رواية حب وراء الانتقام الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورهان عبدالستار

الصفحة الرئيسية

   رواية حب وراء الانتقام الفصل الثاني والعشرون بقلم نورهان عبدالستار


رواية حب وراء الانتقام الفصل الثاني والعشرون

دفعها معتز علي الارض وامسكها من شعرها : انتي عارفه ليه حكتلك كل ده النهاردة
وأكمل وهو ينظر في عينيها 😏 : علشان نهايتك قربت
وامسك بالهاتف واتصل بشخص
معتز : يلا يا دكتور نفذ اللي اتفقنا عليه
وفجأة جائت سيارة إسعاف والكثير من الدكاترة والممرضين وامسكوا بسارة
كان معتز ينظر بكل ببرود
سارة بغضب 😠 : سيبوني..... انتوا مواديني على فين ؟؟؟
معتز : متخفيش يا روحي........دول سمعوا عن جنانك فجيين علشان يخدوكي فسحة للعباسية
ساره بصدمة 😧 : انت بتقول اه............ مستشفى المجانين........سيبوني انا مش مجنونة
معتز :  يلا يا جماعه...انتوا لسه هتسبوها تتكلم
سارة : والله لقتلك يا معتز... سامع هقتللك
ضحك معتز 😄 : سلام يا قلبي
ثم أخذوا سارة لمشفي المجانين
رجوع من الفلاش_____________ باك 🎞️
نور بصدمة 😧  : قتل عمي وبعتك لمستشفى المجانين.
واكملت بغضب شديد 😡 : ده احنا نبقي بنظلم الحيوان لو قلنا عليه كدة...... ده لازم يتحط في ميدان عام ويولعوا فيه علشان يبقي عبرة لغيره.....وده يبقي رحمة ليه كمان.....المهم خرجتي ازاي !!؟
ساره وهي تبكي بشدة 😭 : اول لما وصلت المستشفى...... ادوني حقنة مهدئة ودخلوني اوضة فيها مجانين كتير...وكان مكتوب عليها من برة عنبر الحالات الخطرة...... قعدت على السرير وأنا خايفة ان حد يقرب مني..... فجأة لقيت سليم جه وفضل يزعق وينده على الدكتور
فلاش ________باك 🎞️
سليم بزعيق والشرار يتطاير من عينيه 😡 :  فين الزفت المدير اللي هنا
جاء الدكتور لسليم : في اه يا فندم.....بتزعق ليه.... ميصحش كدة
سليم بانفعال : مين الدكتور اللي جاب اختي المستشفى هنا.....انطق بسرعه
الدكتور 🤨 : اختك مين 
سليم : اختي ساره الانصاري هي فين.........عايز اخدها حالا
الدكتور : اه... تقصد مدام الاستاذ معتز...للاسف يا فندم متقدرش تاخدها......لان حالتها خطيره جدا وبتهلوس بحاجات مبتحصلش
امسك سليم بياقة قميص الدكتور بانفعال 😡 : مين ديه اللي حالتها خطرة وبتهلوس انا هخدها حالا
الدكتور بخوف 😧 : لو سمحت يا فندم الزم حدودك .....انا ممكن ابلغ عنك بتهمه التعدي.......وبخصوص مدام ساره فمش هتخرج لانها مجنونه
سليم بغضب شديد 😡 : هيا مين ديه اللي مجنونه يا دكتور البهايم انت..... وبخصوص البلاغ فانا اللي هبلغ عنك وعن الرشاوي..... والتعذيب اللي بيتعذبه لمرضاك والأدوية اللي بتتسرق من المستشفى....ده انا هوديك في ستين داهيه
الدكتور بتوتر😨 : اه اللي حضرتك بتقوله ده..... مفيش حاجة من ديه بتحصل... واتفضل بدل ما اطلبلك الامن يخرجوك بطريقتهم
سليم بسخرية :  بجد !!..... انا معايا مستندات وادلة وشهود..... توديك ورا الشمس .....واوعي تفكر ان الزفت معتز ده ممكن يحميك .....او حتى قادر انه يحمي نفسه
الدكتور 😰 : ادلة.... أدلة اه...بص حضرتك انا مقدرش اخرجها من المستشفى .......الا بموافقه وتوقيع جوزها الاستاذ معتز............صدقني
سليم  بحدة 😠 : ماشي....لحد ما ارجع واخذها......اختي تروح اوضه لها لوحدها....... ولو عرفت ان حد قرب منها ههد المستشفى دي فوق دماغك....مفهوم 
الدكتور  😨 : حاضر
تركه سليم وذهب والغضب يتملكوه
رجوع من الفلاش _______________ باك 🎞️
نور : ونقلوكي لاوضة تانية فعلاً
سارة : اه.....خافوا من سليم بعد ما مشي علطول.... خرجوني من الاوضة ديه وودوني اوضة تانية
نور بحماسة : ها واخوكي عمل اه.....اكيد نفخ الزفت معتز........صح 
سارة : سليم راح واخذ معاه مسدسه وبعضا من رجاله....لانه كان متاكد ان معتز هيحاوط نفسه برجالته.... علشان جبان زي الفار اللي بيستخبى في جحره
فلاش _________باك 🎞️
اشتبك كلا من رجال سليم ومعتز.....اما سليم فكسر قفل الباب بمسدس ودخل.........عندما رآه معتز امسك بسلاحه وتراجع للخلف بخوف 
معتز 😟 : اه اللي جابك يا سليم
كان سليم يتجه نحوه بغضب
معتز : امشي يا سليم بدل ما قتلك
ركله سليم بقدمه فسقط منه سلاحه وامسك به
سليم بانفعال 😡 : بقي يا حيوان يا واطي.... تودي اختي انا مستشفى المجانين.     وبدأ يلكمه في وجهه
لكمه معتز في وجهه وقال بغضب 😠 : اختك مين.....بقى انت جاي عندي.......علشان واحدة هربت من اهلها وحططت سمعتك في الارض
سليم بانفعال وهو يضرب في وجهه : اللي بتتكلم عليها دي اشرف منك يا حيوان...... هي غلطت فعلا لما وثقت فيك وسابت بيت اهلها علشان انسان ****** زيك.......... وايها ببتتعاقب اهي.... بس انت عقابك هيبقى اضعاف
 وركه في وجهه
 سقط على الارض معتز بخوف 😧 :  يعني انت جاي علشانها ولا علشان تعاقبني 
سليم بغضب 😡  : الاثنين يا روح امك..... كلم صاحبك الدكتور  ****** اللي شكلك ...و خرجوها بسرعه 
معتز  :  لأ... انت ما تقدرش تعملي حاجه طول ما اختك لسه علي زمتي.......انا الوحيد اللي ممكن اخرجها...بس بشرط واحد
سليم بانفعال 😡 : وليك عين تتشرط كمان...ده انا هدفنك وانت عايش
معتز : ايوة اتشرط.....اولا كدة انا عايز اوراق المصنع بتاع عمي اللي باسمك والارض الكبيرة..... مقابل اني اخليهم يخرجوها
واكمل ببتسامة 😏 :  لكن اطلقها ديه موعدكش...في حد يسيب مراته وحبيبته....ولا ايه
سليم وهو يلكمه في وجهه : ده في احلامك إن شاء الله......ومتجبش سيرتها تاني علي لسانك ال***** ده.....اما بخصوص خروجها فاختي هتخرج النهاردة.....وهطلقها ورجلك فوق رقبتك.....ومتنساش تجهز كفنك علشان هتحتاجه
ثم امر رجاله بالذهاب بعد ما كسروا كل رجال معتز وذهب
رجوع من الفلاش __________ باك 🎞️
نور بضيق 😤 : ده بجح قوي....يما نفسي اشوفه واضربه
ثم اكملت بلهفة : المهم اخوكي عمل اه
ساره : سليم مرجعش تاني المستشفي لكن
نور : لكن اه
ساره : بعد منتصف الليل وانا في المستشفى... لقيت رجاله بيدخلوا اوضتي من الشباك....خفت وكنت هصرخ لكن لقيت واحد منهم بيحط ايده على بوقي وبيقولي : ما تخفيش انا سليم........ارتحت لما سمعت صوته وقولت لنفسي حتي لو هيقتلني انا مستعدة لأن غلطتي متغتفرش....ونطينا من الشباك واخدني في عربيته ......وجبني على بيت بابا ودخلني الاوضة دية لانها بعيدة ومحدش بيوصلها بسهولة...وقالي : متخرجيش وراح جابلي دكتور تاني كويس
نور بفرحه ☺️ : بجد!!!....اخوكي خطفك من المستشفى وجابك هنا.....انا بردوا من يوم ما شوفته وانا بقول انه متمرس في موضوع الخطف ده
ضحكت سارة غصبا عنها 😄 : قصدك ايه...ان اخويا زعيم عصابة
نور : شكله كده.....ومش اي عصابة 
ثم اكملت بجدية : المهم الدكتور قال اه
بدأت الدموع تتجمع في عيني سارة وقالت بحزن 😔 : الدكتور جه وكشف عليا........ وبعد كدة خرج هو وسليم وبدءوا يتكلموا
فلاش _________ باك 🎞️
سليم : في اه يا دكتور..... هي عندها اه ؟؟؟
الدكتور : بصراحه يا استاذ سليم....مدام سارة في كمية من المخدر في دمها........ من الواضح كدة ان في حد كان بيديها حبوب هلوسة  
سليم : نعم !!!...هلوسه ومخدر.....انت متاكد يا دكتور
الدكتور  : اه...وللاسف مدام سارة مش هتقدر تخليف
سليم بصدمة : ليه
الدكتور : واضح جدا انها كانت بتاخد كمان حبوب منع الحمل وبكمية رهيبة....... بس طبعا كله في يد الله.... وممكن تتحل مع الوقت
سليم بغضب 😡 : اه يا واطي يا ****** انت خلاص عداد موتك بدأ من دلوقتي.........المهم يا دكتور عايزها تخف في اسرع وقت
الدكتور : ان شاء الله.....انا هكتبلها علي علاج تواظب عليه....ولازم تيجي المستشفي علشان المتابعه
سليم : لاء...انا عايزها تتعالج في البيت ومن غير ما حد يعرف
الدكتور : لكن الفترة ديه هتبقي في حالة انهيار عصبي..... ولازم تبقي تحت الملاحظة
سليم : خلاص شوفلي ممرضة من عند حضرتك تتابع حليتها....وتهتم بكل شيء يخصها
الدكتور : حاضر...بعد اذنك
سليم : اتفضل
وكل هذا كانت تستمع له سارة وتبكي بصمت ثم جرت للسرير بعد ذهاب الدكتور
دخل سليم غرفتها وتحدث دون النظر لها : انا كلمت الدكتور وطمني عليكي...وهيجبلك ممرضة تقعد معاكي علشان طلباتك وتديكي علاج للحبوب اللي كان بيحطهالك الزفت
وكاد ان يخرج لكن اوقفته سارة
ساره ببكاء 😢 : انا عارفة انك مش طايقني....انت اجدع مني بكتير وبالرغم من كل حاجة ساعدتني وجبتني هنا....سامحني يا خويا...سامحني...انا اضحك عليا...ولو مسمحتنيش الافضل انك تموتني
سليم ولم ينظر لها : ده بيت والدك تقعدي في براحتك.....انا هبعتلك اكل....كلي ونامي
ثم تركها وذهب وظلت هي تبكي
رجوع من الفلاش________ باك 🎞️
نور : تصدقي ان اخوكي ده بغض النظر عن عصبيته وتصرفاته الغريبة........ لكن بجد راجل بكل معنى الكلمة...... نفذ وعده لوالده الله يرحمه وساعد اخته وحافظ عليها....
شهم وجدع بجد
نظرت لها سارة نظرة غريبة  : هو فعلا ...سليم طيب وجدع وشهم..... ويستحق ان يكون في حياته حب حقيقي
بدأت تشعر نور باحساس غريب بداخلها ثم نظرت لسارة بغضب 😠 وغيرت الموضوع لتمنع هذا الشعور من ان يتملكها : اه صحيح الحيوان ده عمل اه لما عرف
فهمت سارة انها تريد تغير الموضوع : حاضر.......الزفت ده مرديش يطلقني...... وخاف من سليم.......فساب البلد وهرب زي عادته
نور  بصدمة 😧: يعني انتي لسة علي زمته
نظرت لها سارة بحزن 😔 بمعني للاسف اه
نور : وسليم عمل اه
سارة : سليم كان مراقب تحركاته...... لاني عرفت ان سليم من اول ما جينا هنا........ وهو زارع رجاله في بيته وشغله ......وعرف انه بني الشركة بتعته من الصفقات والفلوس الغير مشروعة......لكن اللي مخليه لسة ماذهوش...... انه بيدور علي الاوراق اللي تثبت ده
نور : وانتي ؟؟!
سارة : انا الحمد لله كنت بتحسن....... وسليم كان بيسال عليا الممرضة من وقت للتاني
نور : طبعا مقولتلهوش علي موضوع قتل عمي
سارة : طبعا....سليم لو عرف هيقتلوه وهتتدمر حياته وينعدم بسب واحد ميسواش..... كفاية انه هيوصل بسبب الصفقات ديه لحبل المشنقة........ وبكدة اكون حكتلك كل حاجة
نور : انا كدة فهمت كل حاجة..... يعني دلوقتي سليم مفكر اني تبع اللي ميتسماش ده
سارة : بصي يا نور....مادام سليم عمل كل ده معاكي يبقي اكيد عنده دليل ضدك........واكيد بردوا ان في جاسوسة فعلا في البيت ......وهي السبب في كل المشاكل ديه
نور بغضب 😠 : دليل اه ده بس اللي يدمرلي حياتي كلها........ انا كان مالي ومال الموال ده بس يا ربي
سارة : خلاص بقي يا مرات اخويا
نظرت لها نور بغضب 😡
سارة : اه صحيح مش غريبة ان سليم يتجوزك وميقتلكيش.....او حتي يعذبك لحد ما تتمني الموت.... وهو متاكد انك جاسوسة معتز
نور بتفكير 🤨 : فعلا غريبة
ثم نظرت لسارة اللي كانت بتبصلها وتبتسم 😊
اكملت نور بانفعال 😡 : ومين اللي قالك ان جوازتي منه ديه مش اكبر عذاب
سارة 😉 : بجد
نور وهي تضربها بالوسادة : تصدقي انا اللي غلطانة.... ال واول ما شوفتك..... قولت البنت ديه غلبانة ومحتاجة مساعدة طلعتي مش ساهلة.....وكله جه علي دماغي انا.....مهو اخرت المعروف الضرب بالكفوف
ضحكت سارة 😂 : طب قوليلي بقي..هتعملي انتي اه
نور : هعمل ايه يعني هساعدك......حتي لو مش علشانك فعلشان نفسي
سارة بفرح ☺️ : بجد!!!........انتي جدعة قوي يا نور
نور 😌 : ما انا عارفة.......المهم دلوقتي نعرف مين 
الجاسوسة ديه....ونحاول نعرف مكان الاوراق اللي هتودي معتز في دهية فين......اصلي بصراحه عايزة اديلة حتة علقة
ماكلهاش حرامي بيض
سارة : تمام .....بس هو مش كان حرامي غسيل بردوا
نور : لاء......انا بحب البيض
ضحكت ساره 🤣 : طب هتعملي اه مع سليم
نور بياس 😔 : هعمل اه يعني هحاول استحمل المجنون ده..... وامري لله..
واكملت بغيظ : ..ال وياسمين اختي بتغظني.....علشان هتتجوز قبلي....نفسي اشوف وشها لما تعرف اني اتجوزت قبل خطوبتها.....
ثم تذكرت انها مخطوفة وان اهلها لا يعرفوا مكانها 😨 : ياسمين  !!!......صحيح لازم اكلمها .......زمنهم دلوقتي قلبين الدنيا عليا
اخرجت سارة هاتفا من خزانتها : طب ما تخدي تكلميها
نظرت لها نور بصدمة 😳 : هوا ده معاكي من زمان
سارة : اه ليه
نور بغيظ  😠: وسيباني بدور من زمان على اي طريقه تخرجني من هنا
سارة 😊 : معلش بقى يا نونو........ده اخويا بردوا ولازم ابقى معاه
نور : ده انتوا كلكم عصابة بقي
سمعوا صوت اذان الفجر
نور : طب حسابك معايا بعدين.....هنبقي نكلم ياسمين الصبح إن شاء الله....يلا سلام علشان محدش يشوفني
سارة : طب ماشي.....هستناكي بكرة
تسللت نور الي ان وصلت لغرفتها هي وسليم
دخلت وهي تغلق الباب انفزعت عندما سمعت صوته 
سليم بغضب 😡 : كنتي فين يا هانم ؟؟؟
التفتت نور بصدمة 😱 : اععع.....انت صحيت ازاي ده اللي انت شربته ده ينيم جمل !!

يتبع الفصل  الثالث والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent