رواية اعشقها الفصل العاشر 10 بقلم مريم الشهاوي

الصفحة الرئيسية

   رواية اعشقها الفصل العاشر بقلم مريم الشهاوي


رواية اعشقها الفصل العاشر 

مجرد التفكير ف ان نورا فكراني انا الي اغتصبتها بيوجعني هيه ازاي صدقت اني ممكن اعمل كدا انا لو هموت عمري ما أذي حببتي بالشكل دا دا غير كمان اني موجوع عليها وعلى الي حصلها قطع تفكيري صوت ماما]
كريمه:يلا يا علي يابني انت مكلتش من امبارح
علي :مش عاوز يا ماما ومش جعان
كريمه:طب سندوتش واحد عشان خطري حتى
علي اخد السندوتش منها 
في اوضة نورا 
آيه: نورانورا 
نورا:آيه وابتدت تعيط
آيه اخدتها ف حضنها وابتدت تعيط مع نورا
أياد:احم احم
آيه :انا بعتذر بس كنت عاوزه اطمن عليها قبل ما امشي
نورا:انت ماشيه
آيه:معلش والله يا قلبي بس بابا قالي متتأخريش
أياد فضل باصص لآيه بم انها جميله جدا 
آيه خجلت من نظراته ليها:عن اذنكوا
أياد:ااااا استني عندك انا لازم اخد اقوالك قبل ما تمشي
نورا:مكنتش ف الحادثه وكمان هيه لسه عارفه النهارده اني ف المستشفى
أياد ف سره:ليه ما صدقت كنت هتكلم معاها يلا تتعوض
أياد:تمام تقدري تتفضلي
أياد طلع برا اتكلم مع علي
أياد:نورا بتتهمك انك الي اغتصبتها ممكن اسمع اقوالك
علي سمع كلمة انك اغتصبتها وعينيها اتملت بالدموع وحط ايده على بوقه :انا لا يمكن اعمل كده
أياد:ودا الي انا قولتهولها هيا بتتهمك بس عشان سمعت من الي اغتصبها كلام شكت انه منك لكن انا قولتلها ان الكلام دا عمره ما يكون دليل انت قولتي انك مشوفتيش وشه وكمان مركزتش ف نبرة صوت الي كان بيكلمها كانت واطيه جدا 
علي:طب واي العمل 
أياد:اهم واحد ف القضيه هو عيسى وانا شاكك فيه
علي:مين عيسى دا
أياد:عيسى دا يبقى اخر شخص شافته نورا قبل الحادث وهو الي كان واخدها برا الشركه بتاعت خطيبها
علي:يعني قولتلها اني مش انا الي اغتصبتها
أياد:انا قولتلها كلام معقول مقولتليش انت شوفتها فين ةازاي
علي:جالي تليفون من واحد اسمه احمد سعيد كان عاوني اشوف شقته بم اني مهندس ديكور اما روحت كانت الحاره شبه مهجوره انا اتصلت بيه ساعتها قالي العماره الي على ايدي اليمين الدور  التالت شقه رقم خمسه اما طلعت لقيتالباب مفتوح نص فاتحه دخلت لقيت قناع اسود مرمي على الأرض مسكته ودورت على احمد بس ملقتهوش سمعت صوت نورا بتصوت جريت علأوضه لقتها بالمنظر البشع دا وفجأه لقتها بتصوت وبتقول حرام عليك ابعد عني وكلام من دا 
أياد :فين رقم الشخص دا
علي:اتصلت بيه لكن لقيته مش موجود 
أياد:اكيد كسر الخط طب اديني العنوان 
علي ادالوا العنوان واياد طلع من المستشفى لقى آيه واقفه لوحدها
أياد:احم استاذه آيه
آيه:اهلا حضرت المحقق
أياد:اي الي موقفك كدا انت نازله من عند نورا من بدري
آيه:طلبت اوبر ولحد دلوقتي مجاش وبابا كلمني وزعقلي عشان اتأخرت
أياد:تسمحيلي اوصلك انا كدا كدا ماشي هوصلك ف طريقي
آيه:مش عاوزه اتعب حضرتك معايا والله
أياد:لا تعب ولا حاجه انت زي اخت(في سره:اي الهباب الي كنت هتقوله دا اختك اي يا اهطل انت كمان)اااا زي زي صحبت اختي على راسي من فوق اركبي
آيه بخجل:شكرا
أياد:انت بتشتغلي اي 
آيه:دكتوره
أياد:دكتورة اي
آيه:اسنان
أياد:خلاص ابقى اجي العياده عندك لحسن درسي بيوجعني اليومين دول انت دكتوره شاطره ولا هتبوظيلي درسي
آيه:تعالى انت بس وانا اخليلك درسك دا فله الكل بيشكر فيا 
أياد خلاص يا ستي هبقى اجيلك 
آيه:تشرف العياده ....ايوه هنا
أياد:يلا سلام
آي:باي
أياد:متكلمناش كتير بس اما افضالك يا قمر انتي
وطلع على العنوان
في المستشفى الكل كان بيتغدا تحت عدا علي ونورا وعلي دخل لنورا الأوضه
نورا:اتفضل
علي دخل وهو وشه محمر وعينيه مدمعه
نورا بحزن:اتفضل اطلع برا يا علي
علي بوجع :انت بجد مصدقه اني ممكن اعمل فيكي كدا يا نورا
نورا:انا اتصدمت يا علي اما سمعتك قولت لا مش انت لكن اما دخلت عليا بالقناع الاسود وهو ف ايدك خلاني اتأكد ليه ييا علي كده انا عملت اي فيك
علي:نورا انا بحبك والي بيحب حد عمره ما بيأذيه ولو انا فعلا كنت عاوزك ليا بأي طريقه كانت قدامي فرص كتيره مثلا لما كنت بتتخانقي مع فريد كتير ولما كنتي بتبقى زعلانه منه مين كان بيصالحكوا على بعض
نورا:بس يا علي بس
علي:لا يا نورا انت لازم تفهمي وتصدقيني انا معملتش حاجه ومستحيل اعمل كده انا بحبك يا نورا ولا يمكن أذي حب حياتي
*اه يا حيوان انا هوريك.....

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية اعشقها" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent