رواية اعشقها الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم الشهاوي

الصفحة الرئيسية

   رواية اعشقها الفصل  الحادي عشر  بقلم مريم الشهاوي


رواية اعشقها الفصل الحادي عشر  

فريد: يا حيوان انا هوريك (وضربه) 
نورا: فريد
فريد: انا اصلا جاي وسايبهالك اشبعوا انتو الاتنين ب بعض اتفضلي دبلتك يا مدام
نورا عينيه رغرغت بالدموع
فريد: ربنا عالم انا حبيتك قد اي يا نورا بس اقول اي حسبي الله والقى بنظره لعلي 
علي غمض عينيه في سره: مش دا الي كنت عاوزه يحصل  مكنتش عارف امسك نفسي🤦‍♀️
فريد طلعع من اوضة نورا ونورا صوتت
نورا: اطلع برااااااااااا
على طلع برا اوضتها والمستشفى اصلا
ريناد وكريمه: علي رايح فين
علي مردش عليهم وطلع والدموع نازله من عينه ومصطفى لحقه 
فريد: بابا انا فسخت خطوبتي
سنيه بفرحه: قرار هايل يا ابني
سامح: عين العقل يابني 
فريد قال ل حسن انه ساب بنته
حسن: كنت فاكرك بتحبها بجد يابني 
فريد: صدقني انا بحبها بجد يا عمي 
حسن: انت عارف ان الي حصلها دا غصب عنها اكيد
فريد: ايوه يا عمي عارف بس هيه لحد تاني مش ليه
حسن: لحد تاني يعني اي
فريد: يا عمي علي بيحب نورا وعمل كده عشان تبقى ليه
حسن بزعل: قولتلك علي ميعملش كدا وفالأخر دا قرارك يا ابني عن اذنك هروح اشوف نورا
فريد: سلام يا عمي
فريد واهله مشيوا من المستشفى وفريد زعلان على حبيبته 
ضحى كانت جوا بتهدي نورا؛ يادكتور 
حسن: اهدي يا بنتي 
الدكتور جيه وادها حقنه مهدئ
الدكتور: يا جماعه قولت متعرضوهاش للعصبيه وابعدوها عن اي حاجه تخليها تنفعل
حسن: احنا بنعتذر يا دكتور
ضحى: هو احنا هنخرج امتى
الدكتور: المريضه تفوق وقدموا على خروج تقدروا تخرجواعادي
الدكتور مشي وضحى اترمت ف حضن جوزها وهيه بتعيط 
عند اياد ف الشقه
اياد: شكل العماره مش طبيعيه والشارع بردك 
طلع اياد الدور التالت لقى واحد واقف على الشقه
اياد ادالوا سجاره: اسمك اي يا حج
~سعيد يا بيه
اياد: واي الي موقفك على الشقه دي بذات
سعيد: اصل البيه صاحبها جايلي مخلياش حد يدخلها واصل
اياد: ويا ترى ليه 
سعيد: دي اسرار يا بيه
اياد ادالوا عشرين جنيه؛ هسأل تاني يا ترى ليه 
سعيد بفرحه: الشجه الي جدامك دي تبقى الزحيده الي مسكونه ف العماره ديات لانها لسها مبنيه 
اياد:اسمه اي البيه بتاعك
سعيد: حازم يا بيه
اياد: حازم اي
سعيد:والله ما اعرف يا بيه 
اياد:  متدوخنيش معاك حازم اي
سعيد: صدجني يا بيه معرف
اياد: طب انت كنت فين امبارح بليل
 سعيد: في اي يابيه هتفتح معايا تحجيج ولا اييه
اياد: ايوا هفتح معاك تحقيق لاني المحقق اياد نصار وفي جريمه اغتصاب حصلت امبارح
سعيد بصدمه: يلهوي اغتصاب والله مكنتش هنا امبارح يا بيه 
اياد: اومال كنت فين
سعيد: تعالى بس يا باشا انت واجف تعالى اجعد واشرب الشاي معاي 
اياد: ها كنت فين
سعيد: اصلي من كام يوم كنت  بجول للبيه اني عاوز اروح اشوف شغلي وكان يجولي مينفعش اما تخلص الي جاي عشانه اني يا بيه كنت بشتغل في عمارات وكان البيه بيديني ضعف العمارات عشان اجف عن شجتوا امبارح اتصل علي وجالي روح لشغلك النهارده انا مش محتاج حد يشوف الشجه لكن والله يابيه معرف ان كان فيه جريمة اغتصاب 
اياد: طب هات مفاتيح الشقه 
سعيد: حازم بيه جايلي انضف الشجه كلها مش هتلاجي حاجه
اياد: تمام وانت بتنصف ملقتش قناع اسود كدا 
سعيد: ايوه كان فييه 
اياد انا عاوزه 
سعيد ادالوا القناع اياد: طب انا لازم اخدك يا سعيد القسم لازم تتحبس
سعيد بخوف: ليه يا باشا والله ما عملت حاجه 
اياد: يعني مش هتفتح بوقك للي اسمه حازم دا 
سعيد: والله ما هفتح بوجي 
اياد: حلو اوي خد رقمي اهو عشان لو احتجتني وبليل هعدي عليك وهقولك هنعمل اي يلا سلام 
سعيد: نورت يا باشا بالسلامه
في مكان لم نزوره من قبل
حازم: متخافيش يا امي حقك رجعلك من الي كان السبب ف انه يدمر حياتك (المجهول هو حازم تمام)
رن تلفون حازم
سعيد:ايوه يا حازم بيه
المجهول:......

يتبع الفصل  الثاني عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية اعشقها" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent