رواية شيطان يستولي على ملاك الفصل الثالث 3
رواية شيطان يستولي على ملاك الفصل الثالث 3
البارت الثالث.
شيطان يستولي علي ملاك.
شروق بصدمه: انت.
لؤي قومها وبص للمأذون: تحب تمشي دلوقتي ولا تمشي وانت بتزحف.
المأذون بخوف: ه همشي.
مرات الاب بزعيق: انت ومراتك يعني ايه.
مروان راح يشدها لؤي ضربه بوكس: مرات لؤي المنشاوي محدش يقرب منها.
مروان بينزف ومرات الاب جريت عليه: انا هطلبلك البوليس.
لؤي للحراس: خدوهم علي المخزن و روقوهم علي الاخر.
مرات الاب بخوف: ابعدوا عني .
الشيخ قام هرب وشروق مش فاهمه حاجه وجريت و هو اخد باله نزل وراها.
لؤي بزعيق: اقفي يا شروق بقولك.
شروق بتجري وبتعيط وفي عربيه جايه بسرعة لؤي شدها لحضنه: انتي كويسه.
شروق فقدت الواعي وهو اخدها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
في بيت لؤي.
حط شروق علي السرير وبدء يفوق فيها: اصحي يا زفته.
شروق قامت بخضه: ا انت مين انا فين ليه وافتكرت يلي حصل وقالت انت ق قولت انك جوزي ليه انت كداب.
لؤي رجع لبروده: انا حر سبق وقولتلك انك ملكي وانا مش بحب الحاجه بتاعتي حد ياخدها.
شروق بزعيق: سابني في حالي بقا انت دمرتني ودمرت حياتي ارجوك خاليني امشي.
لؤي حس بخنقه: مش هتمشي والماذؤن هيسجل جوزانا رسمي براضكي او غصب عنك فاهمه وايلا انتي هتشوفي حاجه تندمي عليها .
شروق باستسلام: فاهمه.
بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
شروق لحظت اوضه مقفوله وفي نور لسه هتفتح الباب سمعت صوت حد بيعيط داخلت لاقت بنت جميله بتعيط بسكوت.
شروق بقلق: ا انتي مين.
البنت بصت ليه وزاد العياط شروق راحت عندها واخدتها في حضنها: بس متعيطيش كل حاجه هتبقى كويسه اهدي.
البنت بدءت تسكن في حضنها.
شروق: اسمك ايه وليه انتي هنا.
البنت لا رد.
شروق: طيب يا ستي انا اسمي شروق وجيت هنا ع... وسكتت.
لؤي من وراها: داخلتي هنا ازاي اكيد كانتي عايزة تموتيها .
شروق بخضه: انت بتقول ايه هو ا الباب كان مفتوح وداخلت اشوفها .
لؤي راح مسكها من دراعها بقوة: اوعي تقربي من اي حاجه في الفيلا فاهمه اخرك عنا لمزاجي وبس يلا غوري.
البنت عيطيت تانى ونطقت: ش ر و ق.
لؤي ساب شروق وجري علي اخته: انتي بتتكلمي صح.
جميله: بتشاور علي شروق بتقولها تعالي.
لؤي استغرب.
شروق: نعم.
جميله: خ خ ا ليكي م معا ي ا.
شروق بابتسامه: طيب.
لؤي مش فاهم حاجه بس من جواه فرحان.
لؤي: احم انا هروح اجيب اكل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المخزن.
مروان بالم: خرجونا من هنا.
مرات الاب بعياط: انتم يا عالم.
احد الحراس: اخرصوا خالص.
لؤي داخل ببرود وقعد علي الكرسي: تصدقوا شكلكم حلو كده.
مروان: انت مين يا جدع انت خرجنا من هنا.
لؤي: انا يلي عذبتوا مراته و علمتوا علي جسمها انا دمركم وموتكم.
مرات الاب بخوف: هنعمل اى حاجه انت عايزها ابوس ايدك خرجنا.
لؤي للحراس: اتوصوا اكتر... وابتسم ومشي.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
في اوضه جميله قاعدة مع شروق.
شروق: هطلع اخد شاور علي طول وانزل اوكي.
جميله: اوكي.
شروق للمرضه: خدي بالك منها.
الممرضه: حاضر.
طلعت شروق الاوضه واخدت الشاور ونسيت انه مش معها اي هدوم ولفت الفوطة وخرجت في لحظة دخول لؤي انصدم من شكلها و وقف متنح وهي اتكسفت لؤي بيقرب منها وهي بترجع وراء بخوف.
لؤي مسكها من وسطها وقربها ليه جامد وهي هتعيط: مشفش دموعك.
شروق بتمسك نفسها: ط طب سابني.
لؤي قرب من شفيفها و باسها بعمق وسابها لم حس بطعم الد'''م: انتي مراتي ودا حقي.
شروق بالم: س سابني بقا انا بكرهك ومش طايقك انت ايه مفيش راجل يعمل كده.
لؤي عينيه احمرت ومسكها من شعرها: انا هوريكي اذا كانت راجل ولا لا.. ورمها علي السرير
ولتاني مرة يعتدي عليها ونام جنبها من التعب و هي بتعيط في صمت.
في الصبح.
لؤي فاق مش لاقي شروق اتجنن نزل يدور عليها تحت لاقها بتوكل جميله وبتضحك سرح فيها.
لؤي: صباح الخير.
شروق المعلقه وقعت منها: انا اسفه هروح المطبخ واجي.
لؤي راح وراها: شروق انا.
شروق بجمود: مش عايزة اسمع حاجه دا حقك زي مانت قولت.
لؤي حس بندم كبير وشروق سابته ومشيت.
بعد مرور شهر
بسمه رفضت الجواز من شادي وهو بيحاول يقنعها مع انها حبته .
شروق بتبعد عن لؤي وهو حبها و بيحاول يقرب منها وهي مش بتدي له فرص اتفرغ لشغله وهي حاسه ببعده انه في حاجه ناقصها.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
في شقة نسمه.
نسمه الباب بيخبط: جايه ثواني.
فتحت انصدمت: شادي.
شادي للماذؤن: اتفضل يا شيخنا.
بسمه بصدمه : انت بتعمل ايه.
شادي بابتسامه: هتجوزك.
بسمه: وانا مش موافقه.
شادي للماذؤن: يلا يا شيخنا انجز.
المأذون امضي هنا يا بنتي: لا.
شادي مسك السكينه: هااا هموت نفسي قدمك.
بسمه بخضه: لا خلاص ومضت علي الاوراق وبقت مراته.
شادي: اجهزي عشان هنروح بيتنا.
بسمه بحزن : هتقول للناس ايه.
شادي بابتسامه: ملكيش دعوه انجزي.
جهزت و نزلوا وصلوا البيت
نجلاء ام شادي: مين دي يا ابني.
شادي: مراتي.
نجلاء بصدمه: مراتك ازاي وانت متجوز.
بسمه حست انه حد ضربها بالنار: م متجوز.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
في فيلا لؤي.
قاعد علي اللاب توب وصلت له رسالة فديو استغرب فتحه لاقي شروق مربوطه بحبل.
.....: مش عايز مراتك.
لؤي بصدمه: انت مين.
.....: تجيب 15 مليون وتاخدها وايلا توداعها.
شروق بدموع: لؤي.
لؤي بقلق: متقلقيش محدش هيقرب منك.
شروق بدموع: انا حامل.
لؤي بصدمه: ايه.....
ـــــــــــــــــــــــــ
في المخزن
مروان بتعب: هما خلاص نسيونا.
مرات الاب بدموع: بقالنا شهر هنا.
مروان شاف ازازه مكسورة زحف وراح ناحيها وفك الحبل.
مرات الاب بفرحه: فكني.
مروان بخبث: لا خاليكي كده احلى سلام ي امي ههههه وخرج من المخزن بسرعه وهي مصدومه اتسحب علي الفيلا.
جميله كانت قاعدة في اوضتها شافت خيال حد.
مروان اتخبط في الكنبة وقع قدمها بصدمه: انت.
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية شيطان يستولي على ملاك "اضغط على اسم الرواية
