رواية حب وراء الانتقام الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورهان عبدالستار

الصفحة الرئيسية

   رواية حب وراء الانتقام الفصل  الثالث والعشرون بقلم نورهان عبدالستار


رواية حب وراء الانتقام الفصل الثالث والعشرون 

دخلت وهي تغلق الباب
 انفزعت عندما سمعت صوته : كنتي فين يا هانم ؟!
التفتت له نور بصدمه 😱 : اععع.... انت صحيت ازاي..... ده اللي انت شربته ده ينيم جمل؟!
سليم بغضب 😡 : اه انتي ازاي اتجراتي 
وحاول الوقوف ولكنه لم يستطع
نور 😏 : متحاولش هتفضل يومين علي الحال ده
سليم بانفعال : انتي بتقولي ايه.....صدقيني لو مقمتش دلوقتي.....عقابك هيبقي الضعف
نور ببرود : بجد.....طب مدام كدة كدة هتعاقب بقي.... تصبح على خير
ووضعت الوسادة واللحاف على الأرض ونامت
سليم بغضب😡 : نوووور
نور : اه عاجبك الاسم عارفة انه حلو....سيبني انام بقي
سليم  بزعيق : انا مبهزرش..... شوفيلي حل بسرعة
نور : عايز الحل
سليم بضيق 😤 : اه
نور : نام وسبني انام
سليم بشك 🤨 : يعني ده الحل
نور وهي تغمض عينيها : اه...وانت من اهله
ثم ناما  😴
وعند الساعة الثانية عشرة ظهرا 🕛 🌅
استيقظت نور علي صوت سليم
سليم بغضب 😡 : اصحي يا نور....يا نوووور
نور بفزع 😧 : اه.... في اه
سليم بضيق : انتي مش قولتي ان النوم هوا الحل
نور بنعاس : بذمتك ده سبب علشانه و بالطريقة ديه....اه قولت
سليم بانفعال : طب ليه لسه مش قادر اتحرك
نور : هوا مش انا قولتلك انك هتفضل علي الحال ده لمدة يومين
سليم 😡 : نعم!!؟......انا مش فاضي للهبل ده......جبيلي العلاج بسرعه احسنلك
نور ببرود : معلش بقى هتضطر تاخد اجازة
سليم : بقى كدة......طب انا عايز افطر
نور : حاضر هقول لام السعد تجيبه
ذهبت نور وجائت ام السعد
سليم : خدي اليومين دول اجازة
ام السعد : بجد يا استاذ سليم..طب وشغل البيت
سليم : ملكيش دعوة بيه.........وقبل ما تمشي نديلي مدام نور
ام السعد : حاضر
ذهبت ام السعد لنور التي كانت في المطبخ 🍽️
ام السعد : مدام نور
نور : نعم
ام السعد : حضرتك عايزني اعمل لحضرتك حاجة قبل ما امشي
نور : لاء انا بس كنت بعمل قهوة ......بس لحظة كدة انتي قولتي ماشية....يعني اه
ام السعد : اه...استاذ سليم اداني اجازة لمدة يومين ...وطلب مني أن انادي لحضرتك
نور : تمام
ذهبت نور لغرفه سليم
نور : نعم عايز ايه
سليم : الفطار
نور بتعجب 🤨  : الفطار!!!.... صحيح هو انت اديت اجازة لام السعد ليه؟
سليم : اصلي اليومين دول هفضل في البيت.. وحبيت مراتي هيا اللي تخدمني
نور بصدمة  : نعم !!!......مرات مين؟؟؟
سليم : انتي يا روحي... يلا بسرعة عايز افطر
نور بغضب 😠 : حاضر
احضرت نور الفطار وهي تقول لنفسها : اه ده بقي انا اللي المفروض افرسه يقوم هو اللي يكدني
نور بضيق وهي تضع الطعام امام سليم علي السرير : اتفضل
سليم : يلا اسنديني بسرعة
نور  : نعمم
سليم : يلا.... هكل ازاي وانا نايم
نور لنفسها بتوتر : اعمل ايه بس يا ربي
اقتربت منه وساعدته علي الجلوس وهي تشعر بالخجل الشديد نتيجة شدة قربه منها
سليم : اكل ازاي
نور بتسائل 🤨 : يعني اه
سليم : بسم الله ما شاء الله ذكية بشكل...يعني اكليني انتي
نور بانفعال 😡 : اه ذكية...واكلك ليه يعني....هوا انت اتشليت
سليم بغضب : يعني غير موضوع ذكائك الخارق...عندك زهايمر كمان...مش انتي في اني مش قادر اتحرك
نور لنفسها : انا اللي جبته لنفسي....لاء بالشكل ده لازم اجبله العلاج
واكملت بصوت منخفض : انا اه بس اللي خرجني من بيتنا في اليوم الزفت ده يا ربي
سليم : بتقولي حاجة
نور : لاء..بص انا هروح المطبخ وارجع حالا
سليم : ليه يعني
نور : صعبت عليا علشان كدة هجبلك العلاج
نور لنفسها  😔: والله ده بس علشان متشلش واقعد جنبك
سليم لنفسه  😏: صدقيني انتي اللي هتصعبي عليا
سليم : مكان من الاول....ماشي... روحي بسرعة
خرجت نور وذهبت للمطبخ بغضب 😡 
نور بسخرية : مكان من الاول..... ماشي... روحي بسرعة
واكملت بانفعال : طب...صبرك عليا
وبدات في اعداد خليط من الاعشاب
بعد دقائق عادت للغرفة
سليم 🤨 : اه اللي في ايدك ده
نور : وانا اللي عني زهايمر... ده العلاج
سليم : واه اللي ياكدلي انه العلاج
نور : علشان اكيد مش مبسوطه وانا بساعدك في كل حاجة كدة
سليم : ماشي
وبعد وقت قصير من شربه للعلاج بدأ يتحرك
نور : ها...عارف تتحرك
تجاهلها سليم وذهب للتويلت ؛ خرجت نور من الغرفة بغيظ
اما في غرفه ليلي
فكانت ممسكة بمصحف صغير وجدته في غرفه نور القديمة بعد ما توضات وصلت
وكانت تبكي بشده  وهي تقرا كلام الله تعالى وعذابه وثواب المتقين
 ليلي لنفسها  بدموع 😢: انا كنت بعيد اوي عن ربنا ...سامحني يا رب اغفر لي .....ثم وقع نظرها على ايه في سوره الانبياء (بسم الله الرحمن الرحيم 
وذا النون اذ ذهب مغاضبا  فظن ان لن نقدر عليه  فنادى في الظلمات ان لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين فاستجبنا له ونجيناه الغم وكذلك ننجي المؤمنين )صدق الله العظيم
ليلي ببكاء : الله لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين....وظلت ترددها
حتي احست بشئ من الراحة في قلبها
عودة لسليم
خرج سليم وامسك بهاتفه
سليم : اذيك يا حسن 
حسن : الحمد لله.....انتي فين يا عم
سليم : ليه في اه
حسن : انت نسيت ولا ايه فرح خالد بكرة سليم وهو يضع يده على جبهت وجهه بتذكر  : اه..ازي نسيت
حسن : هتيجي صح
سليم : ان شاء الله.....المهم كنت عايزك في موضوع كدة
حسن : اه صح كدة....وانا بقول اني وحشتك فبتكلمني
سليم : وحشتني ليه يعني بكلم حبيبتي
حسن بهزار : اخس عليك يا سليم...لاء انا كدة زعلت لاء بجد زعلت
سليم بغضب : انا عارف انه يوم اهبل من اوله...ركز يا حسن بدل مانت عرفني
حسن : لاء لاء خلاص سامحتك
سليم بانفعال 😠 : اقفل يا حسن اقفل احسنلك
ضحك حسن  😅 : لاء خلاص بجد....اه بقي الموضوع ده
سليم : عارف حسام مساعد الزفت معتز ودراعه اليمين
حسن بتعجب 🤨 : حسام..اه اسمع عنه
سليم : عايزك تجبلي كل المعلومات عنه
حسن : حاضر لكن انت ناوي على اه
سليم : خلص اللي طلبته منك من غير اسئلة.. وهتعرف بعدين
حسن : بص يا سليم انا صاحبك واخوك ومعاك في اي حاجة تدمر الحيوان ده
سليم : عارف....المهم انا مش هقدر اجي الشركة النهاردة خلص انت الشغل مكاني
حسن : ليه... انت كويس؟!
سليم : الحمد لله متخفش.....وان شاء الله هشوفك بكرة سلام
حسن : ماشي...سلام
اغلق سليم الهاتف
سليم لنفسه 😏 : انا اخدت اجازة اهوه يا نور....اما ندمتك علي اللي عملتيه مبقاش انا سليم الانصاري
ثم امسك بهاتفه مرة أخرى وبدأ يتصل باحد رجاله
سليم :انا عايزك تجبلي............
احس سليم بقدوم نور
سليم : مش عايز حد يشوفك وخصوصا مدام نور..مفهوم
ثم اغلق الهاتف عن دخولها
نور لنفسها يتسائل 🤨 : وخصوصاً مدام نور....هوا في اه..ومين ده.....وليه مش عايز حد يشوفه...انت ناوي على اه يا سليم
نور : هو انت مش رايح الشغل النهاردة
سليم : لاء فكرت في كلامك...... وقلت ان لازم فعلا اخد اجازة وارتاح شويه
نور لنفسها بخوف 😧 : لاء ده اكيد ناوي على مصيبة...طبعا مش هيسكت بعد اللي عملته...انا لازم ارقبه كويس واعرف هيعمل ايه
نور : تمام... اللي انت عايزه
ثم خرجت من الغرفة ووقفت بجانب الباب بحيث لا يرها
لتراقبه
سليم لنفسه 😏 : انا قصدت اسمعك اخر المكالمة....زمانك دلوقتي هتموتي من الخوف وبتراقبيني
جاء ليخرج من الغرفة فجرت نور بسرعه للاسفل
نور لنفسها : لاء انا مش هراقبه هوا وبس...انا كمان هراقب الباب واشوف مين اللي هيدخل ومعاه ايه
فجاه اختبأت نور عند رؤيتها احد رجال سليم يدخل من الباب ومعه علبة 🎁 ثم صعد لغرفة سليم...صعدت خلفه ببطئ
الرجل : اتفضل يا فندم
سليم : ده اللي طلبته
الرجل : اه
سليم : حد شافك
الرجل : لاء
سليم : طب خلاص
ذهب الرجل
سليم كان يعلم بمراقبة نور له
سليم لتسمعه : مينفعش نور تعرف اه في اللي في العلبة ديه والا هتحصل كارثة
ثم وضعها في الخزانة وخرج
دخلت نور للغرفة بعد ما ذهب.. وفتحت الخزانة وامسكت بالعلبة
نور لنفسها : كارثة اه ؟! ...يا ترى في ايه في العلبه ديه مش عايزني اعرفه....لاء انا لازم اعرف
ثم فتحت العلبة
فجأة القتها على الارض بخوف وفزع 😱 :اعععع.....فااار
جرت علي الباب لكنها وجدته مغلقا من الخارج..

يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent