رواية حب وراء الانتقام الفصل السادس 6 بقلم نورهان عبدالستار

الصفحة الرئيسية

       رواية حب وراء الانتقام الفصل السادس بقلم نورهان عبدالستار


رواية حب وراء الانتقام الفصل السادس

 تسللت نور لداخل الغرفه رات فتاه جالسه على السرير في شرود اقتربت منها
 نور : اهلا
 الفتاه بفزع 😯 : انتي مين ؟! وإزاي جيتي هنا ؟!
 نور : انا نور ....انتي اللي مين ؟! وحبسينك ليه ؟!....ممكن يكون خاطفك برده ...... ما تخافيش.... انا واصحابي هنساعدك
الفتاه😕: مخطوفين
 نور : اه
سمعت نور طرق الباب  ؛ نور : هاجيلك بالليل ...باي 
اختبأت نور خلف الباب ..؛  الفتاه : اتفضلي 
دخلت الخادمه  : تفضل الدواء
 خرجت نور بسرعه
وهي تتجه لغرفه الطعام وجهتها الاولى
 تفكر : مين دي ...؟! وممكن يكون خاطفها فعلا. ؟!  عادي ما هو مجرم .....طب ايه السبب  ؟!
قطع تفكيرها صوته : كنت فين ؟! التفتت له فوجدت صديقتها أيضا  ؛.  توترت وخافت من ان يكون قد راها
 نور بخوف 😰 : انا كنت في اوضتي 
 سليم  : لكن صحابك راحوا ينادوا عليكي ما لقوكيش هناك 
وفاء بسرعه لتنفيذها  :  اه ..... نور كانت في الحمام 
سليم :  المهم ممكن تليفوناتكم 
نور : نعم؟!         .؛.    رشا  :  ليه ده كل تليفوناتنا مفصوله من امبارح 
ليلى : احنا كنا لسه هنطلب منك شاحن 
سليم :  انا قلت ايه   ؛     ونادي على احد رجاله
 سليم  : خذ منهم تليفوناتهم
 اضطرت الفتيات اعطائه هواتفهم 
سليم  : اتفضلوا علشان نفطر
 جلست نور بجوار وفاء
وفاء بهمس : كنتي فين  ؟!
نور :  هاقوللك بعدين ...... تمام
 وفاء  : ماشي
 بعد ان أنهوا طعامهم
 رشا : ممكن نطلب طلب ؟!
 ليلى : ممكن نتفرج على البيت 
 نادي سليم على ام السعد 
سليم : فرجيهم على البيت وتركتهم وذهب
 اخذتهم ام السعد يتفرجوا على البيت كانوا يتاملون البيت لكن نور كانت في شرود
 بعد انتهائهم ؛ نور ووفاء ذهبوا لغرفه وفاء  ؛ وليلى ورشا ذهبوا لغرفه ليلي
 وفاء : ها.... كنتي فين ؟!
 نور في نفسها  : لو قلتلها هتقلق .....واخاف لتتأذى..... أعرف حكايه البنت ديه الاول..... وبعد كده ابقى اقوللها 
وفاء : نور ..... بتفكري في ايه ؟!
 نور  : لا.... ولا حاجه..... كنت في المطبخ.... لكن عرفت اننا هنفطر كمان شويه فرجعت
وفاء : ماشي يا ستي..... فكرتي في اي طريقه عشان نخرج من هنا ؟!
نور بياس :  فكرت لكن ملقتش اي طريقه ......طب انتي فكرتي ؟! 
وفاء بإحباط :  زيك برده........ بس انا هادور على اي مخرج في البيت ده 
نور  :  ماشي......فكرة حلوة 
وفي غرفه ليلي ورشا 
رشا :  ايه رايك في سليم مش قموررر 😉  وشخصيه
 ليلي 😍 :  لا ... ومش كده وبس... ده كمان غني وبيته جميل قوي
 رشا :  طب ارهانك اني هخليه يحبني قريب قوي☺️
 ليلى : وانا كمان هدخل الرهان ده...... واخليه يحبني انا😊
 رشا بتحدي 😏 : طب نشوف مين فينا اللي هتكسب 
ليلى بثقة 😌 :  اتفقنا
 جاء الليل🌜 .......
تسللت نور لغرفه سارة بعد تأكدها من خروجه وعدم وجود اي احد ليراها.   ؛.    دخلت الغرفه وجدت ساره نائمه؛ اقتربت منها    ؛وايقظتها بهدوء
 الفتاه بفزع 😮: اه.... مين ؟!
نور : انا نور...... مش قلتلك هاجيلك بالليل ؟!
 الفتاه  : في حد يصحى حد كده..... فزعتيني
 نور 🤨 : يعني هاقوللهم ان انا جايهلك !!!
 جلست الفتاه  :  صحيح ....انتي حكايتك ايه ؟!
 نور : مش تقوللي اسمك أه الاول ؟!
 الفتاه بابتسام : يا ستي انا اسمي ساره....... ها بقى احكي
 نور : بس تقوللي  حكايتك بعد ما احكيلك حكايتي .... تمام 
ساره :  قولي الاول
 حكت نور لها كل ما حدث معها وصديقتها 
ضحكت سارة بشده 🤣 :  انتم فقريين قوي.... اه ده.... وبالذات انتي تيجي تتحامي في حد يطلع ابن الست..... يجي حد ينقذك يقوللك انا خطيفكم
 نور 😔: ما خلاص بقى...... لازم يعني تحزنيني على نفسي 
ساره وهي لا تستطيع منع نفسها من الضحك 😆 : اعمل ايه.... ده لازم حد داعي عليكم جامد انتي واصحابك
 نور :  قوللي انتي بقى حكايتك ايه علشان اضحك انا كمان 
ساره  :  بصي يا نور ....بصراحه انا حبيتك و ارتحتلك قوي ... لكن البيت ده مليان اسرار ماينفعش تطلع..... ولا حد يعرفها  .....واللي هيعرفها هيقع في مشاكل ملهاش اخر
 نور  🤨 : طب انتي عرفتيها ازاي ؟!.... يعني خطفك وحبسك علشان عرفتيها  ؟!
ساره  : خلاص ......ما اقدرش اقول لك اي حاجه ثانيه
 نور  : براحتك
 ساره :  طب ما عرفتيش سليم خطفكم لية ؟!
 نور  :  لا يا ستي....... مش راضي يقولنا
 ساره :  حاولي تعرفي اكيد عنده سبب لكده 
سمعت نور صوت سيارته
 نور :  طب سلام اشوفك بكره
 ساره  : سلام
 ذهبت نور بسرعه لغرفها🏃. ؛.   وجدت وفاء في انتظارها
 وفاء :  انتي بتروحي فين بقى ؟!
 نور  بسرعه:  هاقول لك بكره....... تصبح على خي
 دخلت كلا منهما لغرفتها      ؛ ودخل هو غرفته
 كل افراد البيت يفكرون في غرفها 
سليم يفكر من منهم الجاسوسه؟🤔
 ونور تفكر في ساره وما الأسرار التي تخفيها ؟!🧐
 وفاء  في نور وتصرفاتها ....و طريقه لخروجهم ؟!🤷
ليلى ورشا كلا منهما تفكر في طريقه لايقاع سليم في
 حبها ؟

يتبع الفصل السابع  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent