رواية اسطى قلبي الفصل الاول 1 بقلم رحمة أيمن

الصفحة الرئيسية

 رواية اسطى قلبي الفصل الاول 1 بقلم رحمة أيمن



رواية اسطى قلبي الفصل الاول 1 بقلم رحمة أيمن

_ مش هتحني بقي عليا؟ 
_ حساب التصليح 500 جنيه 
_ تسلم ايدك يا غاليه 
_ نورت يا عسل ويلا من هنا طرقنا ورنا شغل كتير
_ عسل! والله انتِ الي عسل

اتنّهدت كده بعصبيه وقولت وانا حرفيا مش طايقه وهموت واقتله: 

_ اسمع بقي انت زوتها اوي، خد عربيتك واتكل علي الله يلا 
_ صدقيني هخدك وهتكوني بتاعتي ومهما حاولتي تهربي مصيرك تقعي فيا برضه. 

ابتسمت ببرود علي ثقته في نفسه وقلت: 
_ ابقي اتغطي قبل ما تنام لتستهوا 
_ ههه شرسه بس قمر 
_ يا هادي يا رب! 

اتحركت من قدامه وفتحت الورشه عشان يحرك عربيته وميصدعنيش. 
_ اتفضل ومش كل يوم والتاني القيك هنا، مش ورشت ابوك هيا. 
_ اول مره اشوف حد برفض الرزق بإيده 
_ ياعم انا برفضه، انا مش وش نعمه ومنك انت بذات برفضه اكتر 
_ هبقي اجيلك تتدهنيها نبيتي المره الجايه، ابقي جهزي اللون ها، سلام يا باشا قلبي . 

مشي وانا بغلي من جويا، معرفش محدوف عليا من انهي داهيه، لازم يعني يجي يصلح زفت عربيته هنا من 6 شهور، يخي يقطع ام اليوم ده من التاريخ ويوم ما شوفتك عشان نخلص بقي. 

# بتكلمي نفسك زي الهبله لي يا معلمه 
_ سيبي المعلمه في حالها لاني علي اخري 
# باينه رجع تاني ول اي، رجع ها 
_ وده بسبني في حالي 
# اوباا ههه لاء تحكيلي بقي يلا بسرعه بجد عندي فضول! 
_ عملتي اي في الشغل انهارده 
# رحمه! 
_ مش عشان بنت البركه مش هطردك يعني، انا ليا سلطه هنا واذا مسكتيش يا ايه والله لوريكي الوش تاني 
# خلاص يسطا مكنوش كلمتين 
_ روحي نامي وبعدي عن نفخوي 
# طيب همشي خلاص، بس لعلمك انت واقع اوي 

قربت منها المفتاح الي بلف بيه مسامير الكوتش و هدفي اديها زكره في وشها تحلف بيها العمر كله... 
فخافت وجريت بعيد وردت بسماجه عرفها: 
# يخربيتك لما تقلبي يا بومه 
_ تعرفي لو ايدي طلتك هعمل فيكي اي 
# مجنونه انتي اصلا، همشي يختي سلام . 

رحمه ول المعلمه رحمه زي ما بقولو، عندي 24 سنه، بشتغل في ورشتي انا والبركه الكبير بتاعنا وتقريبا لي نص الورشه دي وبنشتغل فيها مع بعض . 
وساكنين قصاد بعض في العماره الي فوق الورشه 
وده مسهل عليا كتير في الشغل، مهندسه مكانيكيا وظروف هي الي وصلتني لهنا. 
________________
صباحو يا عم عدى
_ اهلا يا ست شمس 
الشركه مضلمه من الصبح يخي، فينك كل ده 
_ والله لسه جي من مشوار مهم، عملتي اي في الشركه في غيابي و چو لسه مجاش 
الشركه تمام يا باشا، انت مشارك اي حد ول اي، بنسبه ليوسف بيه فهو جي في الطر... اهو وصل. 
= حبيب الملايين وخاطف قلوب الحلوين، احلي مسا عليك 
_ سواق توك توك مفيش كلام 
قرب من ودنه وههمس: 
= بنفسجى المرادي ها، صباحك لوتس يا ولد عمي 
_ههه عرفت انك هتاخد بالك 
اممم في اسرار من غيري ول اي 
= وانتي مالك يا فصعونه اصلا مش عشان عدي بيه بنفسه مشاركك هتتطنطي علينا 
"ببرائه" شايف الجزمه بقول عليا اي، ماشي يا يوسف لينا حساب في البيت 
_ ملكش دعوه باميرتي الصغيره يلا، انا الي مطلش اشاركها اصلا. 
ضحكت بخجل وبصتله ببتسامه فرد يوسف بتريقه 
= والله ما حد عملها نمره وصيت غيرك انما هي عيله لسه مفطومه اول امبارح علي ايدي. 
عيله بس مديره اعمال قد الدنيا يا مدني بيشحت مني فلوس الاكل احيانا، ماشي يا بتاع هبه. 
_ بووم لاء دي الضربه القاضيه يا چو 
=شكلها كده 
"يضحكون بمرح" 
................ 
بصله بستغراب وفضول: 
= يبني انت عايز تشلني! 
 مكانيكيا، بتحب واحده ارجل منك شخصيا يا عدي.
 مش قفلنا الموضوع ده من اسبوع وتكلمنا انه خلاص مش هيتفتح تاني ارحمني! 
_ اي رئيك في نبيتي بعد البنفسجيّ اشيك مش كده؟ 
= عدي متستعبطش 
_ والله ما في حد شغال دماغي غيرها، وعجباني وهخدها غصب عنك وعنها وعن اي حد فسيبك مني بقي 
= انت تعرف انت ابن مين؟ بلاش دي... تعرف كام عدد من البنات الي لو عرفه حاجه زي كده احتمال ينتحره، متعصبنيش! 
_ انا قلتلها هعمل العربيه نبيتي، اي رئيك نبيتي ول بني احلي؟ 
= بكلم دماغ قلقاسه الله الوكيل، داهيه تاخدك.

"بعد اسبوع" 
_ صباح الخير 
_ صباح الزفت! انت تاني؟ 
_ وحشتيني 
_ يا صبر ايوب! 
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية اسطى قلبي "اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent