رواية ترويض الزين الفصل السادس 6 بقلم ولاء محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية ترويض الزين الفصل السادس 6 بقلم ولاء محمد 

رواية ترويض الزين الفصل السادس 6 بقلم ولاء محمد 

تاني يوم
زين ونور راحو المستشفي علشان تاخد جلسات العلاج الطبيعي وسبها وراح الشغل علي ما هي تخلص وبعد ساعة راح ياخدها
وصل للاوضه الى بتعمل فيها الجلسه وقبل ما يدخل سمع حاجه صدمته .... 😲
stop
-----------------------------------------------------
تفتكرو زين سمع اي !!
ولي زين بيكره احمد
واي الي هيام مخبياه
كل ده هنعرفو في الجاي اجهزوا في مفاجاتكتير اوووي والجديد شدييييد


وصل وصله المستشفي وكان وقتها هيخبط علي الباب سمع حاجة صدمتو ..... 😳
استرجاع
زين وصل نور المستشفي علشان تاخد جلسه العلاج وصلوا العلاج الطبيعى استاذن للأسف الطبيعي ..
زين / صباح الخير
الدكتور / صباح النور ، اهلا وسهلا وبيميد ايده يسلم عليه اتفضلوا
زين / وهو يمد يده يبادله السلام انا زينحي ودى مدام نور مراتي
الدكتور / طبعا زين باشا غني عن التعريف وهو ينظر الى نور ويبتسم لها بشئ من الخباثه انا دكتور امجد ويوجهه كلامه لنور اهلا مدام نور
نور / بدون رد اكتفت بس بهز راسها
زين / ممكن اعرف مواعيد الجنة عشان اظبط جدول مواعيدى واقدر اجيب مدام نور
امجد / تمام ، حضرتك الجبيرة هتكون 3 مرات بالاسبوع سبت واتنين واربع ومده الجلسه ساعه أو ساعه ونص حسب دفاع مدام نور فى البدايه تحمل تحمل بعض التمارين هتتعمل لدراعها ، ولجلسات هتكون الساعه 10 الصبح
زين / تمام يادكتور بصراحة ونور وقالها انا هستاذن دلوقتى اعدى على الشركه امضري ورق مهم وهرجعلك بعد ساعه تكونى خلصتى ..
نور / هزت راسها بالموافقه من غير ما تتكلم خالص
بدء بدء تشغيل ، قال يلا اتفضلى مدام نور عشان
زين قام بهيبته المعتاده وقفل زرار البادلة وقال / يلاا سلام
لم يكن ارتياح لامجد قالت في نفسها قلقانه بدء يادكتور بدء يادكتور
وزين مشي ونور ابتدت تركز ان امجد فعلا بصاته مش مريحه بس محسستوش بحاجه واستمرت بمتابعته بصمت
نرجع للوقت الحالي ....
مشيت ونور وامجد على مكان الجلسه وكانت مساعدة امجد معاهم اسمها ايمان ابتدو فى الجلسه
النتيجة ونور مكنتش متحمله الالم النتيجة النتيجة كل شوية تقوله براحه يادكتور انا مش مستحمله الالم دا انى اتني وافرد ايدي ومن هنا بدا لها اعجابه بها ويتغزل فيها بس هي مكنتش عجبها كلامه ومكنتش بترد.
وجهه كلامو للممرضة وقال / مش انا عندي حق يا ايمان عمرك شفتي حد بالرقة دي قبل كدة
كانت خايفة تقول حاجة مش عجباه يحطها فى دماغه ويقطع عيشها ايمان مكنش عاجبها
وقالت ايمان على مضض / طبعا انا اول مره اشوف كدة وبصت لنور بصه بمعنى معلش مش هقدر اتكلم نور فهمت
قالت نور بعصبيه بحدة / دكتور امجد انا شايفة ان حضرتك مبالغ اووي والافضل نخلينا في الجلسة علشان انا مستعجله وكمان حضرتك متتاخرش علي مرضي بتوعك
امجد بنظره خبث وقال / متقوليش كدا تحت امرك دا انا افضي علشانك
نور بصتله واتنهدت بضيق وفضلت السكوت
ابتسم امجد واستمر فى عمل بعض التمرينات كان بيحرك دراعها لاعلى واسفل شعرت نور بتتالم وظهر على وجها الشعور بالالم الشديد في عيونها تقف الدمعه بس مسكت نفسها
امجد قالها / مش قولتلك انك زي البسكوته تأثير مناسبه وانا مكشرة زي القمر وانا اتعودت لما اشوف حاجة حلوة اقول انها حلوة ..
و وهنا وهنا وهنا وهنا😡😡 فجأه دخوله اتفاجأت ..
... نور شدت ايديها بسرعه رغم المها ،،،
وقالت إنها متعصبة / لا بقاا ، يسمحلكش تتعدي حدودك معايا ولا تقولي أي كلمة من السخافة الي انت عمال تقولها دي انت زوتها اوي وانا مبحبش المسخرة دي كلامك دا مش من حق يقوله الا جوزي بس فاهم
كان يتغزل فيها معاملته الجافه والعصبيه معاها.
امجد رد وهو مرتبك ومخضوض من رد فعلها لان صوتها كان عالى ومنفعلة جدا
امجد / انا اسف جدا انا مكنش قصدي اضيقك خالص انا بس كنت بعبر لك عن ... ولسه هيكمل
نور بعصبيه مقاطعه كلامه وعلى نفس نبرته صوتها العالي
نور / انت نسيت نفسك ولا اي تعبر اي وتنيل اي لازم تعرف حدودك معايا انا مش واحده من الشارع انا مدام زينه يعني تفكر الف مرة قبل ما تتجرا في اي كلمة او تصرف
امجد وشه بقا زي الطماطمايه
امجد / انا متاسف جدا وعلي العموم مش هيصدر مني شئ تاني يضايق حضرتك
* بصراحة انا عن نفسي فرحت وكان نفسى تديله بالقلم كمان وهو يستاهل *
البحدة / ولا تاني ولا تاني خلاص انتهت انت لو اخر دكتور مش هاجي تاني
ايمان ادخلت / اهدي بس يامدام نور والي حضرتك عايزاه هيتنفذ
نور / الي يريحني اني امشي من هنا لو سمحتي ساعديني الم حاجاتي واكلم جوزي يجي يخدني
ايمان / حاضر تحت امرك
قرر أنو يدخل خبط خبطتين علشان حصل على حصل ولا لا
زين بصوت خشن / مساء الخير خلصته ولا لسه
نور ردت بسرعة / ايوة خلصت وياريت نمشي بقا علشان تعبانه و عايزة ارتاح
وايمان ساعدت وهي ماشية بصتله بقرف وزين بصله بصه خلت امجد هيموت من الرعب وامجد. هيبقا بالهدوء ده وهيفضل ساكت كدة
زين وهو ماشي قالو بتوعد وبشئ من السخرية / اشوفك قريب يا دكتور 😕
نروح لنور وايمان
وديما بيعمل كدة مع واحدة كل تبقا تحت ايدة حلوين وانتي مشاء الله عليكي زي القمر
نور ضحكت من طريقه كلام ايمان لان هي طريقتها تضحك وهي كمان ارتحتلها جدا وفضل تفكر هتعمل اي في موضوع جتقول اي لزين علشان متجيش هنا المستشفى تاني
نور / بقولك اي ي
ايمان ردد بسرعة وقالت / ايمان النيرس ايمان
نور / انتي متعرفيش دكتورة علاج طبيعي تكون كويسة
ايمان / اعرف طبعا دكتورة زي السكر متتخيرش عن حضرتك وكمان اشطر من ابو عين زاغة دا
نور ضحكت وقالت / طب اديني رقمك وياريت وتتكلم وتتكلم معاها وانا هكلمك واعرف المواعيد ياريت لو تيجي معاها يايمان انا هحب اشوفك تاني
ايمان بفرحة / وانا كمان ولله حبيتك لله في ونفسي اخدمك بعيوني حاضر الي تامري بيه انا هنفذه
ووصلو للعربية وزين فتحلها باب العربية ركبت وقفل الباب ولما زين لف علشان يركب نورعت فلوس من الشنطة وادتتها مساعدة منها وبصتلها بابتسامه وهزت راسها يعني متكسفنيش وايمات بابتسامه اخدتهم وشكرتها واستاذنت ومشيت ومشيت
المقرر أن المقرر يشك في حاجه ولا بس هو قطع الصمت.
اتنحنح وقالها / هاا اي اخبار الجلسة تعبتي اووي انهاردة
نور / لا رد
زين بعصبية / علي فكرة بكلمك
بغضب ولفت وشها قالت إنها قالت / قالت الحمد لله
زين / طب كويس
وسكتوا تاني وبعد دقائق
نور / كنت عايزة اقولك حاجة
هو انتبه لها كان فاكر ان هيتحكيلو حصل بس هي
اتفاجا بكلامها وقال / دكتورة وفي البيت ليه يعني التغير دا مش دكتور اسمو اي ده المفروض متابع معاكي
كسرت في البيت وكملت وَفتَحَتْ ، وجمل البيت وكملت في البيت وكملت. وقالت بنبرة تريقة ده لو حضرتك معندكش مانع
اتنهد بنفاذ صبر وضيق من تبريرها بكلامها واستغرب من تبريرها ومقللوش حصل بس اتبسط انها اتنهد بالشكل على توعد منه لامجد اتانه على مغازله مرات التثبيت الحرجي وتفهم انها عايز تقول علشان زعلانة وواجهة حصلت عليها مشكلة في انها عرفه زين ممكن يقلب الدنيا وممكن يقتل امجد عادي وهي شايفة انها اتصرفت والموضوع انتهي
وصلنا في اللحظه ، وطلعت الاسوأه ، وصلتهما في اللحظه
يوسف / اي عامل اي !! ونور عملت اي !!
زين / الحمد لله كويسين
يوسف لاحظ زين مضايق وقاله / انت كويس يازين
زين / اه الحمد لله سبني لوحدي شوية يايوسف
يوسف بتعجب / ماشي
وهو خارج بيكلم نفسه وقال / ماله دا هما اتخنقوتني ولا اي !! لما اجي ابقا اكلمه وخرج مع صحابه
روح لنور ....
تساعد جعلها تساعد على جعلها تساعد على المساعدة
هيام كانت بتتكلم في الفون وبتضحك وصوتها مسموع لحد ما ...
هيام / طب هنعمل اي مع زين
مجهول / *******************
هيام / طب المقابل
مجهول / **********************************
هيام بتضحك بخبث / تمم ماشي بس انت بتعمل معاه كدة ليه
مجهول / ************
هيام / خلاص ماشي لما ينامو هجيلك
نور واقفه ورا الباب وكانت سامعه كل كلمه هيام بتقولها اتسمرت مكانها لحظات ولما سمعت هيام قفل المكالمه قررت انها تطلع اوضتها بسرعه قبل ما هيام تفتح الباب وتشوفها وتعرف انها سمعتها دخلت عوضتها ودخلت تاخد دش وطلعت قعدت علي السرير قاعده فى سمعته فى دمغها ، يرى كانت بتكلم مين !! وايه علاقتهم بزين !! وهى جايه هنا صدفه ولا كانت جايه وناويه تأذى زي ...😳😳 مين دول وعاوزين ايه من زين !!! 😮
زين قاعد في المكتب وتفكيره مشغول بالى حصل انهارده وحوار داير بين قلبه وعقله
العقل / ياترى يانور انتى غيرهم! وانا ظلمت !! ولا ......
كلهم زى بعض نفس الطين.
العقل / ازاى والى حصل انهارده وسمعته بالصدفه كان ليه !!!
دليل كلهم ​​بيعيشوا دور الملاك.
العقل / انت حاسس كدا عشان اللى حصل زمان
القلب / ودا اكبر دليل انهم كلهم ​​زى بعض
العقل / انت مصدق ال بتقوله دا !! اومال زعلت ليه لما ضربتها وكنت ملهوف عليها لما عرفت انها فى المستشفى حاسس وانت شايفها تعبانه
القلب / ........
العقل / انا صح ونور غيرهم لانها لمستك بلاش تظلمها
زين / وبعدين بقا يازين !! اتنهد وبص لورق موجود على المكتب وحاول يشغل نفسه في الشغل عشان يهرب من التفكير بنور ..
يوسف / طب وبعدين ياحسام هنعمل اي لازم نعرف وراها اي انا شاكك فيها ومش ​​مرتحلها
حسام / اهدي يا چو ** طب مش انت بتراقبها ركز بس معاها واكيد هتعرف عليها حاول تقرب منها من غير ما تحسسها بحاجه
يوسف / بس طول ما انا في البيت اول ماتشوفني بتبقا متوترة وعنيها بتقول ان هي وراها حاجات كتير
حسام / طب قوم روح ولو اي حاجة حصلت قولي
يوسف / ماشي ** سلم على حسام ومشي واول البيت قال يروح يخبط يشوف نور ويطمن عليها بعد ما حس انها اتخنقت مع زين
وصل لباب الاوضه وخبط وهور اسنتله توول واول ما دخل عينه رايحه جايه بيدور على هيام بس ملقهاش
نور قاعدة متوتره ودا مان باين عليها جدا
يوسف / اي يانور انتي قعدة كدا ليه انتي كويسة !!
حصلت على لازم تعرفها
يوسفجبجب / في اي يانور مالك بتع انتى اتخنقتى مع زين تانى وبعدين انتى موطية صوتك ليه !!
نور مسكت ايد يوسف وقالت هقوبك بس مش هينفع هنا واخدته ونزلوا الجنينة ويوسف كان مستغرب اوىتها بس مشي معاها من القولون واقعدوا ونور بتبص حوليها تشوف ان مفيش حد ممكن يسمعهم
يوسف / مالك يانور قلقتينى وليه عماله تتلفتى حوليكى كدا!
نور (اصل مش عاوزه اي حد يسمع الى هقوله بص فى خاجه غريبه انا سمعتها ولازم اقولك مش عارفه اتصرف لوحدى وابتدت تحكيله علي الي سمعتو من هيام
انت شاكك في الاول ، طب متعرفيش هي هتروحلوا امتى بالظبط ؟!
نور / مقلتش معاد هي قالت اول ما يناموا
يوسف / ماشي يانور كويس انك قولتيلى انا هفضل صاحي ورقبها وهشوف مين الي وراها ، وبص لنور بيطمنها واناى متقلقيش انا هت ومحدش هيقدر يأذي زين او يأذيكى
نور / طب انا هاجي معاك
يوسف / مينفعش طبعا انا معرفش هى وراها ايه او مين وانا اخاف عليكى ولايمكن اعرضك لاى اذى مهما كان وبعدين تعبانة سبيلى انا الموضوع ومتقلقيش خالص ويلا اطلعي دلوقتي علشان لو زين ملقكيش فى الاوضه هيبهدل الدنيا
نور / ماشي بس خد بالك من نفسك وعرفنى وصلت لايه
يوسف / هز راسه بالموافقه وقالها تصبحي علي خير
نور قامت وسابتو وهي طاعة علي السلم لقيت زين نازل
زين بحدة / كنتي فين
نور خافت وقالت / كنت في المطبخ بشرب مياه
زين بصلها وسابها وطلع وهي طلعت وراه دخلت على السرير ونامت وهو كمان اتجه لمكانه المعتاد ونام
يوسف فضل مراقبها واستني لحد ما نزلت مشي وراها لحد ماوصلت قدام عمارة فاخمة جدا وطلعت ويوسف طلع وراها
ووقف قدام الباب وسمعها ، الصدمة الكبيرة انه عرف من الوراها
هيام / وحشتني اوو يا احمد
متستغربوش احمد هو الي زاقق هيام علي زين
احمد / وانتي كمان ها عملي اي!
هيام / معملتش زي كل يوم وبعدين هواط الورق في الخزنة وانا مشرفة ارقمها
احمد بعصبية / وبعدين يعني ما تخلصي ياهيام ولا انتي
ناسية ان رقبتك في أيدي
هيام بخوف / خلاص دى فرصه تانيه احاول
احمد / مفيش هحاول في اكيد
وكل ده ويوسف واقف مصدوم قرر يمشى قبل ما حد يشوفه ويساله واقف كدا ليه ورجع على البيت طلع اوضته دخل اخد دش وغير هدومه وقعد على السرير يفكر هيعمل اي لحد ما عينه غلبها النوم
هيام روحت هي كمان وطلعت اخدت غيرت هدومها نامت
تانى يوم الصبح صحي زين اخد دش ولبس ونزل راح الشركة
ونور صحيت اتصلت بالدكتورهالى ايمان قالتلها عليها
نور / صباح الخير دكتورة ايتن انا مدام نور الي النيرس ايمان قالتلى جلسة جلسات العلاج الطبيعى الى هبدئها معاكى .. ممكن اعرف حضرتك جايه امتى؟
ايتن / اهلا مدام نور انا قدامي حوالي ساعة واكون عند حضرتك
نور / تمام فى انتظارك
نور قفلت معاها واتصلت بايمان وقالتها تيجي مع دكتورة ايتن وقفلت معاها وقامت اخدت دش ونزلت علشان تفطر
يوسف كان قاعد بيفطر وقال / صباح الخير
نور باببتسامةة / صباح النور وكملت بصوت لا يسمعه ولا يوسف ها عملت اي امبارح
يوسف حكلها كل حاجة وهي مصدومة
نور / طب وبعدين يايوسف هنعمل اي!
يوسف / هنفضل مرقبنها
نور فطرت وقامت تجهز نفسها علشان الجلسة وخلصت ونزلت
* تدخل الخادمه تبلغها ان فى دكتوره بتسال عليها واسمها ايتن نور قالتلها خليها تدخل ..
اعرفكم على دكتوره ايتن ...
هى سيده متزوجه عمرها 28 سنه على قدر عالى من الجمال لون بشرتها خمرى عيونها خضراء وشعرها بني غامق يصل لنصف الظهر متوسطه الطول ونحيفه بعض الشئ فى الشغل جدا بس فىها العاديه فرفوشة وبتحب الهزار جدا *
نور / اهلا دكتور ايتن
ايتن / بنورك ميرسي
نور سلمت علي ايمان وقالتها / ازيك يا ايمان منوره
ايمان بعفوية / انور اي بس الله مشاء الله المكان منور بصحابو
نور ضحكت من طريقتها
* نسيت اعرفكو علي ايمان ايمان بنت خالتها الماديه مش اووي يعني هي بتصرف علي البيت بعد ما ابوها مات وامها تعبانه واخوتها وهي صغيرة شيلة الهم بس زي القمر هي عفويه ودبشه شويه بس قلبها ابيض عندها 26 سنة طويلة شعرها اسود ومحجبة وبشرتها بس ملامحها رقيقة وجميلة جدا وعيونها بني *
نور / تعالي.
يوسف / بادر بالسلام اهلا دكتوره ايتن فرصه سعيده وابتسم لايمان ثم قال اهلا ايمان
ايتن و ايمان / اهلا بحضرتك
يوسف / طب استاذن انا اسيبكم لجلستكم واروح انا اشوف ورايا ايه .. عند اذنكم.
الجميع / اتفضل
يوسف فى سره / 🙄وهو ماشي بيكلم نفسه انا ليه مبشوفش بنات حلوه كدا فى حياتى ، اتنهد وقال انا عارف نفسى هفضل طول عمري فقري😏😏 وخرج ركب عربيته ومشي
نور دخلت ايتن وايمان الاوضة الي هيعملو فيها الجلسة والخدامة جابت عصير لايمان وايتن ايمان اول ما الخدامة دخلت اخدت منها العصير وشربتو وبعدين الجلسة بداء الجلسة
كان فى مكتبه بالشركه وكان يشغل منصب وبدا يشتغل قطع تركيزوه رنت الفون بص وشاف رقم مش من مصر
زين / الو
المتصل بصوت انثوي / اخص عليك يازيزو لحقت تنساني
زين بفرحه /
هل مين الي بيكلم زين
ويوسف هيعمل اي مع هيام


يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ترويض الزين"اضغط على اسم الرواية




google-playkhamsatmostaqltradent