رواية تزوجت معاقا ذهنيا الحلقة الثالثة 3 بقلم شهد محمد موسى

الصفحة الرئيسية

رواية تزوجت معاقا ذهنيا البارت الثالث بقلم شهد محمد موسى

رواية تزوجت معاقا ذهنيا كاملة

رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل الثالث

_في صباح يوم جديد علي ابطالناا_

صحيت ريناد من النوم وحاسه انه جسمهاا مدغدغ فقالت تتدخل تستحمي عشان جسمهاا يفك............
شوية وخرجت من الحمام وهي لافه علي نفسيهاا فوطة بس..... وبتنشف شعرهاا فلمحت خيال حد فرفعت وشهاا .......

ريناد بشهقه:انت بتعمل هنا ايه....

قاسم بنظرات لعوبة: المفروض انا الي أسأل السؤال ده......

ريناد بعصبية:اطلع بره يا حيوان...

قاسم جز علي اسنانه وقالهاا:بت انتي احترمي نفسك لحسن والله اوريكي الي عمرك مشوفتيه....

ريناد بسخرية وهي تمثل الخوف:يالهوي لا تصدق خوفت.... وكملت بنرفزة: اطلع بره بدل ما أصوت وألم عليك البيت كله......

قاسم بصلها من فوق لتحت وقاله بإبتسامة مستفزة:انا هخرج بمزاجي دلوقت عشان عندي شغل مهم بس ليكي روقة اهدي"وراح غمزلهاا وخرج"

ريناد راحت تفت عليه بعد ما قفل الباب وقالت بنرفزة:عالم رمٓة .......وبسخرية علي نفسهاا:كان لازم اعمل فيها بنت ذوات واعمل زي بتوع التليفزيون واخرج من الحمام بفوطة🙂 .................وراحت اتنهدت وعملت حركة ببوقها كده"للاسف يستحيل اعرف اكتب عملت ايه ببوقهاا فافهموها😂😂🙂" وقالت:جاات الحزينة تفرح...ملقتلهاش مطرح...🤦‍♀️

وراحت لبست هدومهاا وبردوا نفس السؤال بيتردد في دماغهاا مين الكائن السمج ده.......

وبعدين خرجت من الاوضة عشان تروح لإلياس عشان معاد الدواا......
________________________🖤_____________________
قاسم بعد مخرج من عند ريناد كان نازل علي السلم فشاف امجد قاعد بيقرأ الجرنال ........
فراح عنده وقاله.........

قاسم بسخرية:مبروك يا حج علي الجوازة الجديدة.....مش كان من الواجب بردوا تقول لإبنك انك اتجوزت....
عشان الواحد كان عمل معاك الواجب حتي.........

أمجد ساب الجرنال من ايده وراح قام وقف قدام قاسم.......

أمجد بهدوء: انت مشوفتش بربع جنية تربية للاسف...........

قاسم بإبتسامة مستفزة:عارف........بقلم شهد محمد موسي

وراح مشي شوية وبعدين وقف ولف لأمجد وقاله.......

قاسم بإستفزاز:بس عرفت تنقي البت جامدة اوي.....

أمجد ببرود وابتسامة مستفزة هو التاني:اه مانا عارف ياريت بقي تبعد عنهاا ومتكلمهاش.....

قاسم بصله وابتسم وهو بيجز علي سنانة من جوا.......
وراح سابه وخرج...........

أمجد بحزن لنفسه:ياريت تفوق يابني من الي انت فيه ده قبل ما الأوان يفوت.........وراحت اتنهد تنهيده قوية وراح خرج عشان يشوف شغله..........
__________________________🖤_____________________
_عند ريناد_
ريناد راحت اوضة إلياس وخبطت علي الباب.....
تيك..تيك..تيك ممكن ادخل "مفيش رد"
تيك..تيك..تيك. "مفيش رد"
أخر ما زهت راحت فاتحة الباب وداخله........

بتبص علي السرير مفيش حد....

ريناد :الاه راح فين ده....."خلصت كلامها من هناا ولقت باب الحمام بيفتح وبيطل منه إلياس وهو لابس بنطلون بس والجزء العلوي عاريان وبينشف شعره بالفوطة"

ريناد واقفة باصه عليه وبتبلع

ريقها بصعوبه.... وعماله تقول في

سرهاا:اللهم اغزيك يا شيطان ...😂🙂"اصل الواد لوز اللوز👀"

فوقها من الي هي فيه ده انه إلياس خد باله منهاا ففضل باصصلهاا بهدوء ........

ريناد بتوتر وهي بتحاول متبصلوش :احم....انا جيت عشان.....عشان ....اسمه ايه ده...

إلياس بهدوء طفل غريب:معاد الدوا مش كده

ريناد بإبتسامة بلهاء :الله يفتح عليك....نبيه... يحرسك من العين يارب

إلياس بصلها بإستغراب وبعدين قالها بأدب طفل جميل :طب ممكن تسرحيلي شعري

ريناد ببلاهه:هاااه.....

إلياس بغرابة:هو في اي انا قولت حاجة غلط........

ريناد استجمعت نفسيهاا وقالت:احم...لاء خالص...حاضر هسرحهولك بس إلبس حاجة الأول عشان متخدش برد....

إلياس ابتسملهاا ببرائة وقال:ماما دايما بتقولي كده وانا كل مره اخرج كده ومسمعش الكلام....

ريناد ابتسمت علي برائتة الي باينه في عنيه وفي نبره صوته الي سحرتها خالص وقالتله: اومال هي فين.....

إلياس بحزن طفل وعنيه تحسي انها هتدمع:معرفش كل ما أسأل بابا يقولي جاية قريب.....

ريناد صعب عليهاا واتأثرت بيه وكانت هتعيط بس مسكت نفسهاا وابتسمت بحب وقالته: خلاص متزعلش مش بابا قال انها جاية يبقي اكيد هتيجي قريب وياله إلبس ولا عايز ماما تزعل منك.......

إلياس ابتسملهاا وهز دماغه بمعني لاء وقال:لاء هلبس بسرعة اهو عشان متزعلش مني....

فراح ناحية الدولاب وفتحه وخرج تي شرت وراح لبسه وبعدين ابتسملهاا وقالها: تعالي سرحيلي

ريناد ابتسمت وهزت دماغهاا وراحت عند التسريحة ....
وهو قعد وهي كانت واقفة وراه وانعكاسهم هما الاتنين في المراياا ✌🏻
فريناد مسكت المشط وبدأت تمشيه في شعره وهو غمض عينيه وكان مبتسم....

وريناد باصه عليه في المرايا ومبتسمه علي ابتسامته وبتقول جواهاا:يااااه...هو في حد بالبرائة والصفاا ده...........

وبعد وما خلصت.......راحت سابت المشط علي التسريحة وابتسمتله وقالت بمرح: تعرف فين مكان الدوا ولا هنتسوح انا وانت .....

إلياس بإبتسامة ساحرة وعيون صافية: عارف....

وراح مسك ايديهاا براحة ورقه طفل حقيقي🥺وشدهاا وراه لمكان الدواا

وريناد في حته تاسعة خالص😂🙂"اوعدنا يارب وسامحنا ...
اللهم اني صائم🚶‍♀️🤦‍♀️" بمجرد ما مسك ايديها المرادي قلبهاا دق جامد وحست انه خدت صدمة كهربة من لمسته.........

وقف إلياس وفتح الدرج ليهاا وابتسملهاا وقالهاا: ده كل الدواا...

ريناد باصه ليه وفي ملكوت تاني ....سرحانه في عنيه وابتسامته فمسمعتوش.....

إلياس بإستغراب وهو مبتسم:بتبصيلي كده ليه ....

ريناد بدون وعي:اصل انت جميل اوي......

إلياس ابتسم بشده فبانت غمازاته 🥺👀.... وقالهاا بخجل وهو مبتسم:شكراً

ريناد بإبتسامة:لا...لا....لا...وكمان غمازات كده كتير علياا.....🙂

إلياس ضحك فغمزاته بانت اكتر😂😂

ريناد لفت وقالت:لاء انا امشي احسن بدل ما اعمل حاجة هموت واعملهاا🚶‍♀️......

إلياس مسك ايدهاا وقالهاا بإبتسامة :رايحة فين مش هتديني الدواا..........بقلم شهد محمد موسي✍️

ريناد لفتله وضربت دماغها بإيديهاا وقالت: يوووه نسيتني🤦‍♀️

فراحت مطلعة الدوا الي الخدامة قالتلها علي اسمه انه بيتاخد قبل الفطار.........وراحت مطلعة برشامة وقالتله بإبتسامة :خد دي يالٓه "وراحت اديتله كوباية ماية "...... وانا هنزل اجيب الفطار......قشطاا........🤜🏻
بقلم شهد محمد موسي✍️

إلياس بإبتسامة وسعادة :قشطاا🤛🏻

ريناد ابتسمتله ومشيت فوقفهاا صوته....

إلياس بإبتسامة:انتي اسمك اي....

ريناد لفت و ابتسمتله وقالت: اسمي ريناد ...

إلياس بإبتسامة طفولية: هقولك رينوو ممكن

ريناد ابتسمت:انت تقول اي حاجة يا عسل🙊.......شوية وجيالك.....

إلياس ابتسملها وهز دماغه......

فراحت خرجت......👀

إلياس بعد ما ريناد خرجت.....

إلياس بإبتسامة:كدة احلوت اوي
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent