رواية وعد الريان الفصل الثاني عشر 12 بقلم منه السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية وعد الريان الفصل الثاني عشر بقلم منه السيد


رواية وعد الريان الفصل الثاني عشر

وعد:أنا عايزة اسألك سؤال
ريان:أسألي
وعد:لما انت بتحبني كنت عايز تتجوز ميار ليه
ريان اتنهد بحزن وقال:كنت عايز انساكي انا بكره الستات اووي بس انتي غيرتيني كنت مفكر بكده هنساكي ومش هتعذب كنت دايما بكدب نفسي وأقول لا مبحبكيش وأقنع نفسي انكوا كلكوا خاينين
وعد:طيب انت ليه بتكره الستات
ريان:بعدين هتعرفي.....كل حاجه وليها وقتها
(مش هقولكوا دلوقتي😂💃🏻)
وريان كمل كلاموا وقال:سبيكي بقا من دا كلوا وقولي
وعد:اقول ايه
ريان ركع على ركبتوا وطلع خاتم من جيبوا وقالها
ريان:موافقة تتجوزيني وتكملي حياتك معايا
وعد بفرحة ودموع:موافقة
راح جاي ملبسها الخاتم وقام وحضنها
وعد:هو دا الخاتم......
ولسه مكملتش ريان قاطعها
ريان:لا مش هو دا عمر وياسين صمموا ننزل نجيب خواتم لشريكة كل واحد المستقبلية وبعد إلحاح منهم روحت معاهم ودا عحبني جدا وكان تصميم خاص وقولت هلبسوا للي قلبي يدقلها وانا قلبي دقلك انتي مش لميار
وعد:طب يلا نروح
ريان:بتقطعي اللحظات الرومانسية
وعد بضحكة:ايوة أنا فصيلة
ريان ببسمة:طب يلا
وعد:اشطاا يلا
ريان:اشطا!!....
وعد:اه اشطا
ريان:طب يلا ياختي
وعد:يلا ياخويا
ريان:اخويا!!
وعد:لا اله إلا الله....هو انت مش لسه قايل يلا ياختي
ريان:طب يلا ياأخرة صبري
ركبوا العربية وراحوا على الڤيلا وكانوا في قمة السعادة وماسكين ايد بعض
دخلوا لاقوا الكل باصص ليهم
ريان بهمس لوعد:في ايه هو انا عملت حاجه بيبصوا كده ليه
وعد بضحكة:لا ابدا مسبتش الخطوبة والناس ومشيت
ريان بمرح:وانا مالي يالمبي
(ريان اتغير خالص😂😂)
ريان:احم....يعني
ولسه مكملش كلاموا لقى عمر جري عليه وحضنوا وياسين وكمان سعاد ونور 
ريان:في ايه ياجماعة
عمر:احسن حاجه عملتها انك مش هتتجوز اللي اسمها ميار دي
ريان:امممم
ياسين:ياااه الواحد جواه راحة نفسية رهيبة
ريان:للدرجادي
نور:والله واكتر ياخويا دي بت ملزقة
الكل ضحك عليها
ريان بضحك:هي مش بنت عمك
نور:للأسف
ريان:طيب ياجماعة تعالوا نقعد علشان عاوزكوا في موضوع مهم
شهد:لو مش فيها تدخل يعني....انا بقيت اخاف من مواضيعك يامستر ريان موضوع امبارح جبت لينا ام اربعة واربعين النهارده هتجيب ايه😂😂
ريان بضحك:لا متخافيش بس بلاش مستر انتي زي اختي وبعدين احنا برة الشغل
شهد ببسمة:اشطاا
ياسين:انا عدت عليا حاجه هو انتي قولتي امبارح جاب لينا ام اربعه واربعين اومال انتي ايه ملاك 
شهد بسخرية:مش احسن ماأكون زيك ياخويا 
ياسين:وانا مالي بقا انشاء الله مش عاجبك في ايه
شهد ببسمة مستفزة:وانت تعجبني ليه بقا انشاء الله
ياسين:انت......
ريان:مش كفايه المسرحية دي ويلا علشان اقولكوا الموضوع
شهد:يلا اصل حاسه نفسي مخنوقة طبعا لازم ابقا مخنوقة مش واقف معايا ابو الرخامة كلها
ياسين:انا رخم
شهد باستفزاز:ااه
ريان:بس بقا ويلا 
راحوا كلهم وقعدوا في الصالون
سعاد:ايه هو يابني الموضوع
ريان:طنط أسماء أنا طالب ايد وعد.....قولتي ايه
أسماء:المهم موافقت وعد.....انتي موافقة ياوعد
وعد بخجل:ااه
أسماء:يبقا على خيرت الله
كلهم باركوا ليهم وبعد ماخلصوا من المباركة وريان اللي شاف في عيونهم الفرحة على عكس ميار
ريان:طيب بكرة الخطوبة وكتب الكتاب مع بعض والفرح الاسبوع الجاي
أسماء:على خيرت الله
وكل واحد طلع أوضته وعمر وشهد وياسين مشيوا والكل كان سعيد وفرحان......
وفي صباح يوم جديد على أبطالنا..... 
وعد صحيت وصلت فرضها ونزلت لاقت الكل قاعد على السفرة قعدت معاهم.....
وعد:صباح الخير
كلهم:صباح النور
ريان:في ناس هتيجي النهاردة ترتب القصر وتزينوا اجمل من كدا وناس هتيجي علشان يساعدوا وعد النهاردة.....انا هقوم ورايا كام حاجه كدا هعملها....
سعاد:طيب ياحبيبي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في ڤيلا كبيره نلاقي شخص قاعد بغضب وبيفتكر حاجة
فلاش بااك..... 
بعد مانزل من المطار وراح الڤيلا بتاعتوا وصلوا خبر انوا خسر نص ثروتوا وريان خد حمزه وبيقولوا:دي تحية مني ليك بوصولك بالسلامة
نهاية الفلاش بااك
ضغط على ايدوا بغضب وجز على اسنانوا
:والله لهاخد حقي منك 
ايجا واحد من الخدم وقالوا:هيثم بيه في تليفون لحضرتك
هيثم:هاات
رد هيثم على التليفون وابتسم وقال:تمام
وبعديها قفل وضحك بشر
هيثم:هندمك ياريان على كل حاجه صدقني
عند وعد جهزت وكانت قمر اووي بجد وشهد ونور كانوا قمرات اووي وريان كان لابس بدله سوداء وتحتيها قميص ابيض وفاتح أول زرارين وياسين كان لابس بدلة كحلي وقمي أبيض وفاتح أول زرارين وعمر كان لابس بدلة رصاصي وقميص أبيض وفاتح أول زرارين بردوا😂😂
الحفلة بدأت والمعازيم ايجت والكل كان فرحان ومبسوط والمؤذون ايجا وبدأ كتب الكتاب وبعد وقت قال:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.....والكل بارك ليهم وكانوا في قمة السعادة ومش كانوا واخدين بالهم انوا في حد بيراقبهم واللي بيراقبهم دا طلع مسدس وصوبوا ناحية ريان وفجأة...


يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
رواية وعد الريان الفصل الثاني عشر 12 بقلم منه السيد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent