رواية تزوجت معاقا ذهنيا الحلقة الرابعة 4 بقلم شهد محمد موسى

الصفحة الرئيسية

رواية تزوجت معاقا ذهنيا البارت الرابع بقلم شهد محمد موسى

رواية تزوجت معاقا ذهنيا كاملة

رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل الرابع

إلياس بإبتسامة:انتي اسمك اي..

ريناد لفت و ابتسمتله وقالت: اسمي ريناد ..

إلياس بإبتسامة طفولية: هقولك رينوو ممكن

ريناد ابتسمت:انت تقول اي حاجة يا عسل🙊.......شوية وجيالك.....

إلياس ابتسملها وهز دماغه......

فراحت خرجت......👀

إلياس بعد ما ريناد خرجت.....

إلياس بإبتسامة:كدة احلوت اوي👀
وراح دخل البلكونة وفضل قاعد فيهاا......................
__________________________🖤_____________________
_عند ريناد_
ريناد وهي ماشية في الطرقة:ايه البيت الي شبه مغارة علي بابا ده ......."فوهي بتكلم نفسها شافت الخدامة فندهتلهاا "....

ريناد للخدامة:لو سمحت

الخدامة"نادين" بإحترام:تؤمري بحاجة يا ست هانم

ريناد بإبتسامة رقيقة:انا مش ست هانم انا ريناد وبس انتي زي اختي الكبيره........

نادين بإحترام:مقدرش يا ست هانم العين متعلاش عن الحاجب

ريناد:يوووه بلاش الكلام ده بقي انا زي زيك لا انتي احسن مني ولا انا احسن منك كلنا ولاد تسعة فناديلي ريناد بس........

نادين ابتسمت بحب لريناد وقالتهاا: سبحان الله كلامك وطريقتك شبه الست زينب الله يرحمهاا.......

ريناد بإستغراب: ربنا يرحمها بس هي مين ......

نادين بحزن:دي مرات استاذ امجد وام إلياس بيه......

ريناد بحزن:ربنا يرحمهاا.....

نادين بحزن:اللهم أمين...
ومن ثم ابتسمت وقالت: كنتي عايزة اي بقي

ريناد بمرح:يفترض اني كنت عايزة اروح المطبخ عشان أعمل فطار لإلياس بس توهت في الطريق🚶‍♀️😹

الخدامة بضحك: هههه معلش هو البيت كبير ويتوه فعلاا بس هتتعودي عليه مع الوقت......

ريناد بمرح:هييييح اتمني بس هو فين المطبخ.....

الخدامة بإبتسامة:مش هنا دا في الدور الي تحت......

ريناد بمرح:اوكي🏃‍♀️ "وراحت سابتهاا ونزلت"

الخدامة بصت في آثرها وابتسمت وقالت:شكلك هترجعي الفرح للبيت ده تاني "وراحت مشيت هي كمان عشان تشوف شغلهاا"

*كل ده وفي عيون خفيه بتراقب الي بيحصل في صمت وابتسام👀
__________________________🖤_____________________
مكالمة هاتفية👀

&اهلا يا باشا

*اهلاا يا سعيد وصلت لاي جديد

& اه يا باشاا

*طب ما تخلص تقول مستني إي

&الراجل الي قولتلنا نمشي وراه راح مكان جديد غير الي متعود يروحه

*سكت شوية وبعدين قاله بهدوء:طيب خليكم متابعينه وعايزكم تجيبولي كل المعلومات عن الي المكان ده........

&اوامرك يا كبير.....

وراح قفل.....
*في نفسه:اظاهر نهايتك قربت يا قاسم .......
__________________________🖤____________________
الواد قاسم ده طلع نمس اوي في نفسه والناس بتدور وراه😹
تعالو صح انا نسيت اوصفلكم ابو القساسيم شكله اي😹😹👀

"قاسم شاب في مقبل الثلاثينات بس ايه هو صحيح شرير بس موزز خطير🐣😹 عنيه باللون الرصاصي الفاتح الي يسحرك بمجرد النظر ليه 👀 وشعره بني غامق كثيف و بشرته بيضة بس مش البياض الاوفر ...البياض المقبول من الي قلبك يحبه🙂 ولا جسمه بقي يلهوووي جسمه رياضي و عنده سيكس باكس كده 🙂 اللهم اني صايم والله😹 "
الباقي هتعرفوه مع الاحداث🚶
نكمل~تزوجت معاقا ذهنيا بقلم شهد محمد موسي ✍️

_عند قاسم_
كان سايق عربيته وهو سرحان في ريناد وصورتهاا وهي خارجة من الحمام مش مفرقاه🙂

قاسم لنفسه:يخربيت جمدان اهلك هو في كده......

صوت بداخله بيرد عليه: العود ده انت اول مره تشوفه فلازم تجربة

قاسم بخبث وشهوه: فعلاا لازم نجربه.....

دا الي كان بيدور بين قاسم ونفسه ... لدرجة انه كان هيعمل حادثة وهو ماشي بس بعدين ركز في الطريق لغاية ما وصل الي وجهته🚶.........فوقف قدام عمارة من الي قلبك يحبهم بردوا😹

راح نزل من العربية وطلع.....

تين..تين.."مفيش رد"

تين...تين....

صوت انوثي من الداخل:ايوه جاية مين....

قاسم بملل:افتحي انا قاسم.....

البنت فتحت الباب وعلي وشها ابتسامة رهيبة وراحت محاوطه رقبته بإيديها و حضناه جامد.........

البنت وهي بتبوس رقبته:وحشتني اوي يا قاسم

قاسم راح بعدها ودخل قعد وقالها :ساعة عشان تفتحي....

نورين قفلت الباب ومشت ناحيته.....تزوجت معاقا ذهنيا بقلم شهد محمد موسي✍️

نورين وهي مبتسمة:كنت في الحمام معلش

قاسم بصلها من فوق لتحت فهي كانت لابسة بلوزة كب وشورت جينز واصل لقبل الركبة بكتير 🙂"قليل الادب🤭"

نورين خدت بالها من نظراته فراحت قعدت علي رجله بكل جرائة ولفت ايد من ايدهاا حوالين رقبته وبدأت تحركهاا في شعره وقالتله بإبتسامة:مجتش ليه من ساعة الي حصل.....

قاسم ايده علي رجليهاا وبصلهاا وقالهاا بهدوء:مكنش ينفع اجي كان لازم افضل بعيد فترة.....

نورين راحت بايساه في خده وبعدين بصتله وقالت بإبتسامة:مش مهم المهم انك جيت دلوقت وعمل حسابك انك هتقعد اليوم كله معاياا........

قاسم غمزلهاا وقالهاا :كده كده كنت هقعد.....😉

نورين ضحكت ضحكة خليعة لانهاا فهمت هو يقصد اي وراحت قالتله: شكلك هتخربهاا النهاردة😹😹🤭

قاسم راح شالها بين ايديه وقام بيها وراح ناحية اوضة النوم وقالهاا وهي بيغمزلهاا: الليلة دماااااار شامل😉 جاهزة يا حجة

نورين بضحك خليع وهي تحاوط رقبته :جاهزة يابني😹😹

وراح دخل بقي الاوضة ....وملناش دعوة بالي حصل بعد كده عشان احنا بنات عائلات محترمات متربيات🚶😹😹😹
__________________________🖤_____________________
_في فلة السيوفي_

ريناد عملت الفطار مع الخدم بعد مناهدات كتيره معاهم عشان يسيبوهاا تحضر الفطار 🚶
وراحت واخداه وطلعت بيه علي اوضة إلياس وكان قاعد في البلكونة.......

ريناد بمرح:بخخ..انا جيت

إلياس وهو بيطلعلهاا لسانه بطفوله:هاااا متخضتش..🙂

ريناد بمرح وهي تشد خده:بلاش لماضة من اولهاا يا عم إلياس🙂😹 وياله افطر عشان تاخد الدوا...

إلياس راح مسك ايدهاا الي كانت حطاهاا علي خده وقالهاا بإبتسامة طفولية:اقعدي افطري معاياا.......

سرت قشعريرة في جسمهاا بس حاولت تتمالك نفسهاا وراحت عملت نفسيهاا بتفكر وقالتها بإبتسامة مرحة:طيب هقعد.....

وراحت قعدت وبدأوا ياكلوا
وريناد قاعده بتاكل ومتابعاه ومتابعة حركاته وهدوئه ومبتسمة ..........
هي بتيهألها انها هي الي متبعاه بس الحقيقة.......................ولا بلاش خليها بعدين😌😹😹

إلياس خلص فطار وقال:الحمدلله شبعت....

ريناد ابتسمت وقالت:هقوم اجبلك الدوا.......

وراحت قامت فتحت الدرج عشان تجيب البرشام بس جذب انتبهاا سلسلة جميلة جدا موجوده في الدرج واستغربت انها مشافتهاش المرة الاولي .....
*تزوجت معاقا ذهنيا بقلم شهد محمد موسي ✍️

فراحت طلعتهاا وخدت البرشام وقفلت الدرج وراحت لإلياس.....

ريناد بإبتسامة وهي واقفة جمبه وبتديله الدوا:خد الدوا يالٓه....."واديته كباية الماية"

إلياس ابتسم وراح خد الدوا وبعدين إداها الكباية.....

ريناد بإبتسامة:بالشفا ان شاء الله.......قولي بتاعت مين دي"وراحت رافعة السلسلة"

إلياس ابتسم بطفولة ومسك منها السلسلة وقالهاا: دي بتاعة ماما.......

ريناد استغربت رده فعله لانه دي حاجة مامته ومع ذلك متعصبش عليهاا بس وقالته بإبتسامة:جميلة اوي......

إلياس بإبتسامة جميلة:إلبسيهاا هتبقي حلوة عليكي......

ريناد بصدمة وفاه مفتوحة:انا ألبسهاا..........

إلياس بإبتسامة:اه ...خدي ياله إلبسيهاا.........

ريناد خدت منه السلسلة وبدأت تلبسهاا وهي حقيقي مش مصدقة رده فعله......."وهنا اتردد في دماغها كلام امجد لما قالهاا ميقدرش يعملك حاجة....."

إلياس بفرحة طفل:الله...جميلة اوي عليكي تعالي بصي في المراياا " وراح شاددهاا وراه لغاية المراياا".........

إلياس :بصي حلوة ازاي....

ريناد بإبتسامة مترددة:اه جميلة "ياله هقلعها بقي عشان متضعش...

إلياس بإبتسامة:خليكي لبساها لغاية ما ماما ترجع.......

ريناد : لاء عشان متضعش مني

إلياس راح قرب منهاا وباسها في خدهاا برقه متناهيه🐣وقالهاا بإبتسامة طفولية: انتي شطورة ومش هتضيعيها انا عارف.....

ريناد مش سامعة ولا حاسه بأي حاجة كل الي مسيطر عليها دلوقت البوسة الي هو لسة مديهالهاا الي خلتهاا في عالم تاني خالص...............👀

إلياس لقاها بصاله ومتنحه ففصل ينادي عليهاا: رينو....."لا رد "
راح هزهاا ونده تاني بصوت اعلي:رينووو........

بدأت تفوق ست رينو من الغيبوبة الي دخلت فيهاا😹

ريناد بمرح محاولة ازاله الخجل والتوتر الذي اجتاحهاا:...ايه ياعم حد قالك اني اتطرشيت✌🏻

إلياس بضحكة طفل جميلة خلت غمازاته تبان🥺:مانا بنادي عليكي مبترديش....

ريناد بمرح:الشبكة كانت واقعة عندي 🚶😹 .....
إلياس ابتسملهاا ......

فكملت كلامهاا بإبتسامة:ايه رأيك ننزل وتوديني الجنية الي عندكوا.........

إلياس بإبتسامة وطفولية: ماشي

ريناد بإبتسامة:ياله بينا.........

وراحت نزلت الجنية معاها وكانت جميلة جداا مليانه ورود من كافة الانواع وفيها حمام سباحة كبير ومرجيحة💃

ريناد بمرح وطفولة متأخره هي التانية:الله مرجيحة🏃‍♀️......."وراحت جريت عليهاا وقعدت وبدأت تزق نفسهاا"

ريناد بطفولة:حلوة اويي......

إلياس راح قعد جمبيهاا وهما الاتنين بيزوقهاا وراح قالها بطفولة: هو انتي مين.....

ريناد بإستغراب ومرح في نفس اللحظة:انت لحقت نسيتني....... انا ريناد

إلياس بإبتسامة رقيقة:انا عارف انك ريناد انا عاوز اعرف بقي انتي قريبتناا ولا انتي مين....

ريناد مغرفتش ترد تقوله اي هل تقوله انهاا مراته ولو قالتله هيفهم......ولا تقوله اي🤔

بس خدت قرارها في النهاية.....

ريناد بإبتسامة هادية:انا مراتك...

إلياس بإبتسامة وعدم فهم : مش المفروض لما اكبر تبقي مراتي.....

ريناد بضحك:هههههه المفروض بقي بس انا معاك لحد ما تكبر ونتجوز تاني عادي🚶المهم دلوقت انه انا صاحبتك الي مبتخبيش عليهاا حاجة قشطااا🤜🏻

إلياس بفرح:قشطاا🤛🏻

ريناد بمرح وطفولة:ايه رأيك نقوم نلعب......

إلياس راح قام من علي المرجيحة وسقف بإيده بحماس وقالها:ياله نلعب.......👏

ريناد قامت وقالتله: نلعب اي...

إلياس قعد يفكر بطفولة وبعدين قالها ببرائة :معرفش🤷🏼‍♂️

ريناد فضلت تفكر وبعدين ابتسمت وقالته بطفولة : تعالا وراياا
وراحوا دخلوا الفلة وراحت وقفت في نص الفله وفضلت تنادي:يا جماعة يالي هناا كله يجيي.......

الخدم سمعوهاا فجُم........

الخدم بقلق:في حاجة .....

ريناد بإبتسامة مرحة: مفيش حاجة متقلقوش كده احنا بس عاوزينكم تلعبوا معاناا😁

الخدم فضلوا يبصوا لبعض بإستغراب وصدمة .......

ريناد بمرح:مالكم مستغربين كده ليه ..احنا عاوزين نلعب ومحتاجين حد يلعب معاناا ومفيش حد هنا غيركم....فهتلعبوا معانا غصب😁

نادين بإبتسامة:الي انتي عاوزاه يا ريناد بس مش كلنا هنلعب شوية هيلعبوا وشوية هيشوفوا البيت .......

ريناد بمرح:قشطاات😁

فنادين قالت للخدم وقسموا نفسيهم وخرجوا بره في الجنينة كلهم.............

إلياس بمرح:هنلعب اي بقي

ريناد بمرح وطفولة:كهربااا😹

إلياس بطفولة:معرفهاش.....

ريناد بحماس:هعلمهالكواا......
"وبدأت تشرحلهم اللعبة"
ريناد بتسقيف متحمس:ياله نبدأ بقي.. وإلياس هو الي فيهاا.....

إلياس بمرح:قشطاا....

وبداوا يلعبوا ويجروا وصوت ضحكهم ملئ المكان ......

*ريناد فعلا رجعت البهجة للبيت🐣💜
__________________________🖤_____________________
لعبوا واتغدوا وهزروا وضحكواا لغاية ما جه الليل والساعة كانت
10:00 p.m

وده المفروض معاد النوم بتاع إلياس......

فريناد إديته الدوا بتاع قبل النوم وسابته ودخلت اوضيتهاا عشان تنام هي كمان لانها تعبت من الصبح🚶
*كل ده حصل في اليوم وامجد في الشغل مرجعش
__________________________🖤_____________________
2:00 p m

ريناد كانت نايمة بس حست بحركة غريبة في الاوضة ....

ريناد بخوف:مين هناا.......

لا رد

فراحت داست علي النور الي جمبيهاا فالاوضة نورت وشافت..

ريناد بإستغراب:انت بتعمل ايه هنا..
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent