رواية ملكي أنا الفصل الأول 1 بقلم ملك وائل

الصفحة الرئيسية

   رواية ملكي أنا الفصل الأول بقلم ملك وائل


رواية ملكي أنا الفصل الأول 

احببته بعد عذاب 
ام ملك شيماء
شيماء:قومي يا بت نضفي الشقه 
ملك:حاضر يا ماما 
شيماء:قولتلك متقوليش يا ماما تاني ملك:بزعل حاضر 
استوووووب
انا ملك عندي ١٨ سنه عيني خضرا ومش طويله ولا قصيره ومش تخينه ولا رفيعه 
خلصت ودخالت انام لسه بفتح الاوضه 
شيماء:ريحه فين يا بت 
ملك:هنام 
شيماء:اي البرود ده مش مفروض تقولي تصبحي علي خير وتشوفيني عوزه حاجه 
ملك:حضرتك عوزه حاجه قبل ما انام 
شيماء:قومي اغسلي سجاد البيت كلو والستاير والمفارش ولو شوفتك نايمه هموتك 
ملك:حاضى 🥺
شيماء:غوري 
ملك:
ملك عملت كل حاجه وكانت الساعه ٦ الصباح وكان ناقص ساعه علي شغلها وكانت عوزه تنام بس شيماء دخلت عليها وقالت خلصتي يا بت قومي روقي السرير واعملي فطار يلااا
ملم:حاضر 
شيماء:غوري 
ملك خلصت كل حاجه وقالت انا هروح الشغل عوزه حاجه 
شيماء:غوري يا رب ما ترجعي 
ملك:هو بابا فين 
شيماء:ملكيش دعوه يا بت 
ملك مشيت وكانت ماشيه في الشارع وبتبص في السماء وبتعيط من غير صوت 
ملك:ليه يا ربي بيحصل كده ١٨ سنه وبابا شغالتي وبروح عوزه انام ماما تفضل تقولي قومي اعملي واعملي معرفش هما عوزين اي مني حتي تعليمي مكملتوش بسببهم حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا رب خدني 
وكانت ماشيه والناس بتبص عليها بس هي مدتش اهتمام لحد ووصلت الشركه ودخالت خلصت شغالها ومفيش حد بتتكلم معاه ومعندهاش صحاب فا بتخلص شغالها وتمشي علي طول
روحت البيت وكانت شيماء وقفه  وابوها 
ملك:مساء النور
شيماء وابو ملك:مساء الزفت علي دماغك تعالي اقعدي ها هتقبدي امتا 
ملك:اخر الشهر 
شيماء:اول ما تقبدي تقبدي تجيبي الفلوس علي طول يا بت سامعه 
ملك:حاضر وكانت قايمه ابوها قال 
ابوها:اقعدي يا بت عوزك 
ملك:نعم يا بابا 
ابوها:في عريس متقدملك 
ملك:انا لسه صغيره يا بابا علي الكلام ده 
ابوها:مش صغيره ولا حاجه ما انتي جموسه كبيره اهو 
ملك:مش موافقه يا بابا 
ابوها:عند امك يا بت غوري اجهزاي هتروحي بيت جوزك انهرده غوري
ملك:راحت اوضتها وهي زعلانه اوي شافت الشباك مفتوح وقفت عليه وغمضت عنها ورمت نفسها 
كريم:كان واقف اول ما شفها بترمي نفسها وقف تحتها وفتح ايدو وملك نزلت فحضنو 
ملك:بتفتح عنها بس براحه 
ملك:اعوز بالله انت مين واي خالك تلحقني كنت سبني اموت نزلني 
كريم:سيبك من ده كلو المهم انك كويسه 
ملك:طب نزلني 
كريم:نزل ملك وفضل واقف بيبصلها وهي كلعت فوق 
وخبتط علي الباب 
شيماء:قومي يا بت يا الي اسمك ملك افتحي 
ملك:افتحي يا ماما انا ملك 
شيماء:هو مش انتي كنتي جوه وبعدين قولتلك متقوليش ماما انا بكرهك يا بت انتي فهما 
ملك:بعيط فهما عوزه حاجه 
شيماء:غوري 
ملك دخالت جوه وكانت قعده علي السرير بتعيط وكانت عوزه تهرب بس ابوها كان بره وامها مش هيسبوها 
ملك:وهي قعده علي السرير بتعيط ومن كتر العياط عينها ورمت 
وراحت في النوم 
بعد كام ساعه 
ملك سمعت صوت ناس بتضحك بره وفرحانين وافتكرت ان هي هتتجوز انهرده  
ملك بعيك اكتر يا رب خدني يا رب مش عوزه اعيش يا رب ودخالت شيماء
شيماء:قومي يا بت انتي البسي عريسك بره 
ملك:مش هتجوز 
شيماء:بزعيق وصوت عالي وبتشد شعر ملك جامد فومي بدل ما اجبلك ابوكي يعمل عليكي بلحزام فكره ولا افكرك يا لوكا 
ملك بغيط:حا حاضر هلبس 
وملك لبست وخارجت بره وكانت بصه في الارض قعدت من غير ما تسلم علي حد وهما استغربو وقالو 
واحد من الي قعدين:هي العروسه مش موافقه ولا اي شكلها معيطهو
شيماء:لاء لاء دي موافقه ونص كمان هي بس لسه صاحيه من النوم 
الراجل:بس برضو يعني لو مش موافقه عادي خلاص 
ملك:لاء يا عمو موافقه 
الراجل علي خلاص المأذون علي وصول 
ملك:من غير ما تبص في وش حد قعده دمعها تنزل في صمت وكانت سكته ولحد ما المأذون وصل وكتاب الكتاب وملك انفجرت من العياط ودخالت علي الاوضه وقعدت تعيط لحد ما شيماء جت 
شيماء:قومي يا بت جوزك بره عوز يمشي بيقولك يلااا
ملك:حاضر وقامت اخدت هدومها ونزلت مع الناس ومن غير ما ابوها ولا امها ينزلو معاها وركبت العربيه مع جوزها لوحدهم ركبت وره وهو سابها علي رحتها وفضلت قعده تعيط لحد ما نام 
جوزها:ملك 
ملك:
جوزها:يوووووه مش قادر اشيل انا 
وقام فتح بابا الڤيلاا وكانت فخمه اوي شال ملك ونده علي البواب ركن العربيه وهو شال ملك دخالها الڤيلااا وكان طالع علي السلام 
ملك:عاااااااااه اوعي نزلني 
جوزها:يخرب بيتك اي في اي انا جوزك انتي نسيتي 
ملك:انا شوفتك فين قبل كده 
كريم:مش كونتي عوزه تنتحري الصباح وواحد لحقك 
ملك:اه اه وبصتلو بقرف وقالت فين الاوضه بتاعتي 
كريم:قصدك بتاعتنا 
ملك:انا عمري ما انام معاك في اوصه وفضلت تبص شمال ويمين ولقت اوضه اطفال راحت جريت ودخالت جوه ورزعت الباب وقفلتو بلمفتاح 
كريم:يوووه شكلك مش هتجيبيها البار انهرده 
ونده علي البواب وقالو 
كريم: هات الموافتاح بتاع الاوضه دي 
وكانت ملك  رمت نفسها علي السرير وراحت في النوم 
كريم جاب الموافتاح ودخال فتح الاوضه لقه ملك نايمه وشكلها كطفولي اوي  وقف بص ليها شويه وراح غطاها ونام جنبها 
تاني يوم 
ملك:اعااااااااااااا

يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
رواية ملكي أنا الفصل الأول 1 بقلم ملك وائل
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent