هي طلعت تجري و اتصلت بمريم و هي بتجري
ترن ترن ترن
دي بسنت
عمر:ردي عليها
ردت
بسنت:مريم الحقيني خالد هيموتني
مريم:ايه طب..ب انتي فين
بسنت:في الشارع التجاري وبعدين الخط قطع
الشارع كان ضلمه و فاضي و هو عمال يجرها من حجابها الماسكه 
مريم:الحق يا عمر بسنت
عمر:مالها
مريم:خالد هيموتها و حكتلوه و هو مستناش و كلوهم طلعوا يجروا في الشارع
خالد و صل عند عربية و كانت الشلة كلها مجتمعة
بسنت: ونبي يا خالد سيبني
خالد:اسيبك ازاي دا انا مصدقت لقيتك
واداها قلم و لسه هيديها التاني لقي الي ضربة بقوة و قعد يضرب فيه لحد ما فقد الوعي
وبسنت جريت علي عمر و حضنته
عمر:عملك حاجة
بسنت:لا و عمالة تعيط و تشهق
عمر:بسسسس طول ما انا معاكي عمر ما حد هيأذيكي ابدا
بسنت انا عايزة اقولك حاجة ونفسي المراضي متكبريش
بسنت:طلعت من حضنة قول
عمر:بحبك
بسنت:وانا بعشقك
سارة ومريم و حنين:لولوللووووووووي
بسنت بغيظ:وتوجه كلامها لحنين انت يابت ابعدي عنه احسلك
عمر بضحك:تؤتؤ دا انتوا الاتنين في حياتي ومحدش يقدر يخرج
بسنت: وحياة امك 
عمر:دي اختي علي فكرة
بسنت :والله
حنين:والله دا اخوياااا
بسنت:اذا كان كده ماشي
وعدي شهر و جيه يوم طلوع النتيجة..


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent