رواية اعشقها الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم الشهاوي

الصفحة الرئيسية

  رواية اعشقها الفصل  الرابع عشر بقلم مريم الشهاوي


رواية اعشقها الفصل  الرابع عشر

ضحى: ازاي نوال ماتت
حسن: وانا شوفتها بعيني انما اكيد حد بينتقملها
ضحى: استر يارب هيكون مين 
حسن: هعرفه قريب 
في القسم 
اياد: انطق
حازم: قولتلك معرفش مين الي اغتصابها 
ايادضربه بالقلم: اومال مين ها اما تكون الشقه دي بتاعتك وفي بنت اغتصبت فيها امبارح يبقى مين غيرك
حازم:ااا انا هقولك ياباشا كل حاجه بالتفصيل
اياد:اتفضل
حازم:الدكتوره نورا كانت عاجبه واحد صاحبي وقالي انه عاوزها ف الحلال كان متفق معايا انه يشتري مني الشقه دي ليهم وقالي انه اتقدملها وهيه قبلت وكان عاوز يوريها الشقه يوم الاتنين بليل وانا قولتلك ماشي ومعرفش حاجه عنه تاني يا باشا غير ان الاوضه الي اغتصبت فيها كانت متبهدله 
اياد:وانا اي الي يثبتلي ان كلامك صح فين الدليل
حازم:تقدر حضرتك تشوف الاوضه الي اغتصبت فيها الدكتوره نورا لو لقيت بصمتي في الاوضه اشنقني يا باشا 
اياد:بس عم سعيد كان قايلي انك امرته بتنضيف الشقه
حازم:كنت عارف ان اليوم دا هيجي ومخلتهوش يقرب من الاوضه الي حصل فيها الحادثه لكن نضف الشقه كلها من الوساخه لانهاكانت مطربه 
اياد سابه في القسم وراح للعماره تاني
عم سعيد:نورت تاني يا باشا 
ايادمسكه من هدومه:هات مفاتيح الشقه 
عم سعيد:والله نتضفتها يا باشا مش هتلاجي فيها حاچه
اياد:في اوضة انت منضفتهاش مش صح
عم سعيد:صح يا باشا
اياد:اهو انا بقا عاوز ادخل الاوضه دي 
عم سعيد بخوف:حاضر يا باشا اهي المفاتيح 
اياد دخل الاوضه وبعت لرجالته يجوا يفحصوا البصمات وبالفعل طلع ان حازم ملوش دخل بالقصه غير انه هو صاحب الشقه
اياد رجع القسم تاني 
احنا بنعتذر يا حازم عاوز اعرف بس هو اسمه اي صاحبك 
حازم:عيسى يا باشا 
اياد وقف من الصدمه تمام يا حازم تقدر تمشي 
علي موبايله رن 
كريمه:انت فين يا علي قلقتني عليك  
علي:انا قاعد مع نورا شويه يا ماما هقوم بعدين كلوا انتو 
نورا:لا متزعلش ماما روح كل ومره تانيه نبقى نقعد مع بعض 
علي:انت بتطرديني عشان ماكلش من ايد ماما ضحى وتشبعي بيه لوحدك
نورا يضحك:والله ابدا بس عشان مزعلهاش مني اكتر ما هي زعلانه
كريمه  ابتسمت:ادهاني يا علي 
نورا:زعلتي مني
كريمه:في حد يزعل من بنته مش بزعل منك يا حببتي 
نورا:انل بحبك اوي يا ماما 
كريمه:وانا بموت فيكي يا روحي يلا قولي للواد دا يجي بسرعه وميتأخرش 
نورا قفلت مع كريمع وعلي نزل من البيت وهو نازل قابل اياد ف وشه
علي اخده بالحضن:ازيك يا اياد عامل اي 
اياد:مش تمام والله يا علي القضيه اتلعبكت بعد ما كانت خلاص خلصت اتصالحت انت ونورا
علي:اه اتصالحنا الحمد لله ان شاء الله القضيه تتحل بأسرع وقت 
....
اياد خبط على الباب وحسن فتح
حسن:اهلا حضرت المحقق خير 
اياد:مش خير خالص يا عمي نورا فين 
نورا:انا هنا يا استاذ اياد 
اياد:ممكن نتكلم على انفراض شويه 
نورا:اكيد اتفضل ف البلكونه 
.....
اياد:دكتوره نورا انت قولتي الي طلعك برا الشركه كان اسمه عيسى صح 
نورا:ايوا يا فندم عيسى
اياد:هو الي اغتصبك 
نورا عينيها رغرغت بالدموع 
اياد:المشكله انه مش ظاهر نهائي متعرفيش حاجه عنه 
نورا:لا ف..فريد الي يعرف لانه بيشتغل عنده ف الشركه 
اياد:تقدري تدليني على بيت فريد 
نورا:طبعا اتفضل 
اياد:شكرا جدا وان شاء الله قضيتك هتخلص في اسرع وقت سلام 
نورا:مع السلامه 
ضحى:ما تتفضل ياباشا كل معانا 
اياد:بالهنا والشفا استاذن انا 
عند بيت فريد 
سامح:مين حضرتك 
اياد:انا المحقق اياد نصار المسؤال عن قضية الدكتوره نورا حسن سيف الدين 
(في سره:دقيقه كدا مش حازم كان ابقا ارجع للقسم بعدين)
سنيه:منعرفش حد بالاسم دا 
اياد:مش كانت خطيبة ابنكوا ولا اي 
سنيه:زي ما حضرتك قولت كانت دلوقتي منعرفش عنها حاجه 
فريد من ورا:اهلا حضرت المحقق اتفضل 
اياد دخل؛ممكن نتكلم على انفراض 
فريد:تمام اتفضل في الجنينه 
.......
اياد:الدكتوره قالتلي ان عيسى كان بيشتغل عندك 
فريد:ايوه كان المساعد الخاص بتاعي 
اياد:بيجي الشركه
فريد:لا بس قدم على استقاله عشان مسافر 
اياد:سافر فين 
فريد:معرفش يا باشا والله بس في ملفات احتياطيه وصورة بطاقته موجوده
اياد:جميل اوي الكلام دا تقدر تديني البيانات دي عشان هتساعدني اوي 
فريد:مش قبل ما تفهمني اي دخل عيسى بالحوار 
اياد:بشك ان عيسى هو المغتصب 
فريد بصدمه:مش كان علي 
اياد:تؤ تؤ لا يمكن مفيش ادله عليه كل الادله دلوقتي على عيسى اولا اختفى ثانيا كان اخر واحد تشوفه نورا قبل الحادثه وهو الي طلعها بره الشركه  
فريد:طب اتفضل حضرتك عشان نتحرك على الشركه 
اياد راح على الشركه واخد كل بيانات عيسى وجري راح على كل محطات السفر وسأل عليه وفعلا لاقى ان فيه حد اسمع عيسى محمود  راح على لندن يوم الاتينن الساعه 10
اياد بلغ رجالته ينزلوا لندن في اسرع وقت ويلاقوه ويجيبوه ووراهم صورته الي اخدها من عند فريد اما اياد ف رجع الاسم ودور على بطاقة حازم الي كان مصورها بموبايله لقى انه اسمه حازم حسن سيف الدين محمود: يعني حازم يبقى اخو نورا..

يتبع الفصل الخامس عشر والأخير اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية اعشقها" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent