رواية نصيبي في الحب الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

   رواية نصيبي في الحب  الفصل الواحد والثلاثون بقلم توتة


رواية نصيبي في الحب  الفصل الواحد والثلاثون

في المستشفى
الدكتوره خرجت من غرفة العمليات بسررععه
يوسف : في ايه 
الدكتوره : الحاله اللي جوه دقات قلبها بتقف .... ومحتاجين جهاز الانعاش بسرعه .... ادعيلها 
يوسف : ايييييه .... يعني ايه 
الدكتوره : للأسف واحنا بنشيل الرصاصه الحاله اللي جوه اتحركت والرصاصه اتحركت من مكانها والرصاصه حاليا قريبه من القلب وحالتها خطر اوووووي 
خالو : طيب روحي هاتي الجهاز بسرعه 
الدكتوره : عن اذنكوا 
خالو : يارب استرها 
وبعد مرور ٣ ساعات في العمليات 
خرج الدكتور ويوسف جري عليه يسأله عن نور 
الدكتور : الحمد لله هيا حاليا حالتها مستقره  .... بس هيا بتهلوث باسم مامتها ومفتقداها جدا وده مخلي نفسيتها صعبه 
يوسف : طيب ممكن نعمل ايه عشان نخرجها من الحاله دي 
الدكتور : ممكن تجبولها مامتها هيا الوحيده اللي تقدر تطلعها من حالتها دي 
يوسف : للأسف مامتها متوفيه 
الدكتور : طيب بابها موجود 
يوسف : لأ برضو .... طيب نقدر ننقذ الموقف ده ازاي 
الدكتور : حاولوا تنسوها .... تعوضوها حنان الأب والأم .... خلوها تحس بالدفئ وسط عيليتها 
يوسف : تمام .... طيب هيا تقدر تفوق امتي ؟
الدكتور : انشاء الله الصبح 
يوسف : طيب ممكن ادخلها 
الدكتور : اه ممكن .... بس هو شخص واحد وميقعدش جوه اكتر من ١٠ دقايق 
يوسف : تمام 
الدكتور : عن اذنكوا 
خالو : طيب يا يوسف مش هتروح الاول توصل ملك وهبه البيت 
يوسف : ١٠ دقايق يا خالو بس 
سابهم يوسف ودخل الاوضه اللي نور فيها 
دخل يوسف وكانت نور مش في وعيها خالص وكانت فعلا بتهلوث : م .... مم .... ام ..... ماما .... م .... ت ..... س ... ي .. ب .... ن .. ي ..ش ... خد .. يي .. ني مع ... اكي .... ما ... ما 
وكانت حالتها فعلا صعبه 
يوسف : نوور ... اهدي يا نور 
نور : م ...ما ا .نا ... عا .. ي . زه م ... ما ... مت ... س .. يبن ... يش .. تان .. ي 
يوسف : نور .. اهدي اهدي 
نور : أن ... توا ... م .. ي ..ن .. مش .. عا ... يزه .. ارو ... ح ... معا ... كوا .. سي ... بو ... نييي  ... ه ... اتو ... لي ... مامااا 
وفجأه لقاا يوسف الدكاتره كلهم بيجروا في الاوضه 
الدكتور : اطلع بره يا استاذ ... مينفعش وجودك هنا 
يوسف : هو ايه اللي حصل 
الدكتور : اتفضل بس بره الأوضه يا استاذ 
يوسف خرج م الاوضه وهو مستغرب ايه اللي حصل 
خالو : هو في ايه ؟
يوسف : مش عارف انا كنت جوه لقيت الدكاتره جوه بيخرجوني 
خالو : شوفتها ؟ عامله ايه ؟
يوسف : عماله تنادي على مامتها وبتقولها متسيبنيش خديني معاكي 
خالو : ربنا معاها يارب  ... خد يا يوسف ملك وهبه روحهم وانا هخليني 
يوسف : طيب روح انت يا خالو بيهم وانا موجود انا هدومي غرقانه دم ولو روحت كده هيعرفوا هناك وهيسألوا عن نور لكن انت لو روحت قولهم إن نور معايا 
ملك : يوسف عنده حق يا بابا 
خالو : ماشي ... هطمن علي ادم ونروح 
يوسف : ماشيي 
خال نور راح يطمن علي ادم وبعد م اطمن أن هو بقا كويس وأنه لما يفوق يقدر يروح روح هو وملك وهبه ويوسف فضل في المستشفي 
خرج الدكتور من اوضه نور للمره التالته 
يوسف : هو اي اللي حصل تاني ؟
الدكتور : كتر التفكير في مخها في شخص هيا مفتقداه كان هيوصلها لغيبوبه ... بس الحمد لله لحقناها وادتها حقنه مهدئه تقدر تساعدها شويه 
يوسف : وهيا هتبقي كويسه امتي ؟
الدكتور : مش هقدر احدد معاد حاليا ... بس ادعيلها وسيبها على ربنا 
يوسف : ماشي ... 
______________________________________________________________________________________________________
معتز : مش دلوقتي مناسب برضو 
الراجل : اهدي شويه كل تأخيره وفيها خيره 
معتز : عايز اخلص منها باسرع وقت ممكن 
الراجل : الصبر مفتاح الفرج 
معتز : ايه يا فارس انت جايب واحد كل أما اقول كلمه يقولي وراها حكم وامثال مصريه 
فارس : اللي لقيته يا معتز ... هو انا هختار ... بس لما بينفذ ميسبش وراه دليل بربع جنيه ... ولو اتمسك ميجبش سيرتك ... مش كده يا نمس 
الراجل : طبعا ... اومال .... انشاء الله هتلاقي خبرها عندك الساعه ١٢ بالظبط 
معتز : اما نشوف ... بس بقولك ايه خد بالك عشان الكينج بنفسه موجود في المستشفي وقدام اوضتها 
الراجل : يا عم معتز بلا كينج بلا حتي كوين ... دي فيها ارنبين 
معتز : ربنا يستر منك ومن كلامك ده .... مش متطمن 
الراجل : لا اتطمن اوي ... اوي اوي ... ده احنا رجاله ونعجبك 
معتز : عارف يا فارس لو الراجل ده اتمسك وجاب سيرتي في حاجه انا هقتلك وهقتله .اخلص منكوا بطريقه كلامه دي 
فارس : مقولت متقلقش بقا الللله 
معتز : مش مرتاح بس يلا 
_______________________________________________________________________________________
خال نور روح هو وملك وهبه ودخلوا الڤيلا 
ندي : بابا جه يا ماما 
نهال : ايه ده ... جه ... محمد فين ادم ؟ وعامل ايه 
محمد ( خالو ) : اهدي يا نهال .... هو بخير بس لما يفوق بس 
نهال : اومال مين اللي معاه 
خالو : يوسف ونور 
نهال : ماشي ... طمنتني شويه ... بس هيا نور مجتش ليه 
خالو بتوتر : ه ... هيا بس قالت إن هيا ... هتقعد مع يوسف عشان ميبقاش لوحده 
نهال : اه ... عشان كده 
خالو : اه ايوه ... عشان كده 
نهال : طيب م أنا عايزه اروح اتطمن عليه 
خالو : لا هما هييجوا الصبح 
نهال : ماشي 
__________________________________________________________________________________________
يوسف : ايه يا تيمور ... في اي اخبار جديده 
تيمور : خد بالك من نور كويس خلال الساعتين الجايين دول 
يوسف : في ايه 
تيمور : بيخططوا لحاجه جديده 
يوسف : انت عرفت منين 
تيمور : في واحد من رجالة منصور وده الراجل اللي فارس جايبه لمعتز عشان ينفذله كل طلباته .... المهم الراجل اللي تبع رجاله منصور ده كان نازل بيفك في حته في الصحراء اللي هما فيها دي وعلى م خلص حطيت في طريقه ساعه دهب فيها جهاز تصنت وهو م صدق شافها وخدها علطول وعرفتان اللي اسمه معتز ده بيخطط أنه ... إنه يبعت الراجل ده عشان ... عشان يحاول يقتل نور لانه عايز يخلص منها 
يوسف : ايه 
تيمور : زي م بقولك كده ... فخد بالك بقا 
يوسف : ورحمة اخويا مهرحمه ... وانا مستنيه 
تيمور : انت قولت ايه ... ورحمة اخوك ... ربنا يكون في عونك يا منصور ... انا عارف أما بتحلف برحمة اخوك ايه اللي بيحصل  
يوسف : ماشي .... تيمور 
تيمور : ايه 
يوسف : ميغبوش عن عينك ثانيه واحده بس ... فاهم ثانيه واحده بس يا تيمور 
تيمور : طبعا يا يوسف 
يوسف : لما نشوف اخرتها بقا ... خليك معايا على اتصال وهات رجاله كتير عشان أما اقولك اهجم على ڤلته دي ... عشان مش هرحمه 
تيمور : تمام 
قفل يوسف مع تيمور وهو بيتوعد لمعتز واي حد هيقرب من نور 
_____________________________________________________________________________________
أحمد : متضايق ليه يا مارو 
مروان : مفيش 
أحمد : عليا انا برضو 
مروان : مفيش يا احمد واسكت بقا 
أحمد : وربنا مهسيبك غير لما تقولي مالك ... اووو اوعي تكون البطل موافقتش عليك 
مروان بغضب : ورحمة ابويا يا احمد لو سمعتك بتقول عليها كده تاني لاخليك تحصله 
أحمد : اي يا عم مالك ... قلبت كده ليه ... يخربيت اللي يهزر معاك 
مروان : متهزرش بقااا 
أحمد : بس برضو مش هسيبك غير لما تقولي مالك 
مروان : هتفرق لو عرفت 
أحمد : اه هتفرق 
مروان : مجاتش الجامعه انهارده ... ارتاحت 
أحمد : كنت حاسس  وربنا 
مروان : حاسس بايه 
أحمد : انك زعلان منها
مروان : ماشي 
أحمد : طيب متصلتش بيها تتطمن إذا كان في حاجه حصلت 
مروان : كلمتها 
أحمد : وقالتلك ايه ؟
مروان : ابن خالها عمل حادثه وهيا معاه في المستشفي
أحمد : غيران يا برنس 
مروان : ملكش دعوه انت
أحمد : ماشي ... مليش دعوه 
مروان : ايوه ياريت 
أحمد : ده اللي مزعلك يعني 
مروان : أه 
أحمد : طيب مش المفروض ترن عليها كده تتطمن 
مروان : شويه 
أحمد : صحيح هيا وافقت ولا لسه 
مروان : ايوه ... وافقت 
أحمد : لولولولولولولي 
مروان : هههه يخربيت جنانك
أحمد : وافقت وساكت من الصبح يا ابو ادم 
مروان : متبطل يلا بقاا 
 أحمد : حاضر هبطل ... بس لازم احفل شويه 
مروان : خلاص بقا ... غير الموضوع ... قولي بقا ... عملت ايه مع الراجل اللي شغال في شركة الكينج 
أحمد : كلمته وقولتله يمشي من الشركه بس هو قالي مينفعش يمشي دلوقتي عشان لو يوسف عرف هيوديه في داهيه هو وعيلته 
مروان : امممم 
أحمد : انت فعلا شيلت فكرة انتقامك منه 
مروان : اه ... عشان ربنا يباركلي في اللي هتبقى انشاء الله حرمي
أحمد : بس خد بالك الكينج مش هيسيبك كده ... لانك فكرت تتحداه
مروان : هو لما يلاقيني شيلت فكره انتقامي منه اكيد هيشيلها هو كمان 
أحمد : يسلام ! بالسهوله دي ... شكلك متعرفش يوسف باشا لما يبقي كينج كده ... اه صح م انت ملكش في شغل الشركات ده ... خلاص يا برنس اعرف انت لوحدك 
مروان : في ايه انت بتتكلم كده ليه 
أحمد : بس بقا الكينج ده حاجه والباقي حاجه تانيه خالص ... يعني الكينج مبيحبش اللي يتحداه خالص واللي يتحداه بقا لازم يكون قد التحدي 
مروان : ولو مش قد التحدي 
أحمد : حمرا 
مروان : ايه !؟
أحمد : لا مفيش 
مروان : لو انا مثلا اهو مش قد التحدي اعمل ايه بقا ساعتها 
أحمد : روح نام بس جنب ابوك 
مروان : متتكلم عدل 
أحمد : حاضر 
مروان : يعني انا انسحبت عادي اهو ... وهو سكت .. ليه بقا 
أحمد : الله اعلم بظروفه بقاا ... ي أما بيفضالك يبرنس الليالي
مروان : يعني هو منسيش زي م انا فاهم 
أحمد : تؤ تؤ 
مروان : طيب انا ممكن اروحله شركته ونعمل صلح بيننا عادي 
أحمد : هاأوأو ... مين 
مروان : في ايه 
أحمد : ونبي لو عملت صلح ابقي كلمني بقاا 
مروان : هو صعب للدرجادي 
أحمد : مش قلت غلبان 
مروان : العمل 
أحمد : معنديش 
مروان : خلاص .. كبر دلوقتي 
أحمد : ماشي 
مروان : مش هتروح بقاا ... عايز انام 
أحمد : ايه النداله دي ... ده انا ابن عمك يعني المفروض تحترمني شويه 
مروان : ههه معلش المره الجايه ... يلا امشي بقا ... ده انت غتت 
أحمد : لما تكلم نور تتطمن عليها 
مروان : ليه بقا يا خفيف 
أحمد : عشان تتطمن عليها
مروان : معاك حق ... هكلمها 
أحمد : طب يلا 
مروان : مقولنا حاضر 
_____________________________________________________________________________________________________
جه وقت العمليه اللي معتز هيعملها بمساعده واحد من رجالته واللي هو منصور ده
كان منصور ركب عربيته مع اتنين من رجالته اللي بيساعدوه واول متحركوا تيمور اتصل بيوسف عشان يعرفه إن هما جايين ع المستشفي 
يوسف اول م عرف إن هما جايين طبعا خد احتراصه الجامد في المستشفى كلها 
وصلت العصابه اللي تبع منصور للمستشفي وعشان هيا مستشفي عاميه ومعروفه كانوا متنكرين ومنصور كان متنكر على شكل دكتور بحيث أنه يقدر يدخل ويخرج 
دخل منصور لغرفه نور اللي هو عارفها بس الغريبه أنه دخلها بسهوله عكس م كان متوقع خالص 
دخل وقرب ناحية السرير اللي نور عليه بس اتصدم لما شاف 


يتبع الفصل الثاني والثلاثون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent