رواية أمل عشق الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم أمل السيد

الصفحة الرئيسية

    رواية أمل عشق الزين  الفصل الثالث عشر بقلم أمل السيد


رواية أمل عشق الزين  الفصل الثالث عشر

تشرق الشمس ب صباح يوم جديد 
في غرفه زين الجارحي
زين كان بيفكر في اللي حصل امبارح 
زين: هو انا اللي عملته ده صح ولا غلط ولا انا علشان جربت الاحساس ده قبل كده هو انا منكرش هي حلوه وهادئه ومحترمه وانا مش عايز اكتر من كده وكفايه ان هي ما بتكدبش وضحكتها حلوه ده حتى ما سالتيش ولا سؤال عن حياتي يعني هي ما بتفكرش في الماضي يعني انا اللي يهمني ماضيها يوه اللي انا بافكر فيه ده انا هاقوم اخد شاور علشان اتاخرت على الشغل و يحلها الف حلال واللي عاوزه ربنا هيكون 
في شقه مراد السيوفي 😍
مراد: كان نائم في الريسبشن 
عمر: اللي منيمك هنا يا بيضاء يا هي طردتك 
مراد بخضه: ايه في ايه 
عمر: في محشي تحب اغرفلك 
مراد: ما بحبوش زيك كده دمك ثقيل على قلبي 
عمر: سايبها لك مخدره وماشي  
مراد: والله احسن والله عملت زينه العقل 
فرح: قيمه من النوم دهشانه مفكره ان هي لسه في بيتهم باقول لك ايه ياض يا عمر هات لي كوبايه نسكافيه علشان مصدعه على الاخر امال فين زين ومين جاب الحيوان ده هنا 
عمر: هههههههه فعلا حيوان 
مراد بصوت عالي: مين ده اللي حيوان 
فرح: خافت من صوته يا نهار اسود اللي انا عملته ده انا نسيت ان انا متجوزه انا شكلي هاخد على قفايه دلوقت 
عمر: استاذن انا بقى الا ان زين مكلفني بصفقه لازم اخلصها 
مراد: ما لسه بدري 
عمر: معلش انا باحب الحق اليوم من اوله 
مراد: بلغ اخوك ان انا مش جاي النهارده 
عمر: ليه ان شاء الله 
مراد: واخد اجازه علشان ربيها و اعرفها ازاي تحترمني 
عمر: حقك الزوج ليه نصف الحق طبعا يا عم عن اذنك بقى 
فرح: اه يا واطي بتبيعني 
مراد: مع السلامه وما شوفش وشك هنا تاني. 
عمر: يعني انا اللي عايز اشوف وشك  
مراد: لسه رايح الفرح ما لقتهاش بينادي عليها فرح افتحي احسنلك يا فرح 
فرح: لاء مش فاتحه 
مراد: افتحي ما تخافيش 
فرح: اوعدني انك مش هتعمل حاجه 
مراد: مش هاقدر اوعدك بس مش هاعمل لك حاجه افتحي بقى نتكلم شويه 
فرح: فتحت اهو عايز ايه 
مراد: تعالي معي 
فرح: اجي معك فين 
مراد: هنقعد في الريسبشن نتكلم شويه 
فرح: طب هنتكلم في ايه 
مراد: تعالى بس هتعرفي 
في فيلا زين الجارحي في الاسفل على السفره 
ليليان: امال عمر فين 
زين: اوبس نسيته 
ليليان: نسيته فين 
زين: سبته عند مراد نسيته
ليليان: نعم يا اخويا سيبته فين ده زمانه اعمل مصيبه
زين ابتسم: عصابه توم وجيري مش هتخلص 
ليليان: هه عاملين زي المولودين فوق راس بعض
زين: انا شبعت عايزه منى حاجه قبل ما امشي 
ليليان: ايوه
زين: اؤمري يا ست الكل
ليليان: كنت عاوزه اتكلم معك 
زين: تتكلمي معي في ايه 
ليليان: في موضوع أمل وصلت لايه في
زين: ولا حاجه زي ما حكيت لكم بالظبط  
ليليان: اه نسيت اقول لك ان صحفيين جم امبارح 
زين: وعملت ايه معهم 
ليليان: قلت لهم زي ما انت قلتلي 
زين : تمام اوي كده 
ليليان: بس في حاجه معهم الصور بس انا نفيت كل ده قلت لهم ان الصور مزوره و سالوني عن ارتباطك وكده 
زين: ماشي انا هتصرف عن اذنك بقى لاني تاخرت على الشغل 
ليليان: ماشي مع السلامه 
في فيلا خالد الجارحي
سهيله: شايفاكي مش على بعضك كده في ايه
دينا: انا باحب زين اوي جدا يا ماما 
سهيله: بس هو ما بيحبكيش صح 
دينا: ليه كان بيهتم بي وانا صغيره 
سهيله: عشان بيهتم بكي لازم يحبك مش شرط هو باحبك زي اخته فرح وكان بيعاملك زيها 
دينا: هو قالي كده لما كنت عندهم ان هو 
انا زي اخته بس انا غلطت في حاجه وتجوزت حدودي معه 
سهيله: عملت ايه انطقي اوعي تكوني عملتي حاجه وحشه 
دينا: انا حكيت لرانيا عن حبي لزين و قد ايه انا بحبه ف هي قالتلي ان هي هتساعدني وقالتلي على خطه انهي هي راح تجيبلي حقنه مخدره وديها لزين وبعد كده هيفقد الوعي و يحصل بيننا حاجه وبعد كده ياتجوزني وانا وافقت على ده وفعلا رحت له المكتب 
سهيله: سكتي ليه كملي حصل ايه 
دينا: دخلت عنده قالي ايه دينا اللي جابك هنا قلتله باحبك والله يا زين قالي وانا ما بحبش حد  اتفضلي اطلعي بره قلتله بس انا باحبك بجنون يا زين من وانا صغيره قالي انسى الحب ده انا عمري ما احبك انتي زي اختي قلتله انا عمري ما هانساك يا زين انت حبيبي انا انت مش هتكون ملكي مش هتكون ملك اي حد تاني اديته الحقنه في الوقت ده وقربت منه وفتحت زر قميصه وبوسته في شفايفه و
سهيله: مقاطعه كلامها ونزلت عليها بقلم قوي على وشها اتكلمي حصل بينكم حاجه 
دينا ببكاء: ايوه حصل 
سهيله: يا نهارك اسود ومنيل اسر لو عارف هيبقى يوم مش معدي
دينا: بالله عليكي يا ماما ما تقوليش لا اسر على الكلام ده 
سهيله: وهو ما بيحبكيش هو قال لك الكلام ده 100 مره وإنتي زي اختي كنتي قدامه من زمان مفكرش فيكي وراح ارتبط بنت تانيه هاعمل انا ايه دلوقت انا لازم اكلم ابوكي اشوف حل في النصيبه دي 
دينا: لا يا ماما بالله عليكي 
سهيله: خلاص ما عادش في نقاش في الموضوع لازم نشوف حل في المصيبه دي قبل ما اتفضح 
في شركه المعمار زين الجارحي 
زين: صباح الخير 
الكل صباح النور 
زين: في اي اجتماعات النهارده او ملفات عايزك  تجيبيها لي على المكتب فورا
حنان : حاضر امرك 
مي: اول مره اشوف اعصابه هادئه كده
حنان: طب اسكتي لا يقلب علينا 
مي: انتي بتخافي منه 
حنان: الشركه كلها بتخاف منه باقول لك ايه بطلي رغي روحي شوفي شغلك لايقلب علينا دلوقت 
مي: وعلى ايه ماشي سلام 
حنان دخلت مكتب زين 
زين: في حاجه النهارده 
حنان: ايوه في ثلاث اجتماعات و ملفين عايزين يمضوا 
زين: اول اجتماع بتاع مين 
حنان: بتاع مصطفى الحريري 
زين: والثاني بتاع مين
حنان: هادي المنصوري 
زين: واللي بعده بتاع مين 
حنان: جومانا النوري
زين: وملف بتاع مين 
حنان: اسلام الشاعر 
زين: خليها على جنب اللي بعده 
حنان:  تالين معتز 
زين: كده خلاص ما فيش حاجه تانيه 
حنان: هو ده شغل النهارده 
زين: تمام كده عايزك تحضر اجتماع مع مصطفى الحريري 1:00 الظهر هادي المنصوري 3:00 العصر انا وقعت لك على الملف تالين وكده الشغل وخلاص والباقي هيكون مع مراد جومانا النوري واسلام الشاعر دول خليهم مع مراد 
حنان: تمام كده اي اوامر تانيه 
زين: لا كده خلصنا ايوه هو عمر جاء ولا لسه. 
عمر: انا قدامك اهو 
زين: طب روحي انتي يا حنان جهزي اللي قلت لك عليه 
عمر: انت جايه حامي قوي على الشغل 
زين: هو انا جاي هنا علشان العب ولا علشان اشتغل  
عمر: طب بخصوص الشغل وكده الاجتماع اللي انت قلت لي هحضره 
زين: اجتماع ايه اللي انا قلتلك تحضروا 
عمر: بتاع جومانا النوري 
زين: اه الاجتماع ده خليه المراد انا عايزك في شغل تاني خالص 
عمر: ليه بس كده عموما مراد مش جايه النهارده 
زين: نعم
عمر: هو قالي اقولك ان هو مش جاي النهارده واني 
هاي ربيها 
زين: ماشي مش مشكله بس هيربي مين 
عمر: انت عارف اختك في عدتها بتقوم من النوم مدهوشا فقالت له اللي جاب الحيوان ده هنا في تعصب منها وها يربيها 
زين: عمره ما هيبطل عصبيه ولا عنف واخدها قفش كده  
عمر: هو طول عمره كده فاكر البنت ياها اعمل معه ايه 
زين: اششش اقفل على الموضوع ده خالص لو فرح عرفت هتبقى مصيبه وما تقوليش لاحد حتى بينك وبين نفسك 
عمر: ماشي يا عم كنت عايزني في ايه. 
زين: هي مهمه صعبه شويه بس عارف انك قدها 
عمر: هو انت هتنقطني ما تقول كله مره واحده 
زين: طيب اهدي شويه المهم في الصحافه عايزك تمنع نشر الصور اللي متصوره في  الحبس واي خبر في اي جريده تمحيه مش عايز يظهر ليه اي اثر للموضوع ده خالص انت فاهم
عمر: خلاص ماشي اعتبريني المهم خلصت 
زين: خلاص ماشي روح انت ونبقى نتقابل في البيت انا ما اخلص الشغل بتاعي 
في شقه مراد السيوفي😍 في الريسبشن  
مراد: انتي عارفه ان انا ما بحبش الغلط صح
فرح: وانا غلطت في ايه 
مراد: بصي يا فرح انا بغطاء عن حاجات كتير انتي بتعمليها علشان باحبك وبحاول اغير من نفسي علشانك باحاول اكون هادي معكي باحاول اخفي عصبيتى عنك بس انتي اللي بتعصبيني انا ما بحبش اسلوبك ده يا فرح في كل حاجه لازما اتحايل عليكي علشان ترضي وبذور على ما تسمعي الكلام انا ما عدتش قادره استحمل يا فرح و اسلوبك وحش جدا معي بالذات انا قلت انك هتغيري بعد الزواج بس انتي زي ما انتي نظراتك كلها انتي لسه بتكرهينى يا فرح 
فرح: كل ده شايله في قلبك منى انا شايفك انك بتغير من نفسك علشاني وعارفه ده انت عارف ان طبعي كده وما بخدتش بالي من الكلام اللي انا باقوله بتتحايل علي في ايه اصلا والله انا باحاول اغير من اسلوبي وانا ما بكرهكش 
مراد:  طب حلو اللي انتي شايفاني ان انا بتغير عارف انك ما بتاخديش بالك من كلامك بس لازم تاخدي يا فرح الناس يقولوا على ايه لما بتشتميني قدامهم  ب اتحايل عليك في حاجات كتير يا فرح وانتي عارفه هي ايه بحاول ارضيك 
انا شايف تغيراتك في اسلوبك ما فيش حاجه بتتغير ما بتكرهنيش هههه امال اللي بشوفه في عينيكي كده ايه وكل ما اقرب منك تمنعيني ده مش كره يا فرح 
فرح: والله بتغير علشانك بس انت بتتحايل عليه في ايه انا مش عارفه ممكن تقولي 
مراد: با اتحايل عليكي ما تروحيش الكليه وبرده عايزه تروحي بتحايل عليكي علشان تاكلي وتشربي بتحايل عليكي علشان تحترميني اتحايل عليكي تكلمي امك وهي فاكره انك بتكلميها كده عادي كل ده مش بتحايل عليكي وبتحايل عليكي علشان اقرب منك وانتي بتمنعيني ليه العناد ده كله ليه يا فرح  
فرح: انا قلت لك يا مراد مش هتلمسني غير لما تنزل الكليه 
مراد : والله بتتحديني انا سايبك بمزاجي عاوز اخد منك حاجه اخدها يفرح مش  هتقدري تمنعيني وانزلك الكليه ده تنسيه لو مفكره انك هتشتغلي انسى ماشي يا فرح وتعدلى كده عشان ما عد لكيش  
فرح: اه بتحداك وهانزل كليه من غصب عنك 
مراد: فرح ما تخلينيش اعمل حاجه اندم عليها 
فرح: ولا تقدر تعمل حاجه وبخصوص انك تقرب مني ده تنساه خالص اه صحيح انا هارجع تاني الفيلا وهنزل الكليه 
مراد: بقى كده يا فرح بتتحديني انا اخليكي ما تعرفيش تتحركي من مكانك  
فرح: ابعد عني يا مراد متقربش مني انا قلت لك اهو 
مراد: مالك خفتى كده ليه مش كنتي قويه من شويه ايه اللي حصل لسانك بلعته القطه 
فرح: انت بتعمل ايه يا مراد 
مراد: هتعرفي انا اعمل ايه دلوقت وعمرك ما هتنسي اليوم ده في حياتك حتى لو بالغلط   بحرف هتفتكري قبل ما تغلطي انا هاربيك بقى من اول وجديد 
فرح بتوتر: انا اسفه والله العظيم ما اعمل حاجه تاني  
مراد : ما انا عارف انك مش هتعملي حاجه تانيه اصلا ابتداء فكك قميصه بعنف ورماه على الارض ومسك ايد فرح بيديه وقرب منها بعنف 
فرح بيصرخ : انا مش هاعمل حاجه تاني اه اه ااااااااه ه يامراد آه ي....
في فيلا خالد الجارحي
سهيله: انا عاوزه اتكلم معك ضروري 
خالد:  خير 
سهيله: الموضوع بخصوص ابن اخوك زين 
خالد: ماله زين اعمل حاجه هو جراله حاجه
سهيله: لا الموضوع بخصوص دينا وزين
خالد: احنا تكلمنا في الموضوع ده قبل كده ونقفل 
سهيله: بس حصل في جديد
خالد: حصل ايه يعني  
سهيله: بنتك راحت لزين المكتب وديت له حقنه مخدر و حاولت تتقرب منه وحصل بينهم حاجه
خالد: نعم وحصل امتي ده 
سهيله : مش عارفه اتكلم مع زين 
خالد: هاقول له ايه انت غلطت مع بنتي اللي غلطت معها وتعال اتجوزها وسيب البنت اللي عجبتك  
سهيله: لو انت ما تكلمتش مع زين انا هاتكلم مع ليليان واللي يحصل يحصل 
اسر: هو لا اللي سمعته ده حقيقي عن دينا

يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent