رواية وعد الريان الفصل الرابع عشر 14 بقلم منه السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية وعد الريان الفصل الرابع عشر بقلم منه السيد


رواية وعد الريان الفصل الرابع عشر

ريان:عندي ليكي خبر مهم
نور:قول شوقتني....
ريان:في عريس متقدملك وانا شايف انوا كويس
عمر بص لريان بصدمة ومش عارف يتكلم وريان لاحظ داا
ريان:هاا قولتي ايه
نور بحزن:اللي انت شايفه أنا معاك فيه
ريان:تمام هو هييجي يتقدم رسمي النهارده الساعة 9 اجهزي
نور بحزن:ماشي
وقفلت وبعديها انفجرت من العياط.....
وعد كانت معدية وشافتها دخلتلها بسرعة
وعد:مالك يانور في ايه
نور حضنتها جامد وفضلت تعيط ووعد فضلت تهدي فيها
وعد:احكيلي في ايه
نور:في عريس متقدملي وريان وافق عليه
وعد بمكر:طيب وانتي ايه اللي مزعلك....انتي بتحبي حد تاني مثلا
نور بتوتر:لا هحب مين يعني
وعد رفعت وشها ليها وقالتلها بحب:نور احنا اخوات صح
نور بتأكيد:أيوه طبعا.....
وعد:طب وفي اتنين اخوات يخبوا حاجه على بعض
نور:لا
وعد:طيب قوليلي.....انتي بتحبي عمر
نور بحزن:بحبوا بس قولي بعشقه انا عمري ماحبيت في حياتي قدوا
وعد:طيب ومش اتقدملك ليه
نور:مش عارفه بس ممكن يكون علشان خسر عيلتوا وخايف ياخد خطوه
وعد:طب هو اعترفلك بحبوا
نور:انا مش متأكده إذا كان بيحبني ولا لأ
وعد:بيحبك
نور:وانتي عرفتي ازاي
وعد:باين في عنيه
نور بدموع:طب وانا هعمل ايه ريان خلاص وافق والعريس هييجي يتقدم النهارده الساعة تسعة
وعد بمكر:وانتي هتستسلمي
نور بدموع:ريان ميعرفش حاجه وانا مش عارفه اعمل ايه
وعد خدتها في حضنها وطبطبت عليها وافتكرت حاجه
فلاااش بااااااك.....
وعد:رينوا حبيبي سرحان في ايه
وعد:رياان.....رياااااان
ريان بفزع:في ايه مين مات
وعد بضحك:لا مافيش حد مات بس كنت سرحان في ايه
ريان:انتي مش ملاحظة حاجه
وعد باستغراب:ملاحظه ايه
ريان:نظرات عمر ونور كدا مش ملاحظاها
وعد:لا ملاحظاها وعيونهم مليانه حب ويمكن عشق
ريان وهو بيشدها ويقعدها على رجلوا:امممم.....وانتي ياتري عرفتي منين
وعد بدلع:اصل انا بفهم لغة العيون
ريان وهو بيقربها منو اكتر:بجد طيب قوليلي عيني بتقول ايه
وعد قربت منوا وهمست جنب ودانه وقالت:بتقول يلا ننام علشان نقدر نقوم الصبح 
وقامت تجري
ريان مسك ايديها بسرعه وقام ووقف وحضنها من وراا
ريان:طيب وموضوع نور وعمر
وعد:انا عند فكرة
ريان:قولي ياوعدي
وعد:وعدي!!
ريان:اممم.....انتي وعدي انا وعد الريان
وعد بحب وعشق:بحبك
ريان:وانا بعشقك
وعد:اقولك بقا على الفكرة
ريان:قولي.....
وعد:انت هتقول انوا في عريس جاي يتقدم لنور وهتكلمها في الفون تقولها ويكون عمر معاك.....وهيبان من تعابير وشوا إذا كان بيحبها ولا لأ وانا كذلك 
ريان:امممم وبعدين
وعد:اكيد عمر مش هيستحمل وهيرن عليها وكدا يعني ومش بعيد يتقابلوا 
ريان:طيب افرض طلعوا مش بيحبوا بعض
وعد:بقولك بيعشقوا بعض
ريان:اشطا ماشي 
وعد:اشطا يامعلم
ريان:والله انتي لو بتكلمي بتاع كشري مش هتقولي كدا
وعد وهي تحاوط وشوا بأيديها:أحلى بياع كشري في الدنيا ياناس
ريان بغمزة:طب ايه
وعد:العب باليه😂😂
ريان:نامي ياوعد نامي ربنا يهديكي
وفاقت من شرودها على صوت نور.....
نور:وعد......وعد سرحانه في ايه
وعد:هااا....لا لا انا معاكي.....طيب بصي انا هقوم اشوف حاجه ورجعالك
نور:ماشي
عند ريان.....
ريان:مالك ياعمر فيه ايه
عمر بعصبيه:مين اللي جاي يتقدملها
ريان بخبث:انا عازمك النهاردة وتبقا تشوفوا مش هتصدق والله هو مين
عمر بعصبية:مش جاي
وسابوا ومشي.....
ريان ابتسم بخبث واتصل على وعد
ريان:الوا ياوعدي
وعد:الخطة ماشية تمام
ريان:ااه لسه طالع من عندي وهو عفاريت الدنيا بتتنطت قدام وشوا
وعد بضحك:علشان لما اقولك على حاجه تصدقها
ريان:ماشي ياستي.....سلام ياروحي
عند عمر......
طلع من الشركة بعصبية وركب عربيتوا وساق بجنون ووقف في مكان تقريبا مفيهوش حد وقريب من قصر ريان....واتصل على نور
عمر:الوا
نور:نعم
عمر:عايز اقابلك
نور:وانا مش عايزه أقابلك
عمر:علشان خاطري نص ساعة بس انا جنب القصر بتاعكوا نور:تمام
وبالفعل راحتلوا ووعد ابتسمت واتصلت على ريان وقالتلوا وكانوا فرحانين
نور وصلت عند عمر.....
نور:خير
عمر:انتي موافقة على العريس اللي متقدملك داا
نور ببرود:ومش اوافق ليه اخويا موافق وانا كمان واكيد كويس علشان ريان وافق عليه
عمر بعصبية:وانتي مش هتتجوزيه يانور وانا بقولك اهوا
نور بعصبية:وانت مالك متعصب ليه كدا يعني وايه يعني لو اتجوزت ولا مش اتجوزت محموق كدا ليه
عمر مسكها من كتافها بعصبية:علشان بحبك افهمي بقا بحبك
نور بصدمة:بتحبني زي مانا بحبك
عمر:اااه بحبك يانور وانتي مش هتبقي لحد غيري فاهمة
نور بدموع:وانا مش موافقة على العريس اللي متقدم بس ريان وافق وانا مش عارفه اعمل ايه
عمر مسح دموعها وحضنها وقالها:انتي ليا انا وبس ومش هسيبك لحد غيري وطلعها من حضنوا وقالها:انا همشي دلوقتي 
نور مشيت وهو كمان مشي.....
في شركة المهدي.....
عمر دخل على ريان
ريان:ايه مشيت مره واحده من الشركة ليه
عمر:أنا طالب ايد نور
ريان:امممم
عمر:ايه.....وافق ربنا يخليلك عيالك ياشيخ
ريان:هما فين انا مش شايفهم
عمر:ريان أنا بتكلم جد
ريان قام وحط ايدوا في جيب البنطلون وقرب منوا
ريان بابتسامة:وانا موافق
عمر بفرحة وهو مش مصدق راح جاي حضنوا
ريان:مبروك
عمر:الله يبارك فيك وانا اوعدك اني عمري ماهجرحها ابدا ولا هزعلها مني ولا هخلي دمعه واحده تنزل من عنيها
ريان بابتسامة:وانا واثق من كداا
عمر:وهتعمل ايه في العريس اللي جاي
ريان:عريس مين
عمر:اللي جاي يتقدم لنور النهارده
ريان برفعة حاجب:محصلش مين قال كدا
عمر:ريان انت هتستعبط
ريان:انا مش قولتلك
عمر:مش قولتلي ايه
ريان:ماهوا مافيش عريس اصلا ودي كانت خطه مني انا ووعد ونجحت
عمر بدهشة:ياولاد اللعيبة
ريان بضحك:ايه رأيك
عمر:دا انتوا عديتوا رامز جلال
ريان بضحك:مستنيك النهاردة تيجي تتقدم رسمي
عمر:ماشي بس مش تعرفوا نور حاجه عايزها مفجأة
ريان بضحك:ومالوا
وبالفعل ايجا الليل وعمر ايجا ونور قاعده بتعيط في أوضتها.....
وعد:يلا يانور ياحبيبتي العريس قاعد تحت
نور بدموع:انا مش هتجوز حد 
وعد:طيب انزلي شوفيه وبعدين قولي رأيك
نور بعياط:ماشي
وعد اخدتها ونزلوا وأول ماشافت عمر انصدمت
نور:عمر انت بتعمل ايه هنا
عمر:اصل انا العريس
نور بصت بصدمة لاقت الكل بيضحك وفرحان ومبسوطين
نور راحت جايه معيطه
عمر قام وراحلها
عمر:مالك بتعيطي ليه
نور:يعني دا كان مقلب منكم وانا الهبلة المغفلة وصدقت
ريان:على فكرة دي فكرتي انا ووعد كنا عايزين نشوفكوا بتحبوا بعض ولا لأ
عمر:وانا لما عرفت حبيت اعملك مفاجأة
ريان:عالعموم عمر طالب ايدك انتي موافقة
نور:اللي انت شايفوا
ريان:هو انا اللي هتجوزوا انتي اللي هتعيشي معاه والقرار ليكي انتي
نور بخجل:ااه موافقة
ريان على خيرت الله يبقا نقرأ الفاتحة
وبالفعل قرأوا الفاتحة وحددوا كتب الكتاب الأسبوع الجاي والفرح بعد سنة وخلاص اتفقوا على كل حاجه
عمر:ممكن ياعمي اخد نور نخرج شوية ونيجي
ريان:ماشي بس هي ساعة فاهمين
عمر:معلشي
ريان:طيب تبقا تتأخر وهتشوف هعمل فيك ايه
وبالفعل مشيوا والكل قعدوا شوية يتكلموا 
عند نور وعمر......
راحوا على مطعم شيك جدا وقعدوا
نور:بقا بتضحك عليا
عمر مسك ايديها وباسها
عمر:اسف بس كنت حابب اعملك مفجأة
نور:وأحلى مفجأة
عمر:بحبك
نور:وانا كمان
عمر:وانتي كمان ايه
نور بخجل:بحبك
نسيبهم شوية ونرجع عند ريان ووعد.....
ريان ووعد طالعين السلم وسمعوا صوت بيقول
:ريان
ريان وقف مكانوا متحركش هو عارف الصوت دا كويس ايوه عارفه ومستحيل ينسااه.....


يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
رواية وعد الريان الفصل الرابع عشر 14 بقلم منه السيد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent