رواية ملكي أنا الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة بكر

   رواية ملكي أنا الفصل الخامس عشر بقلم سارة بكر


رواية ملكي أنا الفصل الخامس عشر 

قلعت الجزمه الكانت ترتديها و القتها و نزلت من الشباك و قفت قليلا ترتديها مجددا و لفت وجهها لقته امامها ارتبكت 
= اااااااا انت هنا
نظر لها = اه خوفت احسن تقعي تتكسر رقبتك قولت اقفلك تحت الشباك انتي كنتي راحه فين 
عضت علي شفايفها و قالت في نفسها.. حطيتي نفسك في موقف وحش 
قال بصوت عالي = اه مقولتش كنتي نزله من الشباك لي كنتي عوزه تهربي 
نظره يمينا و يسارا = بصي انا متعوتش اكدب ابدا فا انا هقول الحقيقه طبعا 
قال بستفزاز = طبعا لازم تقولي الحقيقه هي اي بقي 
حولت تهدي نفسها =  اه ماشي انا كنت عوزه اعمل مفاجا انكوا متلقونيش و في الاخر اكون هنا ههههههه 
_ هههههههه والله 
= من غير حلفان قولتلك مبكدبش ابدا 
_ اه انتي هتقوليلي انتي الكدب ميعرفش طريق لسانك 
= ههههههه شوفت 
_ اه شوفت اتفضلي خشي قوللهم نزلتي ازاي من الشباك 
= هقولهم الحقيقه طبعا 
دخلوا الاتنين و الجميع اتفاجا اني لهفه كانت بره 
الام:  لهفه حبيبتي انتي كنتي فين 
اتكلم محمود و هو يضحك 
= لا لهفه نفسها هي الهتقولكوا ازاي هي هنا يلا 
الكل كان ينظر للهفه 
ابتسمت و كان يدور في عقلها 
= يخربيتك يا محمود اقول اي انا دلوقتي 
مش هتصدقوا يا جماعه انا كنت واقفه في الاوضه عندي قدام الشباك و مستنيا محمود فا سمعت صوت حد بيغني و بيقول حبيبتي افتحي شباكك انا جيت انا واقف تحت البيت وانتو عارفين اني بحب حسن شاكوش اوي فا فتحت الشباك و بشوف مين الرومنسي البيغنيلي و بطل من الشباك لصغر المسافه و قعت و الرومنسي محمود لحقني و بس 
صادقه صادقه صادقه  هي بتتكلم صح و عمرها عمرها مكدبت....  كان دا صوت محمود 
الجد:  ماشي يا رومنسين يلا عشان نبدا الخطوبه 
جلسوا الاتنين بجانب بعض 
بقي انتي الكدب ميعرفش طريق لسانك يا بت دا الكدب واخد لسانك رايح جاي-- كان المتكلم محمود 
زفرت = يوو خلاص بقي مكتش كدبه صغيره 
" كدبه صغيره ماشي اي السبب انك نزلتي من الشباك 
ابتسمت لصديقتها و قالت = الف اي قصه و اعتبرها اني هي السبب 
قرب من اذنيها = زي مثلا قصه اني جمال كان مستنيك تحت تهربوا مع بعض 
نظره له بصدمه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في ڨيلا حازم 
كانت تجلس امام التليفزيون لحين سمعت صوت سيارته 
دخلت الغرفه بتعتها جلست علي السرير و ظلت تبكي لحين داعب النوم عيناها و نامت وهي تبكي 
اما هو دخل لم يجدها وقف في الشرفه يدخن بشراسه و كان الكل الذي يدور في باله 
انا مكنتش عاوز يحصل معاها كده انا اه اعجبت بيها بس كنت عاوز الموضوع يمشي مش يكون بالطريقه دي ظل يفكر و كان هيخرج بس الوقت اتاخر جلس في البلكونه و ظل يفكر 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
خرجت مي من المستشفى و هو كان معاها وصلها البيت 
= تعالي يا مصطفي اتغدا معانا و بالمره فاتح بابا في موضوع الخطوبه 
نظرات والد مي مريحتش مصطفي خالص كان مش طيقوا 
= طيب بصي يا مي خليها مره تانيه ماشي انا هروح الشركه عند حازم سلام 
دخلت مي البيت و ثاره 
= اي يا بابا انت كنت بتبص لمصطفي كده لي احرجته جدا 
قال بزعيق 
= عشان معندوش دم ازاي يكون متجوز و صايع معاكي رايح جاي اي دا لو متجوز كلبه كان خاف علي مشاعرها ازاي بيعمل فيها كده 
نظره شذي الي مي 
= الولد ملوش ذنب الذنب علي بنتك هي الزقه في ولما بعد عنها انتحرت و قرب تاني 
قالت ببرود = خلصتوا كلامكوا من الاخر بقي مصطفي بتاعي فاهمين بتاعي و ملكي انا و انا لوحدي كمان و بيحبني انا و مش بيحبها هي خالص فاهمين 
قالت امها = طبعا هو هيلحق يحبها امتا منتي علي طول مكلمات و مقبلات دا لما اهتم بيها يومين كنتي هتموتي نفسك 
_ طبعا اموت نفسي انا مقدرش اشوفه مع غيري مقدرش اشوفها بتخطفوا مني 
ضحكت امها = هي الهتخطفوا يا مي هتفضلي كده تجرحي الناس الملهومش ذنب زي منتي اتجرحتي و عارفه ابصملك بالعشره انك مش بتحبي اصلا 
وضعت يدها علي اذنيها و قالت بهستريه = اسكتيييييي اسكتييييييي مش عوزه اسمع صوووووت اسكتييييييي انا متجرحتش انا محدش يجرحني اسكتيييييييي 
ظلت وضعه يديها علي اذنيها و غلقه عينها و تبكي و تقول انا متجرحتش 
مقدرتش تشوف بنتها كده اخذتها في حضنها = خلاص يا مي خلاص 
حضنت امها اوي = انا كمان مكنش ليا ذنب يا ماما مكنش ليا ذنب 
قال الاب بحنان = خلاص بقي يلا طلعيها يا شذي اوضتها يلا 
بسبب صوت مي العالي كان هو يقف امام الڨيلا و سمع كل شئ 
= اي حكايتك يا مي بظبط 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
كانت في البيت بعد ان انتهت من اعمالها المنزليه بعتت له رساله تخبره انها سوف تذهب للدكتور 
كان هو يجلس في مكتب حازم و قال = مع السلاامه 
اتخض حازم = اي يابني انت بتكلم نفسك بقالك ساعه ساكت 
_ دي استاذه رحمه كانت بتقولي انها خارجه 
= مالك يبني في اي 
_ رحمه بقت تتصرف معايا تصرفات رخمه 
= هي برضو 
_ تقصد اي 
= اقصد انك بتضايق فيها علي طول و مش مراعي مشاعرها ابدا استحمل بقي اي حاجه منها 
_ طيب هي لي بتضايق لما بكلم مي او باي حاجه تخص مي 
= مصطفي متستعبتش انت مختش بالك ابدا اني رحمه بتحبك 
سرح قليلا = لا مختش بالي و اصلا هي مقالتليش يبقي مش بتحبني 
_ طيب منتا كمان مقولتلهاش يبقي مش بتحبها 
ارتبك قليلا = ااا المهم انت عامل اي 
_ زي منا عايش 
= يعني اي مفيش اي جديد في حياتك 
_ لا فين الجديد 
= الجديد مثلا انك اتجوزت و بقي في ست ف حياتك مثلا 
_ ماشي اي علاقه دا بحياتي 
= حازم متستغباش حياتك اكيد اتغيرت 
_ اه بقي في احساس جديد 
قال بفرح= اي بقي هو الاحساس
_ احساس الذنب  اني في واحده عيشه معايا غصب و ديما حزينه تخرج من اوضتها لما انا اكون بره و لمجرد سمعها صوت عربيتي تدخل تاني و مشوفهاش شوفتها اول يوم لما كانت خارجه تصلي الفجر و من بعدها بقت تصلي في اوضتها و مبقتش تخرج 
ابتسامت مصطفي اختفت = اه طيب انت محولتش تتكلم معاها 
_ لا ديما بتعيط انا هتجنن هي لي كده في بنت بتكون مش عوزه تتجوز 
= طيب حاول تكلمها براحه و كده صمت قليلا..  اه متعرفش الحصل 
_ اي الحصل 
= اميره بنت عمك امجد قالي انها عملت حادثه و فقد البصر 
قام من مكانوا = اي اي الانتا بتقولوا دا و عرفت من اين اصلا 
_ امجد قبلتوا و كان حزين اوي و قالي بس كان شكلوا مكسور اوي 
= ايو طبعا اميره مش اخت امجد اميره بنته هو المربيها لما كان عندها خمس سنين من بعد حادثه ابوه و امه و هو متعلق ب اميره اوي 
_ طيب لي وحش كده 
= مهو دا الكنت بستغربه هو بيخاف علي اخته من الهوا لكن بنات الناس لي عادي 
_ طيب ابقي روح شوفهم عشان شكلوا تعبان اوي و من ساعت ما كان في كتب كتابك وانا حسيت انه انسان تاني بصراحه لي يجي و يعرض نفسوا لخطر و يقول انه السبب في الحصل مع نادين 
= تصدق انا كنت عاوز اقتلوا ساعتها بس في نفس الوقت كنت عاوز اشكره قرب المسافات  بس تقريبا شكل بس لان المسافات لسه بعيده بس انا بحاول 
_ ربنا يوفقك يا صحبي انا هقوم اشوف شغلي بقي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
دخلت العياده و هو رحب بها 
= اخبارك اي يا مدام 
ردت بابتسامة = الحمد الله علي كل حال 
رد هو الاخر _ يدوم الحمد للجميع انا هطلبلك عصير و انتي كملي عاوز اسمع كل حاجه انهاردا 
= ماشي 
_ احنا اخر مره وقفنا لما انتي خرجتي و هما كانوا وقفين قدام باب الشقه وانتي قولتلها تيجي معاكي شقتك
فلااااااااااااش باااااااااك 
نزلوا الاتنين شقه مصطفي 
= بس اي يا بت يا رحمه دا دا مزززززز لكي حق تحبي طبعا 
ابتسمت رحمه لها بهدوء 
عند مصطفي 
= اي يا ماما القمر دي 
_ دي صحبه رحمه 
= بس دي جمده اوووي اوف 
_ احترم نفسك يا ولد عيب دي صحبت بنت خالتك و حاجه كمان رحمه عسوله عنها كتير 
= انا مالي ب رحمه اللبسه الف حاجه علي بعض دي انا بتكلم عن المزه المعاها بصي انا هنزل اقولهم انك اصريتي انهم يتغدو معانا انا نازل 
في شقه رحمه 
= بس انتي يا رحمه عسوله اوي اقلعي النقاب دا و عيشي حياتك 
ابتسمت = لا طبعا انا النقاب دا حياتي انا بحبوا اوي و استحاله اقلعوا انا عارفه اني حلوه بس هو محليني اكتر 
_ بس يا حبيبتي كده مصطفي مش هيبصلك 
= مفيش حاجه غير اني ادعي بقي يا مي 
الباب خبط 
قامت بسرعه 
_ مي انا هدخل جوه وانتي شوفي مين 
فعلا خرجت مي تشوف مين طلع مصطفي و قالها اني ولدته عزماهم علي الغدا طبعا مي لقتها فرصه حلوه جدا انها تقعد معاه مده اطول 
_ مين يا مي 
= دا مصطفي بيقول اني ولدته عزماني علي الغدا تعالي نطلع 
_ ماشي 
طلعوا الاتنين كان في نظرات متبادله بين الاتنين جدا و بعد الغدا ام مصطفي و رحمه ذهبوا لكي يصلوا المغرب و هو ضل مع مي و اتكلم و ضحك كتير اوي و تبادلوا الارقام 
من هنا بدات علاقتهم و بدات مي تبعد عن رحمه و دا تعب رحمه اوي و عرفت بالصدفه اني مي عملت كده مع اكتر من بنت و رجعت رحمه لوحدها تاني 
باااااك 
و اتعرفت علي بنت من علي السوشيل و بقت صحبتي المقربه بقت كل حياتي و بعد فتره اعترفتلي انها ولد انه كان عاوز يشقطني هههههههه بس حبني و بقي يعتذرلي كتير اوي علي العملوا معايا و تعبت ولده مصطفي جدا و غصبت مصطفي انه يتجوزني و فعلا اتجوزنا و عيشين عادي زي الاول و بقت مي تعمل حركات تضايق مره تيجي البيت و مره تنتحر و بس 
_ وانتي مستحمله كل دا لي 
قالت بكسره = عشان بحبوا 
قالت بغضب بس بهدوء 
= الحب مش كل حاجه الحب مش انك تخسري كرامتك الحب مش انتي تستحملي اي اهانه و لو حصلك اي حاجه او تعبتي الحب مش هينفعك و في الاخر البيحبك هيرميكي يا رحمه عيشي لنفسك 
_ انا طلبت الطلاق 
= و هو قالك اي 
_ مردش عليا 
= طيب يا رحمه انا كده اخت كل حاجه بخصوص مي بس دا مش معنا انك متجيش لا تعالي و احكيلي و اتكلمي اعتبريني اخوكي يا رحمه دا بعد اذنك 
_ حاضر يا دكتور بعد اذنك 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نرجع المنصوره 
_ هتفضلي بصالي كتير بصي قدامك عشان نتصور 
= نتصور انت عرفت من اين 
_ انا محدش يتوقعني انتي مفكراني عبيط يا لهفه القدامك دا بيعرف يقراء لغه الجسد و اقدر اقولك عيونك بتقول اي 
= اي 
_ انتي دلوقتي بتفكري في مين القالي بس متعبيش نفسك انا عرفت لوحدي 
بعد انتهاء الخطوبه 
كانت هتطلع اوضتها لكن هو مسك يديها 
= خدي بالك مجموعك هو الهيحدد معاد الفرح امتا لو مجبتيش مجموع كليه حلوه و علي مزاجي هنتجوز و مفيش تعليم يلا اطلعي و عارفه لو عرفت انك قبلتي زفت بتاعك دا هكسر عضمك اطلعي 
هزت راسها و طلعت بسرعه غرفتها 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
 في شقه مصطفي 
دخل وجدها في الصاله جلس بجانبها = كويس انك صاحيه كنت عاوزك ف موضوع 
_ قول خير 
= انا هروح اطلب ايد مي الاسبوع الجاي.....

يتبع الفصل السادس عشر  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
تعليقات