رواية عندما تلتقي العيون الفصل السادس 6 بقلم نجوى ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية عندما تلتقي العيون الفصل السادس  بقلم نجوى ابراهيم


رواية عندما تلتقي العيون الفصل السادس 

ادم... عهد ممكن نتكلم شويه 
عهد..  اتفضل اتكلم انا سمعاك 
ادم... هو انتي بتصديني لي مش معترفه ولا متقبله حبي لي كل ما احاول اقرب منك بتبعديني 
عهد... كان فاض بيها هي فعلا عاوزه تتكلم وتنهي الحوار دا بقا عاوزه تطلع كل اللي جواها 
عهد... عاوز تعرف لي عشان انت اناني ومبتفكرش غير في نفسك وبس عمرك ما فكرت في غيرك فاكر لما سافرت واحنا صغيرين انا استنيتك 15 سنه وكلي امل انك هترجع وهتتجوزني وهنعيش قصه حب كبيره كنت برفض اي حد يدخل حياتي مع ان دي فتره مراهقه يعني كان ممكن اسمح لاي حد يدخل حياتي بس انا كنت بستناك انت لحد ما جه وكملت 19 سنه ودخلت سياسه واقتصاد واكتشفت اني لوحدي وانت خلاص نسيتني واستقريت في امريكا ونسيتني كمان يبقا انا لازم انساك واشوف حياتي من غيرك وشغلي بعد اذنك وجت عهد تمشي ادم رفع نفسه وحاول يمسك ايديها بس اتالم بصوت عالي 
ادم... اااااااااه 
عهد جريت عليه ادم مالك انت بتقوم لي انت ناسي انك مضروب رصاصه 
ادم... خايفه عليا 
عهد... تداركت موقفها احم مقصدش بس انا لازم اخاف علي صحتك مش انت انقذت حياتي  وكمان ابن عمي وقالتها بلهجه من السخريه 
ادم... عهد ارجوكي اديني فرصه والله العظيم بحبك وبعشقك وعمري ما نسيتك ولا حبيت غيرك 
عهد... انا ممكن اديلك فرصه بس بشرط صغنن اد كدا 
ادم... موافق علي اي شروط المهم تديني فرصه 
عهد... اصبر لما تسمع الشرط الاول 
ادم... اتكلمي انا سامعك 
عهد... انت طبعا عارف العدواه اللي بين بابا وعمو محمد والداك فشرطي هو انك تقنع بابا بجوازنا واننا بنحب بعض وتخليه يوافق عليك 
ادم....وانا موافق 
عهد... ابتسمت من قلبها علي الحب اللي واضح في عيون ادم ليها وقالت في سرها والله بحبك وعمري ما حبيبت ولا هحب غيرك وقعدوا اتملموا كتير لحد ما لارا ومراد وصلوا وكانوا ماسكين ايد بعض وعهد اتصدمت وادم اتفاجئ من تسرع صاحبه 
عهد... لارا انتي ماسكه ايد مراد لي 
مراد... احنا بنحب بعض وكل واحد صارح التاني 
عهد.   بفرحه لاختها وصاحبتها الوحيده بجد ي لارا فرحتلك جدا والله وقامت حضنتها وادم غمز لصاحبه 
وقعدوا الاربعه يتكلموا ويضحكوا 
........ ..... ...... ....... ............... ..............     
في مكان اخر في مصر وخاصه في شركه عمر الدمنهوري 
عمر.... للسكرتيره هدير 
هدير عاوزك تبعتي حد يراقب شركه الشرقاوي ويجيبلي كل كبيره وصغيره لعندي 
هدير بدلع... وهي بتمشي لعنده امرك ي عمر باشا وبدات تحط ايديها علي وشه ورقبته 
عمر... خلصي اللي وراكي وحصليني علي شقه المعادي 
هدير بضحكه خليعه... هيهيهيهي امرك ي باشا 
عمر... سافله بس بتبسطيني(نسيبنا من العلاقه القذره دي ونروح لابطالنا)😂😂😂😂
........ ........ ..... ........ .....
في بيت ادم الشرقاوي 
ياسمين... ماما ادم اتاخر اوووي وانا من لما رجعت من السفر مشوفتوش ستوب نعرف عن ياسمين 
(ياسمين اخت ادم الصغيره عندها 22 سنه كانت بتدرس في كليه هندسه جامعه كندا وقاعده عند عمتها هناك  ياسمين قمحيه مايله للسمار عيونها خضرا جسمها متوسط وهي طويله زي ادم) 
هاجر... ي بنتي ادم مسافر لشغل في باريس واسبوع وهيرجع 
ياسمين... انا هطلع اكلمه وطلعت ترن علي ادم 
ادم... ياسمينا حبيبتي اخبارك اي 
ياسمين.... زعلانه منك بقا كدا ي ادم اجي الاقيك سافرت 
ادم... ي حبيبتي انا والله مسافر اسبوع وراجع وكمان في مفاجاه حلوه هتعرفيها لما ارجع 
ياسمين... بفرحه بجد ي ادم اي هي والنبي 
ادم.... ي عبيطه وهتبقا مفاجاه ازاي لو قولتهالك
ياسيمين... ايوا صح معاك حق اما الواد مراد فين 
ادم... خرج يجيب حاجه وراجع اول ما يرجع هخليه يكلمك 
ياسمين.... ماشي ي حبيبي خد بالك من نفسك وتعال بسرعه عشان وحشتني 
ادم.... ماشي ي حبيبي مع السلامه 
عهد... خبطت علي الباب ودخلت معاها الاكل 
ادم... حبيبتي وحشتيني 
عهد... ادم يلا عشان تاكل وتاخد الدوا 
ادم... طب اكليني انتي بايدك انا تعباة ومش قادر 
عهد.... امري لله ي سيدي وعدلت ادم وقعدت جمبه علي السرير وبدات تاكله لحد ما شبع وادته الدوا وجت تمشي بس ادم شدها جمبه علي السرير 
ادم... عهد ممكن انام علي كتفك 
عهد رفضت بس مع الحاح ادم وافقت وقعدت وهو اتعدل ونام علي كتفها واتكلموا سوا شويه بعدين ادم راح في سبات عميق عهد بعد ما حست ان ادم نام مشالتوش من علي كتفها بالعكس ضمته ليها بحيث ادم يكون في حضنها وبدات تلعب في شعره وتحكيله اد ايه هي كانت مستنياه وهو كان واحشها وهي كمان شويه ونامت 
بعد ساعات قليله ادم صحي لقي نفسه في حضن عهد وهي نايمه شبه الملاك 
ادم... ياااه ي عهد لو تكوني في حضني العمر كله وبارادتك مش عارف هصلح ازاي العلاقه بين بابا وعمو بس هحاول بكل الطرق عشانك ولو اضطريت اخطفك واتجوزك غصب عنهم هعملها انا مبقتش قادر اتخيل حياتي من غيرك انا لو حد فكر بس يقرب مكن انا ممكن اقتله

عهد كل دا سامعه وعامله نفسها نايمه واتمنت لو تصحي وتاخد ادم في حضنها وتبوسه وتقوله انها هتتحدي العالم كله عشان تكون معاه وفي حضنه 
عدت الايام وادم خف وخرج من المستشفي مع عهد ورجعوا بس مش مع الفندق لا هو ومراد راحوا شقه عهد ولارا قعدوا اتعشوا سوا وقرروا هما الاربعه يعملوا فشار ويسمعوا فيلم رعب 
لارا وعهد احنا مبنخفش احنا هنسمع معاكم 
وفعلا الفيلم بدا وهما قاعدين ادم جمب عهد ومراد ولارا في حضنه كل ما لقطه تخوف تيجي لارا تحضن مراد اكتر وتدفن راسها في حضنه وتعيط اما عهد في موقف لا تحسد عليه من جواها هتموت من الرعب ومن برا لابسه قناع الجمود والقوه لحد ما جت لقطه مرعبه جدا مبقتش قادره تسيطر علي نفسها وصوت وحضنت ادم جدا واترجته يطفي التليفزيون وبالفعل ادم طفي الفيلم وفضل هو ومراد يهدوا في عهد ولارا 
مراد اخد لارا لاوضتها وقعد جمبها لحد ما نامت وعهد فضلت في حضن ادم لحد ما ناموا علي الكنبه ومراد دخل اوضته نام 
جه الصبح عهد صحيت لقيت نفسها في حضن ادم فضلت تصوت وادم قام مفزوع 
ادم.... في اي ي بنت المجنونه عي الصبح بتصوتي لي كدا 
عهد بعصبيه واضحه.. انا ازاي نمت في حضنك كدا 
ادم بخبث ونظره شر... اصلك امبارح زي ما يكون كنتي شاربه حاجه جيت ادخل انام في اوضتي شدتيني وقولتيلي متسبنيش ي حبيبي انام لوحدي خليني انام في حضنك وضحك 
عهد... لا ياراجل انا استحاله اقول كدا 
ادم ...وانا مالي ابقي شوفي تفسك بتشربي اي قبل النوم 
عهد لمحت سكينه علي الترابيزه راحت مسكته وقربت من ادم والله لو ما نطقت لاقتلك ي ادم 
ادم جري قدامها وهي وراه بالسكينه خلاص ي بنتالمجنونه هقولك 
احنا كنا بنسمع فيلم رعب وانتي خوفتي ونمتي في حضني فجيت ادخلك الاوضه خوفتي ونمنا علي الوضع دا محصلش حاجه 
ععد رمت السكينه وقعدت وضحكت بقا خايف من حته سكينه 
ادم... ياختي جرايم الستات كترت وكل يوم واحده قاتله جوزها وومده سامه خطيبها انا عارف الستات هيعملوا فينا اي بعد كدا احنا قربنا ننقرض 
عهد... احسن ما انتوا خاينين وتستاهلوا 
المهم احنا المفروض نرجع مصر بكرا لان مش هينفع اسيب الشركه اكتر من كدا محمود بيه هيطربقها فوق دماغي 
ادم... خلاص نرجع في طيارتي بكرا 
عهد... مش هينفع محمود بيه باعت معايا الطياره هيعملي حوار 
ادم... خلاص كل واحد يرجع في طيارته ونتقابل في مصر
عهد... ماشي واهو نشوف هتنفذ الشرط ازاي 
 ......... .......... ......... ........... ........ ...... ......
في مصر وخصوصا في شركه عمر الدمنهوري 
عمر.... اهي دي الاخبار شهر مكافاه عشان تستاهليه والله 
هدير... منتحرمش منك ي باشا طول عمرك خيرك مغرقنا 

ياتري اي الاخبار اللي عمر عرفها 
وياتري اي هيحصل في علاقه ادم وعهد 
استنوني في البارت السابع ي حلوين 

يتبع الفصل السابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent