رواية مرارة الايام الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية مرارة الايام البارت الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية مرارة الايام كاملة

رواية مرارة الايام الفصل الثالث 3

عطر.  بعد فتره قامت وقررت انها مش هترجع تاني
ايهاب. شافها قامت واتوجهت للبيت راح وعمل نفسه نايم
عطر.  دخلت الاوضه لقت ايهاب نايم عالسرير راحت عليه وقالت استاذ ايهاب 
ايهاب.  مارد عليها
عطر.  استاذ ايهاب ممكن ترد عليا انا عرفه انك صاحي 
ايهاب.  التفت لها وقالها خير 
عطر.  ممكن محدش يعرف اني هنا 
ايهاب. استغرب
عطر.  لو سمحت انا مش عاوزه اي حد يعرف انا فين 
ايهاب.  قام وقعد وقالها بس دا هيقلقهم عليكي
عطر.  بحزن قالت مين هيقلق جوزي اللي طلقني ف لحظه ولا ابويا اللي ما سمعني
ايهاب.  بصلها ومش عارف يقول ايه
عطر.  لو سمحت خليني علي راحتي
ايهاب.  اللي تشوفيه بس انا شايف انك تعرفيهم وتقوليهم
عطر.  بعدين
ايهاب.  حب يغير الموضوع قالها شايفه المطبخ دا
عطر.  مالو
ايهاب. اعتقد اننا جعانين
عطر.  وانا مالي
ايهاب. يعني ايه بقا بقلمي نور عصام 
عطر.  يعني عاوز تاكل قوم اعمل لنفسك
ايهاب.  بقا بزمتك ف واحد عنده أخت وساكنه معاه ويروح يطبخ لنفسه والله عيب عليكي
عطر.  زي ما قولت كدا عيب عليا انا وانا راضيه
ايهاب. ابتسم وقالها ماشي انا هقوم اعمل اكل بس لو ايدك اتمدت عليه هقطعها
عطر. بصتله
ايهاب.  ومش بس ايدك كمان هطلع عينك اللي بصت لاكلي ورقبتك اللي مالت علشان تشوفه ورجلك اللي وصلت للمطبخ ودماغك اللي فكر يعمل كل دا
عطر.  طب متقتلني احسن
ايهاب.  لا انا مش مجرم ولا سفاح
عطر.   كل دا ومش مجرم لا والله كتر خيرك
ايهاب. قام وقف وقالها اوعي من وشي وراح عالمطبخ
عطر. قعدت شويه وبعدين راحت لعنده
جروب روايات بقلم نور عصام 
ايهاب. نعم عاوزه ايه
عطر. ابدا انا جايه بس ابص عليك واشوفك اذا كنت محتاج رأيي ف حاجه وبعدين قالت شوفت اني طيبه ومفيش مني
ايهاب. شكرا لكرم اخلاقك
عطر.  راحت عليه وقالت الله ايه دا بتعمل مكرونه
ايهاب.  عوج بوئه
عطر.  خلاص خليني اعملها
ايهاب.  لا انا هعمل لنفسي وعلي قدي
عطر.   طيب وانا
ايهاب. انتي مش جعانه ومش بتحبي تاكلي من ايد حد
عطر. مين قال كدا
ايهاب.  عديني لو سمحتي وكان ماسك المكرونه بعد ما اتسلقت ورايح يصفيها من الميه
عطر.   بصتله بغيظ وقالت خلص وهاتلي طبق ومشيت 
ايهاب.  ابتسم وقال مجنونه رسمي
عطر. سمعتك علي فكره
ايهاب. بعد شويه اخد طبق مكرونه وراح قعد عالسفره
عطر.  بصتله وراحت عليه وقالت ايه دا انت هتاكل من غيري مش عيب عليك وانا ضيفه عندك
ايهاب.  هو عيب عليكي ولا عليا انا راضي
عطر.  ماشي وراحت جابت لنفسها وقعدت جنبه وقالت لاني عرفه نفسي قولت افتح نفسك واقعد معاك
ايهاب.  مارد عليها
وبعد بعض الوقت
عطر.  استاذ ايهاب 
ايهاب.   يا نعم 
عطر.   عاوزه اشتغل ممكن تساعدني
ايهاب. لا
عطر. ليه كدا 
ايهاب.  عيب تشتغلي واخوجي موجود 
عطر.  معلش يا استاذ ايهاب مش هينفع انا لازم اشتغل وكمان اجيب مكان اعيش فيه 
ايهاب. اولا بلاش استاذ دي ثانيا مفيش شغل علي الاقل دلوقتي بقلمي نور عصام
عطر.  افهمني انا لازم اشتغل وكمان عاوزه اروح الجامعه
ايهاب. انتي لسه بتدرسي
عطر.  ايوا انا ف اخر سنه ف الجامعه
ايهاب.  تمام بس اديني كام يوم كدا
عطر. كام يوم علي ايه  
ايهاب. بصلها وقالها عطر ياريت تفهمي ان الموضوع مش سهل كدا زي ما انتي فاكره 
عطر. بزهق يعني ايه
ايهاب.  يعني علشان تخرجي من هنا لازم تروحي بيت ابوكي ولو مش حابه ف من حقهم يعرفو اللي حصل وخصوصا ان مازن طلقك وبعدين تقرري تعملي ايه 
عطر.  بصتله وزعلت
ايهاب. دي الاصول يا عطر ومحدش يزعل منها اهدي كام يوم وبعدها ربنا يحلها من عنده 
وبعد مرور اربع ايام
عطر.صحيت من النوم وسمعت صوت راحت علي الشباك شافت ايهاب ومعه ناس بيسقو الزرع ابتسمت علي منظر الميه جوا الجنينه واتمنت لو تنزل عندهم بس طبعا مينفعش وبعدين سمعت واحد من الرجاله الموجودين بيقول دكتور ايهاب هي الست هانم  الموجوده عندك دي مراتك نور عصام 
ايهاب.  احرج ومش عارف يقول ايه وبعدين رد وقال ايوا دي المدام وحبت تشوف المزرعه ف جبتها معايا
سيد.  الف مبروك يا دكتور بس والله كنا حابين تعمل فرحك هنا زي ما كنت دايما تقول 
ايهاب.   معلش بقا يا سيد النصيب
سيد.   ربنا يسعدك يا دكتور ويريح بالك ويرزقك بالخلف الصالح يارب 
ايهاب.   ببتسامه قاله امين يارب والتفت لقاها وافقه ف الشباك بصلها وزعل
عطر.  ف نفسها مالو دا شافني واتغير كدا ليه وبعدت عن الشباك راحت المطبخ
ايهاب.   بعد شويه دخل بصلها وما كلمها
عطر.  راحت عليه وقالت صباح الخير 
ايهاب.  مردش عليها 
عطر.  استغربت وبعدين قالت مالك يا ايهاب ليه مش بترد عليا وكمان ايه حكاية دكتور اللي الراجل قالهالك دي 
ايهاب.   غسل ايده وراح قعد الكنبه
عطر.  بغضب قالت ممكن افهم في ايه وبتعاملني كدا ليه 
ايهاب.  ياريت صوتك ميعلاش
عطر.  وإلا 
ايهاب.  قام علشان يخرج
عطر. مسكته من دراعه وقالت فهمني الاول وبعدين اخرج وإلا قسما بالله انا اللي همشي من هنا 
ايهاب.   بعصبيه قالها كام مره قولتلك متخرجيش وخصوصا وحد من العمال موجودين رواية مرارة الايام نور عصام
عطر.  بصتله وقالت وفيها ايه يعني هو انا هفضل محبوسه
ايهاب.  بصلها وقال يظهر كدا انك اتجننتي وانتي مش واخده بالك رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
عطر.   فهمت كلامه وقالت اسفه انا بس اتعاملت عادي 
ايهاب.  مش بيرد عليها
عطر.  خلاص بقا قولتلك اسفه وبعدين قالت الفطار جاهز تعالي يلا افطر بقلمي نور عصام
ايهاب.   مش عاوز حاجه منك  
عطر. بقا كدا وبعدين فكرت لحظه وقالت انت ازاي يا حضرة تقول اني مراتك
ايهاب.  اومال عوزاني اقولهم ايه اتعرفت عليكي ف خناقه 
عطر.  غصه ف قلبها لما افتكرت 
ايهاب.  والله ما كنت حابب افكرك بس 
عطر. بحزن خلاص مفيش حاجه
ايهاب.  طيب ايه مش هنفطر واستمر الحال علي كدا شهر وهما عايشين مع بعض بكل احترام واخوه
روايات بقلم نور عصام 
عند اهل عطر
امها.  محمد انا عاوزة احوح اشوف عطر واتطمن عليها 
ابوها.  بصلها ولسه هيتكلم
امها. قالت علشان خاطري البت من يوم مشيت وانت محرج عليا اكلمها واكيد زعلانه وانا قلبي وجعني عليها
جد عطر.   روحي يا بنتي اتطمني عليها 
 امها.  ربنا يخليك ليا يا بابا وبصت لجوزها وقالت بس فادي يوصل وبنروح مع بعض
ابو عطر. قالها اتطمني عليها ومتفتحيش اي كلام معها خليها تعيش مع جوزها علي راحتهم من غير ما تدخلي
امها. حاضر انا بس يهمني اتطمن عليها واراضيها
في المزرعه
ايهاب.  عطر انا لازم انزل القاهره دلوقتي
عطر.  بخضه ليه ف حاجه
ايهاب.  اهدي مفيش حاجه بس زميلي اتصل عليا وقالي ان الاجازه اللي وخدها خلصت وكمان البيت اللي كنت بشطبه كمان بقا جاهز ولازم اروح اشوف كل حاجه بنفسي
عطر. اتنهدت وبعدين قالت هو انت مش المفروض ساكن بنفس العماره اللي كنت
ايهاب. قاطعها وقالها دي كانت فتره مؤقته بس علي ما البيت يخلص وارجع تاني
عطر. طيب وانا
ايهاب.   وقف جنبها وبص ف عيونها وقالها انا مش هتأخر وكمان لازم اروح اجيب لبسي وكل حاجتي من الشقه لان خلاص مفيش داعي اروحها تاني وكمان اجيبلك هدوم علشان ترحمي هدومي اللي لبساها ليل نهار دي ولا كانها ليها صاحب وابتسم وقالها اتطمني
عطر. احرجت وبعدين قالت ايهاب
الرواية حصري علي جروبي روايات بقلم نور عصام 
ايهاب. قاطعها وقال متقلقيش مش هتكلم مع حد وبعدين قالها يلا متعطلنيش خليني امشي وارجع قبل اليل انتي عرفه الطريق طويل
عطر.  ترجع بالف سلامه وخرج
وبعد فترة وصل
 ايهاب.  نزل من عربيته لقي شاب وبيقوله لو سمحت يا استاذ فين بيت استاذ محمد العدوي اي عماره من دول ايهاب بصله وقاله مين حضرتك بقلمي نور عصام
.... انا محضر ومعايا 
ايهاب. قبل فهمه وقاله تمام هات الورقه
....   مين حضرتك
ايهاب.    انا اخو المدام ودي ورقة الطلاق مش كدا 
......  يعني حضرتك خال البنت
ايهاب. ايوا واخد منه ورقة الطلاق ومضي باستلامها وبعدين قاله معلش انت عارف الظروف اللي زي دي مفيش داعي تطلع انته انا بقولهم
.....  ولا يهمك يا استاذ ربنا يصلح حال الجميع ومشي 
ايهاب.  اتنهد وقال الحمد لله بس بردو لازم يعرفو وف نفسه تاني قال لازم اتكلم مع عطر الاول وطلع شقته ولم كل حاجته ونزل وراح علي بيته واتطمن وبعدين اخد شوية اغراض ليه ول عطر ورجع 
ام عطر.  يلا يا فادي هنتاخر
فادي حاضر يا ماما فادي طالب ثانوي
ام عطر.  ربنا يوفقك يا حبيبي ونزلو وبعد دقائق وهما طالعين عالسلم اتقابلو مع
مازن.  كان نازل ومعه شطنة سفر كبيره
ام عطر.  اهلا مازن انتو رايحن فين 
مازن.  بصلها واستغرب كلامها معاه
ام عطر.  مالك يا مازن ف حاجه ولا ايه وفين عطر 
مازن.  قال ..
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent