رواية ملكي أنا الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة بكر

الصفحة الرئيسية

   رواية ملكي أنا الفصل السادس عشر  بقلم سارة بكر


رواية ملكي أنا الفصل السادس عشر 

في شقه مصطفي 
دخل وجدها في الصاله جلس بجانبها 
= كويس انك صاحيه كنت عاوزك ف موضوع 
_ قول خير 
= انا هروح اطلب ايد مي الاسبوع الجاي 
نظره له نظره حزن = ماشي الف مبروك 
مش هو دا الرد الكان عاوز يسمعه منها 
= الله يبارك فيكي 
اخذت هاتفها و قامت = طيب تصبح على خير 
نظر الي ساعته = بدري كده 
_ اه عوزه انام 
دخلت غرفتها و اخذت نفس و بدات تكلم نفسها 
= مكنش من الاول ليكي يا رحمه حلمتي حلم مش من حقك هو مش ملكك انتي دا ملك حد تاني انتي مش من حقك تزعلي منه ولا عليه انتي تزعلي علي نفسك لانك حبيتي واحد قلبوا حجر ثم تذكره ايه قرانيه ( ثم قست قلوبكم من بعد ذالك فهي كالحجاره او اشد قسوه  ) و بدات تبكي بدون صوت 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
كانت في المطبخ بتعمل الاكل و مطمنه انه مش بيرجع في الوقت دا خرجت برحتها و روقت و بعدها دخلت تاخد شاور  بس مش في غرفتها في غرفته هو 
ركن العربيه و طلع دخل غرفته و غير ملابسه دور علي البرفيوم لم يجده تذكر انه في الحمام قبل ما يفتح فتحت هي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نزلت من غرفتها وكانت متجها ناحيه الباب اوقفها صوت جدها
= راحه فين يا لهفه 
رجعت مره اخره = راحه الدرس يا جدو كنت مفكراك ف الجنينه زي كل يوم 
_ ماشي يا لهفه محمود قاعد بره قوليلوا انك خارجه 
زفرت بهدوء = ماشي يا جدو 
خرجت وجدته يجلس علي المقعد و وجه بين يديه قربه منه = انا هروح الدرس 
لم يرفع عينه بها = خلي بالك من نفسك 
استغربت شكلوا اوي كانت هتمشي بس رجعت و جلست بجانبه = احم مالك 
رفع وجه ولم ينظر لها 
= مفيش 
شعره بحرج و ادرجت انه لا يريد اخبارها 
= طيب انا مكنش قصدي اتطفل عليك بس عوزه اقولك متشلش اي حاجه ف نفسك اتكلم اطلع اتكلم مع نهي انت بتتكلم معاها علي طول 
ادرك انه احرجها = بنت خالتي عملت حادثه و انا مش عارف اقول لامي اي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
ركن العربيه و طلع دخل غرفته و غير ملابسه ودور علي البرفيوم لم يجده تذكر انه في الحمام ذهب اليه و قبل ما يفتح فتحت هي حدق بها وهي حدقت به ظلوا علي هذا الحال فتره و بعدها بدأت تتكلم 
= اااا انت انت جيت بدري انهاردا  لي 
كان ينظر لها = مش عارف بس حظي حلو اوي اول مره اشوف شعرك مفرود
ارتبكت و كانت هتمشي لكن اوقفها 
= استني استني انتي دخلتي الحمام دا لي في حمام في الاوضه بتعتك 
نظره الي الارض = اصل بصراحه كسره الحنفيه بتعته فاا جيت هنا قولت عقبال منتا تيجي هكون انا خلصت و نمت كمان بس انت جيت بدري 
_ خلاص يا بنتي ولا يهمك اهم حاجه يكون الحمام عجب سيادتك بس 
لم ترفع وجهها من الارض و ذهبت وهو ابتسم علي خجلها 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
ظلت في غرفتها ولم تخرج منها و هو ظل جالس لوحده زهق و ذهب الي غرفتها و دق الباب 
كانت جالسه علي السرير تبكي لحين سماعها دق الباب مسحت دموعها و اذنت له 
دخل نظر ف عيونها = مالك يا رحمه انتي كويسه 
نظره في الجه الاخر وهي تقول = اه الحمد الله في حاجه ولا اي 
قرب لها عده خطوات = لا انتي في حاجه مزعلاكي انتي دخلتي اوضته تنامي واحنا لسه المغرب ماذنتش اصلا في اي 
هزت راسها يميا و يسارا وهي تقول = مفيش حاجه انا كويسه الحمد الله بس انا لما بزهق بنام وانت عارف كده 
مسك وجهها بيديه = رحمه انتي مش زهقانه و عوزه تنامي انتي زعلانه في اي انتي زعلانه اني هخطب مي 
نزلت يديه من علي وجهها و نظره قليلا للجها الاخري 
وهو كان يقول في عقله = قولي يا رحمه قولي و هنفذ طلبك قولي لكن رد رحمه صدمه جدا عندما قالت 
= لا يا مصطفي بالعكس انا فرحانه اوي انك هتخطب الانتا بتحبها و الهي بتحبك انتو الاتنين تستهلوا بعض ربنا يسعدكوا 
نظر في عينها التي تحولت نظرتهم من حزن شديد الي جمود قاسي و تركها و خرج ليس من الغرفه بل من الشقه كلها 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في فيلا حازم 
دق علي غرفتها و قال = انا هخرج و هتاخر ماشي و ياريت البورنس الحضرتك لبساه دا يرجع الحمام بتاعي تاني احنا مش ف اتوبيس هنا هااا
ابتسمت علي مزاحه معاها و هو خرج 
ذهب الي المستشفي وجده يجلس ويبدو عليه التعب الشديد 
= امجد اميره بقت عامله اي 
نظر امجد له و احتضنه 
= حازم اميره تعبانه يا حازم اوي صدمتها كبيره انها مبقتش تشوف يا حازم و الامل هنا ضعيف اوي 
حاول ان يهدءه قليلا = اجمد يا امجد لازم تكون متماسك عشان هي تتماسك هي كمان 
اتكلم امجد بحزن = انا انا حاسس اني ربنا بيعقبني لا اغلاطي فيها بص بص يا حازم اشتري نصيبي من الشركه و اتبرع بي باسم اميره و هبيع الفيلا و كل حاجه و هسافر هشوف علاج ليها ف امريكا 
_ انت متاكد من الانت بتقوله دا يا امجد انت عاوز تعمل كده 
=اه و هسافر لابن خالتي اقعد معاه اسبوعين ولا حاجه لحد ما كل حاجه تخلص 
_ ماشي يا امجد وانا ف ضهرك لو عاوز اي حاجه انا معاك 
حضنه امجد مره اخره = ربنا يخليك ليا و شكرا علي الانت بتعملوا دا 
_ امجد احنا ولاد عم و الدم عمره مهيبقي مياه وانت اخويا انا همشي ولو عاوز اي حاجه كلمني هجيلك علطول 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المنصوره 
ذهبت الي الدرس بس مكنتش مركزه خالص و صديقتها لحظه عليها تغيرها 
= مالك يا لهوفه 
_ معرفش يا نور انا كنت خارجه كويسه بس حصل حاجه 
= اي الحصل معقول جمال كلمك 
_ لا دا محمود كان قاعد و حزبن اوي علي بنت خالتوا 
= مالها بنت خالتوا 
_ يا حرام عملت حادثه و فقده البصر 
شهقت و وضعت يديها علي فمها = هاااا و اي تاني 
_ هو بقي متاثر اوي و مش عارف يقول لمامته ازاي بس بصراحه صعب عليا اوي اول مره اشوفه كده و اول مره يصعب عليا بصراحه 
= طيب بصي انتي دلوفتي خطبته 
_ يعني اعمل اي يعني 
= انا الهقولك دا انتي لما كان كلب البحر بتاعك دا زعلان كنتي بتقلبي قرد عقبال ميفك حولي تخلي يفك هو كمان طمني اي حاجه 
_ ماشي هحاول يلا بقي عشان نروح ولا اي 
= يلا 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
 ذهب الي كافيه لكي يقابل صديقه لكن لم ياتي ظل قليلا بعدها راه يدخل 
= اتاخرت كده لي يبني 
_ معلش يا مصطفي كنت في المستشفي 
= اخت امجد اخبارها اي 
_ زي مهي و هو كمان تعب اوي اتكسر متعرفش هو بيحب اميره ازاي هو المربيها عمي و مراتو ماتوا وهي صغيره هو اتحمل مسؤليتها كلها صعب عليه يشوفها كده 
= تفتكر دا عقاب من ربنا 
_ لا ي مصطفي اميره ملهاش ذنب في اي حاجه هو بيعملها دا نصبها و دا مكتوبلها متعرفش بكره اي ممكن يحصل 
= عندك حق 
_ مالك يا مصطفي في اي 
= انا قولت ل رحمه اني هخطب مي 
انفعل حازم = اي انت حيوان في حد يعمل كده 
_ اهدي اهدي هي الله واكبر عليها متاثرتش خالص عادي جدا بالنسبالها و كمان شيفا اننا ليقين علي بعض
= طبعا اصل الطيور علي اشكالها تقع 
_ بطل بس انا مستغرب برودها 
= اتعلمت منك هو انت عوزها تعمل اي تعيط و تقولك لا ارجوك متجوزهاش لا طبعا هي لازم تكون قويه 
_ لو قالتلي متخطبهاش مش هخطبها 
= لي مشنتا بتحب مي 
_ اه بحبها و بحبها جدا كمان 
= طيب مش هتجوزها لي لو رحمه قالتلك متجوزهاش 
_ عشان رحمه متزعلش 
= وانت يهمك زعل رحمه لي انت بتحبها 
_ لا بس اتعوت عليها و مش عاوز ازعلها 
= انت عاوز اي انت لازم تختار
_ منا مقدرش اضيع حب عمري و مقدرش ابعد عن رحمه 
= اووف انا ماشي شوف هتعمل اي و كلمني 
ذهب حازم و تركه في حيرته المعتاده 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ 
في المنصوره 
دخلت البيت وحدتهم علي طاوله الغدا عدا هو 
= امال محمود فين 
رد الجد = محمود فوق في الاوضه بتعته مش جعان تعالي كلي 
نظره لهم = لا منا كمان مش جعانه انا هطلع اغير و اقوله اني جيت و هذاكر 
فعلا طلعت كانت واقفه علي بابا بترتب الكلام الهي هتقوله و استعدت و دقت علي بابا الغرفه.

يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
رواية ملكي أنا الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة بكر
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent