رواية أمل عشق الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية أمل عشق الزين  الفصل الثاني عشر بقلم أمل السيد


رواية أمل عشق الزين  الفصل الثاني عشر

ڤيلا زين الجارحي
كان في صحافه كتير في فيلا زين الجارحي ومثيرين انهم يدخلوا الفيلا ودخله فعلا وكانوا بيسالوا عن زين وعن غيابه
صحفيه: ممكن نعرف ايه سبب دخول زين الحبس 
ليليان: مين قال كده زين ما دخلش اي حبس 
صحفيه2: احنا جنه من خبر موثوق اني زين بيه كان في الحبس ومعنا الصور بتثبت بكده 
ليليان: والله انتم بتالف اي كلام كذب للناس والصور دي اكيد مزوره بطلوا تعملوا تشير بالناس المشهوره 
صحفيه 3: ممكن نعرف هو مش موجود دلوقتي ليه
ليليان: خرج عند شغل مش هيقعد في البيت يعني 
صحفيه1: ممكن نعرف هو خرج راح فين 
ليليان: والله دي اسرار شخصيه 
صحفيه4: بمناسبه الاسرار الشخصيه احنا عرفنا ان زين باشا قرر يرتبط بعد السنين دي ممكن نعرف الانسه اللي هترتبط بها مشهوره عامه او من العيله او خارج العيله 
ليليان: اولا اكيد طبعا لو زين هيرتبط حضرتكم اول ناس هات هتحضر وا وثانيا البنت خارج العيله وبعد اذنكم ممكن تتفضلوا انتم اخدت وقت كتير ومش هتجاوب على اي سؤال تاني لو سمحت تفضلوا *
الصحفيين مشيوا وكانوا كتير اوي بس ما عرفوش ياخدوا اي معلومه مين ال ليليان لان زين كان ما اكدت عليها ان هي ما تقولش حاجه في الوقت ده دخل خالد وعائلته 
ليليان: تفضلوا 
سهيله: ازيك يا ليليان 
ليليان: كويس الحمد لله انتم اخباركم ايه 
سهيله: كويسين الحمد لله 
ليليان: يستاهل الحمد يا حبيبتي 
سهيله: امال زين و عمر فين 
ليليان: خرج مع بعض راحوا عندي فرح ومراد 
خالد: الله صحيح فرح عامله ايه 
ليليان: كويسه الحمد لله اهو باكلمها بطمن عليها 
خالد: هي ما بتجيش تشوف كم 
ليليان: لا ما جتش من يوم كتب كتابها 
دينا: يا نهار ابيض دي متجوزه بقى لها ثلاث شهور ازاي ما بتجيش اللي ان كان في حد مزعلها 
ليليان: ههه اه الوقت عدى بسرعه كان حاسه ان هي متجوزه امبارح لا ما فيش احد مزعلها خالص بس مراد بغير عليها ما بيحبش اللي هي تطلع لوحدها عقبالك لما نفرح بك يا دينا
دينا: شكرا
أسر: ربنا يخليهم لبعض 
ليليان: ويخليك مش ناوي تتجوز بقى ونفرح بك 
أسر: لا اما نفرح بالزين الاول 
ليليان: عن قريب ان شاء الله 
ماهر: انا سمعت ان زين شاف عروسه 
ليليان: ايوه وعجبته 
خالد: الف مبروك اخيرا هنخلص من واحد عقبال الباقي
ليليان: هه اه الله يبارك فيك عقبال دينا واسر وماهر
سهيله: الف مبروك هتعملوا الخطوبه امتى 
ليليان: الله يبارك فيك وعقبال دينا والله مش عارفه امتي المشاكل اللي حصلت دي نسيتنا خالص 
دينا بيزعل: مبروك انا اذنكم اخرج اقعد في الجنينه شويه
ليليان: اكيد اتفضلي ي حبيبتي
خالد: هو زين هيتاخر كتير
ليليان: اكيد زمانه جاي 
مراد وزين راحوا عند بيت امل وكل واحد بيتحايل على التاني اللي هو يضرب الجرس 
مراد: اضرب انت 
زين: مش انت اللي جايبني يبقى انت 
مراد: لا انت الكبير 
زين: هي دي فيها انت الكبير ما تضرب تخلص 
مراد: اوبو في بنوته جايه علينا هي خليها هي اللي تضرب الجرس هيكون احسن برده 
كان في بنوته لابسه بيجامه وفردت شعرها وماشيه تغني واول ما شفتهم اتصدمت اكيد طبعا انتم عارفين البنوته
أمل: هم مين دول اكيد حراميه طب انا اعمل ايه دلوقتي انا لازم اطلع اجري بس هم واقفين قصاد البوابه هاعمل ايه دلوقتي بس في حراميه معهم عربيه حلوه كده انتي هبله يا امل ما لازم يكون معهم عربيه اكيد سرقنها طب انا اعمل ايه دلوقتي انا هاروح وامري لله يا رب احميني يا رب ما انا لو ما رحتش اكيد الكلب ده هيعضنى لو رحت اكيد هيخطف فوني اهو انا كده كده ميته اروح وامري لله 
مراد: ده جايه علينا 
زين: انا حاسس ان انا اعرفها 
أمل: كانت بتمشي في خطوات بطيئه بس لما شافته تفاجئت وعرفت ان هو زين كانت مكسوفه من نفسها اوي وهي واقفه قدامه كده بالبيجامه 
مراد: اوبو مين الاوزعه الحلوه دي
زين: ما تحترم نفسك يا ابني 
مراد: ليه هو انت تعرفها 
زين: دي امل اللي احنا جاي لها 
مراد: هههغغغغغههنهه اوزعه برده 
زين : على اساس ان انت متجوز ايه فرعه يا اوزعه برده 
أمل: عن اذنك ممكن ادخل 
مراد: يعني انتي هتدخلي وتسيبيني على الباب كده يرضيك 
أمل بكسوف: لا طبعا تفضلوا 
ودخلوا فعلا 
مراد: بيتكم حلوه اوي
أمل : شكرا ده من ذوقك 
مراد: بجد حلو ده شبه الفيلا 
زين: خلصنا بقي انت عمرك ما شفته بيت ولا ايه 
أمل: تفضلوا 
وفعلا دخلوا جوه البيت واستقبلهم احلى استقبال وعرفوا عن نفسهم 
زين: احم انا زين يا رب تكون فاكرني واسف ان جئت من غير ميعاد وده مراد صاحبي 
ابو امل: اه طبعا فاكر حضرتك لا ولا يهمك البيت بيتك
زين: ربنا يخليك طبعا انت عارف ان انا جاي اطلب ايد امل
ابو امل: اه طبعا والدتك قالت لي يزيدنا الشرف   
زين: ممكن اتكلم معه لاخر مره بعد اذن حضرتك 
ابو امل: اكيد طبعا 
امل و زين قاعدين مع بعض بس امل طبعا غيرت البجامه
زين: عندك اي اعتراض على
أمل: ما ردتش عليه
زين: ممكن اعرف ما بترديش علي ليه  كده اعرف ان انتي مش موافقه علي واني ده ردك 
أمل: لا خالص بس مش عارفه اقول ايه 
زين: قولي اي حاجه قولي مثلا انك موافقه تتجوزيني ما تتكسفيش لازم للامور تكون واضحه بيننا عشان ما يحصلش اي مشاكل في المستقبل لازم نتفق على كل حاجه  
أمل: بصراحه انت شاب حلو والف بنت تتمناك بس انا لا 
زين بهدوء: بس انتي عجبتني عندون البنات كلها 
أمل: بس انا ما ينفعكش 
زين: ممكن اعرف ليه 
أمل بدموع: انت ترضى تاخد واحده عامله عمليه ما تكونش البنت اللي بتحلم بيها 
زين: الناس كلها بتعمل عمليات 
أمل: بس دول عمليتين 
زين: وايه هم دول 
أمل : ............
زين: ما ردتش عليها
أمل: شفت انت ما ردتش ازاي عن اذنك انت تستاهل بنت غيري تكون احسن مني ولسه هتمشي 
زين: مسك ايديها بس انا موافقه اتجوزك انا ما ليش دعوه بتعبك كل الناس بتتعب وبتعمل عمليات بس انا حبيتك اكتر لانك مخبتيش على حاجه انا موافق اتجوزك انتي ممكن تتجوزيني وده يكون قرارك انتي
أمل: بس انا مش عايزه اظلمك معايا
زين: ومين قال لك انك هتظلميني  انتي واحده تعبت وعملت عمليه وبقيتي زي الفل اهو ايه المانع انك تتجوزي 
أمل: ما فيش
زين: يعني موافقه تتجوزيني 
أمل: هزت راسها بمعنى ايوه
زين: بما انك موافقه صحيح انتي كنت فين بالبجامه دي
أمل: كنت عند نور بنت عمي وعلى فكره انا لبس كله كده 
زين: ماشي بس لازم تتغيري في طريقه لبسك عن اذنك بقى اروح اتكلم مع باباكي واكد موافقتك ومشي 
أمل: كانت فرحانه وطريقه كلامه 
زين سابها ودخل جوه عند ابوها ومراد
مراد: ايه عملت ايه 
زين: وانت مالك يا رخم احم ممكن نقرا الفاتحه
ابو امل: في حاجات لازم اقول لك عليها الاول
زين: انا عرفت كل حاجه من امل قالت لي على كل حاجه وانا موافق انا اتجوزها دي مش اخر بنت تتعب تعمل عمليه وما تخافش انا حافظ عليها و هتكون اغلى حاجه في حياتي 
ابو امل: كان مبسوط من كلامه جدا وان ده اللي هيحافظ عليها وفعلا قاري الفاتحه والكل كان مبسوط 
زين: ممكن اعرف انتم بتعملوا خطوبه 
ابو امل: اكيد انا احد موعد 
زين: اصل انا لسه متجوز اختي اكيد نكتب الكتاب على طول 
ابو امل : اه الف مبروك لا بس دي العادات عندنا 
مراد: وانا باكون جوز اخته 
ابو امل: تشرفت بمعرفتك 
زين: ايه الوقت المناسب اللي احنا نيجي فيه واجب عيلتي
ابو امل: في اي وقت يعجبكم 
زين: شكرا نستاذن احنا بقى واسفين ان احنا جئنا من غير ميعاد وفي اقرب وقت هنيجي 
ومشيوا كل واحد راح على بيته وزين روح على بيته ولقى عمه لسه موجود في البيت 
زين: السلام عليكم ورحمه الله منورين
الكل صوت واحد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ليليان: كنت فين ده كله يا زين 
زين: كنت عند اهلي امل
ليليان: لوحدك
زين: لا والله ما كنتش هاروح بس مراد اثر ان احنا نروح
ليليان: و عملتوا ايه
زين: قراننا الفاتحه وقلت لهم انا هاجيب عيلتي واجي المره الجايه 
خالد: مبروك وحددت الموعد امتى بقى 
زين: والله هم قالوا لنا تعالو في اي وقت بس اسبوع كده ونروح على ما اخلص الشغل اللي ورايا وفضي دماغي
خالد: بس احنا عايزين فرح على طول عشان مش واثق فيك ممكن تسيبها في اي لحظه ماصدقت نخلص من واحد 
ليليان: ده يوم المنى لما افرح به اعمل له فرح ما حدش عمله
زين: انتم مستعجلين عليه بس البيت بيتك وهطلع الجنينه شويه لاني زهقان 
زين طلع الجنينه ولقى دينا هناك 
زين: انتي هنا
دينا: ايوه انا هنا كنت متوقع تشوف حد تاني 
زين: لا خالص كنت بحسب ما فيش احد عن اذنك
دينا: مسكت ايديه قبل ما يمشي هو انا وحشه اوي كده 
زين: مين قال كده انتي حلوه وزي العسل
دينا: امال ليه رافض تتجوزني وعارف ان انا باحبك
زين: دينا فهميني انتي زي اختي حد بيتجوز اخته انا مش شايفه غير اخت لي مش شايف حاجه تانيه افهميني لو سمحتي لو احتجتني انا هقف جنبك اخ لك 
دينا: اخت بس يا زين
زين: اه يا دينا مش شايفه غير اخت لي 
دينا: ماشي يا ابن عمي 
زين: طالما فيها يا ابن عمي تبقى اقتنعت 
دينا: هههه بس بشرط عايزه عريس يكون شبهك
زين: رايح اجيب لك اجمل عريس في الدنيا 
دينا: شكرا يا اجمل زين في الدنيا
في شقه مراد السيوفي 😍
عمر: يا شيخه تهدى بقى بقى لك سبع ساعات بتجري ورايا
فرح: ما انت ما عندكش دم 
مراد: اتفاجئ بعمر ان هو لسه هنا كان جايب بيتزا معه الفرح بس عمر اخدتها منه وقاعد ياكل فيها 
فرح: هات حته يا يا طفس 
مراد: انت ما روحتش ليه يا ابني
عمر: ناوي ابات معكم النهارده 
مراد: الله يخرب بيتك بوظتلي الليله ما تروح تنام في بيتكم 
عمر: لا حابب انام هنا عندك مانع
فرح: لا طبعا ده البيت منور بك يا عمر ده انت تنام في اي حته تعجبك
عمر: حبيبتي والله يا فرح المدام كده تصبحي على خير هدخل انام في اي اوضه تعجبني
مراد: لسه بيقرب من فرح عشان يبوسها 
عمر: على فكره انا شايفك 
مراد: عن ابو رخامتك  داهيه فيك وفي شكلك
فرح : هههههههه
مراد: روحي نامي يا فرح شكلها ليله مش معديه
وكل ابطال ناموا واحلام سعيده 

يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
رواية أمل عشق الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل السيد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent