رواية ملكي أنا الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة بكر

   رواية ملكي أنا الفصل الرابع عشر بقلم سارة بكر


رواية ملكي أنا الفصل الرابع عشر 

في شقه مصطفي 
دخلت رحمه و اتبعها مصطفي 
= هي نادين مرحتش مع حازم لي 
كانت مش هترد لكن افتكرت اتفاقها معه 
فلاش باك
نزل حازم ينتظر مصطفي ف العربيه 
كان مصطفي هيلبس و يمشي لكن فكر قليلا 
= مينفعش تكون صحبتها الوحيده و مخلهاش تحضر كتب كتابها..  فتح باب الغرفه كانت هي قعده امامه نظر لها و قال 
= بصي يا رحمه انا هخليكي تخرجي معايا و مش هقفل عليكي تاني بس بشرط 
_ اي هو بقي 
= انك متكلمنيش  بطرقتك البارده دي  و تقوليلي راحه فين و جايه من اين 
_ ماشي 
= طيب قومي البسي عشان نحضر كتب كتاب نادين 
اتصدمت = اي نادين 
_ لا مفيش وقت البسي و حازم هيقولنا 
صدمتها زادت عندما سمعت اسم حازم لكن لبست و نزلت و حازم قلهم كل حاجه
باااك
وجدها ساكته اتكلم هو 
= مقولتليش نادين مرحتش مع حازم لي
نظره له و قالت بغل = يعني هو انت شايف اني الحصل دا سهل انت غريب بعد اذنك
كانت هتمشي لكن مسكها من يديها = ورحمة ابويا يا رحمه لو متكلمتيش معايا كويس هخليكي تندمي انتي فاهمه 
=...........
قرر كلامه = مسمعتش فاااااهمه 
= فاهمه سيب ايدي لو سمحت
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
حازم خرج معاهم لكن مقدرش يروح و رجع تاني بيت نادين و دخل 
= لو سمحت يا ابو نادين ممكن انا و نادين نخرج 
= برحتك يا حبيبي دي مراتك لوقتي ادخلي قوللها يا ام عصام 
سمع حازم اسم عصام = احم هي نادين عندها اخ 
= اه اخوها الكبير عصام دكتور 
_ طيب هو فين انا مشوفتوش
= عصام تعينه جه في المنصوره و مقدرتش اقوله علي العملتوا اخته 
_____________
دخلت ام نادين 
= نادين حبيبتي حازم بره و عاوز يخرج معاكي 
قالت وسط بكاها = انا مش عوزه اخرج و مش عوزه امشي من هنا و مش عوزه اشوفه 
حولت الام تقنعها لكن هي رافضه خرجت و قالت 
= معلش يا حازم يابني هي مش عوزه تخرج 
قال بغضب = ازاي مش عوزه تخرج اصلا كانت المفروض تروح معاه هي اتجننت ولا اي انا هدخلها 
لحقه حازم = لو سمحت يا عمي انا ممكن ادخلها انا بعد اذنك و ممكن اسيب الباب مفتوح 
= ماشي يابني ادخل برحتك دي مراتك وانت جوزها مش غريب 
فعلا دق الباب وهي لم ترد ف دخل و اغلق الباب وراه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
رجع امجد البيت اتفاجا به مقلوب و دور علي اخته و لم يجدها 
طلع غرفتها لم يجدها نزل تاني دور لم يجدها فجا النور قطع و شاشه العرض اتفتحت 
وجدها كانت جالسه تذاكر و الجرس رن قامت فتحت دخلوا بنتين و ضربوها بشده لدرجه انا ملابسها اصبحت بالون الاحمر لون الدماء و بعدها الشاشه اتقفلت 
وقف مصدوم مين الممكن يعمل كده في اميره الرقيقه دقايق و وصلتوا رساله علي تليفونه 
(اشكر ربنا يا امجد اني اختك اضربت بس انا كان ممكن اعمل حاجه وحشه اووي بس حرام هي ملهاش ذنب انا كده عرفت اضرك يا امجد و هتكون مضرور اكتر لما تشوف اختك وهي مبتتحركش قدامك هتعيش عمرها كله علي السرير يا امجد عشان تعرف ان بنات الناس مش لعبه *******عنوان المستشفي ) 
خرج امجد في سرعه البرق لكي يطمن علي اخته الوحيده 
وصل المستشفي سال الدكتور علي حالتها 
= اميره عامله اي يا دكتور 
_ البنت الخبطتها عربيه 
=مش عارف هي شابه صغيره
_ هي في بنتين جابوها بيقولوا خبطتها عربيه 
= ايو هي اخبارها اي 
_ بص انا مش هخبي عليك هي حالتها صعبه اوي الضرب كان كله علي رجليها و دمغها دي مش حادثه دي حد ضربها انت جوزها 
= لا انا اخوها هي بقت عامله اي 
_ هي الكسور الفي جسمها هتروح لكن الضرب علي دمغها سببلها فقدان البصر 
نزلت دموع امجد لاول مره = طيب انا عاوز اشوفها 
_ تفضل 
دخل و وجدها جسدها كله يغطي الجبس وضع يده علي راسها و خفض اليهاو و ضع عليها قبله و ظل يبكي مثل الطفل الرضيع لحين اتاه اتصال برقم 
خرج بره الغرفه و رد و كانت بنت 
= كويس انها فقدت البصر بس انا كنت عوزاها متتحركش بس ربنا بيحبها 
زعق وسط البكاء = عملتي فيها كده لي انتي مين 
= انت متعرفنيش بس انا احب اعرفك بنفسي انا اخت الانا ضحكت عليها و قولتلها هتجوزك و صدقتك و في الاخر رفضت تعترف بابنك و ابويا قاتلها عرفت انا مين انا كنت هاذي اختك بجد بس قولت حرام بس المهم عندي اني وجعتك و دموعك نزلت يا امجد 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
دخل حازم الغرفه وجدها جالسه علي السرير معطيه للباب ظهرها و شعرها الاسود الناعم منسدل علي ظهرها و كانت بتبكي قرب منها و وضع يديه علي كتفها 
= لي الدموع دي يا نادين 
سمعت صوته اتجننت و قامت من علي السرير 
= انت اي الجابك هنا و ازاي تدخل اصلا اطلع بره 
جلس علي السرير و اجلسها بجانبه 
= نادين بلاش دموعك انا بتقطع لما بشوفك كده اهدي و الانتي عوزاه هيتم هنتطلق ف اقرب فرصه و اوعدك اني جوزنا هيكون علي ورق بس 
_ انا مكنتش عوزه اتجوز اصلا مكنتش عوزه اكون لرجل تاني 
استغرب =يعني اي 
_ انا كنت عوزاه هو الاول و الاخير 
مفهمش قصدها برضو بس قال = طيب نادين تعالي نروح سوه انا خايف اسيبك مع ابوكي عشان خاطر ربنا حتي قومي 
نظره له وفي نفس الوقت فكرت ف ابوها هي فعلا خايفه منه و بعدها هزت راسها 
شعر بسعاده = طيب انا هخرج اقعد بره وانتي خلصي و تعالي 
خرج هو جلس معاهم شويه و هي خرجت و اخدها و مشيوا 
وصل البيت و هي دخلت 
= بصي يا نادين البيت دا بتاعك انا اخترت الفيلا تكون في حته بعيده لوحدها و السور كبير يعني اقعدي في الجنينه برحتك خالص خالص محدش هنا غيرك وانا هبقي اجيلك كل يوم اطمن عليكي و اجبلك الانتي عوزاه و الاوضه بتعتك فيها هدوم و كل حاجه تتخيليها 
كان هيخرج لكن هي اوقفته 
= هو انت هتمشي 
_ اه عشان تكوني برحتك
= ايو بس انا بخاف خليك هنا 
_ ماشي  
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
مر يومين علي نفس الاحوال 
في المنصوره
كانوا مشغولين في تحضيرات الخطوبه و الستات بيعملوا الاكل و هي كانت بتفكر ازاي تهرب من البيت 
اتا المساء و بعد ما الكل جهز كانت هي لسه في غرفتها 
نهي:  يلا ننزا انتي مستنيا اي 
كان التليفون في يديها 
= ااا بصي يا نهي انزلي انتي زمان احمد خطيبك جه و انا هنزل يلا 
_ ماشي بس متتاخريش 
اخذت هاتفها و كلمتوا = انت فين يا جمال 
_ حبيبتي انا واقف تحت 
= طيب انا هنط من الشباك و هجيلك 
_ ماشي خدي بالك من نفسك 
____________
ام لهفه 
= اطلع يا محمود هات لهفه بقي 
ماشي و قبل ان يطلع اوقفته نور قليلا 
قلعت الجزمه الكانت ترتديها و القتها و  نزلت من الشباب وقفت قليلا ترتديها مجددا و لفت وجهها لقته امامها

يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
تعليقات