رواية نصيبي في الحب الفصل العشرون 20 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

  رواية نصيبي في الحب  الفصل العشرون بقلم توتة


رواية نصيبي في الحب الفصل العشرون

نور : انا متقدملي عريس
ندي: بتهزري 
ايمان: مش مصدقه 
ساره: كذابه 
نور: اي ي جماعه قلبتوا اكس لارج كده ليه انا بقول متقدملي عريس انا قولت ايه 
ملك: سيبك منهم وقوليلي قابلتيه فين ؟
نور: بصراحه هو المعيد بتاعي في الجامعه 
ندي: كمان يارب اوعدني بقا ولا انا شكلي هعنس 
نور: انتي عندك كام سنه اصلا عشان تقولي هعنس 
ندي: يبنتي انا دفعتي كلها مخطوبه 
ملك: وانتي بتحبيه ي نور 
نور: انا بصراحه كده مش عارفه والله انا اصلا بصه أن انا لسه صغيره وبصراحه خايفه عشان أول علاقه ليا كانت فاشله 
داليا: انا قولتلك وافقي ي نور ده لقطه 
نور: هيا شقه عشان تقولي لقطه يا داليا 
داليا: لا بس اللي عمله معاكي انهارده ده اي بنت تتمناه 
نور: معلش مهو مش اي حد وخلاص 
ملك: طيب عملتي استخاره
نور: لسه...... بس انا اصلا متردده جدا  
ملك: بصي ي نور لو انتي مرتاحه كده ليه اختاريه لكن لو انت مش مرتحاله خلاص ارفضيه
نور: مهو انت بقا مش عارفه انا مرتحاله ولا لا 
ندي: طيب اسمه ايه 
نور: اسمه مروان 
ندي: الله الاسم ده حلو اوي تدلعيه تقوليله ي مارو بقا اه وبحبك زي م مروان بيحب ليلي في كأنه امبارح يااااه ....... بقولك ايه ي نور مترفضيه وخليني اتجوزه انا ده انا مفيش كلب راضي يعبرني 
نور بضحك : معلش اصبري شويه ده انتي لسه ف تالته  
ندي: مش قادره والله نفسي كده في واحد يجبلي بوكس كبير في شوكولاته كتييير ويجبلي ايفون احدث اصدار ويخليني اسافر شهر العسل في جزر المالديف يااااااه 
ايمان: طب بس ي ندي بدل مفكرك ب محمود 
ندي: ايه بس السيره الزفت دي خلاص مش عايزه اتزفت
ايمان بضحك : ايوه كده اتظبتي 
ندي: بتفوقيني ليه بس من احلامي سيبيني احلم والنبي لحد م لاقي واحد يصبح عليا بعلقه محترمه ويمسيني بعلقه محترمه ياااااااه لا وفي الأخر ييجي يصالحني ويجبلي دبدوب من ابو ٥'٢ ده  اه 
نور بضحك : لا احلامك واسعه اوي مش كان من شويه ايفون احدث اصدار وبوكس كبير في شوكولاته 
ندي : لا دي احلام الاميره النائمه انا بتكلم بقا علي احلام اي بيت مصري تاني 
نور: ماشي ي ندي ربنا يوعدك 
ملك : بقولكوا ايه 
ندي : قولي 
ملك : مين اللي هيروح الجامعه بتاعته بكره 
ندي: كلنا زي كل يوم عادي 
ملك: اصل طنط ماجده هتيجي بكره
ندي: ليه ...... بكره بكره 
ملك: اه 
داليا: هيا مين طنط ماجده دي 
ايمان: دي تبقى اخت نهال جايه تزورها عادي بتيجي كده كل فتره 
نور: شكلها مش محبوب خالص 
ندي: اسكتي دي عقربه ولا بناتها الاتنين عقارب زيها واحده اسمها شاهيناز والتانيه اسمها اروي 
نور: امممممم 
ملك : مقولتوش هتروحوا ولا لا 
ندي: الحمد لله انك قولتيلي هروح بكره بقا وابات في الجامعه كمان 
ايمان: حصل هنبات هناك واول م يمشوا قوليلي 
ساره: انا برضو هروح 
ندي : اكيد عشان اسلام 
ساره: اسكتي بقا ي ندي كل شويه اسلام اسلام اسلام 
ندي: طب اعتبر دي غيره بقا ولا ايه
ساره: ندي اسكتي 
ندي: حاضر 
نور: علفكره انا بكلمكوا في الموضوع وانتوا طنشطوا خالص وانا اصلا مش عارفه اعمل ايه ومحروجه اروح الجامعه بكره 
ملك: هو انتي قولتي لمين
نور: قلت لنهال 
ملك: وقالتلك ايه 
نور: زي مانت قولتي اعملي استخاره وشوفي انتي مرتحاله ولا لا 
ملك: طيب وهو ده الحل 
نور : طيب هفكر في الموضوع 
ملك : بصي متتسرعيش يعني خليكي علي راحتك 
نور: ماشي 
___________________________________________________
يوسف: حلو اوي هنلعب علي خطيبته 
تيمور: لسه موافقتش ي يوسف 
يوسف: مسيرها هتوافق لازم انتقم عشان بس اوريه هو اتحدي مين مش هخليه يشوف يوم حلو في حياته 
تيمور: ماشي 
يوسف: بس برضو خليك مراقبه بكل تحركاته 
تيمور: اللي تشوفه .... عن ازنك
يوسف: استني ي تيمور 
تيمور: نعم 
يوسف: مالك بقالك فتره مش عاجبني 
تيمور: عادي متشلش هم 
يوسف: تيمور بعيد عن الشغل انا صاحبك يعني احكيلي اللي مزعلك يمكن اقدر اساعدك 
تيمور: مش عايز اشيلك همي ي يوسف
يوسف بهدوء: تيمور انت مش بتعتبرني اخوك ولا ايه 
تيمور: انت عارف ي يوسف غلاوتك عندي عامله ايه 
يوسف: خلاص احكيلي اللي مزعلك 
تيمور: بحاول انساها ومش عارف ي يوسف
يوسف: هيا مين دي 
تيمور: اكتر واحده حبيتها في حياتي سابتني ومشيت 
يوسف: انت قصدك على نسرين !
تيمور: اه نسرين اتخطبت لحد غيري 
يوسف: ياما قولتلك قبل كده اعترفلها بحبك قبل م تضيع 
تيمور: مكنتش عايزاني ي يوسف 
يوسف: ومين اللي قالك 
تيمور: دايما بتعاملني ك زميل ليها في الشغل مش اكتر 
يوسف: من الاخر ي تيمور انت اللي غلطان 
تيمور: مبقتش فارقه 
يوسف: انشاء الله تلاقي الأحسن منها 
تيمور: لا خلاص هيا هتفضل الحب الاول والاخير ليا 
يوسف: هيجيلك وقت متقلقش 
تيمور: ماشي عايز حاجه تاني 
يوسف: لا ي تيمور اتفضل انت على شغلك 
___________________________________________________
نور صحيت الصبح وبتفكر في كلام مروان إذا كانت توافق أو لا خايفه تجرب تاني عشان يمكن يكون زي معتز بس لسه مقررتش قرارها وفي الاول والاخر القرار قرارها واكيد للقدر كلمه بينهم 
صحيت نور واخدت شاور  ونزلت فطرت وراحت جامعتها 
مشيت مع ادم وداليا 
ادم: استأذن انا بقا عشان محاضرتي 
نور: ماشي هنستناك انا وداليا بعد المحاضره 
ادم: تمام 
ادم مشي 
داليا: عملتي ايه ي نور ؟
نور: عملت ايه في ايه 
داليا: في موضوع جوازك ده
نور: والله مش عارفه لسه يا داليا 
داليا: انا الصراحه شايفه أن هيا فرصه حلوه اوي حتي يعوضك عن الحقير اللي اسمه معتز ده ده كفايه ي بنتي الطريقه اللي طلبك بيها دي 
نور: لما افكر يا داليا 
_ نوور 
داليا: طب اسيبك انت بقا مع المز
نور بصت وراها لقته مروان 
نور بهدوء وخجل: نعم
مروان: عامله ايه 
نور: الحمد لله تمام 
مروان: لاخر مره ي نور هقولك فكري كويس قبل اي رد سواء كان موافقه أو رفضها 
نور: حاضر والله لما افكر الرد هيوصلك 
مروان: ماشي ي نور 
نور: عن اذنك            سابته ومشيت 
مروان في سره : يارب تبقي ليا يا نور 
___________________________________________________
خالو: هما العيال كلهم راحوا جامعتهم 
نهال: اه 
خالو: مش ماجده جايه انهارده 
نهال: ايوه 
خالو: اومال مشيوا ليه م المفروض يستقبلوها
نهال: قالو عندهم محاضرات مهمه 
خالو: اه ... فهمت ليه راحوا الجامعه بتاعتهم انهارده ............  طيب ي نهال هروح انا ع الشغل 
نهال: ماشي بس متتأخرش بقا انهارده
خالو: هحاول ي نهال 
____________________________________________________
خلصت المحاضره وروحت انا وداليا وادم 
وصلنا الڤيلا ونزلنا دخلنا ولقينا حاجه مكنتش أتوقعها لقينا .

يتبع الفصل الحادي والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent