رواية ترويض الزين الفصل الخامس 5 بقلم ولاء محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية ترويض الزين الفصل الخامس 5 بقلم ولاء محمد

رواية ترويض الزين الفصل الخامس 5 بقلم ولاء محمد

قصة/ ترويض الزين♥✨
البارت الخامس♥✨
بقلمي/ ولاء محمد🖊📔
خلص شغلو وروح وطلع لقى نور نايمة لوحدها وهيام مكنتش موجودة معاها دخل اخد دش وطلع لبس شروال اسود وتيشرت اسود وخرج بص لنور وافتكر الي حصل اتنهد بضيق وخرج من الاوضه ونزل على مكتبه واول ما وصل للباب وقبل ما يدخل لقى نفسه مخنوق فكر يخرج شويه للجنينه خرج وهو فى طريقه كان رايح يقعد فى برجوله فى زاويه الجنينه لقى هيام وقفة في الجنينة وبتتكلم في الفون وبتتكلم بالغاز
هيام/ لا متخفش كلو تمام
مجهول/****************
هيام/ ياسيدى قولتلك كله تمام متبقاش زنان كدا اقفل بقا قبل ماحد يشوفني
وقفلت وبقيت تبص حوليها بس ملقيتش حد دخلت للقصر متجهه لاوضه نور
زين/ استخبى قبل ما تشوفه
وقال في نفسه/ هي كانت بتكلم مين!! وليه مش عايزة حد يشوفها !! وايه اللى كله تمام
زين بيكلم نفسه/ البت دى اكيد وراها حاجه، كان في دماغه الف سوال؟!!! ماشي هبقى اشوف حكايتك اي انتى كمان!!!
نرجع لهيام ....
طلعت لقيت نور نايمه ف قعدت على الكرسى قدام نور ووفضلت تفكر فى اللى جاي وياترى هتعمل ايه في!! وانها لازم تنجز كل حاجه بسرعه ومن غير ما خد يشك فيها فضلت تفكر وتكلم نفسها لحد ما عنيها راحت في النوم
نروح ليوسف..
يوسف/انت عارف لو الي بتقولو ده غلط هعمل فيك ايه ؟!!
مجهول/ الي انت تؤمر بيه سيادتك، وبعدين انت مش اول مرة تجربني يايوسف باشا
يوسف /طب يلا قوم غور من وشي ولو فى اى جديد عرفنى بسرعه.
المجهول/ من عنيا يبشا الى تؤمر بيه سلام .. وقام ومشي
يوسف في نفسه/ انا مش مصدق بجد
طلب الشيك وحاسب واخد فونه مفاتيح عربيته وروح اول ما وصل البيت فكر انه يطلع يطمن علي نور قبل ما بروح على أوضته خبط على الباب فصحيتك هيام على صوت الخبط وقامت فتحت لقت يوسف قدامها اتوترت جلمد ودا بان عليها فورا ويوسف بصلها بيربه وشك واحساسه بياكده ان وراها سر كبير ...
يوسف بجديه/ هى نور صاحيه ؟
هيام على نفس حاله التوتر/ ونظراتها بتحاول تبعدها عنه ل لا مدام نور اخدت العلاج ونامت من ساعه
يوسف/ هز راسه ومشي راح على اوضه لقي زين نايم علي السرير واندهش بس محبش يزعحه دخل اخد دش وخرج و لبس هدومه وراح نام علي الكنبة
بقلم/ ولاء محمد
تاني يوم الصبح زين صحي بص على اخوه لقاه نايم على الكنبه خد بعضه وراح على اوضته عشان يجهز وينزل دخل الاوضه لقى نوم على وضعها نايمه دخل ياخد دش وخرج سرح شعره ورتح على اوضه الملابس اختار كافيه وقميص بيبي بلو وجذمة بنى راح يطمن علي نور كانت صحيت بس عملت نفسها نايمه وهو نزل ركب العربية وراح الشركه
نروح انور...
نور/ هيام انا عايزة اخد دش حطي اي حاجة علي ايدي
هيام / حاضر ثواني
هيام راحت جابت لنور حاجة تربط بيها ايديها بها وساعدتها تاخد شاور وخرجت ولبست بجامة سودة بس حست بدوخة وكانت هتقع هيام سنتدها بسرعة ونيمتها علي السرير وقالتلها الدواء قوي وحضرتك مبتاكليش كويس انا كدا هبلغ زين بيه والدكتور
نور بتسرع/ لا زين لا اخدت بالها من نظره استغراب هيام رجعت اتكلمت وقالت اصل حاجه زى كدا هتزعله وانا مش بحب ازعله انا هاكل كويس وهبقى كويسه ممكن بقا تجبيلى الفطار لانى فعلا جعانه اوى..
هيام ابتسمت بخبث/ وقالتلها حاضر هنزل اجيبهولك حالا وسابتها ونزلت
نور بلوم لنفسها/ هو مينفعش يعرف والاقيه جاي يقولى كلام يحرق الدم كفايه الى عمله فيا لحد دلوقتى انا لازم ابتدى اعمل حاجه تغيره لازم اخليه يحسن معاملته معايا ويرجع يثق فى الناس وفيا انا مش هسمح ان اللى حصل دا يحصلى تانى وعلى حاجه مليش ذنب فيها زين لازم يتغير عشانه وعشانى..
فاقت من شرودها على صوت الباب بيتفتح وهيام داخله بالفطار
هيام / يلاا انا جبتلك فطار حلو ويفتح النفس عاوزاكى تاكلى كويس عشان تاخدى الدوا وكنلن ميعاد حقن الفيتامين والحديد انهارده
نور/ 😳 حقن 😧 لا بلاش حقن مش ممكن اخد بدالهم اى نوع دوا تانى..
هيام بستغراب/ ليه!! اناى بتخافى من الحقن ولا اي !!
نور/ بصراحه ايوا بترعب منها 😔
هيام بضحك/ هههههه متخافيش انا ايدى خفيفه اوى مش هتحسى بحاجه خالص ..
نور/ وعد 😞
هيام😅/ وعد ياستى 😆😆
نور خلصت اكل وهيام ادتها العلاج والحقن اللى معدتش طبعا مرور الكرام ونور كانت مرعوبه وصوتت وهى بتاخدها
خرجت هيام من الاوضه وبعد دقايق نور سمعت الباب بيخبط قالت اتفضل
يوسف / فتح الباب ودخل راسه وقال ممكن ادخل
نور بابتسامه عذبه/ طبعا اتفضل
يوسف/ عامله ايه انهارده!! انا عديت عليكى امبارح بالليل عشان اطمن عليكى بس كنتى نايمه
نور بمشاكسه/ طب قول صباح الخير الاول.
يوسف بابتسامه / صباح الفل على اجمل نور
نور بضحكه رقيقه/ صباح الخير يايوسف
يوسف / قعد على الكرسي هااا طمنينى عامله ايه!! انتى شكلك مش بتاكلى ولا واخده بالك من نفسك!
نور/ مليش نفس للاكل ولله يايوسف
يوسف/ طب اي رايك بعد كدا نفتح نفس بعض وابقا اكل معاكي
نور بابتسامة/ماشي
تبادلوا الحديث مع بعض الضحك والفكاهة وقص يوسف عليها بعض المواقف المضحكة إلى حصلتلهوكانت نور فرحانه اوى اخيرا حست ان حد بيقدرها وبيعزها بعد ما فقدت كل هذا بتعامل زين الجاف معاها سرحت وبعد شويه سالت نور يوسف وقالتله
نور/انت اتكلمت مع زين
يوسف/ لا هو اصلا ماشي بدماغه ومبيسمعش لحد حتى انا
نور بحزن/ ان شاء الله ربنا يقدرني واغيرو
يوسف ان شاء الله، يلااا بقا اسيبك انا عشان اشوف ورايا ايه .. عاوزه حاجه قبل ما امشي ..
ابتسمت نور برضا/ وقالتله ربنا يخليك عاوزه سلامته
يوسف بابتسامه/ الله يسلمك .. ومشي كام خطوه وسمع نور بتنادى عليه التفت لها وقال نعم!!
نور بامتنان/ شكرا .... شكرا بجد على اللى بتعمله معايا
يوسف بحب اخوي/ انا مش بعمل حاجه تستاهل الشكر انتى مرات زين اخويا يعنى اختى وواجب عليا اعمل اكتر من كدا تمام .. ولو احتاجتى اى حاجه فى اى وقت متتردديش انك تقوليلى فورا .. اتفقنا وغمزلها يوسف😉
نور/ اتفقنا🙂
بقلم/ ولاء محمد
يوسف / يلا انا ماشي سلام نور
/ اتنهدت وهى بتقول سلام و بتفكر هتعمل ايه مع زين وتبتدى ازاى ؟؟؟ -------------------------------------
بعد مرور شهر باحداث لا جديد فيها
زين / يوسف روح قول لنور يلا علشان ورايا مشوار
يوسف / ماشي
يوسف طلع لنور يوسف / خبط واستاذن للدخول يانور هنتاخر
نور / حاضر ثواني
ونور جهزت ونزلت وراحو المستشفي وزين دخل نور للدكتولر الي هيفك الجبس وساب هيام ويوسف معاها وهو راح للدكتور الي كان متابع حالت نوواستاذن بالدخول ودخل وسلم علي الدكتور
الدوكنور/ اهلا زين بيه نورت الدنيا كلها
زين/ اهلا بيك ده بنورك
الدكتور/ تشرب اي يازين بيه
زين/ لا ملوش لزومانا جي اسالك مدام نور هتبدا العلاج الطبيعي امتة
*الدكتور / بكرة ان شاء الله
زين / تمام شكرا يادكتور
الدكتور / العفو ده وجبي
وزين خرج كانت نور يوسف اخدها وراحو ركبو العربية وزين وصلهم البيت ونزلو
يوسف / انت رايح الشركة
زين / اه ورايا متينج
يوسف / ماشي * سلام دخل يوسف ونور وهيام لسة معاهم علشان تاخد بالها من نور وطلعو ونور كانت مرهقه دخلت اخدت شاور وغيرت نامت وهيام قعدت علي الفون ويوسف طلع اخد شاور ولبس ونزل مع صحابو
نرجع لزين.
قام وراح لغرفة الميتنج وشاف اكتر حد هو بيكرهو في حياتو وقعد ببرود عكس الي جواه حط رجل علي رجل وقال اهلا احمد بيه
احمد ببرود / اهلا زين باشا
زين / طب يلانشوف الشغل يبدأ واتفقو علي الصدفقه الى هتم بينهم طبعا كلكم مستغربين ليه زين اصلا يشتغل مع اكتر حد بيكره !! وليه احمد دا بالذات بعد الى عمله معاه !! كل دا هنعرفه بعدين .... 😲
*احمد السيوفي 29 سنه كان صاحب زين المقرب وكان زين بيحبه جدا بس احمد مكنش الصديق الوفي لزين طول الوقت وصدم زين فيه صدمه عمره وكان سبب اساسى فى تحول لزين لشخصيه قاسيه القلب واحساس بارد مبقاش بيفرق معاه حد ولا بيتوجع ولا بيحس بحد وكله عنده واحد بعد ما كان انسان بيخب الحياه بقي بينقم كل حاجه فيها وعايش من غير روح وبقى احمد من الد اعداوء *
خلص الميتنج ودخل زين مكتبه وقلع چاكت البدله علقه على الشماعه وقعد علي الكرسي وهو متعصب لانه اول ما يشوفه من وقت كبير او بمعنى اصح من بعد خيانه احمد لصاحب عمره ..
حاول يهرب من تفكيره بالشغل وعدى وقت كبير من غير ما يدرى لحد ما الليل دخل ..
نروح ليوسف بعد ما خلص القعدة مع صحابو روح البيت لقى هيام بتتكلم في الفون وسمعها وهي كانت تتكلم مع مامتها بس هي مكنتش بتكلم مامتها كانت بتمثل ف طنش وطلع اوضته وهيام بصت لقتو طلع اخدت نفس بارتياح وطلعت بصت على نور لقيتها فى سابع نومه سبتها وراحت على اوضتها ونامت
وزين فاق وحس بارهاق كبير بص فى الساعه ولقى الوقت اتاخر اوى لم حاجاته وقام لبس جاكت البدله واخد مفاتيحه ونزل عشان يروح
وصل البيت طلع على اوضته دخل اخد دش ونزل على مكتبه وراح على كنبه القعده بمكتبه ونام عليها
-----------------------------------------
تاني يوم
زين ونور راحو المستشفي علشان تاخد جلسات العلاج الطبيعي وسبها وراح الشغل علي ما هي تخلص وبعد ساعة راح ياخدها
وصل للاوضه الى بتعمل فيها الجلسه وقبل ما يدخل سمع حاجه صدمته .... 😲
stop
-----------------------------------------------------
تفتكرو زين سمع اي !!
ولي زين بيكره احمد
واي الي هيام مخبياه
كل ده هنعرفو في الجاي اجهزوا في مفاجاتكتير اوووي والجديد شدييييد

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ترويض الزين"اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent