رواية أحببت أناني وأحببت خائنة الفصل السادس 6 بقلم منى

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببت أناني وأحببت خائنة  الفصل السادس بقلم منى


رواية أحببت أناني وأحببت خائنة  الفصل السادس 

المحضر ... دا اعلان من محكمة الأسرة زوجتة ليلي عبد الرحمن محمد رافعة عليه قضية خلع

نعمان و اتصدمو الصدمة حقيقي شلت لسانهم تماما بس يحيي فاق قبل نعمان

يحيي بصدمة ... خلع لاخويا انا !

نعمان قعد علي الكرسي من الصدمة

المحضر ... طيب انا همشي وهكتب لم يستدل يا باشا شكلكم ناس ولاد حلال

يحيي وهو بيدية مبلغ تاني ... تسلم يا زوق شكرا

المحضر مشي ويحيي قعد ومش عارف ينطق بقا ليلي اللي بتترعب منهم و مبتعرفش تقول كلمتين ع بعض ترفع قضية خلع الصدمة اتحولت ل غضب شديد وقام مرة واحدة رايح لها البيت ونعمان طلع تلفونة واتصل ع ابنة

يونس 📱 ... السلام عليكم يا حج

نعمان بحزن📱... وعليكم السلام يابني انت في شغلك؟

يونس 📱... لا يا حبيبي انا ف الطريق مروح البيت في حاجة ولا ايه ؟

نعمان 📱... احم أيوة في مشكلة واحنا مش عارفين نتصرف ازاي

يونس 📱... خير يا بابا قلقتني؟

نعمان 📱... بصراحة يا بني كان ف محضر هنا من شوية ومعاه اعلان من محكمة بيقول ان ليلي مراتك رافعة عليك قضية خلع

يونس بسخرية 📱... 😏 لا والله اية يا حج الهزار دا

نعمان 📱... وانا ههزر في حاجة زي كدة يا يونس

يونس 📱... بابا ليلي مين بس انا مش فاهم حاجة في اية ؟؟

نعمان بحده 📱... في اية مش مفهوم ليلي مراتك ام ابنك مالك رافعة علييييك قضية خلع و كان في محضر هنا من المحكمة معاه ورق ب كدة

يونس بصدمة 📱... لا لا اكيد في حاجة غلط يمكن يمكن تشابة أسماء مثلا اه بتحصل كتير

نعمان 📱... يابني انا مش ناقص المحضر قال اسمك واسمها ثلاثي قولي نتصرف ازاي معاها دلوقتي؟

يونس 📱... لو سمحت يا بابا اقفل دلوقتي وهكلمك تاني مش قادر اتكلم دلوقتي سيبني بس استوعب اللي أنت قولتة وهرجع اكلمك

نعمان 📱... ماشي يا يونس مع السلامة

يونس 📱... مع السلامة

في نفس الوقت يحيي كان وصل البيت وهو في قمة غضبة خبط علي باب ليلي كتير مفيش رد نزل ع شقتهم فتح ودخل

يحيي بغضب ... ليلي انتي يا ست هاااااانم

ناهد بخضة .... في اية بتزعق كدة لية

يحيي .... هو انا لسة زعقت فين زفتة الطين

ناهد كشرت ... واد انت اتكلم بادب علي مرات اخوك

يحيي ... مامااااا طلعي نفسك من حوار دا هي فين طبعا مستخبية مش قادرة تطلع مش كدة

ناهد ... ليلي مش هنا طلعت شقتها بعد الفطار ع طول وقالت هتنزل ع الغدا

يحيي ... اللهم طولك ياروح امي انجزي فين ليلي انا طلعت فوق ومفيش حد

ناهد بقلق ... والله دا اللي حصل في اية انت قلقتني

يحيي ... الهانم رافعة علي يونس اخويا قضية خلع والمحضر جالنا علي المعرض وفضيحتنا هتبقي علي كل لسان

ناهد ... بالهوي خلع لا حول ولا قوه الا بالله لية كدة بس اقول اية كلو من عمايل اخوك السودا

يحيي بشك ... قصدك اية ؟ ماما انتي قولتلها أن يونس متجوز؟؟

ناهد بتوتر .... هه لا اه يوووو طلعت عشان اقولها لاقيتها عارفة ولما قولتلها هتعملي اية قالتلي هفكر واقولك ومن وقتها مفتحتش الموضوع معايا

يحيي بضيق ... يالله منك يا امي انا لازم اكلم يونس افهمه

قاطعة صوت نعمان .... سيب اخوك شوية يفوق من صدمة قضية الخلع وبعدين كلمة

يحيي ... انت قولتله يا حج

نعمان بحزن ... أيوة وقالي مش قادر اتكلم دلوقتي سيبني شوية استوعب وهبقي اكلمك (وبص ل ناهد ) كلو منك انتي يا ولية يا حرباية روحتي قولتلها قبل ما جوزها ينزل ويقولها هو عجبك عمايلك السودا دي

ناهد ... والله هي كانت عارفة بس مقالتش عرفت ازاي ولا هتعمل ايه وبعدين عمايلي انا اللي سودا وعمايل ابنك قليل الاصل اية

نعمان بغضب ... اخرسي انا ابني راجل يتجوز واحدة واتنين وتلاتة حقة وربنا محلله هتحرمية انتي

ناهد ... وحق ربنا يقول إنه ياخد من الغلبانة ميراثها من ابوها كلو للبيت الي هيقعد فية المحروسة التانية ؟؟

نعمان ... هيرجعهملها ياختي لما يرجع هيشتغل في شركة حماة و هيرملها فلوسها ع الجزمة

ناهد بحزن ... لله الأمر من قبل ومن بعد منكم لله قهرتوها منكم لله

نعمان بغيظ ... يحيي خلي امك تخفي من وشي الساعة دي انا مش ضامن نفسي بعد كدة

يحيي لسة هيرد قاطعتة ناهد ... انا اللي هدخل جوة من وشكم استغفر الله العظيم
______________#بقلم_مني____________

ليلي وصلت البيت كان مفروش فرش جديد و ديكوراتة روعه

ليلي بدهشه ... انت لحقت عملت كل دا أمتي انت قولتلي هتصرف ف اي حاجة مؤقت لحد ما اظبط اموري

ليث ... حبيبتي انا معملتش حاجة أنا كلمت مروان صحبي ال حكتيلك عنة وهو ال اتفق مع مهندس الديكور علي كل حاجة وكان متابع بنفسة كل حاجة اية رايك

ليلي بفرحة ... تحفة حلو اوي بس مش غالي شوية كنت عايز يفضل مبلغ ف البنك لأي ظرف

ليث ... الفرش كلو هدية مني ليكي

ليلي ... لا طبعا أن

ليث ... هششش ولا كلمة انا اخوكي يا هبله و بعدين دي حاجة بسيطة اقولك اعتبريها هديه الخلع أن شاء الله

ليلي ☺️... هدية الخلع جديدة دي

ليث ... معانا تجدي كل جديد سيدتي

مالك بعد ما خد جولة ف البيت ... الله يا خالو البيت حلو اوي اوي واوضتي حلوووووة اوي

ليث ... حبيب خالو الحمد لله أنه عجبك يا حبيبي بقولكم ايه أنا جعان تأكلو اية

مالك بحماس ... بيتزا كبيييييرة اوي

ليث ... بس كدة احلي بيتزا كمان

طلع تلفونة وطلب الاكل و قعدو سوا ثواني و جرس الباب رن

ليلي ... معقول الاكل لحق يوصل

ليث وهو بيفتح ... هنشوف

فتح الباب لاقي اتنين ضخام جدا ولابسين بدل

ليث ... افندم؟

رافت ... احنا من شركة الحراسة و جاين حسب المعاد اللي حضرتك حددتة

ليث... اه اهلا وسهلا اتفضلو

ليلي ... مين دول يا ليث ف أية

ليث ... دول من شركة الحراسة ال طلبتها هما واتنين تانيين هيبدلو مع بعض ع الفيلا ولو خرجتي واحد هيكون معاكي و التاني هيفضل هنا

ليلي بدهشة ... لية كل دا

ليث ... عشان اكون مطمن عليكي لما اسافر (وبص للراجل) انا ليث ودي مدام ليلي اختي وال هناك دا مالك ابنها أظن استاذ معتز فهمكم طبيعيه شغلكم هنا ازاي

رافت ... تشرفنا يا فندم انا رافت و زميلي حسن و أن شاء الله هنكون قد المسؤلية

ليث ... تمام يا رافت تعالو معايا اوريكو المداخل والمخارج للمكان عشان تظبطو شغلكم

اتحركو وليلي كانت ليلي مستغربة شوية ليث عمل كل دا ازاي وهو مسافر وفكر ف كل حاجة فيها امانها وراحتها ابتسمت بحزن لما افتكرت أنها كانت مع راجل فكراه الامان والراحة فاقت من شرودها علي صوت مالك

مالك ... مامي احنا مش هنكلم تيتا

ليلي ... هنكلمها كمان شوية مش انت جعان اوي

مالك ... اه اوي

ليلي ... ناكل الاول وبعدين تكلمها اتفقنا

مالك ... اتفقنا
_______________#بقلم_مني______________

أمنة كانت في شغلها بس كل تفكيرها في مراد و محتارة وتايهه مش عارفة تعمل ايه تلفونها رن برقم مراد

أمنة 📱 ... الو

مراد 📱 ... وحشتني

أمنة بتوتر 📱 ... مراد انا ف الشغل

مراد 📱 ... اعملك ايه طيب ما انتي اللي رافضة نتقابل

أمنة بحزن 📱... يا مراد افهمني انا مش هقدر أوجعها كدة خصوصا وهي تعبانة اوي كدة التعب زاد عليها لدرجة أن خالتو وانكل مصطفي حسو وعرفة والعيلة كلها عرفت ب امنيتها و خالتك امبارح كانت عندنا وسمعتها بتعيط و بتقول ل ماما تتكلم معاك عشان توافق ع خطوبتكم انت و تقي

مراد 📱... وانتي ايه؟

أمنة 📱... مش فاهمه

مراد 📱... سهل عندك اني أخطب غيرك؟؟ سهل عندك اني اكون مع غيرك؟ للدرجة دي مش متمسكة بيا

أمنة بحزن 📱... دا نصيب وقدر ومحدش بياخد اكتر من نصيبة

مراد 📱... لاخر مرة هسالك يا أمنة بس اعرفي اني إجابتك هتكون للعمر كلة حتي لو لا قدر الله تقي حصلها حاجة

أمنة اتوترت من نبرة صوتة و نفسها بدء يعلي

مراد 📱... يا تكلمي معايا ونحل الموضوع دا براحة مع بعض ونفهم الكل أن الي بيطلبوة مش هيحصل و نحاول منجرحش تقي يا

أمنة بخوف 📱... يا ايه !

مراد بهدوء 📱... ياتنسيني نهائي العمر كلو تنسي واحد اسمو مراد هشيلك من قلبي ومش هيبقالك مكان في حياتي نهائي وهخطب تقي وممكن اخلية جواز ع طول

أمنة ساكتة مش بترد دموعها نازلة وهو حاسس بيها

مراد بضيق 📱... هتصل بيكي بكرة أعرف ردك سلام

مراد قفل قبل ما يضعف من صوت عياطها هو بيعشقها بس كان لازم يقسي عليها لازم يحسسها أنه ممكن يضيع منها ولازم يحس بتمسكها بيه

أمنة بعد ما قفل فضلت تعيط كتير و بعدين اتصلت ع اكتر حد هي محتاجاه دلوقتي

ٱمنة بدموع 📱... ينفع اجيلك ؟؟

ليلي 📱... في اية يا أمنة مالك

أمنة 📱 ... مش هينفع ف التليفون انتي في البيت

ليلي 📱... لا انا في الفيلا الجديدة هبعتلك كوليكشن

أمنة بحماس 📱... اية دا يونس رجع أمتي حمد لله على سلامتة

ليلي بسخرية 📱 ... الله يسلمك يختي لا مرجعش لما تيجي هفهمك

أمنة 📱 ... اوكي هستاذن من الشغل حالا واجيلك سلام

ليلي 📱 ... سلام

في خلال ساعه كانت أمنة قدام باب الفيلا

رافت ... حضرتك مين؟

أمنة باستغراب... أنا أمنة صديقة ليلي هو هو في ايه

رافت ... اهلا يا هانم اتفضلي التعليمات اللي عندنا ندخل حضرتك علي طول

أمنة داخلت وليلي واقفة علي الباب بتضحك علي شكل صحبتها

ليلي 😂... شكلك يموت من الضحك

أمنة😳... مين دول وفي ايه انتي حد هيغتالك ولا ايه؟

ليلي .... ههههههههه هفهمك يا تحفة تعالي بس ندخل

أمنة ... الله المكان حلو اوي زوقك يجنن يا لولا

ليث من خلفها... دا زوق اخو لولا يا متخلفة

أمنة بدهشه ... اية دا ليث مش معقول حيت امتي يا حيوان انت وأزاي متعرفنيش

ليث وهو بيضربها ع رأسها ... بطلي غلط لسانك دا ايه مترين

أمنة ... لم أنت ايديك و مقلتش ليه انك جاي ولا هي ليلي بس اللي اختك ؟

ليلي ... لا طبعا بس هي الظروف اللي حصلت كانت ملغبطانا شوية

أمنة ... ظروف ايه ما انا مش فاهمه منك اي حاجة

ليلي ... ليث هو مالك فين

ليث ... متقلقيش بيعلب في اوضتة

ليلي ... تمام تعالو نقعد الاول وبعدين نتكلم

بعد مدة كانت ليلي حكت ل أمنة كل حاجة وأمنة مكنتش بتعلق خالص مندهشه بس

ليلي ... بس ياستي وادينا جينا هنا و ليث اصر تكون معايا حراسة عشان يكون مطمن علينا

أمنة 😳... الواطي اية ليفيل النداله دا مشفتوش خالص قبل كدة لا واطي واطي يعني

ليلي ... انا بس مش خايفة غير ع مالك مش عارفة تأثير كل دا عليه هيكون ازاي

أمنة كشرت ... وهو مخفش علي ابنة ليه الواطي دا وبعدين مالك ماشاء الله عقلة اكبر من سنة و مرتبط بيكي جدا حتي لو عدي بفترة صعبة بس اكيد هتعدوها سوا

ليث ... اية يا بت العقل دا كلو

أمنة ... وهو انا جيبني ورا غير العقل دا

ليلي ... اه صحيح كان مالك بقا في اية ؟

أمنة حكتلهم كل الموضوع وصولا ب آخر مكالمة ل مراد

ليث ... عايزة الحق

أمنة ... اكيد انا بجد تايهه

ليث ... هو معاة حق في كل كلمة قالها وبعدين تقي كانت واثقة انكم بتحبو بعض هي الطرف الاناني ف الموضوع والأهل ميعرفوش انكم بتحبو بعض ف طبيعي بالنسبالهم مراد مش مرتبط مفيش حد ف حياتة يبقي ايه المشكلة أنه يخطب بنت خالتة ولا يتجوزها حتي

ليلي ... انتي جرحتيه اوي بعدم تمسكك بية كان فعلا سهل عندك يسيبك ويكون مع غيرك

أمنة بدموع ... والله ابدا انتي اكتر واحدة عارفة انا بحبه قد اية وأزاي كنت كل يوم بتخيل اللحظة اللي هيقولي فيها بحبك انا بس صعبانة عليا تقي مش قادرة اكون سبب في وجع إنسانة هي اصلا بتتوجع

ليث ... الإنسانة دا قصدة تفرق بينكم و وجعها دا انتي وهو ملكوش دخل فيه دا قضاء ربنا

أمنة بتعب ... يعني اعمل ايه دلوقتي

ليلي بحدة ... بت متعصبنيش مبحبش اسمع الكلمة دي تعملي اللي انتي حساة وعايزاة مش كل قرار مهم ف حياتك تسالي اي حد انا اعمل دلوقتي هي حياتنا ولا حياتك

ليث ... عجبك كدة عصبتيها اهي ممكن تاكلنا دلوقتي

أمنة ببتسامة... خلاص هسكت اهو بس

ليلي ... مبسش انتي هتفكري لمرة اخيرة وبعدين هتبلغينا كلنا بقرارك مفهوم؟

ٱمنة ... مفهوم يا ستي انت

قاطعها تلفون ليلي اللي رن برقم يونس رغم كل الي هي عملته إلا أنها اتوترت جدا لما رن الرقم ليث اخد منها التلفون و رد هو

يونس بحدة 📱 ... ممكن افهم مراتي فين و ايه اللي هببتيه دا

ليث بغضب 📱... هباب علي دماغك يا بجح وليك عين تتصل وانت اللي بتزعق كمان

يونس 📱 ... انت مين وأزاي ترد ع التلفون وفين ليلي

ليث 📱... متنطقش اسمها ع لسانك تاني انا ليث اخوها يا روح امك اللي هخلي عيشتك انت واهلك كلها سواد باذن الله بس أنت متقاطعش وقول امين

يونس 📱... انت ازاااي تكلمني كدة اديني مراتي اكلمها

ليث📱... مراتك عندك هناك ام بناتك ملك و مليكة واسمها ناريمان لكن اختي متخصكش في اي حاجة واللي بينا وبينك قضية الخلع وبس انا كان ممكن بسهولة اوي تخليك تطلقها بس انا هخلي سيرتكم علي كل لسان وكل الناس يقولو المخلوع راح المخلوع جه واه الفيلا اللي نصبت علي اختي ف ميراث ابوها عشان تقعد فيها مراتك التانيه بقت باسم ليلي لأنها من حقها وحق ابنها يلا غور في داهيه

يونس لسه هيرد كان ليث قفل في وشه السكة اتصل علي اخوه

يونس بغضب 📱... مين اللي عرف ليلي اني متجوز ومخلف انا مش ماكد عليك انت وبابا متقولوش لحد ما ارجع عرفت اااازاي

يحيي بتوتر📱... امك سمعتني وانا بتكلم مع ابوك وطلعت تقولها بس بتحلف أنها لما طلعت تقولها لاقت ليلي اصلا عارفه

يونس بحزن📱... ضيعتو كل حاجة ليلي ضاعت و ابني و شقي عمري حرام عليكم

يحيي 📱... كل مشكلة وليها حل وبعدين شقي عمرك ضاع ازاي ؟

يونس 📱... ليلي كتبت الفيلا باسمها وهي هناك هي وأخوها الي معرفش جة م دن السفر أمتي وأزاي

يحيي بغضب 📱... نعم لية هي سايبة ولا ايه بقولك ايه ابعتلي عنوان الفيلا دي وانا هتصرف مبقاش يحيي نعمان أن ماكانت انهاردة مرزوعه في بيتها هي وابنك و الفيلا دي الصبح هتبقي باسمك و القضية هتتنازل عنها

يونس 📱... وانت هتعمل كل دا ازاي انت مشفتش اخوها كلمني ازاي وقالي ايه

يحيي 📱... بقولك ابعتلي العنوان وملكش دعوة بالباقي

يونس 📱... يحيي انا مش عايز اخسرها انا بحب ليلي فعلا اهدي انت وانا هحجز وانزل ف خلال يومين تلاتة و ناري والبنات ينزلو لما يجهز ورقهم

يحيي 📱... ابعتلي العنوان يا يونس ومتخفش هترجع تلاقي مراتك وابنك في بيتك ثق فيا

يونس بخوف 📱...حاضر بس توعدني متتهورش عشان مخسرش كل حاجة

يحيي بخبث 📱... اوعدك يا حبيبي
_____________#بقلم_مني____________

سلمي كانت في اوضتها بتتكلم في التليفون

سلمي بدلع 📱... تؤ انا زعلانة منك

طرف الآخر ...

سلمي 📱... تؤ انت كل مرة بتقولي كدة ومبيحصلش

طرف الآخر ...

سلمي 📱... بجد يعني دا وعد يا بيبي ؟

الباب خبط

سلمي 📱 ... طيب هكلمك بعدين بأي دلوقتي

وقامت فتحت واتفجأت ب سليم قدامها

سلمي بدهشه ... سليم

سليم. ... اه سليم 

رأيكم ايه يحيي هيعمل ايه ؟ و مين اللي سلمي يتكلمو و باتري سليم ناوي ع ايه واي هو قرار أمنة؟


يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent