رواية مرارة الايام الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية مرارة الايام البارت الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية مرارة الايام كاملة

رواية مرارة الايام الفصل الثاني 2

عطر.  كانت ماشيه بلا وعي وف لحظه عربيه كانت هتخبطها
....  انتي عاميه مش تفتحي
عطر.  بصتله وما اتكلمت
.....  كمان مش بتتكلمي يعني عاوزه تجبيلي مصيبه ومش بتردي
عطر.  ما عطته اهتمام ومشيت
....   حاجه تأرف ومشي 
ايهاب.  نزل وبص عليها بس مش لاقيها رجع بسرعه وجاب عربيته وقال ف نفسه اكيد بعدت علي ما نزلت وفعلا مشي شويه وبعدين شافها ماشها علي جنب وكانها ف دنيا غير الدنيا قرب منها وفتح باب العربيه اللي جنبها وشدها من دراعها وركبها
عطر.   بصتله وف لحظه اغمي عليها
ايهاب.  سندها عالكرسي ولف قفل الباب بتاعها وركب ومشي وبعد فتره نزل وشالها ودخل بيها ونزلها عالسرير وجاب انينه عطر وحاول يفوقها وبس اخدت نفس بصوت عالي لكن لسه مغمضه اتنهد واتطمن عليها وبعدين عدلها وسابها نايمه هو طبعا عارف انها تعبانه من اللي حصل فقرر انو يسيبها تنام علشان تهدي 
ايهاب.   قال اعمل ايه بس ياربي اروح اتكلم مع ابوها ولا اروح عند مازن وف نفسه تاني قال بس مازن طلقها واكيد مش هيقبل مني كلام واضح ان المشكله كبيره علشان يتسرع ويطلقها اعمل ايه بس 
وتاني يوم 
عطر.  فتحت عيونها لقت نفسها نايمه علي سرير جوا اوضه كبيره حاولت تقوم بس تعبانه قعدت علي السرير وبصت حواليها لقت صالون كبير موجود ومنظم وعلي جنب مطبخ حديث والجنب الاخر باب وعليه ستاره حلوه بالون الفيروزي ومطرزه بالابيض ايقنت انو الحمام والجهه الاخري شباك كبير وعليه ستاره بنفس الون والتفتت بالجنب لقت كنبه من اللي بتفتح سرير ونايم عليها ايهاب بقلمي نور عصام لكن مش شايفه وشه غمضت عيونها وفتحتها تاني لحتي تستوعب هي فين وبعدين اتخضت وقالت انا فين ومين دا وايه اللي جابني هنا بخوف قامت وراحت علي ايهاب بس شافت وشه حطت ايدها علي جبينها وافتكرت اللي حصل دمعة فرت من عينها وبعدين قالت استاذ ايهاب 
ايهاب.  نايم ومش بيرد  
عطر.  استاذ ايهاب بردو مارد حطت ايدها علي كتفه وقالت انت ايهاااب
ايهاب.  قام مفزوع وقال ايه ف ايه
عطر.   ببتسامة حزن من منظره بصتله وقالت احنا فين 
ايهاب.  اخد نفس وقالها حرام عليكي يا شيخه خضتيني
عطر.  سلامتك يا خويا من الخضه
ايهاب.  ابتسم وبعدين قالها اهدي واقعدي
عطر.  اخلص قولي بيت مين دا وازاي تجبني هنا انت اتجننت
ايهاب.   شدها من ايدها وقعدها جنبه
روايات بقلم نور عصام 
عطر.  احرجت وبعدين قالت انت عارف وجودنا
ايهاب. قاطعها وقالها ممكن تسمعيني
عطر. بصتله وسكتت
ايهاب.  اولا عارف ان وجودنا مع بعض غلط وميصحش بس قوليلي اعمل بعد اللي حصل اي واحد مكاني كان هيعمل اللي عملته وبعدين قالها للاسف انا بالصدفه كنت قاعد ف البلكونه بعد ما خرجتي من عندي وغصب عني شوفت اللي حصل من شباك الصاله بتاعت اهلك لكن اكيد ما سمعت بس عرفت انهم ارغموكي ترجعي وواضح انك محكتيش اللي حصل ولما نزلتي شوفتك تعبانه نزلت وراكي 
عطر.   دموعها نزلت
ايهاب.  ممكن تهدي واعتبريني اخوكي
عطر.  عيطت بصوت عالي 
ايهاب.  قام وقف وقعد قدامها ومسكت ايدها وقالها متخفيش مني انا اوثقي فيا وزي ما قولتلك اعتبريني اخوكي ومش هتندمي وان شاء الله هنلاقي حل 
عطر.  بصتله وعيونها كلها دموع وقالت حل ايه بقا بعد اللي حصل دا 
ايهاب.   كل حاجه ليها حل باذن الله بس انتي ارتاحي وبعدين قالها لو حابه تكلمي حد وطمنيه عليكي خدي موبايلي
روايات بقلم نور عصام
عطر. لا لا
ايهاب.  ليه كدا
عطر.   وف نفسها قالت تفتكر اطمن مين ابويا اللي طردني من غير ما يسمعني ولا امي اللي ما قدرت تعمل حاجه واتنهدت وقبلها يحترق
ايهاب.  قدر موقفها وما حب يضغط عليها
عطر.  انتبهت وسحبت ايدها وقامت وقفت وقالت انا لازم امشي 
ايهاب.   قالها اهدي ليه كدا احنا مش اتكلمنا
عطر.  لازم امشي لو سمحت ابعد عني
ايهاب.  فوقي يا عطر واقعدي
عطر.  ملكش دعوة بيا ابعد عني 
ايهاب.  مش هتخرجي من هنا
عطر.  هصوت والم عليك الناس كلها
ايهاب.  بصلها وقالها صوتي
عطر.  لو سمحت خليني امشي بالذوق 
ايهاب.   بعد عنها وقالها اتفضلي 
عطر.  بصتله وراحت فتحت الباب وخرجت
ايهاب.   اخد نفس بصوت عالي وقال ف نفسه اكيد لسه خايفه مني ومعها حق وبعدين انا مقدر كل اللي هي فيه وراح وقف جنب الشباك
عطر.  خرجت لقت مزرعه كبيره كلها شجر فواكهه وريحتها حلوه كتير وللاسف مش شايفه بيوت ولا مباني غير علي بعد قالت ايه دا انا عقبال ما اوصل للطريق فيها اكتر من ساعتين دا ان مكنش اكتر دا انا شايفه المباني كانها ماكت معني كدا انها بعيده جدا اااه يا ربي اعمل ايه بس ومشيت شويه رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام  وبعدين قعدت تحت شجره فيها برتقال بصت عليها واعجبت بشكلها وبعدين قالت يارب قويني وخليك معايا وقولي اعمل ايه لو قعدت معاه مش كويس ولو رجعت بابا مش قابلني وكمان مازن طلقني وبصت للسما وقالت يارب انت عارف اني مظلومه طمن قلبي واهديني وارشدي للصواب ودموعها نزلت 
ايهاب.  كان شايفها ارتاح لما قعدت بس صعبانه عليه
نروح بقا شويه عند ابوها
ام عطر. بتعيط
ابو عطر.  ممكن تبطلي تندبي بقا
ام عطر.   عاوزني ابطل اندب وبنتي جوزها ضربها وانت كمان طردتها ومدتهاش فرصه ترتاح شويه ف بيت ابوها مش حرام عليك اللي عملته دا ليه كدا البت من يوم بقلمي نور عصام  ما اتجوزت وانا حسه انها مكسوره وجواها حاجه ومش بتتكلم وياما اتحايلت عليها تقولي وهي ساكته بردو وف الاخر انت تهينها بالشكل دا ليها مين غيرنا تروحله لما تزعل من جوزها رد عليا وقولي ليه كسرتها كدا مفكرتش ف شكلها قدام جوزها لما ترجع وهي مكسوره مهما كان غلطها
ابو عطر. بصلها وبعدين قالها بكرا تهدي وتتصالح مع جوزها
ام عطر.  اتمني كدا بس كان لازم ناخدها ف حضننا ونراضيها ونفهم منها ولو مش عاوز تعرف كانت قعدت علي مهديت وبعدين نكلمه يجي او نوديها ونصالحهم لكن تصرفك قهر البت قوي
جد عطر.  معاكي حق والله يا بنتي جوزك دا مفيش فايده فيه دايما عصبي ومتسرع وبعدين قالها متقلقيش هتصالح هي وجوزها
ام عطر.   ياتري يا بنتي عامله ايه دلوقتي
ابو عطر.  اوعي تكلميها
ام عطر. ليه بقا انا عاوزه اتطمن عليها 
ابو عطر. سبيها تحل مشاكلها مع جوزها من غير كل تتدخلي
جروب روايات بقلم نور عصام  
ام عطر.  انا مش هدخل انا بس عاوزه اتطمن عليها البت كان شكلها تعبان قوي  
ابو عطر. قولتلك كلمه واحده ممنوع تتدخلي وبصوت عالي قالها فااهمه
ام عطر.  دموعها نزلت وسكتت وف نفسها بتدعي لبنتها بالخير وصلاح الحال والسعاده الدائمه
عند عطر وايهاب
عطر.  بعد وقت طويل قامت وقررت ..
ياتري عطر ناويه علي ايه
وايه اللي ايهاب هيواجهه بسببها
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent