رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الرابع 4 بقلم شروق عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الرابع 4 بقلم شروق عبد العزيز 

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الرابع 4 بقلم شروق عبد العزيز 

بدا المحاضرة وسط ضجر بعض الطلاب واهتمام البعض بتلقي المعلومات منه
بالخرج كانت همس تقطع الطريق المؤدي الي الكافتريا في غضب شديد لما حدث لها من اهانة كانت تود لو تفتك بهذا الدكتور وتنهيه ولكن هل تستمر هكذا ام ان لها اسباب لتصبح هذة الفتاه التي لاتهتم سوي بذاتها ولا يهمها اي احد اخر هل سوف تنقلب الطاولة وينقلب السحر علي الساحر ام ماذا سيحدث 
في شركة ادهم منصور
زين: ادهم انا عارف اللي حصل معاك مش شوية وعندك حق في كل دا بس ياتري سهي هتكون مرتاحة وانت بتدمر نفسك بالشكل دا وبتخسر شغلك ونفسك 

ادهم بعصبية دموع: انت عايز مني اية انا خلاص مبقتش قادر استحمل لية سبتني اتعذب في بعدها لية مش قادر يازين مش قادر استحمل انها بعدت عني بسبب شغلي خسرتها اااااه 

زين: ادهم اسمعني احنا محتاجينك واكيد سهي لو كانت عايشة مكنتش تحب تشوفك بالضعف دا 

ادهم: لو مراتك وابنك اتقتلوا قدام عينك وانت عاجز وكل دا بسبب شغلك هتعمل اية ها رد عليا ساكت لية مترد انت متتخيلش انا بعيش يوم الحادثة دا كل يوم وكانوا جديد 
كانت بتستنجد بيا وانا اية مقترتش اعملها حاجة وخسرتها فاكر كل اللي حصل كانوا امبارح 

فلاش باك 
ادهم: يلا حببتي هنتاخر علي الحفلة 
سهي: ثواني بس يادومي خلصت اهووو 
ادهم بغيرة: انتي هتخرجي كدا
سهي: اه ياحبيبي مش حلو يعني 
ادهم: المشكلة بقا انو حلو يلا روحي غيرية مش هتخرجي كدا مستحيل انا ممكن اقتل اي حد يبصلك بصة لا مستحيل تخرجي بية
سهي برقة: دومي علشان خاطري بليز 
ادهم: هو احنا بالطريقة دي مش هنخرج متيجي بلا حفلة بلا اهباب انا اهم وحملها وتوجة بها الي السرير وغاصوا في عالم ليس به سواهم 
بعد فترة 
سهي بتذمر طفولي: انا دلوقتي عايزة اروح الحفلة مليش دعوه هة
ادهم بوقاحة: طب بزمتك انا مش اخلي من الحفلة 
سهي بطفولة: انا عايزة اروح الحفلة يعني عايزة اروح الحفلة 
ادهم: طب قومي غيري اياك هة اياك تلبسي حاجة زي اللي كنتي لابساه من شوية دا ولا لو حابة نفضل اليوم كلوا كدا معنديش مانع وبغمزة اصل نفسي نفضل كدا بصراحة
سهي: انت قليل الادب علي فكرة 
وبعدها ذهبوا الي الحفل حيث تالقت سهي بفستان اوف وايت بحجاب من نفس اللون 
وتالق ادهم ببنطلون قماش أسود اللون وقميص ابيض وجاكتيت اسود 
وذهبوا اللي الحفل وفجاءة حدث مالم يتوقعوه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سهر بالخارج 
كانت تتذكر ما حدث منذ سبع سنوات عند اعترفت بحبها لة كيف جرحها ورفض حبها 
فلاش باك
سهر: ابية زين انا بحبك اوي
زين: اية اللي انتي بتقولية دا انتي لسة صغيرة علي الكلام دا ومينفعش اللي بتقولية دا 
سهر: بس انا مش صغيرة انا عندي 16سنة انا بحبك 
زين: سهر انتي لسة صغيرة ومش عايز اسمع كلام في الموضوع دا تاني والا هيكون ليا تصرف تاني ميعجبكيش مفهوم 
سهر: بس يازين انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك لية بتعمل معايا كدا وانا مش صغيرة علي فكرة انا كبيرة وبقولك بحبك 
زين بعصبية: انتي زاي تقولي كلام زي دا انتي واحدة مش محترمة وانا ان سمعت منك كلام كدا تاني صدقيني هقول لاخوكي وهتشوفي مني رد فعل ميعجبكيش انا مبحبكيش انا مش هحب طفلة صغيرة انا بحذرك لاخر مرة مسمعش منك كلام زي دا تاني مفهوم 
سهر: بس انا بحبك 
زين بعصبية وغضب: انتي مجنونة انا مبحبكيش وبكرهك ايوا بكرهك انتي فاهمة 
باك
سهر: انت صحيح رفضت حبي لك زمان بس انا هخليك تندم ومبقاش اسمي سهر الكامل ان مخليتك تجيلي راكع يازين الكافري

...... بس مش زين الكافري اللي يندم ياقطتي
سهر باحراج وتوتر: احم.. زييين ااانا يعنيي زيين هووو يييعني

زين بقهقهة: خلاص خلاص اهدي مالك بهزر معاكي اهدي

سهر بغيظ: والله انك بني ادم بارد ورزل كمان 

زين بعصبية مزيفة: بقا المقدم زين الكافري يتقلوا بارد لا وكمان رزل دا انتي ليلتك سودة

سهر: هدي اعضائك ياكبير عيب ميصحش وبعدين هتعمل دماغك بدماغ عيلة برضوا 

زين بتوهان في سحر عينيها: تعرفي انك وحشتييني اووي سهر انا مبقتش قادر ابعد عنك انا.... 

....... سهر يابنتي اية دا اسفة معرفش انو في حد اسفة مرة تانية ولكن سهر كانت في دنيا تانية دنيا مليئة بسحر تلك الكلمات التي نطق بها زين 

سهر: انت قولت اية 

زين: احم احم هو انا لا مقولتش قولت اني عازم نفسي عندكوا النهاردة علشان اشوف مصطفي الواطي اللي مبيسالش وكمان وحشني اكل من ايد خالتي عندك مانع (مقلهاش بحبك وضحكت عليكوا😂😂) 

سهر بذهول: يعني انت مقولتش حاجة اي حاجة 

زين بمكر: لا يقطتي مقولتش انتي سمعتيني 
قولت حاجة 
سهر بتوهان وسرحان في وسامتة: هاا 

زين بمكر: هااا اية مالك بس ياقطتي عارف اني وسيم وقمر بس مش لدرجة تسرحي فيا يعني 

سهر بغيظ: ياخي تبا لغرورك اقولك امشي روح يلا 

زين: يعني بقالنا سبع سنين مشفناش بعض وجاية تطرديني 

سهر: يلا يالا برة 

زين: يالا اللة يرحم ايام ابية 

سهر: زين هو انت لسة شايفني صغيرة ومنفعكش 
زين:....................... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عندم ادم في الشركة
نور: فيها غداء واكيد بيتزا ومفيش حد بيقول للبيتزا لا 

ادم: طب يلا بينا ياطفسة 

نور: ياعم طفسة طفسة المهم هاكل بيتزا 

بس فجاءة الباب اتفتح دخلت فتاه مندفعة لاحضان ادم ترتدي ثياب اشبة ماتكون للعارية
الفتاة: دومي حبيبي وحشتني اوي كدا بروضوا هانت عليك يارا حببتك تسيبها كل دا 
ادم ابعدها عنة وهو ينظر لتلك التي تشع النيران من عينيها 

ادم: احم ازيك يا يارا عاملة اية (اتقفشت وعاملي فيها حبيب اشرب بقا 😂) 

يارا: علي فكرة انا زعلانة منك علشان سبتني نايمة لوحدي اخر مرة وخرجت 

نور بعصبية : نعم نعم يالدلعدي سابك نايمة فين مترد ياستاذ يامحترم سبتها نايمة وخرجت لا بصراحة هايل 

ادم: نور اسمعيني انت مش فاهمة حاجة يارا دي تبقي...... 

نور: انا مش عايزة اسمع منك ولا كلمة اصلا كلكوا زي بعض صنف وس**. 

ادم بعصبية: نور احترمي نفسك مش معني اني سكتلك تسوقي فيها كدا وبعدين انتي مالك اصلا ونام عندها ولا عند غيرها انت مين اصلا علشان تتدخلي(تبا لغبائك ايها الادم) 

نور بدموع: عندك حق فعلا انا مين وسابتة وخرجت بخطوات اشبة بالجري نحو الخارج 
لكن ذالك الادم مازال مكانة يالهي ماذا قلت لقد اهنت صغيرتي (ياعم انت لسة هتمثل احري وراها يلا شوف الولية راحت فين) 

خرج ادم مسرعا لكي يلحق بمعشوقته ولكن قد فرت من امامة مستقلة تاكسي لكي يقلها الي منزلها 
واثناء طريقها الي منزلها حدث مالم تتوقعه... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بمكان اخر 
كانت تجلس تتذكر ايام طفولتهما معا وخطت باول كلمات في مذكراتها
"بت اتنفس رحيق انفاسك وانت لا تبالي مابك ايها القلب حتي تعشق مالم يبالي بك فسحقا علي ذالك القلب الذي يجعلني افتقدك بوجودك " شروق عبدالعزيز

.... جميلة مالك ساكتة يعني مش عوايدك 

جميلة: تعبت اوي يسارة نفسي يحس بيا ويحبني زي مبحبوا 

سارة: صدقيني حببتي هو ميستهالكيش اللي زي خالد دا ميستهالش حد يبقي عليه بصي حواليكي ياجميلة هتشوفي اللي بحبك بجد

جميلة: مش قادرة يسارة اعمل مع قلبي اللي عشقوا دا اية صدقيني انا عارفة انتي بتتكلمي عن مين بس صدقيني مش بايدي انا مش قادرة اطلع حبو من قلبي 

...... طب اللي يساعدك توصلي لحبك


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشقي لك تخطى الحدود "اضغط على اسم الرواية





google-playkhamsatmostaqltradent